17 Haziran 2024, Pazartesi
spot_img

Sektör, 2012 deki kötü senaryoları bir daha görmemeli

ozgurkocSektörde kötü senaryoların 2012’de trafik branşında yaşandığını söyleyen Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç, bu alanda 2013 yılında yaşanan düzelmenin 2014 yılına da taşınacağı görüşünde. Koç, “Son çeyrekteki rekabetle durumu daha da aşağılara çekmemeliyiz, problemleri 2014’e taşımamalıyız” dedi. Sigorta sektörü, 2013 yılının trafik branşında önceki yıllara kıyasla kayda değer artışların yaşandığı bir yıl olduğu görüşünde hemfikir. Bu artışlarda “doğru stratejilerin” de önem kazandığı açıkça görülüyor. Rekabetin önemli olduğu bu dönemde, doğru stratejinin büyük kârlar getireceğini en iyi şekilde gösteren şirketlerden biri de Neova Sigorta oldu. Trafik sigortasındaki çekilmeyi ve fiyat artışını bir fırsat olarak görüp bu durumu kendi lehlerine çevirdiklerini söyleyen Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç, “Trafik branşında çoğu şirketin adette geri çekilmesini ve fiyat artışlarını fırsat olarak gördük ve bu alanda ilerledik. Sonuç bize risk olarak yansımadı ve ilk dokuz ayda ciddi bir büyüme gerçekleştirdik” dedi.

Koç, 2012 yılında trafik branşında yaşanan gelişmelerin trafik sigortalarında dip noktanın görülmesine neden olduğunu belirterek, sektörün bir daha 2012 yılında yaşanan durumugörmemesi gerektiğini belirtti. Koç bu doğrultuda, trafik primlerinin 300 lira ortalamalarına geldiğini ve kaskoda standartların aşağı yukarı oturduğu bu dönemde şirketlerin akıllıca rekabet etmeleri gerektiğini savunarak, “2013 yılının son çeyreğindeki rekabetle son durumu daha da aşağılara çekmemeliyiz, problemleri 2014’e taşımamalıyız” diye konuştu.

‘Trafik’teki kârsızlık sorununun düzelmesi zaman alacak

Tek başına kârsızlık sorununun değişime etkisini konuşmanın mümkün olmadığını, bu durumun şirketten şirkete değişiklik gösterebileceğini söyleyen Koç, “Trafikte çok büyük bir kârsızlık sorunu vardı. Bu sorun özellikle 2012 yılında tavan yapmıştı. Artık bunun düzelmeye başladığını hissedebiliyoruz. Ama tamamen düzelmesi zaman alacak gibi duruyor” diye konuştu. Yangın ve kaskoda düzelmelerin daha çabuk olmasının, sonuçların aynı yıl içerisinde primlere yansımasından kaynaklandığını belirten Koç, bu sayede şirketlerin stratejilerini bu branşlarda daha kolaylıkla uygulayabildiklerini söyledi.

Sektördeki düzelme çabuk harcanmamalı

2009 yılından beri zarar eden sektörün, son dört yılda tersine çevirmeyi başardığı çarkı sabit tutması gerektiğini söyleyen Koç, 2012 yılı sonunu ve 2013’ü çarkın döndüğü dilim olarak gösterdi. Koç, “Daha fazla ilerleyemesek de en azından geriye düşmemeliyiz” dedi. “2012 yılı dip olarak görülüyordu; ama sonuçlar iyi. 2013 yılı önceki yıla göre her anlamda daha iyi” diyen Koç, sektörü son çeyrekte de dikkatli olunması konusunda uyardı: “Son çeyrekte rekabeti daha net hissetmeye başladık. Düzelme emaresi var, ama rekabet de var. Bu noktaya kolay gelinmedi. Şirketler bunu çabuk harcamamalı, hepimizin dikkatli olması lazım.”

2012, ‘trafik’te dip noktaydı

Sektörde olabilecek en kötü senaryoların 2012 yılında trafik branşında gerçekleştiğini söyleyen Koç, bu durumun beklenmedik yargı kararlarından da kaynaklandığına dikkat çekti. Koç, “Yapılan içtihad sonucunda sektör olarak normalde ödemediğimiz yüzde yüz kusurlu araç sürücülerinin ailelerine ödemeler yapmak zorunda kalmaktayız. 10 yıl önce trafik sigortası, tek taraflı kazalara bile ödeme yapmıyordu” şeklinde konuştu. Tedavi masraflarının SGK’ya aktarılmasını ve tam kusurlu sürücülerin ailelerine ödenmemesi gereken ama içtihada göre ödeme yapılması gereken durumların oluşmasını trafik sigortası için dip nokta olarak gören Koç, sektörün 2012’deki durumu bir daha görmemesi gerektiğini söyledi.

Trafik branşının 2013’te bu seneki gibi yüzde 40’lık bir büyüme kaydetmeyeceğini söyleyen Koç, 2014’te trafik sigorta portföyüne katılacak araçların hepsi sıfır araçlar değil. Hali hazırda sigortasız olan mevcut araçları düşünürsek, sigortalı araç sayısında yüzde 3 ya da yüzde 4’lük bir artış olacağını düşünüyorum. Fiyattaki revizyonlar ortalama yüzde 40 değil, yüzde 10- 15 seviyesinde olacaktır. Sektörde şu anki durum bunu gösteriyor” ifadelerini kullandı.

Artık reasüranstan para kazanılmıyor

2014’te sektörde büyük bir değişim olmayacağını söyleyen Koç, reasürans piyasalarının da geçen seneyle aynı olacağını söylüyor. Esas reasürans maliyeti artışının geçen sene yaşandığını ve bu sene indirim olma ihtimalinin olabileceğini düşünen Koç, bu indirimin şirketlerin ellerini rahatlatacağını düşündüğünü söyledi. Yine de reasüransın büyük getirileri olmayacağını söyleyen Koç, “Eski yüksek faizli dönemden reel döneme geçtik. Eskiden acenteye verilen komisyonun çok üstünde reasürans komisyonları alınırdı. Dolayısıyla yangın ve mühendislik gibi branşların şirketlere net getirisi çok daha fazla oluyordu. Artık reasüranstan para kazanılmıyor. 10 yıl önce çok ciddi marjlar vardı, artık bitti. Şimdi reasüransı sadece kendi riskini yönetmek için yapıyorsun” dedi.

4 yılda 9 bölge müdürlüğü kurduk

Trafik sigortası ve kaskodaki büyümelerine rağmen karma bir şirket olduklarını vurgulayan Koç, hem banka hem de acenteleri olan bir şirket olsa da, acente portföylerinin yüzde 80 ile daha yüksek olduğunu vurguladı. Yine de hem banka hem de acentelere aynı oranda yatırım yaptıklarını ve birinin diğerinin önüne geçmediğini söyleyen Koç, “ İlk iki yıl, bankamızla altyapıyı kurma aşamasında ilgimiz oraya yönelikti tabii. Bir entegrasyon dönemi yaşamıştık. Banka tarafında ne kadar büyük artış olursa olsun, acente tarafımızı asla ikinci plana atamayız. 4 yılda 9 bölge müdürlüğü kurduk. Hem banka hem acente hizmeti veriliyor.”

Bu kadar büyüyeceğimizi düşünmemiştik

“Biz bu sene bu kadar büyüme düşünmemiştik ama bir fırsat gördük” diyen Koç önümüzdeki sene için bütçelerinde yüzde 25 ila 35 civarında bir üretim artışı hedeflediklerini belirterek, fırsat yakaladıklarında tekrar büyüme sürecine girebileceklerini de sözlerine ekledi. Koç,mevcut acentelerinin bu yılki üretiminin 260 milyon TL olacağını, 60 milyon TL’nin banka, geri kalan 200 milyon TL’nin ise acente üretimi olduğunu belirtti.

Bizden memnun olan bir kitle var

700 banka şubesiyle ve acentelerle birlikte bin 600 kişiye ulaşan bir ekipleri olduğunu söyleyen Koç, tüm bu ağ sayesinde geniş bir kitleye ulaştıklarını ve buna bağlı olarak müşteri sayılarını artırdıklarını ifade etti. Müşteri memnuniyetini kendi çağrı merkezleri üzerinden takip ettiklerini söyleyen Koç sonuçtan memnun olduğunu ifade ederek, “Bankamızın bütün müşterilerine zaten bizden teklif gidiyor. Faiz hassasiyeti olan müşteriler için muhakkak teklif alınması gereken bir şirket haline geldik. Acentede de faiz hassasiyetine eğilim var ama tek başına bu değil. Şu anda bizden, özellikle hasar hizmetimizden memnun olan bir kitle var ve bu artmaya devam ediyor. Her yıl daha fazla kitleye ulaşıyoruz” dedi.

İlk 10’u zorlayacağız

Özgür Koç, şu anda 19’uncu sırada olan Neova Sigorta’nın son 4 yıldaki performansı ve banka kanalındaki büyümesi ile iddialı hedefleri olduğunu söyledi. 5 yıl içinde ilk 15’e gireceklerine emin olduklarını söyleyen Koç, “Üstümüzdeki şirketlerin birleşmeleri ve bazılarının çekilmesi ihtimallerini de göz önüne alacak olursak, önümüzdeki yıllarda ilk 10’u zorlamaya cesaret edebiliriz. İnorganik büyüme düşünmüyoruz” dedi.

Acenteler tahsilatla değil, üretimle ilgileniyor

Neova’yı kısa sürede büyüten en önemli unsurun, hasar operasyonundaki kalite ve başarı olduğunu söyleyen Koç, şikayet sayısına, acentelerden ve servislerden gelen geri bildirimlere bakıldığında bu başarının açıkça görüldüğünü belirtti. Acentelerinin başarısını da hasar servisindeki başarıya bağlayan Koç, “Sadece hasar diyemem ,sektöre tahsilat hususunda da katkıda bulunduk. Acentelerimizi doğru yönlendirdik. Acentelerimizi kredi kartları ile blokeli sisteme geçmeye zorladık. Bu uygulanıyordu piyasada ama biz kurulurken çok yaygın değildi. Bütün acenteler başta zorlansalar da şimdi memnunlar. Artık, tahsilatla değil üretimle ilgilenebiliyorlar ve memnunlar” şeklinde konuştu. Acentelerine çok önem verdiklerini söyleyen Koç, İstanbul’la birlikte, toplam 10 bölgede 780 acenteleri olduğunu ve mevcut acentelerin Neova hizmetinden memnun olduğunu söyledi. Koç, yeni bir uygulama olarak başarılı acentelere araba vermeye başladıklarını ve bu yeni uygulamadan oldukça iyi sonuçlar alındığını, dolayısıyla bu uygulamayı artıracaklarını da ekledi.

Fiyat artışını bir fırsat olarak gördük

Sektörde oto dışı portföyün önem kazandığı süreçte Neova Sigorta’nın oto branşında etkinliğini artırdığını ifade eden Koç, bu atılımlarının iyi sonuçlar verdiğini söyledi. Sektörde trafik sigortasında yaşanan çekilmeyi ve fiyat artışını bir fırsat olarak gördüklerini belirten Koç, değerlendirdikleri bu fırsatın sonucunda, ilk dokuz ayda ciddi büyüme yaşadıklarını belirtti.

Koç, süreci şöyle açıkladı: “9 ay sonu itibariyle 2 milyon kâr bütçemiz varken 9 milyon kâr gördük. Fırsatı başarıyla değerlendirmiş olduk. Bu sene, 2012’ye göre yüzde yüz büyüme gördük. Yıl sonu kâr hedefimizse bütçelenenin 3 katı civarında olacak. Tüm branşlarda büyüdük ama en yüksek artış trafik sigortasında oldu. Diğer branşlardaysa ortalama yüzde 45-50 oranında büyüdük. Biz, çoğu şirketin adette geri çekilmesini ve fiyat artışlarını fırsat olarak gördük. Ve bu bize bir risk olarak yansımadı. Önümüzdeki sene için ise daha makul bir büyüme hedefimiz var.” SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER