25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Oto ekspertizde röntgen dönemi

RS Otomotiv Grubu, oto ekspertiz pazarına Türkiye’de ilk defa uygulanacak teknolojik bir yenilik sunuyor. Ekspertiz sürecinin MR cihazı ile gerçekleştirileceği bu yeni teknoloji ile güvenilir sonuçlar elde edilmesi hedefleniyor.

RS Oto Ekspertiz, MR cihazıyla oto ekspertiz ve check-up hizmeti sunuyor. Türkiye’de ilk ve tek olan bu yenilik sayesinde otomobillerin kaporta ve boyalarındaki hasarlar, onarım işlemleri ve boya kalınlıkları, IR termal kamera ve özel halojen ışıklar yardımıyla daha net ve anlaşılabilir olarak raporlanacak. 

RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı konuyla ilgili açıklamalarda bulunarak “Yeni nesil ekspertiz olarak adlandırdığımız ve Türkiye’de ilk ve tek olan MR cihazımız sayesinde boya kontrollerinde hata payını en aza indirmeyi, elektronik şasi kontrol cihazımızla da şasi kontrollerinde insan faktörünü bir kenara bırakarak, tamamen teknik ve bilimsel yöntemlerle milimetrik sapmaları dahi tespit ederek iptidai şekilde tamir edilmiş güvensiz otomobilleri ortaya çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.

Pazar payı hedefimiz %10

Ünaldı, pazar payı hedeflerinin yüzde 10 olduğunu belirterek “40 yıllık hasar onarım tecrübemizi oto ekspertiz sektörüne aktararak hem tüketicilerin can güvenliği için çalışacak hem de sektöre bir dizi yenilik kazandıracağız.” şeklinde konuştu. 

Geçtiğimiz yıl ekonomideki gelişmelere rağmen 7,5 milyon ikinci el aracın satıldığını ve bu sayının 2022 yılında 9 milyon bandına ulaşabileceğini aktaran Ünaldı, “Tüm ikinci el araç satışlarında oto ekspertiz raporunun zorunlu kılınması durumunda sektördeki rekabet daha da artacak. Bu nedenle geleneksel yöntemlerin dışında, teknolojiden de faydalanılması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Şasi hasarları ihmal edilmemeli

Yeni nesil ekspertiz sayesinde yorum farklılıkları ve usta-teknik kadronun gözden kaçıracağı hasar ve boyaların en aza indirgeneceğini ifade eden Ünaldı, tüketiciler tarafından daha rahat ve anlaşılabilir bir rapor çıktısı alınacağını belirtti. Ünaldı, trafikteki can ve mal güvenliği için otomobilin bel kemiği olan şasinin de geleneksel usta kontrolü yerine, yine Türkiye’de ilk kez elektronik şasi kontrolü teknolojisiyle gerçekleştirildiğini aktardı.

Merdiven altı ekspertiz sıkıntı yaratıyor

Türkiye’de ortalama 3000 oto ekspertiz noktasının olduğunu ve sektördeki en büyük problemin merdiven altı işletmelerden kaynaklandığını belirten RS Oto Ekspertiz Marka Başkanı Sedat Uzun, her 4 ekspertiz noktasından 3’ünün TSE belgesine sahip olmadığına ve regülasyonların gerekliliğine dikkat çekti. Uzun, geçmişinde ağır hasar olan araçların, şasi kontrollerinin sektörde bilinçsizce ve eksik yapıldığını söyleyerek ekipman kalitesinin ve teknik kadro uzmanlığının ancak TSE ve HYB belgeleriyle zorunlu kılınabileceğini aktardı. 

Hedefimiz her ile bir bayii

RS Oto Ekspertiz Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Necdet Demir ise başlangıçta İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir’deki 5 bayi ile yola çıktıklarını ifade ederek “Yıl sonuna kadar franchise ile her ilde en az bir bayii hedefine ulaşmak istiyoruz.” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER