Sektör açısından ‘teletıp’ hizmetlerinin önemine dikkat çeken Magdeburger Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kamil Demirel, “Online tıbbi danışmanlık ve 2’nci görüş olarak online doktor görüş mekanizmasının tam olarak yasal bir zemine oturtulması, sigorta şirketlerine de zaman ve maliyetten tasarruf sağlayacak” diyor.
SİGORTAMEDYA-ÖZEL
Pandemi döneminin gözde branşı sağlık, istikrarlı olarak büyümeyi sürdürürken; başta tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) olmak üzere sağlık ürünlerine de talep artıyor. Türkiye Sigorta Birliği’nin son yayımladığı istatistiklere göre, hastalık/sağlık branşı, 2011 yılının 11 aylık döneminde, sektörün de üzerinde yüzde 25,9 (reel yüzde 3,8) büyüme kaydetti. 2022 yılında da ön plana çıkacak branşlar arasında sağlık yer alırken, bireylerin hastane ve sağlık kuruluşlarına gitmeden sağlık hizmetlerinden yararlanmasına imkân veren ‘teletıp’ hizmetlerinin de yaygınlaşması bekleniyor. Hayat dışı sigorta sektöründe sağlık branşında iddialı olan; Magdeburger Sigorta da özellikle Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ‘Sınırsız’ Paketi ile dikkat çekiyor. Sigortamedya olarak sorularımızı yanıtlayan Magdeburger Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kamil Demirel, sağlık branşının 2022’de de büyümeye devam edeceğini söylüyor. Sağlık sigortacılığının gelişimi ve kurumların sağlık maliyetlerini düşürmek açısından teletıp’la ilgili gerekli düzenlemenin yapılmasının altını çizen Demirel, “Online tıbbi danışmanlık ve 2’nci görüş olarak online doktor görüş mekanizmasının tam olarak yasal bir zemine oturtulması, sigorta şirketlerine de zaman ve maliyetten tasarruf sağlayacak” diyor.
Kaliteyi artırır
Demirel, teletıp hizmetlerinin yararları konusunda ise şunları söylüyor: “Hekimlerin uzaktan dijital görüşmeyle ilaç yazabilmeleri, zaman ve maliyette bizlere önemli avantajlar sağlayacağı gibi sağlık hizmetlerindeki kaliteyi de arttırır. Bu şekilde, çalışan sigortalılar sağlık kuruluşlarını daha az ziyaret edebilecek, ya da doğru teşhis için doğru uzmana görünerek zaman ve maliyetten tasarruf edilecektir. Kurum yapısına uygun etkin bir işyeri hekimliği mekanizması, hem hastaların daha bilinçli şekilde sağlık hizmetlerinden faydalanmasını, hem de erken teşhis ile kuruma yansıyan maliyetler üzerinde de tasarrufa gidilmesini sağlayacak.”
Sağlık sigortası çalışan memnuniyeti için de gerekli
Sağlık sigortasının, kurumların çalışan memnuniyetini sağlama konusundaki en temel konulardan bir tanesi olduğunu vurgulayan Demirel, “Bu durum, yalnızca bizim ülkemizde bu şekilde değil, dünyanın pek çok ülkesinde de bu şekilde. Çalışan adayları iş görüşmelerinde verilecek ücretin hemen ardından sağlık sigortasına ilişkin paketi sorgular” diyor. Sağlık sigortalarının ülkemizde büyümesine karşılık, bazı sorunların da olduğuna dikkat çeken Kamil Demirel, “Kurumların çalışanlarına sundukları sağlık güvencesi sebebiyle satın aldıkları grup sağlık sigortası poliçelerinin yenileme döneminde, medikal enflasyon, sigortaların kontrolsüz ve gereğinden fazla kullanılması sonucunda yüksek prim artışları yaşanabiliyor” şeklinde konuşuyor.
İşyeri hekiminin doğru yönlendirmeleri önemli
Özellikle kurum içi sağlık maliyetleri düşürmek açısından; etkin işyeri hekimliği ve online görüş alma desteklerinin öneminin altını çizen Demirel, “İşyeri hekiminden beklenen, doğru yönlendirmeleri sayesinde, zaman ve maliyet bakımından kurum üzerinde olumlu sonuçlar doğurmasıdır. Etkin işyeri hekimin sigorta hizmetleri yönetiminde tecrübeli olmasının maliyetler üzerinde olumlu etkisi kaçınılmaz” diye konuşuyor.
Magdeburger Sigorta bölge yapılanmasını güçlendirecek
Magdeburger Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kamil Demirel’in verdiği bilgilere göre, Magdeburger Sigorta, yeni yılda bölge yapılanmasını daha da güçlendirecek. Demirel, şirketin bölge yapılanması konusunda şunları söylüyor: “Bölge yapılanmamızı, artan acente sayımız ve bölge ekiplerimiz doğrultusunda daha da güçlendiriyoruz. Bu doğrultuda Doğu Karadeniz Bölgemizi yeniden yapılandırdık. Samsun ve çevre illerini yeni oluşturduğumuz Orta Karadeniz Bölgemizde topladık ve Doğu Karadeniz Bölgemiz ile birleştirdik. Böylece tüm bölgeyi Karadeniz Bölge Müdürlüğü ismi altında topladık. Anadolu’daki yapılanmamızda ise merkezi Konya olan Orta Anadolu Bölge Müdürlüğü’müzü oluşturduk. Doğu Anadolu Bölgemize daha yoğun hizmet sunabilmek için ‘Diyarbakır Temsilciliği’mizi oluşturuyoruz. Bu bağlamda, bölgesel kadrolaşmamızı da genişleterek sürdürüyoruz. Toplam 8 bölgemiz ve 1 temsilciliğimiz, acentelerimiz ve yetkili servislerimizle, 2022’de de yoğun tempoyla çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz.”
Acente ve sigortalılarla ilişkimizin odağında ‘sevgi’ var
Kamil Demirel, yeni yıl dolayısıyla sigortalılara, çalışanlara ve acentelere de şu mesajları verdi: “Magdeburger Sigorta olarak önceliğimiz sigortalılarımıza gerçek fayda sağlayan, hayatlarını kolaylaştıran sigorta ürünleri ve geniş teminat seçenekleri sunarken acentelerimizin gelirlerini de artırmak. Bu amaçla acentelerimize özel bölgesel kampanyalar düzenliyoruz. Hem kazandıran hem eğlendiren yeni kampanyalar geliştirerek gerek acentelerimiz gerekse çalışanlarımızın motivasyonunu üst seviyeye çıkarmak için çalışmalarımıza heyecanla devam ediyoruz. Bildiğiniz gibi, 5G felsefemizde ‘’Güçlü ekip, güçlü iletişim, güçlü hizmet, güçlü ürün ve güçlü acente’’ diyoruz ve tüm bu yaklaşımlarda odağımıza ‘sevgiyi’ koyuyoruz. Acentelerimiz ve çalışanlarımızla aramızda kurduğumuz sevgi bağı, verdiğimiz kararlarda, stratejilerimizde ve hatta ürünlerimizde her zaman ön planda yer alıyor. Ben de acentelerimize ve tüm paydaşlarımıza zorluklara rağmen gösterdikleri özverili ve başarılı çalışmalar için teşekkür ediyor; 2022 yılında daha nice başarılara birlikte imza atacağımıza inanıyorum.”
2022 yılında yeni başarılara imza atacağız
Magdeburger Sigorta ailesi geçen ay bir yılbaşı partisi düzenledi. İstanbul-Dedeman Otel’de gerçekleşen partide Magdeburger Sigorta üst düzey yöneticileri ve çalışanlar, hem sektör açısından zorlu geçen bir yılın stresini attılar hem de 2022 yılı için umutlarını tazelediler. Partide bir konuşma yapan Magdeburger Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Zafer Uçar, şunları söyledi: “Tüm paydaşlarımıza, sigortalılarımıza, iş ortaklarımıza, çalışanlarımıza ve yönetim kurulumuza özverili ve başarılı çalışmaları için içtenlikle teşekkür ediyor; 2022 yılında size ve sevdiklerinize sağlık, başarı ve mutluluk dolu günler diliyorum. Birlik ve beraberlik içerisinde çok çalışıp, çok ürettiğimiz ve güzel başarılara imza attığımız bir yılı daha geride bırakıyoruz. Elde ettiğimiz gurur verici sonuçlardan aldığımız güçle 2022 yılında hedeflerimizi büyüterek, birlikte yeni başarılara imza atacağımızdan eminim. Bu coşkuyla, size ve çalışanlarınıza, ailelerinize ve sevdiklerinize sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim.”