14 Aralık 2024, Cumartesi
spot_img

Makine kırılması hasarına minimum maliyetle maksimum çözüm

ilyas akbaba 1Makine kırılması hasarlarına sağlıklı çözümler ürettiklerini açıklayan RPM Hasar Onarım Hizmetleri Genel Müdürü İlyas Akbaba,kimi zaman bazı hasarların sigorta teminatı dışında kaldığını, böyle durumlarda ise poliçeden yararlanamayan sigortalının makine kırılması hasarının minimum maliyet ve maksimum hızla çözüldüğünü ifade etti.

Hasar onarım şirketlerinin üzerinde durması gerek en önemli konulardan biri şüphesiz makine kırılması. Makine kırılması hasarlarını hassasiyetle ele alan RPM Hasar Onarım Hizmetleri, bazı eksperler ile birlikte işbirliği yaparak konuyu hızlı bir şekilde çözüme kavuşturuyor. RPM Hasar Onarım Hizmetleri,2014 yılının başından itibaren makine kırılması hasarlarında eksperlerin yönlendirmesi ile devreye giriyor ve hasara sağlıklı çözümler üretiyor.

RPM Hasar Onarım Hizmetleri Genel Müdürü İlyas Akbaba, hasar onarım firmalarının göz ardı ettiği en önemli konulardan birinin makine kırılması hasarları olduğunu ifade etti. Ülkemizdeki şirketlerin konut hasarlarında kendilerine destek olacak asistans firmalarla anlaşarak bu süreci devam ettirdiklerini kaydeden Akbaba, “RPM olarak makine kırılması hasarlarının da benzer yollar kullanılarak hızla sağlıklı sonuçlara erişmesinin mümkün olduğunu düşünüyoruz” dedi.Akbaba, kuruluşlarının ilk aylarından itibaren makine kırılması hasarlarına bazı eksperler ile birlikte müdahil olduklarını ve birkaç dosyada görülen aksaklıklar nedeniyle hasar konusuna yoğunlaştıklarını ifade etti. Akbaba, makine hasarlarında yaşadıkları birkaç tecrübeyi SİGORTALI dergisi okuyucularıyla paylaştı.

Çalışmalar üç iş günü içinde tamamlandı

Alman menşeli bir ahşap işleme tezgahında meydana gelen hasar hakkında dabilgi veren Akbaba, ahşap işleme tezgahında spindel motor arızasının tespit edildiğini belirtti. Tespit sonrası yetkili servis tarafından çözüm olarak spindel motorun değiştirilmesinin gerekli görüldüğünü açıklayan Akbaba, iş bedelinin 20 bin Euro, süresinin ise 45 gün olarak belirlendiğini söyledi. Akbaba, konuyla ilgili olarak eksper ve sigortalı ile görüşerek arızalı motorun söküldüğünü ve sorunun kaynağının belirlenmesi için RPM Hasar Onarım merkezine getirildiğini belirtti. “RPM’de detaylı sökümü yapılan motorda yüksek devirli seramik rulmanların dağılması sonrasında operatör tarafından makinenin çalıştırılmaya devam edilmesinin neden olduğu görüldü”diyen Akbaba, konuyla ilgili sigortalıya,hasarın teminat dışı kaldığı açıklandı ve sigorta tarafından dosyanın kapatıldığı ifade edildi. Akbaba, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Makine sahibi tarafından servisin vermiş olduğu fiyat ve sürenin alternatifi olarak firmamızdan fiyat teklifi istendi. Söz konusu motorda yapılan kontrollerde rulmanların değişimi sonrası sorunun giderileceği öngörüldü ve bu iş için 5 bin TL fiyat teklifi verildi. Alınan onay neticesinde motor rulmanları değiştirilerek RPM atölyede kurulan test düzeneğinde, en üst limitlerde testler yapılarak motor denendi. Testlerden olumlu netice alan motor, makine üzerine yeniden monte edilerek arıza giderildi. Bahsi geçen çalışmalar üç iş gününde tamamlanarak sigortalının poliçeden faydalanamamasına rağmen sorununun minimum maliyet ve maksimum hızla çözülmesinden duyduğu mutluluk tarafımıza iletildi.”

Akbaba, geçtiğimiz sekiz aylık dönemde RPM Hasar Onarım Hizmetleri’nin bu ve benzeri durumlarda eksperlerin yönlendirmesiile devreye girerek hasara, tüm taraflar tarafından kabul gören çözümler ürettiğini sözlerine ekledi.

“Arıza yanlış yağlamadan kaynaklıymış”

Mobilya dekorasyon hizmetleri veren bir firmanın imalathanesinde bulunan İtalya menşeli bir CNC tezgâhın motor ve dişli gurubunun 2014 yılının Mayıs ayında ağır hasar aldığını belirten İlyas Akbaba, yetkili servisin motor ve dişli gurubunun yenilenmesi gerektiğiyle ilgili rapor verdiğini açıkladı. Dosya eksperinin raporu RPM’ye ilettiğini kaydeden Akbaba, konuyla ilgili olarak, “Makine yetkili servisi yenileme işleri için yaklaşık 15 bin Euro teklif verdirerek, işin süresinin bir ay olduğunu belirtti. Konuyla ilgili olarak servis tarafından arızalı olduğu belirtilen ünitelerin sökülerek, detaylı arıza tespiti yapılması gerektiğini, istenilmesi durumunda ise bu işlemi bedelsiz olarak yapabileceğimizi ilettik. Sigorta eksperi tarafından makine sahibine aktarılan teklifimizin olumlu karşılanması neticesinde eksper, sigortalı, yetkili servis ve ekiplerimiz makine üzerinde hasarlı ünitenin söküm işlemlerine başladık. Sökülen ünite incelendi ve sorunun yanlış yağlamadan kaynaklı olduğu anlaşıldı. Gerekenden çok daha fazla dişli yağının dişli kutusu içerisine konulması neticesinde meydana gelen sıkışma, makinede arıza yapmış. Tüm dişli kutusu ve dişli gurubu temizlenerek yeniden toplandı ve hasar onarımı gerçekleştirildi” açıklamalarında bulundu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER