British Insurance Brokers Association (BIBA), geçtiğimiz günlerde 2020 manifestosunu duyurdu. BIBA manifestodaki sigortaya erişimi geliştirmeye odaklandığından; komisyon editörü Laurence Eastham, 2020’de değişikliklerin nerede gerçekleşeceğini düşündüklerini söyledi.
Bu yılki BIBA manifestosunun başlığı, ‘erişim’ kelimesi olacak. Manifesto sanayi ve ticaret sektörü için geniş bir hedef kümesi içeriyor. İçeriğinde 37 taahhüt ve 29 eylem çağrısı var. Ancak asıl odak noktası, müşteriler ve işletmeler için sigorta erişimini iyileştirmek.
Müşteriler
Bir endişe konusu olan hassas müşterilerle ilgilenmek, BIBA’nın manifestosu ve Financial Conduct Authority’nın (FCA) ara sıra yayınladığı belgelerinin rehberliğinin brokerler için yetersiz olduğunu öne sürüyor. Sigortacılık sektöründe engel, online müşteriler için kredi puanlarının kullanılmasıdır.
Miles’ın tarafından ayın başlarında ele alınan bir sorun: InsurTech, FCA’dan ‘açık bankacılık’ lisansı aldı ve onay veren müşterilerin daha geniş finansal verilerine erişim sağladı.
Miles tarafından yapılan açıklamada, aksi takdirde bir poliçeyi reddedecek savunmasız müşterileri almayı hedeflemektedir Buda adil muamelenin iyi iş anlamına gelebileceğinin kanıtıdır.
Fiyatlandırma
Mesele, ikili fiyatlandırma konusundaki yıpranmış tartışmalarla ilgilidir. Basitçe, poliçelere ulaşmak ve poliçeleri anlamak için mücadele eden müşterilerin yenileme sırasındaki primlerdeki artışlardan etkilenme olasılığı daha yüksektir.
Regülatör şu anda genel sigorta fiyatlandırma uygulamaları hakkında bir soruşturma yürütüyor ve bu da son olarak Ekim 2019’da bir ara raporun yayınlanmasıyla sonuçlandı. Bu rapor ‘Otomatik olarak yenilenmeyi’ tamamen yasaklamak ve ‘otomatik değiştirme’ ile değiştirmek de dahil olmak üzere bir dizi potansiyel çözüm ortaya çıkarmıştır.
BIBA, ticaret kurumu, müşterilerin çok ihtiyaç duyduklarında ‘otomatik olarak yenilenmenin’ yasaklanmasının sonlandırabileceği ve ‘otomatik geçişin’ uygulanmasının daha az uygunluk sağlayan ürünlerle sonuçlanabileceği konusunda uyarıyor.
İşletmeler
Geçen yılki başlıklar ve özellikle profesyonel tazminat teminatına erişim konusunda inşaat sektöründe kapasite ile ilgili artan tartışma konularını detaylı olarak anlattı. Temmuz 2019’da, Danışman Onaylı Müfettişler Birliği , hükümet müdahale etmediği takdirde “afet” konusunda uyarıda bulunarak, iş kayıplarını ve büyük bina projelerinde önemli gecikmelerin olacağını öngördü.
Sigortaya erişim tehdit altındayken fiziksel ve somut etkilerin kesin bir hatırlatıcısıdır. Bu yılın manifestosunun bir parçası olarak BIBA, inşaat sektöründeki reformları yapabilmek için hükümetle birlikte çalışmaya karar verdi. Ticaret kurumu, yapı düzenlemelerini gözden geçirmeyi, Grenfell’i izleyen Hackitt Raporu’ndan öneriler uygulamayı ve güvensiz kaplamanın yerini alma sürecinin basitleştirilmesini istiyor.
BIBA ayrıca sigorta şirketleri tarafından kapanışla karşılaşan işletmeler için ikinci el teminat sağlama konusunda daha büyük taahhütler peşinde.
Düzenleme
‘Erişimi’ tartışırken ortaya çıkan ortak tema, düzenleme ve mevzuatın kilit rolüdür. BIBA manifestosundan mesaj By Miles gibi firmaların gelişmiş erişimi iş ile uyumlu hale getirmek için yenilikçi yollar bulmasını teşvik etmekle birlikte; oyun alanını kendisinin yeniden şekillendirilmesi gerekebileceğidir. Ancak devam etmekte olan tartışma, bu yeniden şekillendirmenin tam olarak nasıl gerçekleştiğidir. Tüketiciler için, FCA’nın genel sigorta fiyatlandırmasıyla ilgili uzun zamandır beklenen kararı, onu başlatan konu kadar bölücü olmaya hazırlanıyor.