29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Robot Figuru 100 bin kişiye hizmet verdi

‘Türkiye Insurtech Ödülleri’nde, yapay zeka teknoloji ile geliştirilen asistan robotu Figuru ile “En Insurtech Sigorta Şirketi” ödülünü kazandıklarını belirten Fiba Emeklilik Projeler, ADK, Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri Direktörü Buket Arslanalp Erşan, “Figuru ile çok daha verimli ve etkin çalışıyoruz” dedi.

Uluslararası Sigorta Fuarı ve Kongresi kapsamında Insurtech Hub tarafından düzenlenen ‘Türkiye Insurtech Ödülleri’nde “En Insurtech Sigorta Şirketi” ödülünü kazanan Fiba Emeklilik, dijitalleşme yatırımlarına tam gaz devam ediyor. Sigorta Medya Ekranı’nda Damla Özafşar’a konuşan Fiba Emeklilik Projeler, ADK, Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri Direktörü Buket Arslanalp Erşan, Fibaemeklilik’e ödülü asistan robotu Figuru’nun kazandırdığını belirterek yapay zeka teknolojisi yatırımlarına devam edeceklerini  açıkladı. Erşan, “FiGuru yaklaşık 100 bin ziyaretçiye hizmet verdi. 50 binden fazla işleme cevap verdi. Yüzde 95 sorulara doğru cevap vermek gibi bir kapabilitesi var. Yüzde 15 kadar müşteri FiGuru ile işlemden sonra müşteri hizmetlerini arıyor. Yüzde 85 müşterinin FiGuru ile işlem yaptığını görüyoruz. Çağrı merkezimiz ile FiGuru entegrasyonu sayesinde bugün biz yüzde 30 oranında agent karlılığı sağladık. Çok daha verimli ve etkin çalışıyoruz” dedi.

İlklere imza atmaya devam edeceğiz

FiGuru’nun kendileri için cesaret verici bir deneyim olduğunu aktaran Erşan, gelecekte de bu tip çalışmalara devam edeceklerini söyledi. Erşan, ilklere imza atmayı sürdüreceklerini belirterek “Bugün Fiba Emeklilik için de organizasyonumuz var. Operasyonel süreçlerimizi 50 adet robotla devam ettiriyoruz. Sadece FiGuru değil, operasyonel süreçlerde içerde de kullandığımız robotlarımız var. Çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Dijitalleşmenin sunduğu imkânlardan faydalanmanın sigorta şirketlerinin maliyetlerini düşürdüğünü belirten Erşan, şöyle devam etti: “Yapay zekâyla 7/24 müşterilerimize hizmet veriyoruz. Müşteri temsilcilerimizden onların cevaplayacağı soruların yükünü alıp onları daha efektif, etkin işlerde kullanabiliyoruz. Üçüncü olarak da müşteri memnuniyeti sağlıyoruz. Çok hızlı, anında güvenli bir şekilde hizmet veriyoruz. Çok basit bir şekilde telefonda beklemeden kolayca ulaşacağı asistan ile süreçlerini ilerletiyor. Fiba olarak bizim adımıza çok büyük bir adım olmakla birlikte aslında sektör adına da bir kazanç. Müşteriler ve sektör adına çok önemli bir kazanım ve deneyim olduğunu düşünüyorum.”

Pandemi yeni nesil teknolojilerin gelişimini hızlandırdı

Erşan, pandemi sürecinin yeni nesil teknolojilerinin geliştirilmesi için bir mecburiyet doğurduğuna dikkat çekerek “Birçok sektör, şirket dijital dönüşüm yatırımlarına hız verdi. Dönem onu gerektiriyordu. Daha öncesinde bu gelişmeyi yapanlar daha çok öne çıktılar. Bu tip yatırımlar için öncesinde birkaç yıllık çalışma gerekiyor. Yola erken çıkmak gerekiyor. Bu da rekabette yola erken çıkan firmalara önemli bir avantaj sağladı. Biz de öncü ve yenilikçi rolümüzle hız kesmeden çalışmalarımıza devam ettiğimiz bir dönemde bir de En İnsurtech sigorta ödülüne layık görülünce iki kat mutluluk yaşadık” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER