27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Trafik Operasyon Merkezi geçici bir çözüm; ideal olan serbest tarife

SEDDK’nın ‘Trafik Operasyon Merkezi’ uygulamasında detayların netleşmesinin gerektiğini belirten Mapfre Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven, uygulamanın geçici bir çözüm olduğunu, trafik branşında en ideal çözümün, serbest tarife rejimine geçilmesi olduğunu vurguluyor.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA ÖZEL

Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ardından yeni bir döneme giren Türkiye sigorta sektöründe ‘trafik branşı’ndaki sorunlar devam ediyor. Yaklaşık 20 milyon vatandaşı doğrudan ilgilendiren trafik branşında sektör geçen yılın sonunda 11.7 milyar TL teknik zarar yazarken, sektörün söz konusu branşta bu yıl da zarar etmesi bekleniyor. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) trafik branşındaki sorunların çözümüne yönelik, ‘Trafik Operasyon Merkezi’ uygulama önerisi, sektörde de büyük yankı yaptı. Bazı sigortacılar, uygulama ile trafik sigortasındaki sıkışıklığın aşılacağı görüşünü savundu. Bu ay, Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin kapağında Mapfre Sigorta’nın yeni Genel Müdürü Erdinç Yurtseven’e yer verdik. Mapfre Sigorta’nın İstanbul-Torun Center’daki Genel Müdürlük merkezinde yaptığımız röportajda, Yurtseven’le trafik branşını da konuştuk. Yurtseven de Trafik Operasyon Merkezi uygulamasına olumlu yaklaşıyor. Bununla birlikte söz konusu uygulamanın detaylarının netleşmesinin gerektiğini belirten Yurtseven, uygulamanın geçici bir çözüm olduğunu, trafik braşında sigorta şirketlerinin perspektifinden bakıldığında en ideal çözümün, ‘serbest tarife rejimi’ne geçilmesi olduğunu vurguluyor.

Trafikte primler şirketler tarafından belirlenmeli

Trafik sigortası primlerinin şirketler tarafından sigortacılık prensipleri çerçevesinde belirlenmesinin gerekli olduğunu ifade eden Yurtseven, şunları söylüyor: “Tabii, kamu otoritesi de kendine verilen yetki ve sorumluluk çerçevesinde şirketlerin fiyatlama pratiklerini de her zaman denetleyecek ve gözetim altında tutacak. Şunu da belirtmek gerekir ki trafik sigortası, şirketler için poliçe sahiplerine ulaşmada bir araç; şirketlerin kâr beklentisi içinde olunan bir sigorta çeşidi değil; hâtta makul ölçülerde teknik zarar da kabul ediliyor. Ancak, bu zarar şirketlerin mali bünyelerini tehdit eder bir boyuta ulaşmamalıdır ki arz tarafında sürdürülebilirlik olsun.”

Sektör, 6 Şubat depremi sonrası başarılı sınav verdi

Röportajımızda, Yurtseven’den 6 Şubat depremi sonrasında sigorta şirketlerinin aldığı aksiyonlar hakkındaki düşüncelerini de öğrendik. Öncelikle, 6 Şubat depreminde hayatına kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı dileyen Yurtseven, şu değerlendirmelerde bulundu: “Sigorta sektörü olarak yaraların sarılması noktasında elimizden gelen ne varsa yapmaya çalıştık ve yapmaya devam ediyoruz. Tabii ki bölgede yazılan poliçelere konu sigortalı kıymetlerde oluşan zararları en kısa sürede tespit etmek ve ödeme aşamasına gelenleri de zaman geçirmeksizin ödemek amacımız ve görevimizdi. Bunu da arkadaşlarımızın, görevlendirilen eksperlerin ve aracılarımızın yardımıyla başarıyla gerçekleştirdiğimizi düşünüyorum. Depremin şirket bilançosu üzerindeki etkisi, katastrofik korumamız öncesi üzerimizde kalan hasar kadar oldu. Bunun dışındaki tutarlar reasürörlerimiz tarafından karşılandı.”

TSS’de tüm paydaşlar bir araya gelerek ortak hareket etmeli

Mapfre Sigorta, 2012 yılı sonunda Medical Park Hastaneler Grubu işbirliği ile Türkiye’de Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nı (TSS) başlatan ilk şirket. TSS’de sigortalı adedinin 3 milyonu aşmasına karşın, TSS’deki sorunlar basında da yer aldı. “Peki, Mapfre Sigorta, TSS’yi ilk başlatan şirket olarak bu durumu nasıl değerlendiriyor?” Bu sorumuza da yanıt veren Yurtseven, öncelikle sağlık sigortasının geniş kitlelere ulaşması ve yaygınlaşması için TSS’nin çok önemli olduğu görüşünde. Sektörde TSS’yi çıkaran ilk şirket olarak, sağlık sigortasının yaygınlaşması konusunda öncü rol oynamaktan gurur duyduklarını ifade eden Yurtseven, “Attığımız adımlarla sağlık sigortasının daha fazla kişiye ulaşmasına katkı sağladık. Sorunların çözümü noktasında kamu otoriteleri ile birlikte, derneklerin, hastane yönetimlerinin ve tüm paydaşların bir araya gelerek ortak hareket etmesi, çözüm bulmasını son derece önemli buluyorum” diyor. Özel hastaneler ve sigorta şirketlerinin ortak amacının, sigortalılara iyi hizmet vermek olduğunun altını çizen Yurtseven, “Müşteri odaklı yaklaşımla beraber hizmet kalitesinin artması, penetrasyonu ve hastaneler özelinde hasta giriş sayılarını artıracak, beraberinde sigorta şirketlerinin üzerindeki maliyetleri de azaltacak. Böylelikle kamunun sağlık tarafındaki yükü için, sektör olarak bizler de hastanelerle birlikte destek sağlamış olacağız” değerlendirmesinde bulunuyor.

MAPFRE Grubu, Türkiye’deki ekibe güveniyor

Mapfre Sigorta ile ilgili sorularımıza yanıt veren Yurtseven, öncelikle MAPFRE Grubu’nun Türkiye sigorta sektörüne yatırım yapmaktan dolayı duyduğu memnuniyeti dile getiriyor. MAPFRE Grubu’nun yeni yıla yeni bir Genel Müdür ile başlama kararı aldığını, bu zorlu görevi de kendisine verdiğini belirten Yurtseven, “Bu sorumluluğun lokal bir yöneticiye verilmiş olması, MAPFRE’nin Türkiye’deki ekibe güveninin önemli bir göstergesi. Bunun, tüm ekip için de ayrı bir motivasyon kaynağı yarattığını söyleyebilirim” diyor. Şubat ayında yaşadığımız deprem felaketinin hemen ardından MAPFRE Grup CEO’su Antonio Huertas ve ekibinin desteklerini göstermek için Mapfre Sigorta’yı ziyaret ettiğini belirten Yurtseven, “Türkiye’nin onlar için oldukça önemli bir yatırım olduğunu dile getiren ekiple birlikte sektöre ve şirkete gelecekte katabileceklerimiz üzerine konuştuk. Onların desteği ve bize olan inancıyla adımlarımızı daha sağlam atıyoruz” diye konuşuyor.

Organik büyüme sürecek

Yurtseven’in verdiği bilgilere göre Mapfre Sigorta’da daha etkin bir karar alma ve yönetim süreci oluşturmak için 2023 yılı başında iç organizasyonda yeniden yapılanmaya gidildi. Bu amaçla ilk önce tek çatı altında toplanmış bulunan ticari, endüstriyel ve bireysel sigortalar Genel Müdür Yardımcılığı alanı, ‘bireysel sigortalar’ ile ‘ticari ve endüstriyel sigortalar’ olarak ikiye ayrıldı. Tüm sağlık faaliyetlerini daha etkin bir şekilde yürütmek için sağlık sigortalarında da yeni bir yapılanmaya gidilerek teknik ve operasyon aynı çatı altında toplandı. Pazarlama alanında da aynı amaçla yapısal bazı değişiklikler hayata geçirildi. Mapfre Sigorta’nın önümüzdeki dönemde organik büyümeye devam edeceğinin altını çizen Yurtseven, şirket satın almanın şu anda gündemlerinde olmadığını söylüyor. Türkiye sigorta sektörünün güçlü şirketlerinden biri olarak sigortalılara her durumda ayrıcalıklı ürün ve hizmetler sunma amacıyla çalıştıklarını belirten Yurtseven, “Ana odak noktamız, ürün ve hizmetlerimizde müşteri memnuniyetini artırmak. Bu doğrultuda dünya ve sektördeki örnekleri yakından takip ederek sürekli gelişime odaklanıyoruz” diyor.

2030’a kadar karbon ayak izimizi yüzde 65 azaltacağız

Yurtseven, MAPFRE Grup ve Mapfre Sigorta’nın sosyal sorumluluk projeleri hakkında da şu bilgileri paylaştı: “MAPFRE Grup olarak, 2022-2024 Sürdürülebilirlik Planı’mızı kamuoyuyla paylaştık. Plan dahilinde 20’den fazla taahhüt bulunuyor. Plan kapsamında, 2030 yılına kadar karbon nötr bir yapıya ulaşmak, engelli bireyleri iş gücüne dahil etmek, cinsiyet eşitliği konusunda ücret farkını azaltmak, kadın çalışan ağırlığını arttırmak ve sürdürülebilir bir tedarikçi ağı yönetmek gibi önemli taahhütlerimiz var. Ayrıca, Mapfre Sigorta olarak bizim de bu plan çerçevesinde bazı hedeflerimiz bulunuyor. Bu hedefler arasında 2024 yılına kadar karbon ayak izimizi yüzde 46 ve 2030 yılına kadar ise yüzde 65 oranında azaltmak yer alıyor.

‘Şehrin Akıllı Çocukları’ projesinin Fundación MAPFRE olarak hayata geçirilen en önemli projelerden biri olduğunu dile getiren Yurtseven, “Bu projede Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları ile iş birliği yaparak trafik kuralları konusunda gelecek kuşaklarda bilinç oluşturmayı hedeflemekteyiz. Her yıl, Türkiye genelinde 10 ilde bulunan 200 okulda eğitim gören 4’üncü sınıf öğrencilerine ulaşıyoruz. 30 binden fazla çocuğumuza trafik işaretlerinin anlamları, emniyet kemerinin önemi ve dikkatsizliklerin trafik kazalarına sebep olabileceği konularında bilinçlendirme yapıyoruz. Bu sayede çocuklarımızı trafik konusunda daha bilinçli ve güvenli bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlıyoruz” diyor.

Acentelerle uzun dönemli birliktelik kurmak istiyoruz

Mapfre Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven, acentelere yönelik de şu mesajları veriyor: “Acentelerimiz ile olan ilişkilerimizde temel amacımız, karşılıklı fayda yaratma ve birbirimize destek olma temelinde uzun dönemli ve sürdürülebilir bir birliktelik kurmak. Acentelerimiz hem sosyal hem de ekonomik, yaşadığımız her değişim sürecinde bizimle yürüyerek, katkıları ve özverileriyle değerli bir rol oynadı. Acentelerimiz ile aramıza bariyer koyan bir şirket olmadığımız için onların sorunlarını ve bizden beklentilerini anlama noktasında  her zaman sıcak bir diyalog ortamı oluşturmaya özen gösterdik ve göstermeye devam edeceğiz. İş ortaklarımıza kapımız her zaman açık. 2023 yılı ile birlikte başladığımız bölge ziyaretlerimiz sayesinde iş ortaklarımızla bir araya gelip sohbet etme ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunma fırsatını yakalamış olduk. Bu tip birlikteliklerin sayısını arttırmak önem verdiğim diğer bir konu. Üzerinde durduğumuz konuların yanı sıra finansal sürdürülebilirlik, şeffaflık ve doğru fiyatlama MAPFRE Sigorta’nın önem verdiği unsurlardan olmaya devam edecek. Aracılarımızın ekonomik kaygılardan bağımsız güven duydukları şirketlerle çalışmaları bahsettiğimiz sürdürülebilir ticari ilişkiler için en önemli girdidir.”

Mapfre Sigorta’nın ürünleri sigortalıların hayatını kolaylaştırıyor

Mapfre Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven’den biraz da Mapfre Sigorta’nın sunduğu  ürünler hakkında bilgi aldık. Geçmiş dönemlerde, genişletilmiş kasko teminatlarıyla sigorta güvencesi sağlayan ‘Fırsat Kasko’ ürününü hayata geçirdiklerini ifade eden Yurtseven, “Bu ürün, standart kasko poliçesine göre daha uygun primli bir seçenek sunuyor. Aynı zamanda sektörümüzde bir yenilik olarak, ‘Mini Fiyatına Midi Hizmet’ sunmaya devam ediyoruz. Bu hizmetimiz sayesinde, sınırlama olmaksızın 2 parça üzerinde Midi Onarım Hizmeti alma imkânı sağlıyoruz. Hasar anında dosya açılmadığı için poliçedeki hasarsızlık indirimini de koruyoruz” diyor. Ayrıca, farklı sektörlerin özel ihtiyaçlarına yönelik olarak geliştirdikleri işyeri paket poliçe ürünlerinin olduğunu belirten Yurtseven, bunun yanı sıra, konut alanında da yeni ürün geliştirme çalışmalarının olduğunu dile getiriyor.

Fenerbahçe’nin maçına girmek için dağcılık yeteneğini geliştirdi!

Röportajın sonunda sıra geldi, Erdinç Bey’i sigortacı kimliği dışında tanımaya. Sektörde de iyi bilindiği gibi Yurtseven, koyu bir Fenerbahçe taraftarı. Fenerbahçe tutkusunu samimi cümlelerle şu şekilde özetliyor: “Fenerbahçe hayatımın en önemli parçalarından biri olmuştur hep. Uzun yıllar statta maçlara gittim, sabahın 5’inde bilet kuyruğuna girdiğim çok oldu. Bilet alacak yeterli parayı bulamadığım bazı zamanlarda da dağcılık yeteneklerimi geliştirme yönünde çalışmalarım oldu, tribüne erişim sağlamak için. Sadece futbol değil sporun hemen hemen her türlüsünü izlemeyi severim.” Tenis oynamayı da çok sevdiğini belirten Yurtseven, “Raketi elinize aldığınız andan itibaren başka hiçbir şey düşünmüyorsunuz; tenis stres atmak ve rahatlamak için birebir, ilaç gibi. Herkese tavsiyemdir. Televizyonda saatlerce tenis maçı seyredebilirim. Rafael Nadal ve Roger Federer hayranıyım” diyor. Haftanın 3-4 günü uzun tempolu yürüyüşler yaptığını belirten Yurtseven, yürüyüşün tüm günü masa başında geçirenler için ideal bir aktivite olduğunu söylüyor. Kitap okumaktan da keyif aldığını ifade eden Yurtseven, şu sıralar eğlenceli, hızlıca okunan türleri daha çok tercih ettiğini söylüyor. Son zamanlarda İspanyolcasını da geliştirmeye çalıştığını vurgulayan Yurtseven, “Geldik bir noktaya, ama aşmak lazım artık orayı…”diye konuşuyor.

Sigorta sektöründe 33 yıllık geçmişi var

Mapfre Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven, kısa özgeçmişini de Hayatımız Sigortalı Dergisi okuyucuları ile paylaştı: “1968 yılında İstanbul’da doğdum. Haydarpaşa Lisesi mezunuyum. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden lisans, Amerika’da University of IIIinois’de ise finans alanında yüksek lisans derecesine sahibim. Sigorta sektöründe 33 yıllık bir geçmişim bulunuyor. Sektöre, 1990’da giriş yaptım ve 16 yıl boyunca o zamanki adıyla sırasıyla Sigorta Denetleme Kurulu’nda (Sigorta Murakabe Kurulu) denetim elemanı olarak ve daha sonrada bir dönem İstanbul Grup Başkanı olarak görev yaptım. 2006 yılında Türkiye Sigorta Birliği’ne (TSB) geçtim ve burada da 2,5 yıl boyunca Genel Sekreter Yardımcılığı görevini üstlendim. 1 Ocak 2009’da ise Mapfre Sigorta’ya transfer oldum. Bu süre zarfında şirkette Mali ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcılığı, İcra Komitesi ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini yürüttüm. 1 Ocak 2023’ten bu yana ise Mapfre Sigorta Genel Müdürü olarak görev yapıyorum. Aynı zamanda Türkiye Sigorta Birliği Hayat-Dışı Yönetim Komitesi Üyeliği, Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı (TSEV), OSEM, Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) gibi kurumlarda da Yönetim Kurulu ve komite üyeliklerinde bulundum.”

1 Yorum

  1. Sigorta şirketleri Trafik Sigortası branşına empati yapıp bir de acente gözü ile baksa iyi olmaz mı . Uygun fiyat verip müşteri kaçırmayalım diye , onay veren şirket var mı diye kabusumuz oldu. Trafik branşı diğer bazı branşların da motoru olduğu için zor günler geçiriyoruz .

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER