2024 yılında oto sigortalarındaki liderliğini koruyan Sompo Sigorta, yılı yüzde 100’ün üzerinde bir büyümeyle tamamladı. Prim üretiminde 5. sıraya yükselen şirket, teknoloji alanındaki yatırımlarıyla da dikkatleri üzerine çekti. Yeni kurulan Sompo Teknoloji firması ile operasyonel verimliliği artırmayı ve müşteri odaklı dijital çözümleri ön plana çıkarmayı amaçlayan şirket, 2025’te yapay zekâ ve veri analitiği destekli kişiselleştirilmiş sigorta hizmetleri sunarak müşteri memnuniyetini daha da artırmayı hedefliyor. Ayrıca, çalışan gelişimine yönelik yaptığı yatırımlarla da sektör standartlarını yükseltmeyi planlıyor.
2024 yılı, sigorta sektörü için makroekonomik denetimin sağlandığı ve enflasyonun düşüş gösterdiği bir dönemi simgelerken Sompo Sigorta da bu ortamı etkili stratejilerle pekiştirerek değerlendirdi. Şirket, 2024 yılında yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme gerçekleştirirken prim üretiminde sektörde 5. sıraya yükseldi. Oto sigortalarındaki liderliğini güçlendiren Sompo, müşteri memnuniyetini ön planda tutan yenilikçi çözümleriyle sektördeki öncü konumunu daha da sağlamlaştırdı. Güçlü sermaye yapısı ve risk yönetimi yetkinlikleriyle, yıl başında belirlediği hedeflerin ötesine geçerek yılı büyük bir başarıyla kapattı.
“Teknoloji alanında yatırımlarımızı sürdüreceğiz”
Sompo Sigorta, 2024 yılında teknolojiye olan odaklanmasını daha da güçlendirerek “Sompo Teknoloji” adında yeni bir şirket kurdu. Bu gelişmeyi değerlendiren Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, şu açıklamalarda bulundu: “Kuruluşumuzdan itibaren teknolojiye en büyük yatırımı yapan sigorta şirketleri arasında yer aldık. İnsan kaynağı ve teknoloji, stratejimizin temel unsurları olarak hep ön planda oldu; bu yaklaşım ile yüksek katma değer yaratan, fark yaratıcı projeler hayata geçirdik. 2024 yılı itibariyle, bilişim teknolojileri ve Ar-Ge alanındaki çalışmalarımızı daha da derinleştirebilmek için Sompo Teknoloji’yi kurduk. Bu yeni yatırımla, yapay zekâ ve veri analitiği temelli sistemleri sigorta süreçlerine entegre ederek operasyonel verimliliği artırdık ve müşteri deneyimini iyileştirdik. 2025’te ise teknoloji yatırımlarımızı daha da büyütmeyi, yenilikçi çözümlerle sektörde fark yaratmayı ve sigorta sektöründeki dijital dönüşüme öncülük etmeyi hedefliyoruz.”
“Acente sayımızda artış hedefliyoruz”
Uğur, 2025 yılının, Sompo Sigorta’nın hem müşteri memnuniyetini artırma hem de pazar payını genişletme odaklı stratejileri için önemli bir dönüm noktası olacağını vurgulayarak “2025 yılında dijitalleşme ve yapay zekâ entegrasyonları sayesinde daha kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyoruz. Oto sigortalarındaki öncülüğümüzü devam ettirerek, kurumsal sigortalar ve sağlık sigortalarında pazar payımızı büyüteceğiz. 2025 yılında genişleyen acente ağımızla birlikte de büyümemizi sürdüreceğiz. Hedefimiz, acente sayımızı artırarak hizmet ağımızı daha da genişletmek ve sigorta ürünlerimizi daha erişilebilir hale getirmek. Öte yandan, her bütçeye ve ihtiyaca yönelik ürünler sunmaya devam ederek sigorta penetrasyonunu artıracağız” dedi.
Sompo Sigorta, 2025 yılında çalışan gelişimine verdiği önemi daha da artırmayı hedefliyor. Mini MBA programları, yurt içi ve yurt dışı eğitim fırsatları, ayrıca liderlik gelişim projeleriyle çalışanlarının hem bireysel hem de profesyonel becerilerini geliştirmeye odaklanan şirket, aynı zamanda yenilikçi bir çalışma ortamı sunarak çalışan bağlılığını güçlendirmeyi planlıyor. Yöneticilerine yönelik liderlik becerilerini geliştiren programlarla da destek sağlayan Sompo Sigorta, bu yaklaşımıyla yalnızca bir iş yeri değil, aynı zamanda çalışanları için bir yaşam alanı olma vizyonunu hayata geçiriyor.
Makroekonomik denge politikalarının olumlu etkilerinin devam ettiği bir ortamda, sigorta sektöründe büyümenin sürmesi bekleniyor. Sompo Sigorta, sektördeki artan fiyat duyarlılığına rağmen güçlü finansal yapısını kullanarak müşterilerine uygun çözümler sunmaya devam ediyor. Doğal afetler ve artan iklim risklerinin sigorta sektörünün önemini daha da pekiştirdiği bu dönemde, şirket müşteri ihtiyaçlarına yanıt verebilmek adına yenilikçi ürünler geliştirmeye odaklanıyor.