22 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta farkındalığı tavan yaptı, sektör gücünü gösterdi

TSB’nin Genel Kurul toplantısında konuşan SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, depremden  sonra sigorta farkındalığının tavan yaptığını vurguladı. Eroğlu, “Rüzgarı arkamıza alıp, iletişim faaliyetlerini artırmalıyız” derken, TSB Başkanı Atilla Benli de depremin sektörün güçlü olduğunu gösterdiğini söyledi.

ALP SÜER/ SİGORTAMEDYA

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB), Olağan Genel Kurulu dün gerçekleşti. Genel Kurul toplantısı bu yıl, online olarak düzenlendi. Zoom üzerinden gerçekleşen toplantılara hala tam alışamamış bir gazeteci olarak, toplantının yüz yüze yapılmasını tercih ederdim. Nitekim, toplantıya katılan Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Mehmet Akif Eroğlu da yüz yüze iletişimin önemini vurguladı; depremin ardından rüzgarı bu kadar arkasına almış sektörde, Genel Kurul toplantısının online yapılmasını eleştirdi. Buna karşın, toplantının çok yararlı geçtiğini söyleyebilirim. Hem yaraların sarılması açısından sigortanın önemini bir kez daha pekiştirdik; hem de SEDDK ve TSB’nin ajandalarında neler olduğunu öğrendik. Genel Kurul da TSB Genel Sekreteri Özgür Obalı’nın toplantıyı açış sunumundan sonra, TSB Başkanı Atilla Benli ve Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, açılış konuşmalarını yaptılar. Basın mensuplarının da izlediği Genel Kurul toplantısına doğal olarak 6 Şubat’ta meydana gelen ve 11 ilimizi etkileyen üzücü deprem hadisesi damga vurdu. TSB Başkanı Atilla Benli depremin sektörün güçlü olduğunu gösterdiğini vurgularken, Depremden sonra sigorta farkındalığının tavan yaptığını belirten Eroğlu, ise “Eylül’e kadar rüzgar kalmaz; rüzgarı arkamıza alıp, iletişim faaliyetlerini artırmalıyız” dedi.

Sigortalı gerçek bir deprem teminatı alacak

Sigortacılığın ciddi bir iş olduğunu ve bu işi ciddi olarak yapanlarla yola devam edeceklerini belirten Eroğlu, “6 Şubat bir milat oldu. Sektör olarak önemli bir sınavdan geçiyoruz. Eksiklere seyirci kalmayacağız, eksiklerin üzerine gideceğiz” dedi. Toplantı da SEDDK’nın önümüzdeki dönemdeki icraatları ile ilgili bilgiler veren Eroğlu, yeni deprem tarifesi açıklayacaklarını, DASK ve ihtiyari deprem sigortasının bütünleşik bir yapıda sunularak, sigortalıların, gerçek bir deprem teminatı alacaklarını söyledi. Türkiye’nin deprem kuşağında olduğunu ve yeni fay hatlarının ortaya çıktığını hatırlatan Eroğlu, bundan böyle en risksiz gördükleri yerlerde bile deprem riskini teminatlara yansıtacaklarını ifade etti.

“Her işi yaparım” devri bitti, uzmanlaşma başladı

Önümüzdeki dönemde, ‘sağlık’ta yeni yol haritasını açıklayacaklarını ve ‘bankasürans’a da regülasyon getireceklerini belirten Eroğlu, sektörde dağıtım kanallarına da önemli mesajlar verdi. Artık, “her işi yaparım” devrinin bittiğini belirten Eroğlu, uzmanlaşma devrinin başladığını söyledi.  .

Konuşmasında trafik sigortasına, söz konusu branştaki icraatlerine de değinen Eroğlu, “Trafik kanı emen bir ur gibi. Artık, trafik belasından sıyrılıp, sigorta oranını artırmak gerekli” dedi. Eroğlu, SEDDK’nın yeni dönemdeki yol haritasına ilişkin de bilgiler verdi: “Yeni deprem tarifesi, bankalarda satılan sigortalarla ilgili düzenlemeler, dağıtım kanallarının rehabilite edilmesi ve segmentlere ayrılması, trafik operasyon merkezi ile poliçe üretim sorununun giderilmesi, trafik yol haritasının kalan bölümünün devreye alınması, sağlık alanında hazırlanan yeni yol haritası ve istihdamı, finansal sigortaları, katılım sigortacılığını da içinde barındıran vizyon belgesini hayata geçireceğiz.”

Afetzedelerin yanında olmaya devam edeceğiz

Konuşmasında, sigorta sektörünün afet yönetimi içinde çok merkezi bir noktada konumlandığını ve önemli sorumluluklar üstlendiğini ifade eden TSB Başkanı Atilla Benli,“Tüm paydaşlarımızla birlikte, imkânlarımızı seferber ederek depremzede vatandaşlarımızın yanında yer aldık. Ayrıca sektörümüzün emek verenlerinin de afetzede hâline geldiğini unutmadık. Felaketin ilk gününden itibaren sigorta sektörü çalışanlarının sorunlarını ve eksiklerini gidermek için çalışmalara başladık. Şirketlerimizin aldığı inisiyatiflerle depremden etkilenen acentelerimiz için finansal, lojistik ve operasyonel destek sağladık” dedi. Depremlerin ilk günden itibaren, tüm paydaşlarıyla beraber afetzedelerin yanında olduklarını, olmaya da devam edeceklerini belirten Benli,şu bilgileri paylaştı: “Hem sahadaki hem de merkezlerimizden yürüttüğümüz çalışmalarımıza anında başladık. Bu kapsamda; 13,3 milyar TL nakdi yardım, 383 bin kıyafet, 5,4 milyon hijyen malzemesi, 92 tır, 4 sahra mutfak, 323 konteyner, 9 ambulans, 10,4 milyon yardım araç gereci ve 322 bin gıda yardımını toplayarak afetzedelerimize gönderdik.”

Hayatın normal akışına dönmesi için sigorta en önemli araç

Asrın felaketi olarak nitelendirilen Kahramanmaraş depreminin, tüm tedbirlere rağmen önüne geçilemeyen maddi zararların giderilmesi ve hayatın normal akışına döndürülmesi için sigortanın en önemli araç olduğunu bir kez daha hatırlattığını belirten TSB Başkanı Atilla Benli, “Sigorta, kıymet bilmektir sözü”nün bir kez daha önem kazandığını söyledi. Sektörün bundan sonra atacağı adımlara ve yürütülen çalışmalara ilişkin açıklamalarda bulunan Benli,“Sağlığımız, doğamız, toprağımız, şehirlerimiz, evlerimiz, arabalarımız ve birikimlerimiz; hepsi sigorta ile korunuyor. Bu yüzden, sigorta farkındalığının artırılması hepimizin en önemli sorumluluğu” dedi.

Bankalar, sigorta sektörü ile iş birliğine hazır

Genel Kurul’a katılanlar arasında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben de vardı. Toplantıda bir konuşma yapan Akben de deprem hadisesinin toplum olarak hepimizi üzdüğünü kaydetti. Depremin, sigorta sektörü açısından farkındalık oluşturduğu için önem arz ettiğini belirten Akben, “Sigorta sektörünü güçlü kılmamız gerekiyor. Bankaların bu noktadaki gelişime sağlayacağı katkılar için sigorta sektörü ile iş birliğine her zaman hazırız” dedi.

Yeni Zelanda örneği ilgi çekti

TSB’nin bu yılki Genel Kurulu’nda bir de konuk konuşmacı vardı: O da Yeni Zelanda Sigorta Konseyi Başkanı Tim Grafton. 2010-2011 benzer bir deprem hadisesi yaşayan Yeni Zelanda’da yaşananları ve yetkili kurumlar ve sektörün aldığı aksiyonları katılımcılarla paylaştı. Grafton, Eroğlu ve Benli gibi sunumunda depreme hazırlık açısından birey ve kurumlar için sigorta yaptırmanın önemini vurguladı. Küçük ekonomilerde depremin etkilerinin daha büyük olduğunu  ifade eden Grafton, Yeni Zelanda’daki depremde toplam sigortalı kaybın, (kamu + özel sektör) 34,5 milyar dolar olduğunu söyledi. Deprem sonrasında yeni yasal düzenlemeler de gerekebildiğini belirten Grafton, maddi hasarın yol açtığı zorlukların yanı sıra, kilit toplumsal konulara da hassasiyetle yaklaşılması gerektiğini hatırlattı. Tim Grafton’un sunumunun ardından Genel Kurul gündem maddelerin görüşülmesine geçilirken, bu bölüm basına kapalı olarak gerçekleşti.

SEKTÖRDE HANGİ İCRAATLER BEKLENİYOR?

  • Yeni deprem tarifesi açıklanacak. En risksiz konutlarda bile deprem teminatı olacak.
  • Trafikte operasyon merkezi devreye alınacak.
  • Sağlıkta yeni yol haritası açıklanacak.
  • Bankasürans alanı regüle edilecek.
  • Finansal sigortaları, katılım sigortacılığını da içinde barındıran vizyon belgesi hayata geçecek.
  • Acenteler segmentlere ayrılacak; uzmanlık alanına göre eğitilecek.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER