Hayat dışı sigortacılık alanında yapay zekâ tabanlı fiyatlama platformları geliştiren ve danışmanlık veren Lumnion, 30 Kasım’da “Yapay Zeka ile Tarife Yönetimini Mükemmelleştirilmesi” toplantısını düzenledi.
Makine öğrenmesi ile modellemeler yapan ve hayat dışı sigortacılığın fiyatlaması alanında faaliyet gösteren Lumnion, ticari kararlar, bunların simülasyonları ve saha fiyatlamasının yönetimi amacıyla geliştirdiği ürünü Dolphin ile müşterilerine destek olmaya devam ediyor. Lumnion, Dolphin’in yanısıra, otomatik veri hazırlığı için Bee’yi, aktüeryal risk fiyatlaması için GLM, XGBoost, Random Forest, Decision Tree ve diğer çok kullanılan metodları destekleyen Cheetah modülünü kullanırken, uzman kadrosu ile sigorta sektörüne fiyatlama/tarife danışmanlığı konusunda da öncülük yapıyor. Guy Carpenter Genel Müdürü Okan Utkueri’nin Moderatör, Generali Sigorta Aktüeryal Fiyatlama Müdürü ve Aktürler Derneği Başkan Yardımcısı Cenk Yalçın’ın, Almanya’nın öncü dijital sigorta şirketlerinden Mailo’nun Ürün Müdürü Tom Haisse’nin ve Lumnion Analitikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CAO) Aren Haddeler’in konuşmacı olarak katıldığı ve 30 Kasım’da gerçekleştirilen “Yapay Zeka ile Tarife Yönetimini Mükemmelleştirilmesi” toplantısında, yeni gelişen teknolojiler ve sektörün ihtiyaçları doğrultusunda makine öğrenmesi ile hızlı ve hedefe uygun şekilde ticari fiyatlama yönetimi konuları ile Avrupa ve Almanya’daki uygulamalar ele alındı.