20 Mayıs 2024, Pazartesi
spot_img

Vatandaş kasko ve trafik poliçesini artık süpermarketten de alacak

ev_sigortaSigorta ürünlerinin satışında dağıtım kanallarının önemi, Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) tarafından Sigorta Haftası kapsamında düzenlenen “Sigorta ve Bireysel Emeklilik Sektöründe Dağıtım Kanalları” konulu III. Ulusal Sigorta Sempozyumu’nda masaya yatırıldı. Sempozyumda önümüzdeki dönemde trafik ve kasko dâhil hayat dışı sigorta ürünlerinin de süpermarketlerde satılacağına dikkat çekildi.

 

Alp SÜER

 

Türk sigorta sektöründe en büyük dağıtım kanalı olan acenteler, son günlerde sektörde de başlıca gündem maddesini oluşturuyor. Hazine Müsteşarlığı’nın son yayımladığı “Acenteler Yönetmeliği”nin yankıları sürerken, acentelere rakip dağıtım kanallarının sayısı da artmaya başladı. Telefon ve internet gibi vasıtalarla sigorta ürünlerinin uzaktan (mesafeli) satışı yaygınlaşmaya başlarken, sigorta artık vatandaşın ayağının bastığı birçok noktada satılmaya başlanacak. Sigorta ürünlerinin satışının konusu olacağı perakende noktaların başında “süpermarketler” geliyor. AvivaSA Hayat ve Emeklilik’in, CarrefourSA ile yaptığı anlaşmayla bireysel emeklilik, hayat sigortası ve ferdi kaza sigortası ürünlerinin başlamasının ardından, şimdi de hayat dışı (elementer) ürünlerin önümüzdeki dönemde süpermarketlerde satışına başlaması bekleniyor. Kasko ve trafikten (kara araçları sorumluluk) oluşan oto sigortaları yanında diğer sigorta ürünleri de bu kanaldan satılabilecek. Sigorta ürünlerinin satışında dağıtım kanallarının önemi, Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) tarafından düzenlenen “Sigorta ve Bireysel Emeklilik Sektöründe Dağıtım Kanalları” konulu III. Ulusal Sigorta Sempozyumu’nda masaya yatırıldı.

Satışı teknik personel yapacak

Açılış konuşmalarını TOBB Başkan Yardımcısı Ender Yorgancılar, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı Ragıp Yergin ve T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşar Yardımcısı Burhanettin Aktaş’ın yaptığı Sempozyum’da sabah düzenlenen “Dünyada ve Türkiye’de Dağıtım Kanalları” konulu ilk oturumda konuşan Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. Ahmet Genç, sigorta ürünlerinin süpermarketlerden ve uzaktan satışı ile ilgili mevzuatın yayımlandığını hatırlatarak “Ancak, satışı mutlaka teknik personel yapacak. Yoksa marketlerde sucuk pazarlaması yapan sigorta pazarlayamayacak” dedi.

 

Acente sayısı artacak

Oturumda, sektörde toplam dağıtım kanalları içinde yaklaşık yüzde 70’lik paya sahip acentelere yönelik önemli mesajlar verildi. Oturumda açılış konuşmasını yapan TSB Başkan Yardımcısı Ragıp Yergin, Türk sigorta sektöründe toplam prim üretiminin artışına paralel olarak acente sayısının da artacağını söyledi. Oturumda bir sunum yapan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ise “2023’te toplam dağıtım kanalları içinde acentelerin payı ile ilgili beklentiniz nedir?” sorumuzu da şu şekilde yanıtladı: “Acentelerin, toplam dağıtım kanalları içindeki payını aynı kalması beklenebilir. Ancak, diğer dağıtım kanalları büyüyüp acentelerin payı yüzde 60 olarak gerçekleşse bile 2023’te sektörün toplam prim üretiminin 90-100 milyar dolara çıktığını düşünürsek, acenteler de 2023’te sektörde bugünkünden 5 kat daha fazla pay alacak.”

Tüketici alışkanlıkları değişti

Oturumda bir sunum yapan Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan’a göre acentelere önümüzdeki dönemde büyük görevler düşüyor. Ayhan’ın verdiği bilgilere göre, tüketicilerin ürün satın alma alışkanlıkları değişti. Geçmişten farklı olarak tüketiciler, artık satın alacağı ürünü öncelikle internetten araştırıyor. Daha sonra sosyal medya aracılığıyla diğer tüketicilerle görüşlerini paylaşıyor. Tüm bunların sonucunda bir ürünü alıp almamaya karar veriyor. Günümüzde satın almanın artık daha komplike hale geldiğini belirten Ayhan, artık acentelerin de kendilerini müşterilerin davranışlarındaki değişikliklere adapte etmeleri gerektiğini söyledi. Oturum başkanlığını yapan Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, dağıtım kanallarının sektördeki ağırlığının, ülkeden ülkeye değiştiğine dikkat çekerek, dağıtım kanallarına yapılan yatırımın aslında sigortacılığa yapılan yatırım olduğunu vurguladı.

 

Oturumda açılış konuşmasını yapan TOBB Başkan Yardımcısı Ender Yorgancılar, sanayicilerin son dönemlerde fabrika ve tesislerinin sigortalanmadığına yönelik şikâyetlerini hatırlatarak, “Sigorta sektörü olmazsa, ekonomide daha az üretim, daha az alış daha az satış olur. Bunun sonucunda ekonomi tıkanır” dedi. Yorgancılar, Deloitte Türkiye, Finansal Hizmetler Sektör Ortağı Yücel Ersöz de alternatif dağıtım kanallarının müşterinin hayatını kolaylaştırması ve müşteri için değer yaratmasının önemine dikkat çekti.

BES’te işyeri bazlı katılım artmalı

“Sigorta ve Bireysel Emeklilik Sektöründe Dağıtım Kanalları” konulu III. Ulusal Sigorta Sempozyumu’nda açılış konuşmasını yapan T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarı Yardımcısı Burhanettin Aktaş, her yılın mayıs ayının son haftasında düzenlenen ‘Sigortacılık Haftası’nda sigorta bilincinin artması için çeşitli etkinlikler düzenlendiğini söyledi. 2003’te yüzde 1.1 olan, toplam prim üretiminin GSYİH içindeki payının, 2023’te yüzde 1.55’e yükseldiğini hatırlatan Aktaş, bu oranın AB’de yüzde 8 olduğu düşünüldüğünde bunun alınması gereken mesafe ile birlikte aynı zamanda büyük bir potansiyel oluşturduğunu söyledi. Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) devlet katkısının da etkisiyle bu yılda büyümenin sürdüğünü belirten Aktaş, işyeri bazlı katılımlarda artış istediklerini söyledi. Aktaş, G-20’nin ajandasında da yer alan finansal eğitimin artması ve finansal tüketiciyi koruma stratejisinin Türkiye’de de hayata geçirileceğini söyledi.

 

  1. Allah sizi bildiği gibi yapsın. Utanmasanız Genel evinde bile poliçe kestireceksiniz. Sucuk tanıtımıyla poliçe kesen yan yana durur hem sucuk yerler hem poliçe kestirirler. Peki bu elemanlar irtibat numarası olarak ne verecekler? 7/24 sigortacılık hikayeleri okudular şimdi sabah 9, akşam 9 hizmet verecekler. Ne yazık ki bizi temsil etmeyen soyunmuş kişiler bunlara alet oluyor aldıkları menfaat sözleri karşılığında susmayı tercih ediyorlar. Acenteleri bitirin İş takipçilerini nasıl yok ettiniz bunları da bitirin. ama bu kadar insanı günahını nasıl taşıyacaksınız merak ediyorum.

  2. Çok iyi ya…

    Hani vardı ya, “Yetmez, ama evet”.

    Aynen öyle.

    Müstehak demek suç olunca, diyemiyoruz.

    Öyleyse, ne?

    Bankalar ve arabacılar yetmedi, kırtasiyeler, emlakçılar, muhasebeciler, komisyon hariç doğrudan satışlar…

    Acenteler nerde?

    Ama yetmez, Kasap’lar da mutlaka işin içinde olmalı.

    İyi de kardeşim, acentelerin başka iş yasağı niye? Bizler Köle İzora mıyız? Bizler, zenci miyiz? “Yuh” demek bile yetmez. Biz de kıyma satalım bari…

    Bu fikirler yıllardır konuşuluyordu ama böyle gündeme gelemiyordu. Ne değişti acaba?

    Kasap’ları unutmayın lütfen. Yarım kilo çiğ köftelik kıyma, bi de kasko. Hatta trafik alana bir kilo çiğ köftelik kıyma bedava.

    Tutar mı, evet tutar. Memlekette etin fiyatı böyle tavan yapmışsa,

    Sigortayı pazarlayan teknik personel olacak, sucuk pazarlayana poliçe sattırmayacağız lafını bir nükte olarak kabul ediyorum. İnce bir espri ve elbette zeka göstergesidir.

    Anlamadıklarımı aptallığıma versinler. Birincisi denetimi nasıl yapacaksın? İkincisi, teknik personelin sucuk satmasını nasıl engelleyeceksin? Yani, markette sucuk satan teknik personele ne yapabileceksin? Ha Ali Veli, ha Veli Ali. Sucuğu da teknik personel satacak demektir.

    Kasap’lar sayesinde pazar büyüyecek mi? 18 milyon araç sayısı 38 milyon mu olacak?

    Elbette hayır.

    Yapılmak istenilen de bu değil zaten. Bu nankör sektör, kendisini yıllardır taşıyan acente m-illetinden kurtarmaya çalışıyor.

    Öyleyse çare ise, Kasap’tır…

    Sektörün -daha doğrusu şirketlerin- Kasap’lara olan ihtiyacı tescil edilmiştir.

    Sigorta satışına ellerini ovuşturan kasaplar bir yana, Baş Kasap için biçilen “aferin” payı nedir, acaba?

    İçine edecekseniz, bir eksik kalmasın diye hatırlatalım. özellikle Kasap’lar için Levha zorunluluğu da aranmasın yani. Siz, 7.500TL ile kaç dana alınır biliyor musunuz?

    Amaç, tüketici gözünde acentelerin ve bu mesleğin itibarsızlaştırılmasıdır. Acenteler gibi başka iş yasağı bulunan, fiziki mekan şartı olan yerlerde satılan bir sigortanın, Manav’da, Kasap’ta satılmasının bir “düzen” olduğunu anladığımızda ise, söz konusu fiili işini tamamlamış olacaktır.

    Sigorta poliçesinin marketlerdeki yeri, bence tuvalet kapıtlarının hemen yanında olmalıdır.

    Hatta, eczaneler de satmalıdır. Neyin yanına koyacaklarını da anlarsınız artık…

    Ne diyelim, düzen’in de hayırlısı olsun bari, herkese hayırlı düzenler inşallah…

    • gsm şİRKETLERİ TELEFONCULARA KONTOR SATTIRIP MİLLETE TELEFON ALIŞKANLIĞI KAZANDIRDILAR . (TELEFONCULAR OLMASAYDI NAH SATABİLİRLERDİ BU KADAR KONTOR VE TELEFONLARI) ŞU AN GSM ŞİRKETLERİ KONTORU HERYERDEN SATIYOR VE TELEFONCULARA KONTOR İÇİN ÇOK KOMİK BİR KAR PAYI VERİYOR..KULLAN – AT MANTIĞI AYNEN BİZ ACENTELER İÇİNDE GEÇERLİ OLACAK .. AMA BU 7,500 MİLYARI NERELERİNE SİĞDIRACAKLAR ONU BİLMEM:) ..YAHU HANGİ İŞ KALDI Kİ BU BÜYÜKMARKETLERİN YAPMADIĞI…BİZE , GELİN KÖLE OLUN, BİZE ÇALIŞIN .. KİMSE KENDİ BAŞINA İŞ YAPMASIN DEMENİN DANISKASI BU ..KINIYORUM BU KARARI HEMDE ÇOK KINIYORUM.. ACENTE DERNEKLERİ SAİK MAİK NE YAPIYONUZ HADİ .. AİDAT ALMAYI ADET HALİNE GETİRENLER .. AYIP OLUYO AMA .

    • Son zamanlarda devam eden acente denetimlerinde poliçelerdeki imzaların teknik personel tarafından atılıp atılmadığı ile ilgili kontroller yapılıyor..para cezaları meslekten men gibi uygulamalar devam ediyor..
      Yapılan uygulamalar kanun gereği olması nedeniyle doğrudur…

      Ancak aynı ve benzer denetimler mesleği ”bankacı-araç galerisi- olan acentelere yapılmıyor..Galeri de poliçeyi teknik personel mi kesti.. Arabayı satan mı?
      Bankalar BES ürününü onlarca yalanla müşteri kredi işlemleri nedeniyle baskıyla satıyor..
      Araç galerileri mesleği sadece acente olan 10 BİNLERCE acente müşterilerine mesajlar göndererek ACENTE KOMİSYONUNU almadan poliçenizi kesiyoruz. Araca da pasta cila bedava…vb..
      Kimsenin ses çıkardığı yok. yaptırım yok.

      Acenteleri temsil edecek yöneticilerin seçilmesi için öyle bir sistem yaratıldı ki..17 bin acente 2 ye bölünmüş durumda ARTÇILARLA bölünmeler devam ediyor. STK lar da ayrı bir havada..Her grup bir bir toplantı düzenliyor.. Gruplar birbirlerini ya davet etmiyorlar… ya da davet ediliş biçimlerini-söylemlerini yanlış buldukları gerekçesiyle birbirlerinin toplantısına katılmıyorlar..

      Seçilen yöneticilerin de egoları-kaprisler üst düzeyde,

      Başta Sigorta şirketleri olmak üzere İnternetten poliçe satışının artık önüne GEÇİLMEYECEĞİ görülüyor.

      MESLEĞİ SADECE ACENTE OLANLARIN haricinde ki satış kanalları çoğalmaya büyümeye devam ediyor..

    • Sevgili Levent abi. Çok kibar bir yazı olmuş aslında bunlara ve bu işlere çanak tutanlara söylenecek çok laf var ama terbiyem müsade etmiyor. Bunlar biliyorsun markette poliçe satmaya hazırlanan bu şirketle il il gezip alt yapıyı birlikte hazırladılarr.Bizlerde Acenteler olarak koyunu kasaba elimizle teslim etmedikmi. Yazıklar olsun.Rafet Bircan

  3. Yuh Artık . .Bakkal açtım , 6 ay sonra yanıma Bim geldi …Kapattım….
    İnanmazsınız ama acente açarken dedim ki ; Bim Poliçe satana kadar acente olacağım ..Ve o günlerde geldi gibi maalesef…Nedir bu bimlerden şoklardan çektiğimiz.ilaç satmayı beceremediler ama poliçeyi vallahi satacaklar …

  4. – Bangır bangır medyada reklam yapıpta, acentesinden çok ucuza poliçe satan
    sigorta şirketi varken, kaç tane acente O sigorta şirketinin acenteliğini bıraktı ?
    – Her toplum layık olduğu şekilde yönetilir !
    – Yetmez ama evet …. Daha neler göreceğiz bakalım….
    Bize her yer Trabzon değil ama BİZE HER ŞEY MÜSTEHAK…….!

  5. gercekten sacmalık yani böyle şeymi olur acenter uyanalım artık birlik olalım bir olalım zaten şirketler primleri yeterince düşürüyor

  6. Meslektaşlarım,

    Ya şimdi konuşalım, ya da sonsuza kadar susalım ve bu mesleği bırakalım,
    Bu emeğe saygısızlıktır, bu mesleğimize ihanettir, bu sektöre ihanettir, biz acenteleri hiçe saymaktır, dalga geçmektir, bunu içine sindirenler benim meslektaşım değildir..
    Bu toplantıda bulunan ve susanlar gelecekte hesabını çok ağır vermek zorunda kalacaklar,
    Buna izin verenler, gelecekte sektörün içine düşeceği durumun vebalini taşıyacaklar,

    Bu mesleği ya şimdi sahipleneceğiz,
    Ya da bırakacağız önüne gelen herkes yapsın ve sigorta sektörü batsın,

    Yazıyı yeni okudum, çok öfkeliyim, ağır konuşmaktan kaçınacağım, en kısa sürede buna TÜSİAR olarak en ağır tepkiyi vermek üzere harekete geçeceğiz,

    Yanımızda yer alacağınızı umut ediyorum,
    Ben bu mesleğe 15 yılımı verdim, bu mesleği yerle yeksan etmeye hiç kimsenin hakkı yok,
    Sigorta sektörünün bütün saygınlığını ve güvenilirliğini kaybetmesine herkes seyirci kalsa bile ben ve derneğim seyirci kalmayacağız..

    Zaten aksi düşünenler meslektaşım değildir.

    TÜRKİYE İL DELEGELERİ’ ni göndermiş olduğumuz mail ile göreve davet etmiş bulunmaktayız,

    TOP YEKÜN VERİLECEK BİR TEPKİ ACİL OLARAK ORGANİZE EDİLMELİDİR.
    Kimse bu tepkinin dışında kalmamalıdır, bütün delegeler, bütün meslek odaları sigortacılık komiteleri, bütün STK ve meslektaşlarımızın ortak eylemi olmalıdır.

    Saygılarımla,
    Binnur Aktaş
    TÜSİAR
    Genel Başkan

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER