19 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

Tüketici nerede, sigortacılar orada

Son zamanlarda konvansiyonelle kıyasla dijital kanalların önemi giderek arttı. Sigorta şirketleri birbirinden çeşitli sosyal medya kanalları, blogları ya da aplikasyonları ile tüketicinin ilgisini çekmeye başladı.

HAYATIMIZ SİGORTALI

Tüm dünya dijital çağa girdi. Artık şirketler inovasyona gerekli ilgiyi gösteriyor, dijital dönüşüm yolculuğuna çıkıyor, dijital yatırımlarını bu çerçevede gerçekleştiriyor. Öyle ki inovasyonun ve dijital tüketicinin farkında olan şirketler diğer şirketlere oranla çok daha hızlı büyüme gösteriyor.

Dijital kanallar gelişip, çeşitlendikçe, yüz yüze kanallar artık tüketicilerin beklentilerini, gereken hız, kolaylık ve erişilebilirlikte sağlayamaz duruma geliyor. Ama şirketler için artık, hizmetlerinin daha kolay, daha hızlı ve daha erişilebilir olması çok önemli. Bu nedenle, son on yılda dijital kanalların önemi, yüz yüze kanallara kıyasla daha da arttı.

46-47-48-49-50-BLOG.QXD:Layout 1
ÜSİAD’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’deki Dijital Değişime CEO Bakışı” araştırmasına göre şirketlerin dijital kanallarından gelen ciroları ortalama yüzde 11, dijital yatırımları ise yüzde 27 civarında. Bu durum, dijital kanalların Türkiye’de henüz yeni gelişmeye başladığını, ama önemli bir büyüme potansiyeli olduğunu gösteriyor. Potansiyel açısından değerlendirildiğinde sigorta sektörünün gelecekte dijital kanalları yoğun bir şekilde kullanacağı öngörülüyor. Satın alma süreçlerinin kolaylığı ve teknolojinin bu süreçlere gittikçe daha çok dahil olmasıyla sigorta sektörünün geleceğinin dijital kanallarda olduğu ifade ediliyor.

Tüketici artık sessiz bir kalabalık değil!

Dijital kanallar sayesinde sigorta sektörünün aradığı, peşinde olduğu, ulaşmak istediği kitle hiçbir zaman olmadığı kadar net bir şekilde karşısında duruyor. Ancak bu avantajlı durumun bir sonuç yaratması şirketlerin bu ortamın dilini ve tarzını anlamaları ile mümkün olabiliyor. Dijital platformlar tüketiciler için önemli, çünkü artık ses veriyorlar ve sesleri duyuluyor. Şikayet ediyorlar, kızıyorlar, beğeniyorlar, seviyorlar, nefret ediyorlar. Artık tüketici kavramı sessiz bir kalabalık değil. Sesi gür çıkan, dikkate alınması gereken, kendi kurallarını koymuş bir topluluk var. Ürün ve fiyat karşılaştırması yapıyorlar. Bu kanallardan ürün ve hizmetlerle ilgili iletişim kuruyorlar. Konvansiyonel medya kullanımı ile kıyaslanmayacak kadar uygun ve etkin bir iletişim kanalı olan dijital ile kime, ne zaman, hangi platformda hangi yoğunlukta ulaşacağınızı biliyorsunuz. Sonuç alıp almadığınızı görüyorsunuz.

Allianz yeni projelerle gelecek

allianz mobil
Allianz, sigortalılarının yanında olduğunu her zaman gösteriyor. Şirket, Allianz’ım mobil uygulaması ile acil durumlarda tek bir tuş ile ambulans, yol yardımı, çağrı merkezi gibi kanallara hızlıca ulaşılmasını sağlıyor. Sigortalılar sağlıkla ilgili ödeme taleplerini, tazminat süreçlerini ya da eksik evrak tamamlama işlemlerini uygulama üzerinden takip edip aynı gün içinde işlem ve sonuçlandırma yapabiliyor. Allianz, bu yıl hem kronik hastalıklar için hem de hastalıklar oluşmadan önce erken tanılama projelerini de hayata geçirdi. Belirli sayıdaki diyabet tanısı olan sigortalılara özel bir proje başlattı. Ardından meme kanseri erken tanı projesini hayata geçirdi ve önümüzdeki aylarda yeni projeleriyle programı zenginleştirmeyi düşünüyor.

Quick Sigorta, dijitalde sesi gür bir şirket olacak

qblog
Dijital sigortacılığa yeni bir soluk getiren Quick Sigorta, bu ortamın imkanlarından oldukça iyi bir düzeyde yararlanıyor. Şirketin kendi iç işleyişi dahi dijital yaklaşım üzerinde şekilleniyor. Herhangi bir sosyal medya kanalından gelen bir müşteri şikayeti aynı anda mesajlaşma programları üzerinden tüm şirket çalışanlarına ulaşıyor. Anında çözüm üretiliyor. Sosyal medya kanallarında, blogunda o dünyanın kriterlerini kullanarak içerik üretiyor. Bölgelere, kentlere göre farklı tanıtım çalışmaları yürütüyor. Blog içeriklerinin bazılarını pazarlama stratejileri çerçevesinde belirlenmiş bazı özel hedef gruplara ulaştırıyor. Şirketin dijital çalışmaları sayesinde videolarının izlenme sayısı 500 bini geçti. Quick Sigorta’dan alınan bilgiye göre asıl sürprizler Ekim ayı sonunda devreye girecek…

Quick Sigorta, dijital ortamda sesi gür ve etkin olan bir şirket olmayı hedefliyor.

Blog yönetmek isteyenlere tavsiyeler

[quote font=”tahoma” font_size=”14″ color=”#05183a” bgcolor=”#ffffff” bcolor=”#dd9933″]

  • Ne tür bir blog kuracağınıza, blogda kimin yazacağı gibi önemli konulara karar verin.
  • Arayüzü sade ve anlaşılır bloglar daha dikkat çekicidir. Kolay ve anlaşılabilir bir arayüz hazırlayın.
  • Eğer sık sık yeni içerik yayınlayacak bir politika benimseyecekseniz içeriği sadece çalışanlarınızdan beklemeyin. Blog okurlarıyla etkileşim halinde olun ve yaratıcılığın kaybolmaması için farklı içerikler oluşturun.
  • Ziyaretçileriniz ile iletişim halinde olun ve gelen yorumlara mutlaka dönüş yapın.
  • Manşet alanı blogun vitrini olduğundan en güncel yazılar o alanı doldurmalıdır. Bir aydan daha eski yazılar manşet alanında bulunmamalıdır.
  • Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki dilde yayın yapmaya gayret gösterin.
  • Blogda, ‘Faydalı Bilgiler’ alanının doldurulması blog içeriğinin zenginleştirilmesi açısından oldukça önemlidir.
  • Blogunuzdan yayınladığınız içeriklerde, kampanyalara/ürünlere sitenize yönlendirme linkleri verebilirsiniz.
  • Blogda paylaştığınız içerikleri mutlaka Facebook, Twitter, Google+ profilleri üzerinde paylaşın.

[/quote]

‘Sigortam Cepte’ kullanıcılara kolaylık sağlıyor

sigortam cepteAnadolu Sigorta’nın dijitalleşme yönünde attığı adımlar mevcut acente, banka ve broker gibi kanalların verimliliklerini en üst düzeye çıkarmak ve sigortalıların en hızlı şekilde ürün ile hizmetlere ulaşmalarını sağlamak. Şirketin mobil uygulaması “Sigortam Cepte” 2010 yılı Mart ayından beri hizmette. Anadolu Sigorta uygulamayı sürekli güncelliyor. Sigortalıların Sigortam Cepte üzerinden ulaştığı çok sayıda özellik arasında; poliçeleri görüntüleme, hasar ihbarı yapma ve hasar dosya durumunun detaylarını sorgulama gibi sık kullanılan hizmetler bulunuyor. Uygulama sigortalıların tam kapasite ile kullanımına yönelik olsa da şirketin henüz sigortalısı olmayan tüm kullanıcılar, kaza anında yapılması gerekenler veya en yakın acente-hastane-servis bilgileri gibi hizmetler için de uygulamadan yararlanabiliyor.

Web sitesini yeniledi, ‘Katılım Cep’i uygulamaya aldı

katilim cep 1
Katılım Emeklilik de dijitalleşme çalışmalarını ihtiyaçlara göre inovatif çözümler getirerek sürdürüyor. Şirketin bu alandaki en büyük hamlesi geçen yıl web sitesini yenilemek oldu. Web sitesini kullanıcı dostu hale getiren şirket, site üzerindeki internet şubesi ile günlük tasarruf takibi, fon değişimi, katkı payı değişikliği gibi birçok işlemi kolayca yapma imkanı sunuyor. “Katılım Cep” uygulaması yani mobil şubeyi devreye alan Katılım Emeklilik, böylece katılımcıları bireysel hesaplarıyla ilgili pek çok işlemi telefonları üzerinden yapabilme rahatlığına kavuşturuyor. Şirket web sitesinin yanı sıra sosyal medya hesaplarının da desteği ile interaktif iletişim sağlıyor.

Bloglar, etkileşimli iletişim imkanı sunuyor

46-47-48-49-50-BLOG.QXD:Layout 1
Dijital platformlar tüketiciyi çekiyor, kurumsal kimliğin bilinirliğini artırıyor. Şirketlerin kurumsal blogları da şirketlere etkileşimli iletişim için eşsiz imkanlar sunuyor. Reklamlar kadar etkili olan bloglar, en etkin trafik akışını sağlayan içerik pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor.

Sigorta sektörü de bu trendin gerisinde kalmıyor… Birçok sigorta şirketi, acenteler ya da asistans firmaları kurumsal bloglarında müşterilerin ilgisini çeken, faydalı bilgiler içeren ve satın alma kararlarını etkileyen içerikler paylaşıyor. Bloglar; Twitter, Facebook, Google+, Instagram gibi sosyal medya kanalları ile uyumlu işliyor. Bloglardaki içerikler sosyal medya kanallarında da paylaşılarak tüketiciler arasında hızla yayılıyor. Böylece sigorta sektörü daha geniş kitlelere ulaşmış oluyor.

Araştırma şirketlerinin verilerine göre blog sahibi şirketlerin yüzde 57’si müşterilerini bu bloglar üzerinden yakalıyor. Bloglar, müşterilerin satın almada karar sürecini etkiliyor. Bu da blogu etkin ve aktif kullandıkça müşteri portföyünüzün artacağı anlamına geliyor.

Şirketler, blogları sayesinde sigortalı ile direkt iletişimde

Bloglarında yayınladıkları içerikler ile hedef kitlelere ulaşmanın önemi şirketler açısından her geçen gün daha da artıyor. Bunun farkında olan sigorta sektörü paydaşları bloglarında kampanyalarından bahsediyor, yeni ürünleri hakkında bilgi veriyor, sigortalılarını olası risklere karşı uyarıyor. Yazılan olumsuz mesajlara cevap verebiliyor, müşterileriyle direkt ilişki kurabiliyorlar. Şirketler blogları sayesinde tüketicilerin önerilerini ya da isteklerini de göz ardı etmiyor. Onların ne düşündüğü ve ne istediği konusunda daha fazla bilgiye sahip oluyor.

Bloglar tüketiciyi nasıl etkiler?

[quote font=”tahoma” font_size=”14″ color=”#05183a” bgcolor=”#ffffff” bcolor=”#dd9933″]

  • Tüketiciler blog gönderilerine göre satın alma yapıyor.
  • İnternet kullanıcılarının çoğu blog okuyor.
  • Tüketiciler bloglardaki tavsiye ve bilgilere güveniyor.
  • Blogu olan şirketler, olmayanlara göre daha fazla ziyaret alıyor.

[/quote]

1 Yorum

  1. Türkiye’de Dıgıtal satış kanalları tanıtım ve reklamlar güzel. Ancak hasar vukuu sonrası.digital kanallar tüketiciye hiç yardımcı olamıyor..Satın aldığı poliçe ile alakalı geniş malumat kendisine verilmediği veya ülkemizde sigorta poliçesi satın alırken bu konuda eğitim ve alt yapı olmadığından, maalesef tüketici mağdur edilmeye devam ediliyor.. Hasar hasar sonrası zaten sigorta şirketinde eksperine ve sigorta şirket hasar servisine ulaşmaları hiç denecek kadar az..Digital yazışmaları şirket hasar servisinde hiç kazıyan da yok…Bunlar şu anda sistemin gerçekleri…Ayrıca hasar servisinde ucuz insan istihdamı yüzünden, eğitimsiz ve müşteri ve hasar tüketici ilişkisini sağlayan eleman hiç yok.. Sigorta Eksperi şirketlerin asistan boya badanacısına mahkum edilmiş ve tahakküm altında, Sigortacının emir ve talimatlarına uymayan Eksperin işini kesen,kesme tehdidi yapan sistemden maliyetleri düşürmek adına hayır gelir mi…Velhasıl tüketiciye acaip acıyorum ve yapılanlara da fekalade üzülüyorum.. Eksper meslektaşlarıma sigortacılar tarafından her daim yapılan MOBİNG’ide kınıyorum ve lanetliyorum…Ayrıca şirketlerin onarım asistan firmaları,şirketleri acaip hortumluyor…Bu konu da aman çeteleşmeye dikkat diyorum…
    SEİS
    Genel BAŞKAN

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER