“2025 HDI Sigorta için büyüme yılı olacak”
HDI Sigorta, Antalya’da düzenlediği bölge toplantısının ilk ayağında 2025 yılına yönelik vizyonunu açıkladı. Genel Müdür Firuzan İşcan, şirketin 2024 yılı itibariyle Türkiye’de sigorta sektöründe dijitalleşme ve verimlilik artırma odaklı yeni stratejiler geliştirdiğini vurguladı. Acentelerle yapılan bu toplantıların, şeffaf iletişim ve karşılıklı fikir alışverişinin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirten İşcan, şirketin 2025’teki hedeflerinin yalnızca prim üretimini artırmakla kalmayıp, sigorta bilincini toplum genelinde yükseltmek olduğunu ifade etti.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
HDI Sigorta “Yola Çıktık” mottosuyla düzenlediği bölge toplantılarının ilkini bugün Antalya’da gerçekleştirdi. The Marmara Antalya’da, HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan ve üst yönetim ekibinin katılımıyla düzenlenen toplantıda şirketin 2025 yılı için belirlediği vizyon ve stratejiler paylaşılırken acentelerle yapılan bu toplantıların karşılıklı etkileşim ve şeffaf iletişim açısından büyük önem taşıdığını vurgulandı.Toplantıdaki konuşmasına acentelere teşekkür ederek başlayan HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, 2024 yılı boyunca 13 farklı şehirde toplamda 14 toplantı düzenleyeceklerini belirtti. Bu toplantılarda, acentelerle daha yakından iletişim kurmayı ve karşılıklı fikir alışverişi yapmayı hedeflediklerini vurgulayan İşcan, ayrıca, bu yılki toplantılara 3500’ün üzerinde acentenin katılmasını beklediklerini ifade etti.
İşcan, geçtiğimiz yıl yapılan bölge toplantılarındaki hedeflerin tekrar edilmemesi gerektiğini ve sürekli gelişim hedeflediklerini söyledi. 2024 yılı, HDI Sigorta’nın 3 yıllık vizyonunun başlangıcı olarak belirlenmişti. İşcan, şirketin geçen yılki çalışmalarını ve elde edilen başarıları değerlendireceklerini dile getirdi. Ayrıca, şirketin hedefleri doğrultusunda attıkları adımları ve geleceğe dönük stratejilerini de masaya yatıracaklarını belirtti.
Toplantıda, HDI Sigorta’nın tarihsel gelişimi ve uluslararası faaliyetleri de gündeme geldi. İşcan, şirketin Almanya’da 1903 yılında kurulan HDI markasına bağlı olduğunu, 2006 yılında Türkiye’ye yatırım yapıldığını hatırlatarak HDI Sigorta’nın büyük bir global şirketin parçası olarak faaliyet gösterdiğini aktardı. 2024 yılında şirketin, dünyanın üçüncü büyük reasürans şirketi olan Talanx Grubu’nun önemli bir ülkesi haline geldiğini ifade etti. Ayrıca, grup olarak gelişmekte olan ülkelerde yatırımlarına devam ettiklerini ve Türkiye’deki büyümeye olan bağlılıklarını vurguladı.
Talanx Grubu’nun global sigorta gelirlerinin 19,7 milyar Euro’ya ulaştığını ve 2024 yıl sonu itibariyle 2 milyar Euro kar ettiğini bu doğrultuda grubun büyümeye devam ettiğini belirten İşcan, HDI Sigorta’nın Türkiye’deki büyüme hedefleri doğrultusunda önemli adımlar atacağını ve bu kapsamda gelecek yıllarda, dijital sigortacılık ve banka sigortacılığı alanlarında daha fazla yatırım yapılmasının beklendiğini aktardı.
HDI Sigorta’nın, son yıllarda önemli yatırımlar yaparak bünyesine Ergo ve Liberty gibi şirketleri kattığını ayrıca, Fiba Grubu ile ortaklık kurarak HDI Fiba Emeklilik Sigorta’yı kurduğunu hatırlatan İşcan, “Bu yatırımlar, şirketin dijital sigortacılık ve banka sigortacılığı alanlarında büyümesine olanak sağlıyor. Grup gelişmekte olan ülkelerde yatırım yapmayı hedefleyen güçlü bir finansal yapıya sahip” dedi.
İşcan, HDI Sigorta’nın Türkiye’deki operasyonlarında toplam 800 kişilik bir ekibe sahip olduğunu ve bu ekibin bölgeler aracılığıyla hizmet verdiğini ifade etti. Şirketin istihdam yapısının büyüdüğünü ve her geçen yıl daha güçlü bir organizasyon haline geldiklerini söyledi.
“Enflasyondaki düşüş eğiliminin sektöre olumlu yansıyacağını düşünüyoruz”
2024 yılı itibariyle 1,7 milyon müşteriye hizmet verdiklerini belirten İşcan, hizmet kalitesinin ve güvenliğinin sağlanmasında iş ortaklarının önemine değindi. Sigorta sektörünün büyüme sürecinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlar arasında bu tür iş birliklerinin sağlıklı işlemesi gerektiğini vurgulayan İşcan, Türkiye’deki ekonomik gelişmelerin sigorta sektörü üzerindeki etkilerine de değindi. 2024 yılı için yıllık enflasyonun yüzde 42 civarında olduğunu ancak bu oranın geçtiğimiz yıl yüzde 44,4 seviyelerinde olduğunu belirten İşcan, “Enflasyon, sigorta şirketlerinin iş süreçlerini, acentelerin gelirlerini ve müşterilerin sigorta ürünlerine erişimini etkileyen bir faktör. Ancak, hükümetin aldığı önlemlerle enflasyon düşüş eğiliminde ve bunun sektöre olumlu yansımasını bekliyoruz” diye konuştu.
Sigorta sektörü için faiz oranlarının önemli bir etken olduğunu belirten İşcan, son dönemde faizlerin arttığını ancak enflasyondaki gerileme ile birlikte reel getirilerin artmaya başladığını söyledi. Kısa vadeli yatırım ürünlerinde yapılan değişikliklerin de sigorta şirketleri için etkili olacağını ve aldıkları fonları en iyi şekilde değerlendirmek zorunda olduklarını vurguladı.
“HDI Sigorta Kaskoda daha rekabetçi olacak”
İşcan, Türkiye’deki sigorta sektörünün geçen yıl yüzde 72 büyüme göstererek 739 milyar TL’ye ulaşan bir prim üretimi gerçekleştirdiğini açıkladı. Geçen yıl sigorta sektöründeki toplam prim üretiminin 840 milyar TL’ye çıktığını belirten İşcan, döviz cinsinden prim üretimindeki artışa da dikkat çekti. 2023 yılında, sektördeki prim üretimi dolar cinsinden 21 milyar dolara çıkarak büyük bir büyüme kaydetti. Ancak, döviz bazında artışın, enflasyon ve döviz kuru dalgalanmalarından dolayı daha fazla gibi gözükebileceğini ifade etti.Trafik sigortalarının sektördeki en önemli branşlardan biri olduğunu belirten İşcan, 2023 yılında trafik sigortalarındaki prim üretiminin yüzde 30’a çıktığını, bu ürünün sektördeki büyüme için kritik bir yer tuttuğunu söyledi. Kasko üretiminde ise yüzde 34 oranında bir prim artışı yaşandığını ifade etti. Ancak, ortalama primlerin enflasyonun gerisinde kaldığını, bu yüzden 2024 yılı için kasko üretiminde daha fazla artış beklendiğini belirtti.
“Sağlık sigortaları sektördeki en önemli fırsatlardan biri”
İşcan, sağlık sigortalarının sektördeki önemli fırsatlardan biri olduğunu belirterek bu branşta yaklaşık bir milyon yeni sigortalının sisteme dahil olduğunu söyledi. Sağlık sigortasının hala geniş bir potansiyele sahip olduğunu ve sigorta acentelerinin bu fırsatı değerlendirmesi gerektiğini ifade eden İşcan, “Sağlık sigortası alanında büyüme beklentilerimiz devam ediyor ve bu alana henüz yeterince odaklanılmıyor” ifadelerini kullandı.
“Trafikte serbest tarife şart”
Trafik sigortalarının sektördeki en zorlu alanlardan biri olmaya devam ettiğini belirten İşcan, özellikle maliyetlerin yönetilmesinde zorluklar yaşandığını söyledi. Trafik sigortalarında ortalama hasar tutarının arttığını ve 2024 sonu itibariyle sigorta sektöründe maliyetlerin %150 oranında bir artış göstereceğini belirten İşcan, bedeni hasarlar ve diğer yüklerin de sigorta şirketlerine ek maliyetler getirdiğini ifade etti.
Trafik sigortalarındaki tavan fiyatlar ve düzenlemelerle ilgili belirsizliklerin sektör üzerinde baskı oluşturduğunu belirten İşcan, “Türkiye Sigorta Birliği ve diğer regülatörler ile bu belirsizliklerin ortadan kaldırılmasına yönelik sürekli görüşmeler yapılıyor. Sektör, kötü sürücüleri iyi sürücülerden ayıran, adil bir sigorta sistemi kurulmasını talep ediyor” dedi.
“Hedefimiz yeni sigortalıları sisteme almak”
HDI Sigorta’nın, 2025 yılı için sigorta primlerinde enflasyonun üzerinde bir artış beklediğini ve bu artışı yalnızca mevcut poliçelerdeki prim büyümesiyle değil, aynı zamanda yeni sigortalıların sisteme katılımıyla da sağlamayı hedeflediğini söyleyen İşcan, 2024 yılı itibariyle kasko sigortalarında prim artışının enflasyonun gerisinde kaldığını ancak 2025’te sektörde fiyatların yukarıya doğru hareket etmesini öngördüklerini belirtti. Kasko sigortalarında yüzde 30’lar civarında kalan prim artışının, yüksek hasar frekansları ve artan maliyetlerle dengeye oturması gerektiğini söyledi. İşcan, kasko, sağlık ve yangın sigortaları gibi alanlarda da enflasyonun üzerinde prim artışı beklediklerini, 2025’te sektörün reel büyüme sağlayacağını vurguladı.
“Sigortanın toplumdaki itibarının artırılması çok önemli”
İşcan, sigorta sektörünün büyümesinde en önemli etkenlerden birinin, sektörün penetrasyonunu artırmak ve daha fazla sigortalıyı sisteme dahil etmek olduğunu dile getirerek sigorta sektörünün 2024 yılında 20 milyar dolara yakın bir prim üretimi gerçekleştirdiğini, ancak 2030’da bu rakamın 44 milyar dolara çıkmasının hedeflendiğini belirtti. Bu hedefin gerçekleştirilmesi için sektördeki tüm paydaşların iş birliği yapması gerektiğini vurguladı. Sigorta kanunu üzerinde yapılacak değişikliklerin, trafik sigortalarındaki düzenlemelerin, sermaye yeterliliğinin ve sigortanın toplumdaki itibarının artırılmasının önemli aksiyon alanları olduğunu belirtti.


“Yeni sistemlerle acentelerin verimliliğine katkı sağlıyoruz”
HDI Sigorta’nın, 2023 yılı itibariyle teknolojiyi daha etkin bir şekilde kullanma vizyonunu belirlediğini ve bu vizyon doğrultusunda ciddi yatırımlar yapmayı sürdürdüğünü belirten işcan, Firuzan İşcan, şirketin 2024 yılı itibariyle kasko yönetim sistemini yeni bir platforma taşıdığını ve 6 aylık bir süre içinde büyük bir dönüşümü gerçekleştirdiğini açıkladı. Şu anda sektördeki en hızlı kasko üretim süreçlerinden birine sahip olduklarını belirten İşcan, ortalama 18 saniyede teklif sunabilen ve 30 saniyede poliçeleşen bir sistem geliştirdiklerini belirterek bu yeni sistemin sigorta acentelerinin verimliliğini artırarak yeni müşterilere ulaşmak için daha fazla fırsat yaratacağına olan inançlarını dile getirdi.
2025’te, HDI Sigorta’nın hedeflerinden birinin, teknolojiye dayalı iş süreçleriyle sektördeki verimliliği daha da artırmak ve tüm sigortalılık süreçlerini dijital ortamda hızlandırmak olduğunu ifade eden İşcan, bu dönüşümün acentelerin ve şirket çalışanlarının zamanını daha verimli kullanmasını sağlayacağını belirtti. Ayrıca, bu dijitalleşme sürecinin, müşteri hizmetlerinin daha hızlı ve etkin bir şekilde sunulmasına da olanak tanıyacağını ifade etti.
“Daha büyük bir sigorta ekosistemi oluşturma yolunda ilerliyoruz”
HDI Sigorta’nın 2025 yılı ve sonrasındaki büyüme hedeflerinin yalnızca prim üretimini artırmakla kalmayıp sigorta bilincini toplum genelinde artırmayı amaçladığını belirten İşcan, “Sigorta sektörünün toplumsal güvenini yeniden inşa etmek ve sektöre olan güveni artırmak için sigorta eğitiminin ve finansal okuryazarlığın önemli bir bileşen haline gelmesi gerekiyor. Bu bağlamda, sigorta sektörü, acenteler, düzenleyiciler ve diğer paydaşlarla iş birliği yaparak daha büyük bir sigorta ekosistemi oluşturma yolunda ilerliyoruz. 2030 hedefiyle daha geniş kitlelere ulaşmayı, tüm paydaşlarımızla birlikte sigorta sektörünü daha sağlam temeller üzerine inşa etmeyi hedefliyoruz” dedi.

Toplantıların sunumunu HDI Sigorta Kurumsal İletişim ve Marka Yöneticisi Setenay San yaptı. Toplantının açılışında konuşmasında ise HDI Sigorta Antalya Bölge Müdürü Tolga Yıldırım, şirketin 2025 yılına dair heyecanını ve hedeflerini paylaşarak 2024 yılına kıyasla daha da güçlü bir şekilde yola devam ettiklerini vurguladı. Yıldırım, “2024’te bölge yapımızla ilgili mevcut durumu ve geleceğe dair hedeflerimizi sizlere aktarmıştım. Bugün, 2025 yılına girerken ne heyecanımızdan ne de hevesimizden bir şey kaybettik. Aksine, gelişim için gösterdiğimiz arzu ve isteği her geçen gün artırıyoruz” dedi.
Bölgeye her zaman desteğini hissettiren üst yönetim ve ekip arkadaşlarına teşekkür eden Yıldırım, “Ayrıca, sabır, anlayış ve samimi çalışmalarıyla bölgemizin başarısına katkı sağlayan siz değerli dostlarımıza da teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Toplantıda yaptığı konuşmada HDI Sigorta’nın ürünlerine değinen HDI Sigorta Satış Genel Müdür Yardımcısı Halil Bay, kasko kampanyalarından bahsederek sınırsız İMM olacağını duyurdu. Kobilere yönelik Altın Kobi ürünü geliştirdiklerini söyleyen Bay, sağlık tarafında da hastane anlaşmalarını arttırdıklarını aktardı. Gerçek bir acente şirketi olduklarını dile getiren Halil Bay sözlerini şöyle sürdürdü ; Bütün şirketler biz acentelere yakın şirketiz diyorlar, HDI Sigorta olarak ilk 10 şirket arasında yüzde 83’lük acente payı ile acentelere en yakın şirketiz. Acentelerin hayatını kolaylaştırmak, gelirlerini artırmak için gece gündüz çalışıyoruz. Acentelerle samimi ve direkt iletişim halindeyiz. Geri bildirimleri tek tek değerlendiriyoruz.
Özellikle Kasko’da önemli çalışmalar ile rekabetçi olacaklarına vurgu yapan HDI Sigorta Satış Genel Müdür Yardımcısı Halil Bay “Kasko da sınırsız İMM için çalışıyoruz, yakında hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bunun yanı sıra araç kullanıcıları için tek kullanıcılara yüzde 15 indirim yapacağız. Aracı kullanan iki kişi olacaksa yüzde 10 bir indirim söz konusu olacak. Marka kaskoda ise yeni markalarla anlaşmalarımız var, daha da olacak. Kaskoda rekabetçi olacağız bu sene.” diyor.
“Yüzde 55’e varan acente komisyonu”
Bay, sağlık sigortalarına da vurgu yaparak “Sağlık sigortalarında geçmiş seneye oranla iki kat artış gerçekleştirdik. Sağlık sigortası sigortalınıza dokunmak için bir fırsat bunu mutlaka ajandanıza kaydedin. Sağlıkta yüzde 35’lere yakın acentelere komisyon veriyoruz, yenilemelerde bu oran yüzde 55’lere çıkıyor. Dedi. Halil bay sözlerine şöyle devam etti ‘Yangın sigortalarında yüzde 40’lara yakın komisyonlarımız var. Altın Kobi ve konut poliçeleri de bizler için çok önemli. 2025 yılında bu branşlar doğrultusunda kampanyalarımız devam edecek, bu kulüplere girecek acentelerimizle bütün dünyayı birlikte gezeceğiz.’ Toplantı bölge acentelerinin ödül töreni ve soru cevap ile sona erdi.
