22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Küresel paylaşım ekonomisinin büyümesi sigorta sektörüne bağlı

Marsh tarafından hazırlanan ‘Pandemi Sonrası Dünyada Mobilite Trendleri Raporu’nun sonuçlarını açıkladı. Rapora göre; sigorta sektörü gelişmezse, küresel paylaşım ekonomisi ve mobilite sektöründeki büyüme duracak.

Marsh, ‘Pandemi Sonrası Dünyada Mobilite Trendleri Raporu’nun sonuçlarını açıkladı. Önümüzdeki 12-18 ay boyunca dünya üzerindeki toplumların hareket etme, paylaşma ve güvenme şekline yön veren küresel eğilimleri analiz eden rapora göre, küresel paylaşım ekonomisine ve mobilite sektöründeki hızlanan değişikliklere adapte olabilmek için geçici işçileri destekleyen sigorta programları da dahil olmak üzere yeni sigorta çözümlerinin oluşturulması gerekiyor.  

COVID-19 salgınının, dünya genelinde mobilite modellerini ve paylaşım ekonomisini yeniden şekillendirdiğine dikkat çekilen raporda, son kilometre lojistiğindeki artışlardan ilk sürücüsüz sevkiyat hizmetine ve elektrikli scooter’ların artan popülaritesine kadar hareketlilik alışkanlıklarının önümüzdeki 18 ay boyunca hızla gelişmeye devam edeceği bununla birlikte güven dinamiğinde kilit rol oynayan sigortanın bu değişimlerle birlikte gelişmemesi halinde durma noktasına gelebileceği belirtildi.

Dijitalleştirilmiş ödemeler riske neden olabilir

Geçici işçilerin desteklenmesi konusu dahil olmak üzere, sigortacılığın evrimi için fırsatlar yaratan çeşitli trendlerin özetlendiği raporda dijital şirketlerin freelance ve bağımsız yüklenici çalışanlara erişimi hızlandırdığı ve iş kazası geçirmeleri veya gelir kaybetmeleri durumunda onları desteklemek için sosyal güvenlik ağındaki eksikliklere vurgu yaptıkları ifade edildi. Marsh’ın Paylaşım Ekonomisi Raporu’na göre, dijitalleştirilmiş ödemeler riske neden olurken dijitalleştirilmiş gelir de kamu programları ve özel sektörün bir kombinasyonu yoluyla desteklenen yeni türden yan haklara yol açabilir.

Gelişmiş sensör teknolojisi fırsat yaratıyor

İnsan sürüş davranışını izleyebilen gelişmiş sensör teknolojisi için de fırsatlar mevcut olduğuna değinilen raporda bir dizi orijinal ekipman üreticisinin, sensör özellikleri yeni olan elektrikli araç modellerinden oluşan yeni bir ürüne sermaye sağlamak adına, ilk etapta şirket içi sigorta şirketlerine yatırım yaptıkları belirtildi. Rapora göre, orijinal ekipman üreticilerinin satış noktasında kendi oto sorumluluk veya motor sigortası sunmaları ve sigortalıları topladıkları verilere dayanarak daha güvenli sürüş davranışıyla ödüllendirmeleri geleneksel sigortacıları bu alanda geliştirmeye zorlayabilir.

Elektrikli scooterlar’dan toplu taşımaya ve araç paylaşımına kadar çeşitli ulaşım biçimlerinde dijital ödeme kullanımının artışının yeni sigorta çözümlerinin oluşturulmasına neden olacağı bildirilen raporda, bireysel dijital yolculuklardan elde edilen verilerin kullanımının, hasar yönetimi sürecini iyileştirirken gerçek zamanlı bireyselleştirilmiş isteğe bağlı sigorta için de bir fırsat yaratacağı ifade edildi.

Mobilite ve sigorta sektörü birbirine bağlı

Marsh Türkiye Eş CEO’su Tarık Serpil, küresel paylaşım ekonomisi ve mobilite sektöründeki büyümenin sigorta sektörünün büyümemesi haline duracağının altını çizerek pandeminin dünya çapında yeni mobilite alışkanlıklarının benimsenmesini hızlandırdığına dikkat çekti. Toplumun bu ulaşım türlerinin güvenli olduğuna inanma ihtiyacının değişmediğini belirten Serpil, “Sigorta aslında bir ‘ödeme taahhüdüdür ve özellikle işletim iznini kolaylaştıran ve risk sorumluluğunun net olmadığı durumlarda platformu ve kullanıcıyı koruyan güven dinamiğinde önemli bir rol oynar. Sigorta, bu hızlanan mobilite değişimine ayak uydurabilir ve gelişebilirse, önümüzdeki yıllarda bu sektörde büyümeyi güçlendirebilir. Bunun için geçici işçileri destekleyen sigorta programları da dahil olmak üzere yeni sigorta çözümlerinin oluşturulması gerekiyor” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER