29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Acenteler için dijitalleşme

HAYATIMIZ SİGORTALI / Devrim Ersöz

Dünyada her şey dijitalleşirken, acentelerin de uyum sağlaması artık bir zorunluluk. Acenteler için dijitalleşme satılan poliçe türünden bağımsız olarak daha verimli çalışmaya, daha güçlü ilişkiler kurmaya, müşteri hizmetlerini geliştirmeye, bilinçli kararlar vermeye ve büyümeyle kârlılığı hızlandırmaya olanak tanıyan teknoloji tabanlı bir iştir. Dijitalleşme ile acenteler çok sayıda faydaya ulaşır. Bunların başında ‘operasyonel verimlilik’ gelir. Aynı zamanda, dijitalleşme hızlı aksiyon alabilme, analiz edebilme yetisi kazandırır. Acenteler dijitalleşme ile kurumsal hafızayı geliştirir ve sürdürülebilirlik yakalarlar. Bir diğer faydası da departman ve kişi bazlı performans ölçümlerini daha kolay yapabilme fırsatı yaratmasıdır.

“Dijitalleşme ile acenteler çok sayıda faydaya ulaşır. Bunların başında ‘operasyonel verimlilik’ gelir.”

Dijital olmak, soğuk olmak değildir

Dijital olmak soğuk veya resmi olmak anlamına gelmemelidir. Acente için dijital olmak basitçe, müşterilerin acente ile daha kolay iletişim kurmalarını ve telefonları ve bilgisayarları aracılığıyla istedikleri şekilde hizmet almalarını sağlamak için teknolojiyi kullanmak için hamleler yapılması anlamına gelir. Dijitaleşme her acente için farklı anlamlar ifade edebilir. Ancak değişmeyen tek şey, ‘her acente için bugünün müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap vermek’ olmalıdır.  

Müşterilerin çoğu artık kendi primlerini hesaplamak veya pek çok alanda hizmet almak için self servis işlevlerini tercih ediyor. Adres değişiklikleri, talep iletme, hasar takibi gibi rutin müşteri iletişimleri ve mümkün olan tüm hizmetlerin otomatikleştirilmesi bu süreçte çok önemli. Dijitalleşme deyince akla ilk gelen online satış yapmak olmamalıdır. Müşterilere sunulacak ürün ve hizmetlerin tüm süreçlerinde dijitalleşmeden yararlanılabilir.

Dijital olmanın ilk basamağı bu konuda geniş bir vizyona sahip olmaktır. Uygun yazılım ve donanım ihtiyaçlarını belirlemek ikincil ihtiyaçtır. Diğer önemli nokta ise bu süreci yönetecek insan kaynağının dijital yeterliklerini arttırmaktır. Bir acentenin hayatta kalma ve gelişme şansı, çevrimiçi varlığını güçlendirmeye ve dijital yelpazedeki hizmetlerini geliştirmeye bağlıdır. Sigorta acentelerinin çoğunluğu bir CRM sistemi kullanmamaktadır. Bu sistemler çoğu kez acentesi oldukları sigorta şirketi tarafından sağlanır.

“Bir acentenin hayatta kalma ve gelişme şansı, çevrimiçi varlığını güçlendirmeye ve dijital yelpazedeki hizmetlerini geliştirmeye bağlıdır.”

Self servis sistemler yaratmak önemli

En önemli adım, ‘self servis’ sistemler yaratmaktır. Self-servis teknolojisi, müşterilere yalnızca daha fazla seçenek sunmakla ve dolayısıyla ilişkileri güçlendirmekle kalmaz; aynı zamanda müşterilere hizmet vermenin maliyetini de düşürür. Acenteler, poliçe sahiplerinin sigorta yaşam döngüsünün her aşamasında en iyi tavsiye ve hizmeti almasını sağlamak için dijital sistemlerle bağlantıda kalmalıdır. Acentelerin işletme genelinde veri analizi yapmaları da dijital olmanın bir gereğidir. Bu eylem büyümeyi hızlandırabilir. Veriye dayalı karar alan acenteler, yüksek üretkenliği sağlama, daha büyük satış fırsatları belirleme ve en kârlı sigorta şirketi ilişkilerine odaklanma becerisine ulaşır. Dijital bir acenteye dönüşürken daha güçlü ilişkiler geliştirmek için gereken zaman geri kazanılır. Bu da acentenin yıldan yıla daha fazla gelir elde etmesine yardımcı olur.

HAYATIMI SİGORTALI DERGİSİ | EKİM 2022

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER