23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Zirvedekiler ve Sınıfta Kalanlar…

SİBEL CİNGİ/ SİGORTAMEDYA

Pandemi, doğal afetler, siber saldırılar, deprem, trafik kazaları… Artan riskler korkularımızı tetikledi… ‘Sigortasız asla olmaz’ denilen bir döneme girdik. Sigortaya ilgi arttı. Peki, tüketiciler daha çok hangi sigorta türlerine ilgi gösteriyor? Tüketicilerin sigorta yaptırma eğilimlerini neler belirliyor? Sigortada yaş gruplarına göre tercihler nasıl değişiyor? Marketing Türkiye için Pragma Research’ün yaptığı “Sigortalı Hayat” araştırması tüm bu sorulara cevap veriyor. Araştırma tüketicinin gözünde sigortanın ne anlama geldiğine de ışık tutuyor. Katılımcıların neredeyse yarısı sigorta kavramını “güvence” ile eşleştiriyor. İkinci sırada ise “sağlık” çağrışımı yer alıyor. Sigorta denildiğinde her 4 kişiden 1’inin aklına sağlıkla ilgili kavramlar geliyor. Katılımcıların yüzde 86’sı sigortayı temel bir ihtiyaç olarak değerlendiriyor. Yaş yükseldikçe sigortanın temel bir ihtiyaç olduğu düşüncesinde bir artış görülüyor.

Bilinirliğin zirvesinde BES var 

Sigorta türleri arasında bilinirliği en yüksek ilk üç hizmet bireysel emeklilik (yüzde 92), kasko (yüzde 90) ve özel sağlık (yüzde 89) sigortası. 

Sigorta Hizmet Bilinirliği %
Bireysel emeklilik92
Kasko90
Özel sağlık89
Zorunlu deprem83
Konut81
Trafik78
Hayat71
Doğal afetler60
Yangın57
İş yeri55
İşsizlik53
Ferdi kaza 51

İşsizlik sigortasının bilinirliği 

35-44 yaş arasında yüksek

35-44 yaş arası katılımcılar arasında işsizlik sigortasının bilinirliği ise yüzde 65 seviyesinde.

En çok DASK yaptırılıyor!

Katılımcılar en fazla zorunlu deprem sigortasına sahip olduğunu belirtiyor (yüzde 37). Onun ardından en fazla sahip olunan sigorta türü trafik (yüzde 33) ve kasko ile özel sağlık sigortası (yüzde 30) oluyor. 

SigortaSahiplik %
Zorunlu deprem37
Trafik33
Özel sağlık30
Kasko30
Konut27
Bireysel emeklilik25
Hayat16
Doğal afetler15
Yangın12
İşsizlik8
Ferdi kaza7
iş yeri6
Sigorta sahibi değilim12

İzmirliler sınıfta kaldı

Sigorta sahibi olmadığını belirtenlerde 18-24 yaş arası gençlerin ve İzmirlilerin yoğunlukta olduğu dikkat çekiyor.

55 yaş üstü konut, 45 yaş altı ferdi kaza sigortası ile ilgileniyor

Gelecekte tercih etme eğilimi en yüksek sigorta hizmetlerinin başında özel sağlık ve bireysel emeklilik geliyor. 55 yaş üzeri katılımcılar gelecekte daha fazla konut sigortası yaptırmayı düşünürken, 45 yaş altı kitlede ferdi kaza sigortası yaptırma eğilimi daha yüksek. 

18-24 yaş grubu sigortaya karşı mesafeli

Gelecekte herhangi bir sigorta yaptırmayı düşünmeyen kitlede 18-24 yaş arası gençler dikkat çekiyor. Gelecekte herhangi bir sigorta hizmetinden faydalanmanın önündeki en temel bariyer bütçe ayıramamak (yüzde 48) olsa da ihtiyaç duymadığı için gelecekte faydalanmayı düşünmeyenlerin oranı da bir hayli yüksek (yüzde 30).

İletişim önemli bir kriter

Özel sigorta hizmeti satın alımında sigorta şirketini değerlendirirken en önem verilen kriterler müşteri iletişimi, marka güvenilirliği ve teminat içeriği. 45-54 yaş arası katılımcılar özel sigorta hizmeti alımında yakın çevrenin tavsiyesini önemsediğini belirtiyor. Promosyon ve teminat içeriğini önemseyen kitledeyse 55 yaş üzeri katılımcılar öne çıkıyor.

Acenteler etkinliğini koruyor

Genel olarak özel sigorta hizmeti acentelerin aracılığıyla alınıyor. Ancak özellikle gençler ve 35-44 yaş arasındaki tüketiciler sigorta hizmeti için dijital kanalları daha fazla tercih ediyor. 

Siber endişelerinin merkezinde twitter var

Katılımcıların siber güvenlik endişe düzeyleri 5 üzerinden 2,5. Dijital güvenlik sahibi olanlar ise örneklemin sadece yüzde 7’sini oluşturuyor. Bu kişiler başta Twitter olmak üzere sırasıyla WhatsApp, Instagram, YouTube ve Facebook için güvenlik sigortasına sahip olduklarını belirtiyor. Özellikle 35-45 yaş arası yoğun sosyal medya kullanıcılarıyla online alışveriş yapanlar bu platformlarda dijital olarak korunmak istediklerini ifade ediyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER