Tüm dünyanın öngörülemez bir biçimde kısıtlamalara maruz kaldığı pandemi döneminde, dijitalleşme, özel hayat ve iş yaşamı ekseninde değer yarattı. Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, bu dönemde özellikle acentelerin dijitalleşmesi üzerine yoğunlaştıklarını belirterek, “Bizim ilk günden beri söylemlerimizde, hedeflerimiz arasında acentelerimizin dijitalleşmesi var. Burada önemli olan acentelerin artık dijitali kendilerine rakip bir kanal olarak görmeyi bırakmaları gerekiyor” dedi.
Pandemi ile birlikte üzerinde çokça konuşmaya başladığımız konulardan birisi de dijitalleşme oldu. Bu dönemde dijitalleşmeye yatırım yapan sektör ve şirketler kazançlı çıktı. Sigorta sektörü de bu dönemde dijitalleşme anlamında hızlı bir gelişim yaşadı. Özellikle dijitale yatırım yapan şirketler bu süreçte hem acentelerine destek olurken hem de tüketicilere önemli kolaylıklar sundular. Dijitalleşmeye yatırım yapan şirketlerden birisi de Quick Sigorta’ydı. Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, pandeminin hayatımızın bir parçası olduğunu belirterek sigorta gibi stratejik işlevi olan sektörlerin bu dönemde verdiği tepkilerin önemli olduğunu söyledi. Sigorta sektörünün bu dönemden başarıyla çıktığını kaydeden Güzey, bunda Quick Sigorta ve bütün sektörün dijital teknolojiye yaptığı yatırımların etkili olduğuna vurgu yaptı. Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar, Sigorta Ekranı’nda Quick Sigorta ailesini ağırladı. Programa katılan Bütünleşik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, Acenteler ve Satış koordinatörü Sibel Doğaç, Kurumsal ve Bireysel Riskler Teknik Koordinatörü Deniz Canikli Edinçgil ve Kurumsal Riskler Direktörü Serdar Karayel, Quick Sigorta’nın pandemi sürecinde geliştirdiği ürünlerden ve önümüzdeki dönem stratejilerinden bahsetti.
Acentelerin dijitalleşmesi üzerine yoğunlaştık
Pınar Güzey, bu dönemde özellikle acentelerin dijitalleşmesi üzerine yoğunlaştıklarını belirterek, “Bizim ilk günden beri söylemlerimizde, hedeflerimiz arasında acentelerimizin dijitalleşmesi var. Burada önemli olan acentelerin artık dijitali kendilerine rakip bir kanal olarak görmeyi bırakmaları gerekiyor” dedi. Acentelerin dijitalleşmesi konusunda pandemiden önce de çalışmalar yaptıklarını belirten Güzey, “Acentelerimiz dijitali, süreçlerini iyileştirebilmek, daha çok müşteriye ulaşabilmek için kullanmalı. Sigorta sektörü datanın en yoğun kullanıldığı sektörlerden biri. Acentelerimizin elinde çok sayıda data var. Acenteler dataları inceleme, gelirlerini arttırma, dijitali ve teknolojiyi kullanarak maliyetlerini azaltma konularına yoğunlaşabilirler. Süreçlerinin içine dijitali daha fazla entegre edebilirler. Sosyal medyayı daha etkin kullanabilir, Web sitelerindeki müşteri deneyimini iyileştirebilir, aramalarda üstlere çıkarak daha fazla müşteri edinme ile ilgili çalışmalar yapabilirler” değerlendirmesinde bulundu. Pandemi döneminde acentelerini yalnız bırakmadıklarını vurgulayan Güzey, acentelerine dijitalleşme ve sosyal medya üzerine çok sayıda online eğitim verdiklerini söyledi. Güzey, kaskodan konuta, kefaletten bina tamamlamaya kadar pek çok ürünleri olduğuna dikkat çekerek, “3200 acentemiz var. Bugün bir acentemiz konut sigortası ile ilgili sosyal medyada post çıkmak istediğinde özel bir hazırlık yapmasına gerek yok. Biz her şeyi hazırladık. Sisteme girip konut sigortası ile ilgili görseli indiriyor ve geliştirdiğimiz altyapıyla acentemizin ismine özel olarak o görsel özel bir linkle bilgisayarına iniyor. Acentemiz tek tuşla sosyal medyada bu görseli yayınlayabiliyor. Herhangi bir müşteri gelip bu linkten satın alma yaptığında acentemizin de partajına yazılıyor” dedi.
‘Agent değil Acente’ gibi uygulamalar öne çıkacak
Güzey, önümüzdeki dönemde “Agent değil Acente” gibi hibrit yapıların ön plana çıkacağını belirterek, bu proje ile ilgili şu bilgileri verdi: “Projeyi kendi bünyemizdeki Insurtech ile geliştirdik. Online olarak uzman acentemizden yardım almak isteyen müşterilerimiz için Insurtech’le birlikte geliştirdiğimiz akıllı makine öğrenmesi var. Bununla müşterilerimizin karşısına sistemdeki acentelerimizin kendilerini anlattıkları videoları çıkıyor. Müşteri bu videoları izleyerek acentesini seçiyor. Bu noktadan sonra acentemiz müşteriye tüm süreçlerde yardımcı oluyor. Projenin ismi Agent değil Acente, çünkü müşterinin kaldığı noktayı acente biliyor ve o noktadan itibaren hizmet veriyor.”
Sibel Doğaç: Yaygın acente ağıyla daha güçlüyüz
Quick Sigorta Acenteler ve Satış Koordinatörü Sibel Doğaç, toplamda 3255 acente ve broker ile faaliyet gösterdiklerini belirterek Türkiye’nin en yaygın dağıtım kanalına sahip sigorta şirketlerinin başında geldiklerini söyledi. Türkiye genelinin yüzde 85’ine tekabül eden acente ağı yaygınlığı ve her ilçede olmalarının güçlü yanlarından biri olduğunu ifade eden Doğaç, “Acentelerimizde bölge müdürlüklerimiz olmasa da genel müdürlük olarak her birimizin cep telefonu 24 saat açık. Acentelerimize her daim yanlarında olduğumuzu hissettirerek ve onlara çözüm bularak faaliyetlerimizi sürdürüyoruz” dedi.
Finansal sigortalarda sektörü geliştireceğiz
2021 yılının pandemi ve ekonomik dalgalanmalara rağmen şirketleri açısından oldukça verimli geçtiğine değinen Doğaç, “Bugüne kadar oto dışı ürünlerinde yüzde 110’un üzerinde bir büyüme ve finansal sigortalarda da yüzde 236 büyüme gerçekleştirdik” dedi. Doğaç, finansal sigortalarda sektör lideri olduklarına ve buradaki iş ve ürün gamının genişlediğine dikkat çekerek, “Finansal sigortalarda sektöre öncülük etmeye devam edeceğiz. 2022’de çok farklı ürünler ve iş planları ile bu alanda sektörü geliştireceğiz” şeklinde konuştu. Bu yıl kefalet sigortaları ile bina tamamlama, fatura koruma, eğitim kefaleti gibi pek çok ürünle acentelerine hizmet verdiklerini belirten Doğaç, ürün gamını genişletmek için çalıştıklarını söyledi.
Ucuz, kapsamlı ve kolay ürünler
Doğaç, programda hayat şartları ve gelişen dünyaya paralel ürünler geliştirmeyi ve farklı alanlarda yeni projeler üretmeyi seven bir şirket olduklarına dikkat çekti. Bu anlamda KOBİ’lerde ve küçük esnafta iş yeri sigortalarının yaygınlaşmasını ve bu konudaki bilinçlenmenin artmasını hedefleyerek küçük işletmeler ve esnaflara hitap eden yedekleyen işyeri sigortası ve tacirler için basiretli tacir sigortasını geliştirdiklerini söyleyen Doğaç, “Amacımız hem sosyal sorumluluk hem de ticari bir üründe farklılık ve farkındalık yaratmaktı” dedi.
Tamamlayıcı sağlık sigortasına giriyoruz
Doğaç, kısa süre içinde tamamlayıcı sağlık sigortalarına gireceklerinin müjdesini vererek, “Burada da yepyeni ürünlerle acentelerimizin karşısına çıkarak ve onlara hizmetimizi farklılaştırarak devam edeceğiz” dedi. Tamamlayıcı sağlık sigortası alanında uygun fiyatlı kolay satılabilir ürünler sunacaklarını belirten Doğaç, “Bir havuz oluşturmak için önce tamamlayıcı sağlıkla başladık. Burada bir havuz oluştuktan sonra ihtiyaç olursa özel sağlık sigortalarında da geçiş yapabiliriz” dedi. Şirketin ürün gamı içerisinde yabancı sağlık sigortasının olduğuna da dikkat çeken Doğaç, bu alanda 4-5 ürünle pazara çıkacaklarını söyledi.
Serdar Karayel: 2021’de yüzde 25 büyüdük
Quick Sigorta Kurumsal Riskler Direktörü Serdar Karayel, 2021’de bir önceki yıla göre sektörde yüzde 25 civarı bir büyüme sağladıklarına dikkat çekerek, “Genel anlamda oto dışı branşlarda, hemen hemen her branşta yüzde yüze yakın bir büyüme var. Enflasyonu arındırdığımızda yüzde yetmişle yüzde yüz arasında branşlar bazında bir reel büyümeden bahsediyoruz. Önümüzdeki sene de bütçelerimiz ve hedeflerimiz bu doğrultuda olacak, örgütlenmemizi buna göre yapıyoruz” diye konuştu.
Reasürans tarafımız güçlü
Karayel, reasürans tarafında da güçlü bir yapıları olduğuna dikkat çekerek, trete liderlerinin ve tretede takipçi diğer reasürörlerin Avrupalı olduklarını, bu anlamda tüm aracı ve müşterilerin kendilerine güvenebileceklerini söyledi. Türkiye’de birçok endüstriyel grubun direkt veya endirekt sigortacısı pozisyonunda olduklarını belirten Karayel, şunları söyledi: “Biz reasüransın bize sağladığı kapasiteler yanında biraz ek kapasitelerle orayı donattığımız durumda inandığımız, bildiğimiz, güvendiğimiz, istediğimiz işlerde kapasite sorunu yaşamıyoruz, teklif vermekten de çekinmiyoruz.”
Deniz Canikli Edinçgil: Hedefimiz daha kullanılabilir ürünler
Quick Sigorta Kurumsal ve Bireysel Riskler Teknik Koordinatörü Deniz Canikli Edinçgil, pandemiye rağmen ticaretin devam ettiğini vurgulayarak nakliyatta ihracatın ülke ekonomisiyle doğru orantılı olarak günden güne arttığını ifade etti. Ürünleri birbiriyle geçişken vaziyette hazırlamaya çalıştıklarını belirten Edinçgil, “Acentelerimiz ya da nihai kullanıcının bir nakliyat poliçesini web sayfası veya internet üzerinden ya da App uygulamalarıyla satın almasını hedefliyoruz. Var olan klasik ürünümüzü daha kullanılabilir, acenteler üzerinden, Agent değil Acente projesi üzerinden hemen satılabilir noktaya getirmeye çalışıyoruz” diye konuştu.
Scooterlar’a yönelik sigorta hazırlamayı planlıyoruz
Bu yıl içinde avukat, hemşire ve sağlık çalışanları için sorumluluk poliçelerini geliştirdiklerini belirten Karayel, akreditasyon, marka patent kurumları için de ürünler geliştireceklerini söyledi. Karayel, havacılıkta drone sigortası yaptıklarını aktararak uçuş okullarının uçaklarıyla ilgili sigortaları üstlendiklerini ifade etti.
Ferdi kaza paketinde farklılaştırmaya gittiklerini belirten Karayel, belediyelerin bünyesindeki, okulların ve üniversitelerin takımlarındaki sporcular için bir ürün geliştirdiklerini söyledi. Karayel, şu an yürürlükte ekstrem sporlarla ilgili bir paketleri olduğuna dikkat çekti. Karayel, scooterlarla ilgili çıkan yeni kanuna dikkat çekerek yeni dönemde buna yönelik olarak ferdi kaza üçüncü şahısla ilgili çalışmaları olacağını söyledi.