18 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

Yüksek sigortalılık oranı felaketlerde kaldıraç görevi görür

Felaketler sonrası bireylerin ve kurumların toparlanma sürecini hızlandırmak için sigortanın çok önemli bir role sahip olduğunu vurgulan BNP Paribas Cardif Türkiye Banka Sigortacılığı ve Acente Sigortacılığı Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz, “Bir ülkenin ideal sigorta oranlarına gelmesi olası bir felakette önemli bir kaldıraç görevi görecektir” diyor.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Gün geçtikçe riskler çeşitleniyor ve şiddetleniyor… İklim değişikliğinin hayatımıza soktuğu riskler, doğal afetler, ekonomik, teknolojik, jeopolitik riskler… Liste uzayıp gidiyor. Şubat ayında yaşadığımız ve çok büyük kayıplar verdiğimiz Kahramanmaraş depremleri ile hemen ardından gerçekleşen sel felaketleri sigortanın önemini çok net ortaya koydu. Bir ülkenin sigortalılık oranı yüksek ise bir felaket karşısında yeniden ayağa kalkması, toparlanması da kolay oluyor. “Sigorta, kişilerin gündelik hayatlarına dair gözledikleri riskleri satın alarak bireyleri bu çerçevede özgür ve güçlü kılma görevini üstleniyor” diyen BNP Paribas Cardif Türkiye Banka Sigortacılığı ve Acente Sigortacılığı Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz, felaketler sonrası bireylerin ve kurumların toparlanma sürecini hızlandırmak için sigortanın çok önemli bir role sahip olduğunu vurguluyor. Sertsöz, “Bir ülkenin ideal sigorta oranlarına gelmesi olası bir felakette önemli bir kaldıraç görevi görecektir. Özellikle katastrofik risk diye tanımlanan deprem, sel, fırtına gibi geniş kitleleri ve coğrafyayı etkileyen risklere karşı sigorta en temel güvence olarak öne çıktı” diyor.

Kişi başına düşen poliçe adedi 1,48

Türkiye’de kişi başına düşen poliçe adedinin oldukça düşük seyrettiğini kaydeden Sertsöz, şöyle devam ediyor: “2021 yılında kişi başına düşen sigorta poliçesi adedi 1,35 iken, 2022 yılında bu rakam 1,48 adede yükseldi. Ancak bu rakamın içinde konut, işyeri, sağlık, hayat dâhil tüm sigorta branşları var. Bu oranın normalde 3 katı seviyesinde olması gerekir. Sadece hayat sigortalarına baktığımızda ise geçen yıl 18-65 yaş arasındaki nüfusa göre sigortalanma oranı yüzde 14 seviyesindeyken bu oran 2022 yılında yüzde 17’ye çıktı. Gelişmiş bir ekonomide bu oranın en az yüzde 50 olması gerekir. Bu çerçevede sigortalamanın yanında ödenen tazminat tutarlarının toplanan prime olan oranı da yukarıda belirttiğim yaratılan değerin müşterideki yansıması olarak değerlendirilmelidir. Bu konuda gerek finansal okuryazarlığın arttırılması gerek teknolojide gelinen imkânlar ile müşteride pozitif davranış değişikliği yaratılması, gerekse sektörün iletişimde pedagojik bir rol üstlenerek sigortayı erişebilir ve anlaşılabilir kılması son derece önemli etkenler.”

Yenilikçi ürünler sunmaya önem veriyoruz

Hayat branşının, geçmiş yıllara göre 2023’e hızlı bir başlangıç yaptığını ve Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre ilk ay yüzde 133,4 büyüdüğüne dikkat çeken BNP Paribas Cardif Türkiye Banka Sigortacılığı ve Acente Sigortacılığı Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz, “Hayat  branşında sigorta  prim üretiminin yaklaşık  yüzde 80’i banka sigortacılığı kanalı  üzerinden geliyor. Özellikle kredilere paralel hayat sigortaları branşı da büyüyor. 2023 yılında büyümenin devam edeceğini öngörüyoruz. BNP Paribas Cardif olarak iş planlarımızı ve hedeflerimizi de buna göre belirledik. Bu büyümede yine banka sigortacılığı kredi hayat üretimi etkili olacak. Ancak sektörün kredi bağlantısız sigorta ürünleri ile müşterilerin ihtiyaçlarına cevap vermek için yeni ürünler ve hizmetler geliştirdiğini gözlemliyoruz. Biz de BNP Paribas Cardif Türkiye olarak, kapsamlı hayat sigortası ürünlerimizle, müşterilerimizi hayatın beklenmedik risklerine karşı koruyoruz” diyor.

Hayat sigortaları alanında faydaya ve çözüme yönelik yenilikçi ürünler sunmaya önem verdiklerini söyleyen Sertsöz, şu açıklamayı yapıyor: “En yeni ürünlerimizden biri olan Hayatım Yolunda sigortamızın toplam üretimimiz içindeki payı yüzde 10’a ulaşmış durumda. Bunun yanında bireysel hayat sigortası poliçelerine ilave olarak kurumlara çalışanlarını güvence altına alacakları Grup Hayat sigortaları konusunda da çok avantajlı teklifler ve güçlü teminatlar  sunuyoruz. 2022 yılında  önemli grupların mensuplarını grup poliçesi altında bünyemize aldık, 2023 yılında da bu alanın büyüme potansiyelini grup poliçelerimiz ile kullanmayı hedefliyoruz.”

Hayat sigortacılığı alanında büyümeye odaklanacağız

2022 yılında yeni ürünler ve dağıtım kanalı çeşitliliğinin etkisiyle kredi bağlantısız hayat ürünlerinin payını yüzde 10’dan yüzde 21 seviyelerine yükselttiklerini ifade eden Sertsöz, 2023 yılında bu oranı yüzde 30’lara taşımayı hedeflediklerini belirtiyor. Sertsöz, “BNP Paribas Cardif Türkiye olarak, geçtiğimiz senelerde olduğu gibi 2023 yılında da hayat sigortacılığı alanında büyümeye odaklanacağız. Hayat sigortacılığında kredilere bağlı hayat sigortası ürünlerimizde, kredi kullanımına paralel olarak önemli oranda artış elde edeceğimizi öngörüyoruz. Ancak BNP Paribas Cardif Türkiye olarak bu alandaki asıl stratejik hedefimiz, ağırlıklı olarak kredi bağlantısız ürünlerimizin Bankasürans prim üretimi içindeki payını çok daha yukarılara taşımak. Artan kredi bağlantısız ürün çeşitliliğimiz ve çağrı merkezi kanalımızdaki büyüme stratejimiz ile 2023 yılında geçen yıla oranla 2 kat daha fazla üretim ile prim üretimimizin yüzde 25’ine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda, güçlü teminatlı ve yenilemeli çeşitli paket sigorta ürünlerimiz ile Eğitim Sigortası gibi uzun süreli hayat sigortası ürünlerimizin satışına odaklanacağız. BNP Paribas Cardif olarak kredi bağlantısız hayat sigortalarında ürün yelpazesini genişletmek ve müşterilerimize olan faydayı artırmak için de grubumuzun dünyada diğer ülkelerdeki ürün trendlerini yakından takip ediyoruz” diyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER