Moody’s, sigorta sektörüne ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bazı geleneksel sigorta ürünlerine olan talebin azalacağını vurgulayan Moody’s, “Sürücüsüz arabalar ve giyilebilir teknolojiler gibi birbirine bağlı cihazlar, bazı yaygın kazaların ve yaralanmaların sayısını azaltacak. Bu da bazı geleneksel sigorta ürünlerine olan talebi azaltacaktır” açıklamasını yaptı.
SİBEL CİNGİ/ SİGORTA MEDYA
Pandemi ile birlikte dijital teknoloji tüketicilerden şirketlere kadar her noktada hayati önem taşımaya başladı. Uzmanlara göre her geçen gün de önemi daha da artacak. Moody’s’e bu konuda sigorta sektörüne ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. Pandemi sırasında dijital teknolojinin işletmeler ve tüketiciler tarafından hızla benimsenmesinin, sigorta sektörü için kritik önem kazandığını vurgulayan Moody’s’e göre, sigorta şirketlerinin hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya ve internet sayesinde elde ettiği verileri daha çok kullanmaya başladığını açıkladı. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bazı geleneksel sigorta ürünlerine olan talebin azalacağı değerlendirmesinde bulunan Moody’s, “Uzun vadede, sürücüsüz arabalar ve giyilebilir teknolojiler gibi birbirine bağlı cihazlar, bazı yaygın kazaları ve yaralanmaların sayısını azaltacak. Bu da bazı geleneksel sigorta ürünlerine olan talebi azaltacaktır. Diğer taraftan birbirine bağlı cihazların yaygınlaşması, özellikle siber güvenlik ve yazılım arızasıyla ilgili yeni riskleri de beraberinde getirecek” açıklamasını yaptı.
Yeni ortaklıklara dikkat!
Moody’s, teknoloji kaynaklı gelişmenin nispeten kademeli olmasını ve yenilikçi oyunculara uyum sağlamaları için zaman vermesini bekliyor. Sektördeki oyuncuların inovasyon kültürüne odaklanması ve güçlü veri yetenekleri oluşturması gerekeceğini belirten Moody’s, “Rekabetçi kalabilmek için sigortacılar büyük teknoloji gruplarıyla veya otomobil üreticileri gibi bitişik sektörlerdeki baskın oyuncularla ortaklık arayışına girecek” diyor ve bu konuda bir de uyarıda bulunuyor: “Ancak sigortacılar, satış yapmak için ortaklarına güvenirlerse ve müşteri ilişkileri üzerindeki kontrollerini yavaş yavaş kaybederlerse, kâr marjı erozyonu riskiyle karşı karşıya kalırlar. Daha ciddi bir senaryoda, Büyük Teknoloji oyuncuları veya otomobil üreticileri, bazı karlı pazarlardaki yerleşikleri yerinden ederek sigortayı kendileri sağlamaya bile başlayabilir.”