2022’de 10’uncu yılı dolduracak tamamlayıcı sağlık sigortasını (TSS), Türkiye’de ilk başlatan MAPFRE Sigorta’nın, Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Komitesi Üyesi Yıldırım Türe, “2022 yılı tamamlayıcı sağlık sigortası branşında müşteri anlamında önemli bir potansiyel yaratabilir. Bu da bu branş özelinde bir fiyat rekabeti doğurabilir. Sektör olarak rekabeti fiyat üzerinden yapmamak konusunda çaba sarf ederek ortak bir akılla davranmalıyız” dedi.
SİGORTAMEDYA
Geride bırakmaya hazırlandığımız 2021 yılında en hızla büyüyen branş olan TSS’ye olan ilgi gün geçtikçe artıyor. 2022’de ülkemizde 10’uncu yılı geride bırakacak olan TSS’yi Medical Park iş birliğiyle hayat dışı sektörde ilk başlatan şirket ise MAPFRE Sigorta. MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Komitesi Üyesi Yıldırım Türe, Sigortamedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’na konuk oldu. Programda, MAPFRE Sigorta ve hayat dışı sektörle ilgili olarak Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Türe, TSS’nin 2022’de de büyümeye devam edeceğini söyledi. Buna karşın, bugüne kadar sektörde söz konusu branş üzerindeki rekabetin fiyatta yapıldığını belirten Türe, “Bugün sektörde de, acentelerimizde de hemen herkesin odağında tamamlayıcı sağlık ürünü var. Dolayısıyla bu trendin devam edeceğini ve müşteri adetlerindeki büyümenin bunu destekleyeceğini öngörüyoruz” dedi.
‘Tamamlayıcı sağlıkta iddialı konumumuz sürecek’
Sektörde bir süredir motor branşının payının azalıyor olmasının, oto dışı branşlarda MAPFRE Sigorta’yı daha da öne çıkartacak bir unsur olduğunu vurgulayan Türe, “İddialı olduğumuz tamamlayıcı sağlık, bu sene sektördeki bütün branşları karşılaştırdığınızda yüzde 62 oranıyla en büyük prim büyümesine sahip branş oldu. Bunun sebebi pandemi dönemi ve kişilerin bu dönemde sigortasındaki farkındalık olabilir ama ekim sonu itibarıyla hem adetlerde hem prim büyümesinde en önemli branşın tamamlayıcı sağlık olduğunu görüyoruz. Bunun da devam edeceğini düşünüyorum. Şirket olarak da bu konuda hem operasyonel mükemmeliyet hem altyapı hem de pazarlama ve satış olarak alacağımız tedbirlerle bu branşta 2022 ve sonrasında da iddialı konumumuzu sürdüreceğiz” dedi.
MAPFRE Sigorta 4 branşta sektörün üzerinde büyüyor
Sektörün %21’lik bir büyüme gösterdiği düşünüldüğünde MAPFRE Sigorta olarak oldukça iyi bir konumda olduklarının altını çizen Türe, şu değerlendirmelerde bulundu: “MAPFRE Sigorta olarak sektörün yüzde 21 oranında büyüdüğü ortamda biz yüzde 17,5 büyüdük. Hatta yangın, kaza, mühendislik ve nakliyat alanlarında sektörün üzerinde büyüyoruz. Müşteri adetlerinde de büyüme var. Kasım sonu itibarıyla, müşteri adedi büyümemiz %18. Dolayısıyla tüm dağıtım kanallarında ve hemen hemen tüm branşlarda ciddi bir büyüme oranına sahibiz. Bu önümüzdeki üç yıllık planlarımızın da en önemli unsurlarından biri. MAPFRE olarak oto dışı branşlarındaki sıralamamıza baktığımız zaman oranlarımızın oldukça iyi olduğunu görüyoruz. Hatta, mühendislikte en yukarıdayız. Sağlıkta da ilk 4 oyuncudan biriyiz. Dolayısıyla içeride büyük bir uzmanlık ve büyük bir tecrübe var.”
2022’de oto dışında rekabet artacak
Programda, Türk sigorta sektörünün de genel bir değerlendirmesini yapan Türe, sektörde enflasyondan arındırıldığında büyüme oranının geçmişe nazaran düştüğünü ve sektörün daha fazla büyüyerek, enflasyon etkisini bir şekilde tolere edebileceğini ifade etti. Türe, “3’üncü çeyrek sonuçlarına bakıldığında, oto branşında hasar prim oranlarının 15 puan mertebelerinde arttığını, kombine oranın genel olarak yüzde 100’ün üzerinde olduğunu, dolayısıyla 2020’in iyi giden sonuçlarının 2021’de olmadığını görüyoruz. Bu tabii şirketlerin oyun alanını daraltan bir unsur. Geçmiş tecrübelerime dayanarak şunu da söylemeliyim ki, bu tip gelişmeler genelde oto dışı rekabeti artırır. 2022’de ben oto dışında rekabet artışı göreceğimizi, bunun da aslında belki fiyatlara yansırsa gelir kaybı olacağını, yansımazsa faydalarının olacağını öngörüyorum. Sektörümüz gittikçe daha rekabetçi hale geliyor. Bu rekabeti kendi hizmet anlayışımızla ve DNA’mızla yapmalıyız. MAPFRE Sigorta olarak matematiği olmayan bir iş yapma arzumuz asla yok. Rekabeti öncelikle fiyat üzerinden okusak da bizim için asıl rekabet alanları hizmet kalitesi, servis olanakları gibi parametreler. Bu alanlarda müşteri deneyimini geliştirmeyi ve memnuniyeti artırmayı hedefliyoruz”.
MAPFRE Grubu, MAPFRE Sigorta’ya güveniyor
MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Komitesi Üyesi Yıldırım Türe, programda MAPFRE Grubu’nun MAPFRE Sigorta’ya duyduğu güvenden de bahsetti. Grubun Türkiye’yi çok yakından izlediğini belirten Türe, “Grubun ülkeye yaklaşımı, bize verdiği imkânlar, destek ve finansal olarak ortaya koyduğu güç, MAPFRE Sigorta’yı Türkiye’de önemli bir oyuncu haline getiriyor. MAPFRE; düşünce ve iş yapış modeli olarak piyasaya oldukça hâkim, bu piyasaya paralel stratejileri olan bir firma. Bizim grup içerisindeki büyüklüğümüz, hem teknik kârlılık hem prim olarak, bağlı bulunduğumuz bölgede oldukça önemli. Dolayısıyla bizim sonuçlarımıza da yakından bakıyorlar. Çünkü bizim başarımız grubun başarısında da önemli bir rol oynuyor. Bu da bize ayrıca bir motivasyon oluyor, güç veriyor. Hem de aynı zamanda bir sorumluluk veriyor çünkü o başarı ya da başarısızlıktaki bizim payımızın büyüklüğü burada yaptığımız işleri doğru yönetmemizi gerektiriyor.. Bu yüzden de grubumuzun desteğini önümüzdeki yıllarda da hissederek yolumuza devam edeceğiz” diye konuştu.
Sigortacılık artık büyük bir ekosistemin bir parçası
Sektörde son 5 yılda kasko-trafik payının azaldığını belirten Türe, şu değerlendirmelerde bulundu: “Kasko -trafik dışındaki branşların büyüme oranları ve portföyden alınan pay daha fazla. Fiyat odaklı rekabetten çıkıp sektörün başka alanlara da yöneldiğini bu portföy dağılımıyla görüyoruz. Alternatif dağıtım kanalları, iş yapış biçimlerine sirayet eder, büyük bir ekosistemin paydaşı olmamız yönündeki hareketi hızlandırır. Eskiden sigortacılık sadece sigortacılık olarak değerlendiriliyordu ama şimdi birçok iş yapış modelinin bir parçası olarak da görülüyor. Dolayısıyla bunlar hep avantaj. Dağıtım kanallarımızın, broker’larımızın, acentelerimizin bu gelişmelere paralel plan ve program yapmaları önemli.”
Sigortacılığın ‘sıcak temas’ ile yapılacağına inanıyorum
MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Komitesi Üyesi Yıldırım Türe, dağıtım kanalları anlamında en kuvvetli alanının acente olacağını vurguladı. Buna karşın, acente payının son dönemlerde genel portföy içerisinde düştüğünü ifade eden Türe, şunları söyledi: “Bunu bir tehdit olarak değil de bir mesaj olarak okumak gerekir. Acente payının düşmesinden açıkçası ben rahatsızım. Çünkü ben sigortacılığın sıcak temas, sıcak satışla yapılacağını, ilişkilerin doğru bilgilendirme, ön risk değerlendirme ve kapsamında önemli olduğuna inanan biriyim. Dolayısıyla bu payın azalması eksileri de beraberinde getirir. Ama acente arkadaşlar bunu bir tehdit olarak algılamasınlar, bu sadece doğru okumamız gereken bir tespit.”
Tamamen evden çalışma modeli avantajlı değil
Pandeminin, şirketlerin çalışma modelleri üzerindeki etkisini de değerlendiren Yıldırım Türe, şunları söyledi: “Hibrit çalışma modelini tabii ki destekliyorum; ama tamamen online, tamamen evden çalışma sistemini çok avantajlı gören bir kişi değilim. Çünkü insana dair bazı hasletler 100 bin yıldır aynı. Önümüzdeki yüzyıllarda da değişmeyecek. Dolayısıyla modeller, iş yapış biçimi değişecek ama insana dair özellikler değişmeyecek. Bunun farkında olunması gerektiğini hep söylerim. Biz de sektör olarak hibrit biçimde ne yapılacağına karar vereceğiz. Bunu fırsata çevirmek için de kendi uzmanlığımızı ve becerilerimizi kullanacağız.”
Sigortalıların önce sağlık garantilerini sağlaması gerekli
Programda tüketicilere ve işletmelere de önemli mesajları veren Türe, şunları söyledi: “Sigortalıların, önce kendi canları ve ailelerinin, sevdiklerinin canları olmak üzere sağlık garantilerini sağlamaları daha sonra da sahip oldukları evlerinin, iş yerlerinin, arabalarının sigortalarını yapmaları gerekli. 2021 yılı siber risklerin ve küresel iklim değişimlerinin sebep olduğu hasarları yaşadığımız bir yıl oldu. Hiçbirimizin alışkın olmadığı ama beklediğimiz, konuştuğumuz riskleri 2021 senesinde gördük. Dolayısıyla 2022’de işletmelerin bu anlamda da özellikle dijitalleşen ve teknolojinin ilerlediği dünyada bu risklere karşı tedbir almaları gerektiğini söylemeliyim.”
Eksik sigorta konusunda aracılar da sigortalıyı uyarmalı
Kur ve enflasyon artışı nedeniyle oluşan ‘eksik sigorta’ konusunda aracıların sigortalıları uyarması gerektiğini belirten Yıldırım Türe, “Eskiden enflasyona endeksli artışları, ‘otomatik zeyil’ yapar gönderirdik. Ama şimdi bunu, aracılarımızdan yapmalarını rica ediyoruz. Eksik sigorta oluşmaması için, hasar anında hasarın sigortalı tarafından tam alınabilmesi için bu artışların önemi çok büyük. Enflasyon ve euro-dolar paritesindeki artışı göz önüne aldığımızda sigortalı, bir hasar anında eksik sigortaya maruz kalacağı için hasarını o mertebede eksik alacak demektir” dedi.