SİBEL CİNGİ/ SİGORTAMEDYA
Pandemi, doğal afetler, siber saldırılar, deprem, trafik kazaları… Artan riskler korkularımızı tetikledi… ‘Sigortasız asla olmaz’ denilen bir döneme girdik. Sigortaya ilgi arttı. Peki, tüketiciler daha çok hangi sigorta türlerine ilgi gösteriyor? Tüketicilerin sigorta yaptırma eğilimlerini neler belirliyor? Sigortada yaş gruplarına göre tercihler nasıl değişiyor? Marketing Türkiye için Pragma Research’ün yaptığı “Sigortalı Hayat” araştırması tüm bu sorulara cevap veriyor. Araştırma tüketicinin gözünde sigortanın ne anlama geldiğine de ışık tutuyor. Katılımcıların neredeyse yarısı sigorta kavramını “güvence” ile eşleştiriyor. İkinci sırada ise “sağlık” çağrışımı yer alıyor. Sigorta denildiğinde her 4 kişiden 1’inin aklına sağlıkla ilgili kavramlar geliyor. Katılımcıların yüzde 86’sı sigortayı temel bir ihtiyaç olarak değerlendiriyor. Yaş yükseldikçe sigortanın temel bir ihtiyaç olduğu düşüncesinde bir artış görülüyor.
Bilinirliğin zirvesinde BES var
Sigorta türleri arasında bilinirliği en yüksek ilk üç hizmet bireysel emeklilik (yüzde 92), kasko (yüzde 90) ve özel sağlık (yüzde 89) sigortası.
Sigorta | Hizmet Bilinirliği % |
Bireysel emeklilik | 92 |
Kasko | 90 |
Özel sağlık | 89 |
Zorunlu deprem | 83 |
Konut | 81 |
Trafik | 78 |
Hayat | 71 |
Doğal afetler | 60 |
Yangın | 57 |
İş yeri | 55 |
İşsizlik | 53 |
Ferdi kaza | 51 |
İşsizlik sigortasının bilinirliği
35-44 yaş arasında yüksek
35-44 yaş arası katılımcılar arasında işsizlik sigortasının bilinirliği ise yüzde 65 seviyesinde.
En çok DASK yaptırılıyor!
Katılımcılar en fazla zorunlu deprem sigortasına sahip olduğunu belirtiyor (yüzde 37). Onun ardından en fazla sahip olunan sigorta türü trafik (yüzde 33) ve kasko ile özel sağlık sigortası (yüzde 30) oluyor.
Sigorta | Sahiplik % |
Zorunlu deprem | 37 |
Trafik | 33 |
Özel sağlık | 30 |
Kasko | 30 |
Konut | 27 |
Bireysel emeklilik | 25 |
Hayat | 16 |
Doğal afetler | 15 |
Yangın | 12 |
İşsizlik | 8 |
Ferdi kaza | 7 |
iş yeri | 6 |
Sigorta sahibi değilim | 12 |
İzmirliler sınıfta kaldı
Sigorta sahibi olmadığını belirtenlerde 18-24 yaş arası gençlerin ve İzmirlilerin yoğunlukta olduğu dikkat çekiyor.
55 yaş üstü konut, 45 yaş altı ferdi kaza sigortası ile ilgileniyor
Gelecekte tercih etme eğilimi en yüksek sigorta hizmetlerinin başında özel sağlık ve bireysel emeklilik geliyor. 55 yaş üzeri katılımcılar gelecekte daha fazla konut sigortası yaptırmayı düşünürken, 45 yaş altı kitlede ferdi kaza sigortası yaptırma eğilimi daha yüksek.
18-24 yaş grubu sigortaya karşı mesafeli
Gelecekte herhangi bir sigorta yaptırmayı düşünmeyen kitlede 18-24 yaş arası gençler dikkat çekiyor. Gelecekte herhangi bir sigorta hizmetinden faydalanmanın önündeki en temel bariyer bütçe ayıramamak (yüzde 48) olsa da ihtiyaç duymadığı için gelecekte faydalanmayı düşünmeyenlerin oranı da bir hayli yüksek (yüzde 30).
İletişim önemli bir kriter
Özel sigorta hizmeti satın alımında sigorta şirketini değerlendirirken en önem verilen kriterler müşteri iletişimi, marka güvenilirliği ve teminat içeriği. 45-54 yaş arası katılımcılar özel sigorta hizmeti alımında yakın çevrenin tavsiyesini önemsediğini belirtiyor. Promosyon ve teminat içeriğini önemseyen kitledeyse 55 yaş üzeri katılımcılar öne çıkıyor.
Acenteler etkinliğini koruyor
Genel olarak özel sigorta hizmeti acentelerin aracılığıyla alınıyor. Ancak özellikle gençler ve 35-44 yaş arasındaki tüketiciler sigorta hizmeti için dijital kanalları daha fazla tercih ediyor.
Siber endişelerinin merkezinde twitter var
Katılımcıların siber güvenlik endişe düzeyleri 5 üzerinden 2,5. Dijital güvenlik sahibi olanlar ise örneklemin sadece yüzde 7’sini oluşturuyor. Bu kişiler başta Twitter olmak üzere sırasıyla WhatsApp, Instagram, YouTube ve Facebook için güvenlik sigortasına sahip olduklarını belirtiyor. Özellikle 35-45 yaş arası yoğun sosyal medya kullanıcılarıyla online alışveriş yapanlar bu platformlarda dijital olarak korunmak istediklerini ifade ediyor.