2 Mayıs 2024, Perşembe
spot_img

TARSİM’in deprem bölgesine yönelik çalışmaları aralıksız devam ediyor

Depremin ilk gününden bu yana deprem bölgelerine ziyaret gerçekleştirdiklerini ve sahada olduklarını söyleyen TARSİM Genel Müdürü Serpil Günal, deprem bölgesine yönelik çalışmaların kesintisiz bir şekilde sürdürüldüğünü belirtti.

TARSİM Yönetim Kurulu Üyesi ve Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi Genel Müdürü Serpil Günal, TARSİM tarafından deprem bölgesine yönelik sürdürülen çalışmalar ve bu kapsamda üretici ile yetiştiricilere ödenen tazminatlar hakkında bilgiler verdi.

Depremin ilk gününden itibaren, deprem bölgelerine ziyaret gerçekleştirdiklerini ve sahada olduklarını aktaran Günal, TARSİM’in Şanlıurfa, Malatya ve Adana bölge müdürlükleri çalışanlarıyla, eksperlerle ve üreticilerle temas halinde olduklarını, çalışmaların herhangi bir aksama olmadan, kesintisiz bir şekilde sürdürüldüğünü, bölge ziyaretleri esnasında hasar tespit çalışmalarına ve risk inceleme işlemlerine bizzat katılım sağladıklarını söyledi.

Günal, 6 Şubat tarihinde Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde meydana gelen, merkez üssünün yanı sıra Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa ve Elazığ’da etkili olan depremlerin herkesi derinden üzdüğünü dile getirerek “Bu depremlerde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Tüm vatandaşlarımıza ve ülkemize geçmiş olsun dileklerimizi iletiyorum.” dedi.

6 binden fazla hasar tespit işlemi tamamlandı

Depremin, hali hazırda Devlet Destekli Tarım Sigortaları Sisteminde kapsamda olan bir teminat olduğunu hatırlatan Günal, “TARSİM olarak depremin ilk gününden itibaren sigortalı üreticilerimizden hasar ihbarları almaya başladık ve halen de almaya devam ediyoruz. İhbar adedimiz şu an itibarıyla 7 bin civarında. Hasar tespit işlemi tamamlanan dosya sayımız 6 bin 504, çalışmaları devam eden dosya sayımız ise 448’dir. İhbarların alınmasını takiben, hızlıca görevlendirmelerimizi yaptık ve 100’e yakın eksper görevlendirdik. Ağırlıklı olarak hayvan hayat sigortaları branşında büyükbaş ve küçükbaş hayvanlar için ihbarlar aldık. İhbar alınan illerde sırasıyla, Malatya, Kahramanmaraş, Gaziantep, Hatay, Adıyaman ve Şanlıurfa öne çıkıyor. Deprem kaynaklı olarak; 643 bin 993 adet büyükbaş, küçükbaş, kovan ve kanatlı hayvanda ve 128 dekar alanda hasar meydana geldi.” açıklamalarında bulundu.

Üreticilere 13,2 milyon TL hasar ödemesi yapıldı

Büyükbaş ve küçükbaş hayvan hayat sigortaları branşlarında; Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye ve Şanlıurfa’da 3.176 adet hasar dosyasının işlemleri tamamlandı ve üreticilere 13,2 milyon TL hasar ödemesi gerçekleştirildiğini aktaran Günal, “Kümes hayvanları hayat sigortası branşında, Malatya’da ve Niğde’de 19 adet hasar dosyası için üreticilerimize 4.4 milyon TL, sera sigortası branşında ise, Hatay ve Kahramanmaraş’taki 8 adet hasar dosyası için 1.7 milyon TL hasar ödemesi yapıldı. Bu şekilde sigortalılarımıza 3.215 hasar dosyası için 20 milyon TL’ye yakın hasar ödemesi gerçekleştirmiş olduk. Çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. İlerleyen günlerde 18 milyon TL daha hasar ödemesi gerçekleştirmeyi öngörüyoruz.” diye konuştu.

TARSİM, Devlet’in garantisinde olan güçlü bir sistem

TARSİM’in Devlet’in garantisinde olan güçlü bir sistem olduğunun altını çizen Günal, “Depremin ardından öncelikle üreticilerimizin işlerini kolaylaştırmaya ve onların yanlarında olmaya odaklandık. Aldığımız hasar ihbarları doğrultusunda eksper görevlendirmelerimizi hızlıca gerçekleştirdik. Üreticilerimizin hasar tazminat ödemelerinin ivedilikle yapılması konusunda gereken tüm gayreti gösterdik.” ifadelerini kullandı.

Üreticilere kolaylık sağlamak üzere organize olduk

Hasar ihbarlarının yapılması sürecinde üreticilere birtakım kolaylıklar sağlamak üzere organize olduklarını belirten Günal, “Bununla ilgili duyurularımızı sosyal medya hesaplarımız ve web sitemiz aracılığıyla gerçekleştirdik. Hasar ihbarları, TARSİM Mobil, BİP Danışma Hattı, www.tarsim.gov.tr ve Çağrı Merkezi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Bitkisel Ürün ve Sera Sigortası branşlarında, IVR (Sesli Yanıt Sistemi) üzerinden ve acenteler aracılığıyla da hasar ihbarı yapılabilmektedir. Depremden etkilenen bölgedeki sigortalı üreticilerimize özel olarak, Çağrı Merkezimiz aracılığıyla, tüm tarım sigortaları branşlarında hasar ihbarında bulunulması ve canlı destek alınabilmesi yönünde organize olunmuştur. Özellikle, hayvan hayat sigortaları branşında hasar ihbarı açılması esnasında kulak küpe numarası paylaşılması gerekirken, hayvanın kulak küpe numarasını bilmeyen yetiştiricilerimiz için poliçede yer alan herhangi bir hayvan üzerinden ihbar kaydı oluşturularak; kısa zamanda eksper ataması yapılması sağlanmış ve hasar tespit işlemleri hızlandırılmıştır.” açıklamalarında bulundu.

Hayvan Hayat Sigortaları branşındaki hasar tespit organizasyonunda herhangi bir aksaklık olmaması için deprem hadisesi gerçekleşen illere yakın illerden eksper konusunda destek sağladıklarını aktaran Günal, “Örneğin; Sivas ili eksperleri Malatya’da meydana gelen hasarlarda, TARSİM Konya Bölge Müdürlüğü’ne bağlı illerde görev yapan eksperler ise Adana ilindeki hasarlarda görev aldı.” dedi.

Günal, deprem bölgelerinden Çağrı Merkezini arayan veya diğer kanallardan sigortalılar tarafından iletilen taleplere öncelik verildiğini ve kısa zamanda geri dönüş sağlandığını söyleyerek “Vefat eden sigortalılarımızın yakınlarına resmi evrak süreci işletilmeden hasar ihbarlarının açılmasında kolaylıklar sağlanarak, ihbar süreçleri hızlandırıldı.” şeklinde konuştu.

Bitkisel ürün sigortalarında poliçe kabul tarihlerini uzattık

Bitkisel Ürün Sigortası kapsamında, fındık ürünü için tüm illerde geçerli olan poliçe son kabulü 3 Mart tarihine kadar uzatıldığını aktaran Günal, “Depremin hemen ardından, Köy Bazlı Kuraklık Verim Sigortasında, Adana, Adıyaman, Antalya, Aydın, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kilis, Mardin, Mersin, Muğla, Osmaniye, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerinde arpa, buğday, çavdar, tritikale, yulaf ürünleri ile bu ürünlerin sertifikalı tohumlukları için 7 Şubat tarihinde sona eren son poliçe kabul tarihlerini, 14 Şubat tarihine kadar uzattık. İlerleyen günlerde ise, köy bazlı kuraklık verim sigortasında teminat verilen tüm ürünlerdeki poliçe son kabul tarihi 14 Şubat ve 21 Şubat olan il ve ilçelerin son poliçe kabul tarihlerini, 24 Şubat tarihine kadar uzattık. Bu şekilde üreticilerimize kolaylık sağlamayı amaçladık.” açıklamalarında bulundu.

Çağrı Merkezi numaramızı Alo TARSİM 172 olarak güncelledik

Sigortalı üretici ve yetiştiricilerin hasar ihbarları konusunda işlem sürelerini kısaltmak amacıyla, 0850 250 82 77 olan TARSİM Çağrı Merkezi numarasını Alo TARSİM 172 olarak değiştirdiklerini açıklayan Günal, “Hizmete giren Alo TARSİM 172 sayesinde TARSİM’e erişim daha hızlı ve kolay olacak. Sigortalılarımız, Alo TARSİM 172’yi arayarak doğal afet ve hastalıkların, tarım ve hayvancılıkta neden olduğu zararlar için anında ihbar yapılabilecek ve hasar tespit çalışmaları ile hasar dosyaları hakkında bilgi edinebilecek. Aynı zamanda üreticilerimiz öneri, talep, teşekkür, itiraz ve şikayetlerini de iletebilecek.” dedi.

Deprem bölgesinde hem hayvan hem de bitkisel ürün yetiştiriciliği yapılıyor

Deprem bölgesinde, bitkisel üretimde, tarım sigortası anlamında da kritik öneme sahip olan mısır, ayçiçeği, buğday, kayısı, pamuk, limon, narenciye ve mandalina ürünlerinin öne çıktığını belirten Günal, “Türkiye genelinde büyükbaş hayvancılıkta %29, küçükbaş hayvancılıkta %23 ve bitkisel ürün sigortası branşında %22 oranında sigortalılık söz konusu. Deprem bölgesinde ise büyükbaşta %19, küçükbaşta %20 ve bitkisel ürün sigortası branşında %16 oranında sigortalılık oranı mevcut. Büyükbaş hayvancılığa il bazında baktığımızda ise, Adana’da %20, Kahramanmaraş’ta %28, Kilis’te %31 ve Malatya’da %35 oranında sigortalılık olduğunu görüyoruz.” şeklinde konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER