3 Mayıs 2024, Cuma
spot_img

SEDDK Başkanı Eroğlu: ‘Trafik’, maraton koşusunda sırtımızda bir heybe oldu

Basın mensuplarıyla ilk kez biraya gelen SEDDK’nın yeni yönetimi trafik konusundaki sorunları çözmeye kararlı. “Trafik, maraton koşusunda, sırtımızda bir heybe” diyen yeni Başkan Mehmet Akif Eroğlu, trafikte yapısal sorunlar çözüldükten sonra, serbest tarifenin konuşulabileceğini söyledi.

SİGORTAMEDYA / ALP SÜER

Mehmet Akif Eroğlu Başkanlığı’ndaki yeni Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) yönetimi, basın mensupları ile ilk kez bir araya geldi. İstanbul-Ataşehir Palladium Tower’da gerçekleşen ve Sigortamedya ekibi olarak izlediğimiz toplantının, karşılıklı fikir alışverişi içinde ve oldukça verimli geçtiğini söyleyebilirim. Toplantıya, SEDDK’nın yeni yönetimi Başkan Mehmet Akif Eroğlu, İkinci Başkan Davut Menteş, Kurul Üyeleri Fatih Küçükcan, Mahmut Güngör, Doç. Dr. Yusuf Dinç ve Başkan Yardımcıları ve Daire Başkanları da katıldı. Yeni Başkan Mehmet Akif Eroğlu, toplantıda hem SEDDK’nın yeni dönem stratejisini paylaştı; hem de basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Akif Başkan’ı yakından tanıyanlar da çok iyi bilir; kendisi daha önce çalıştığı kurumlarda olduğu gibi iletişime çok önem veren bir insan. Nitekim, Eroğlu basın mensuplarına yönelik sunumunun başında da öncelikle iki taraflı iletişimin ve basın mensuplarının geri bildirimlerinin önemini bir kez daha vurguladı. Eroğlu, “Attığımız adımları ve sektörlerimizle ilgili bilgileri sosyal medya hesaplarımızdan duyurarak güçlü bir iletişim politikası izleyeceğiz” dedi

Trafik sektörü yoruyor

Toplantıya, birçok toplantıda olduğu gibi trafik sigortasının (bu kez güncelliğinden de ötürü) damga vurduğunu söylemek yanlış olmaz. Eroğlu’nun verdiği mesajlara göre, SEDDK’nın yeni yönetimi trafik konusundaki sorunları çözmeye kararlı. “Trafik, maraton koşusunda, sırtımızda bir heybe” diyen Eroğlu, trafikte yapısal sorunlar çözüldükten sonra, ‘serbest tarife’ye geçişin de konuşulabileceğini söyledi. Trafik branşının, sektörü yorduğunu dile getiren Eroğlu, “Hayat dışı sektörün 2021 yılı sonunda 7 milyar TL olan konsolide teknik karı, bu yılın aynı döneminde 267 milyon TL’ye geriledi. Bu durum trafikteki zarardan kaynaklanıyor. Trafik, sektörün tüm enerjisini alıyor. Sigorta şirketlerinin performansını olumsuz etkileyerek, diğer branşlarda da rekabetçi fiyat vermesini engelliyor” dedi.

Sektörü büyütmek istiyoruz

Toplantının başında, Türkiye sigorta sektörü ve SEDDK hakkında bilgiler veren Eroğlu, öncelikle sigorta ve özel emeklilik sektörüne Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın büyük önem verdiğini söyledi. 2023-2025 dönemini kapsayan Orta Vadeli Programın (OVP), Resmi Gazete’de hafta sonu yayımlanarak kamuoyu ile paylaşıldığını hatırlatan Eroğlu, “Son yıllarda devletimiz sigorta ve BES’in önemini vurgulayarak tüm ekonomi programlarında yer veriyor. Bu durum başta biz olmak üzere sektörün tüm paydaşlarına önemli görevler yüklerken, sektörün gelişimi açısından da dikkat çekici bir sonuç olduğunun altını özellikle çizmek isterim. Bu kapsamda SEDDK olarak yeşil dönüşüm başlığı da dahil olmak üzere OVP’de yer alan maddelerle ilgili çalışmaya başladık. Buna ek olarak iklim değişikliğinden olumsuz etkilenen alanlardan biri olan tarımda sigortanın geliştirilmesi gündemimiz arasında” diye konuştu.

SEDDK’nın önemli ölçüde yapılanmasını tamamladığını vurgulayan Eroğlu, kurumun daha tanınır ve bilinir olmasını istediklerini ve bu doğrultuda çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. SEDDK’da ajandanın ilk sırasında ‘sektörü büyütmenin’ yer aldığını söyleyebiliriz. Dünya ile karşılaştırıldığında, sektörün hak ettiği yerde olmadığını vurgulayan Eroğlu, 2003 yılından beri yüzde 1,2-1,6 aralığında giden penetrasyon oranının artması gerektiğini kaydetti.

TRAFİK’TE YOL HARİTASI EKİM’DE AÇIKLANACAK

SEDDK’nın yeni Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, basın toplantısında trafikte yapısal sorunların çözülmesi için gerekli adımların atılacağını söyledi. Ancak, bunun detaylarını fazla paylaşmadı. Kendisinden öğrendiğimize göre detaylar, ekim ayında trafikte yol haritasının açıklanacağı toplantıda paylaşılacak. “Sigorta sektörünün regülatörü olarak trafik sigortasında kalıcı çözümler geliştirerek tüm paydaşlar için sürdürülebilir bir branş olmasını istiyoruz” diyen Eroğlu, trafik konusu dışında da sorunlara yapısal çözümler geliştirmek için sektör paydaşlarının da içinde yer aldığı mikro çalışma grupları oluşturulduğunu söyledi.

OKS’DE REVİZYON YOLDA

Tamamlayıcı emeklilik sisteminin (TES), şimdilik gündemlerinde olmadığını vurgulayan Eroğlu, buna karşın, Otomatik Katılım Sistemi’nde (OKS) sistemden çıkışı zorlaştıracak şekilde yeniden revize edileceğini söyledi. OVP içinde finansal istikrara önemli bir alan ayrıldığına dikkat çeken Eroğlu, bu konuda da BES ve OKS yanında sigortacılığın tabana yayılması için ürün çeşitliğinin artırılması ve Zorunlu Afet Sigortası’nın hayat bulması adına önemli ifadelerin yer aldığının altını çizdi. OKS ve bütünleşik BES ile ilgili yol haritasının ise kasım ayında açıklanacağını vurgulayan Eroğlu, “OVP’de vurgulanan çerçevede tüm konulara yönelik kasım ayında yeni gelişim alanlarının işaret edildiği ‘Vizyon Belgemizi’ de paylaşacağız” diye konuştu.

ŞİRKETLERİN SERMAYE GÜCÜNÜ DİKKATLE TAKİP EDİYORUZ

Türkiye sigorta sektörünün yatırımcı bazında ilgi görmeye devam ettiğini hatırlatan SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, bu konuda yapıcı ve destekleyici bir yol izlemeye çalıştıklarını belirtti. “Sigorta şirketi kurmada en önemli şart yeterli sermaye gücünün olması” diyen Eroğlu, şunları söyledi: “Güçlü ekonomi, güçlü sigortacılık yolunda SEDDK olarak  şirketlerimizin gerekli sermaye gücünü dikkatle yakından takip ediyoruz. Bu konuda denetlemelerimizi kanunun bize verdiği yetki çerçevesinde sürdürüyoruz.”    

MEHMET AKİF EROĞLU NELERE DİKKAT ÇEKTİ?

  • Türkiye’de GSMH’ye oranla bankacılık sektörü yüzde 89 ile ilk sırada yer alırken, sigorta sektörü ise sadece yüzde 4,5-5 paya sahip. Dolayısıyla, sigorta sektörünü büyütmek önceliğimiz.
  • Trafikte, hep primler, tarife, tazminat vb. konular konuşuluyor. Yapısal sorunlara çözüm getirmeden, bunları konuşmaya devam ederiz.
  • Trafikte yapısal sorunlar çözüldükten sonra, ‘serbest tarife’yi de konuşabiliriz.
  • Katılım sigortacılığına önem veriyoruz. Şu anda kuruluş sürecinde olan 2 yeni katılım şirketimiz var.
  • Acente ve dağıtım kanallarının yetkinliği artmalı; geleneksel yöntemlerle dağıtım kanalları yeni dünyaya hazırlanamaz.
  • Şeffaf bir yönetim tarzını benimsediğimiz yeni dönemimizde her alanda sahada ve proaktif olacağız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER