Türkiye sigorta sektöründeki potansiyelin artık kinetik enerjiye dönüştürülmesinin gerekli olduğunu vurgulayan Remed Assistance Genel Müdürü Faruk Ertuğ, “Toplumda sigorta bilincinin artmasında ve potansiyelin gerçekleştirilmesinde asistans sektörüne büyük görev düşüyor” diyor.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL
Yeni bir yıla yine yeni umutlarla başladık. Sigorta sektörü paydaşları olarak, sektörden bu yıl da öncelikli beklentimiz, 2025 yılında sektörde istikrarlı büyümemenin sürmesi. Ancak, bunun da ötesinde toplumda sigorta bilincinin ve sigortalılık oranının artması beklentilerimiz arasında yer alıyor. Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak yılbaşı sayımızın kapağında ülkemizde asistans sektörümüzün en önemli oyuncularından Remed Assistance’ın, Genel Müdürü Faruk Ertuğ yer alıyor. Ertuğ’la Remed Assistance’ın Noramin İş Merkezi, Maslak-İstanbul’da Genel Müdürlük merkezinde yaptığımız röportaj soru-cevaptan çok, karşılıklı sohbet havasında oldukça keyifli geçti. Ertuğ, röportajımızda sektördeki meşhur ‘potansiyel’ konusuna da farklı şekilde yaklaştı. Meslek hayatının başından beri hep sigorta sektöründeki potansiyel kavramından söz edildiğini ifade eden Ertuğ, “Sektördeki potansiyelin artık kinetik enerjiye dönüştürülmesi gerekli” diyor. Ertuğ, toplumda sigorta bilincinin artmasında ve potansiyelin gerçekleştirilmesinde asistans sektörüne de büyük görev düştüğünü ifade ediyor.
Asistans hizmetlerinin sadeleştirilmesi gerekli
Ertuğ’a göre, asistans sektörünün toplumda sigorta bilincinin ve sigortalanma oranının artmasında kilit bir rol oynayabilmesi için iki husus oldukça önem taşıyor: Bunlardan ilki asistans hizmetlerinin sadeleştirilmesi. Bir başka deyişle, sigortalının hayatına dokunacak gerçekten ihtiyaç duyduğu asistans hizmetlerinin verilmesi gerekiyor. Ertuğ, halı yıkama, kombi bakımı, diş paket, check-up vb. gibi sigorta ve asistans şirketlerinin maliyetlerini artıran sigortalıların da bir kısmını kullanmadığı hizmetlerin gerekli olmadığı düşüncesinde. Nitekim, Remed Assistance da 3 yıl önce aldığı bir kararla söz konusu hizmetleri sunmayı bırakmış, gerçekten de müşterilerin ihtiyacı olan hizmetleri vermeye devam etmiş. Asistans sektörünün sigorta bilincinin artırılmasında önemli rol oynayabilmesi için 2’nci faktör, aynı bankacılık ve sigorta sektöründe olduğu gibi asistans sektörünün de gerekli yasal düzenlemeler yapılarak gözetim ve denetime tabi tutulması ve asistans şirketlerine minumum bir sermaye yeterlilik şartı getirilmesi. Ertuğ, Asistans Şirketleri Derneği olarak Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme Kurumu’na (SEDDK) yaptıkları ziyaretlerde SEDDK Başkanı Davut Menteş ile görüşmelerin çok olumlu geçtiğini ve Menteş’in sigorta sektörünün ayrılmaz bir parçası olan asistans sektörüne verdiği önemi dile getiriyor.
2024, beklentilerimizden daha iyi bir yıl oldu
Asistans sektörünün 2024 yılı performansı ile ilgili sorularımızı yanıtlayan Ertuğ, asistans sektörünün, sigorta sektöründeki gelişmelerle yakından ilişkili olduğunu kaydediyor. 2022-2023 yıllarındaki aşırı dalgalanmaların ardından “2024 yılının zor bir yıl olacağı” düşüncesiyle yıla başladıklarını vurgulayan Ertuğ, “2022 ve 2023’teki enflasyon, ücret ve maliyetlerdeki artışın fiyatlara tam yansımaması nedeni ile marjlarda bir daralma bekliyorduk. Bu da beklediğimiz şekilde gerçekleşti. Asistans sektörü, sigorta sektörünün en önemli paydaşlarından biri olduğu için nominal prim üretimi de sigorta sektörüne paralel arttı; enflasyon nedeni ile reel büyüme düşük oldu. 2024’ün beklentilerimizden daha iyi bir yıl olduğunu söylemeliyim” diyor. Sigorta sektöründe 2025 yılında da büyümenin süreceğini belirten Ertuğ, “Asistans sektörü de sigorta sektörüne paralel şekilde büyümeyi sürdürecek. Bununla birlikte büyüme hızı, 2024 yılına göre bir miktar düşebilir” değerlendirmesinde bulunuyor.
Remed Assistance’ın teknik asistansta pazar payı arttı
Ertuğ ile yaptığımız röportajda detaylı olarak Remed Assistance’ı konuştuk. Aldığımız bilgilere göre, 30’un üzerinde sigorta şirketi ile çalışan markanın 3 ana faaliyet alanı bulunuyor. Teknik asistans olarak adlandırılan; yol yardım, ikame araç ve konut yardım, seyahat sağlık asistansı (yurtiçi – yurt dışı) 2024 yılında başarılı bir performans sergilemiş; bu alanda pazar payını da 2023 yılına göre artırmış. Şirketin bünyesinde yer alan AVİTA Çalışan Destek Programı ve SpeakHub markaları ise 2023 yılına göre pazar paylarını artırmış konumda bulunuyor. Ertuğ’dan öğrendiğimize göre, 2019’da yaptıkları 5 yıllık plan çerçevesinde teknik assistans pazarında (yol yardım, ikame araç ve konut asistans) büyüme kararı alan Remed Assistance, 5 yıl önce söz konusu alanda yüzde 0 olan pazar payını 2024 sonu itibarıyla yüzde 20’nin üzerine yükseltmiş. Remed Asistance’ın seyahat sağlık asistans hizmetleri ile ilgili bilgilendirme de yapan Ertuğ, “Turizminin büyümesi ile birlikte yabancılar için sunduğumuz turistin sağlığı hizmetlerinde de 2024 yılında 2023’e göre yüzde 20 büyüme yaşadık. Hâttâ, pandemi öncesine döndük, 2019’un bir miktar da üzerine çıktık” diyor. Teknik asistans ve seyahat sağlık asistans dışında, önümüzdeki 5 yılda kurumsal hizmetleri daha da büyüteceklerini ifade eden Ertuğ, “AVİTA markamızın bu yıl 18’inci yaşını kutladık. Rüştünü ispat edip, belli bir olgunluğa geldiği için genel müdürlük pozisyonu oluşturduk. Bu değişikliğin getirdiği pozitif ivmelenmeyi göreceğiz” diye konuştu.
Remed Etikhat, SpeakHub oldu
Remed Assistance Genel Müdürü Faruk Ertuğ’un verdiği bilgilere göre, Remed Assistance’ın kurumsal hizmetleri arasında SpeakHub da yer alıyor. SpeakHub aslında şirketin 2009’dan bu yana Remed Etikhat markasıyla sunduğu hizmetleri kapsıyor. Bu yıl, söz konusu hizmetler isim değişikliğinin yapılmasıyla SpeakHub markası olarak sunulmaya başlandı. Ertuğ, Remed Etikhat’ın yeni yüzle yeni markaya dönüşümünün nedenini şöyle açıkladı: “2009 yılından bu yana etik ilke ve değerlerin korunmasına yönelik sunduğu danışmanlık hizmetleriyle perakendeden hızlı tüketime, telekomünikasyondan üretime birçok sektörden Türkiye’nin en itibarlı markalarına hizmet veren Remed Etikhat, eylül ayından itibaren yeni marka adı ve logosuyla hizmetlerini sürdürüyor. SpeakHub olarak, görsel kimliğimizle yolculuğumuzu tanımlayan bir iz bırakmak istiyoruz. Logomuzda yer alan daireler, bilgi paylaşımını ve büyümeyi simgeliyor ve sonsuzluk işaretiyle birleşerek, sürdürülebilirlik vizyonumuzu yansıtıyor. Bu süreç, aynı zamanda olaylara nasıl yaklaştığımızı ve etik değerlere olan bağlılığımızı ifade ediyor. Yeni marka kimliğimizle ve önümüzdeki dönemde devreye almayı planladığımız dijital dönüşüm odaklı projelerle müşterilerimize daha kapsayıcı hizmetler vermeyi hedefliyoruz.”