24 Mayıs 2024, Cuma
spot_img

Liberty Sigorta oto dışında büyümeye devam edecek

yaşar fıstıkçıMüşteri memnuniyetinin devamlılığını sağlamak için oto dışı ürünlerini sil baştan oluşturduklarını ve iş süreçlerini yeniden planladıklarını ifade eden Liberty Sigorta Oto Dışı Ticari Sigortalar ve Reasürans Direktörü Yaşar Fıstıkçı, “Oto dışında hızlı ve sağlam adımlarla büyümeye devam edeceğiz” dedi.

Liberty Sigorta’nın dünyada ve Türkiye’de özellikle bireysel müşteriler ile KOBİ müşterilerine hizmet verdiğini, dolayısıyla ürün gruplarını da bu hedef kitlelere yönelik olarak geliştirdiklerini söyleyen Liberty Sigorta Oto Dışı Ticari Sigortalar ve Reasürans Direktörü Yaşar Fıstıkçı, “Sigorta sektöründe esas olan müşteri memnuniyetidir. Müşteri memnuniyetininsağlanması ise, doğru ihtiyaca doğru önlemin alınmasında gizlidir. Doğru ihtiyaçlara dokunabilmek için de şirketin ürün yelpazesinin genişletmesi gerekir. Liberty Sigorta olarak biz debu doğrultuda oto grubu ürün yelpazemizde yarattığımız ivmeyi, özellikle 2013 yılının son çeyreğinden itibaren oto dışı branşlardaki ürünlerimiz ile daha da artırmak için ürünlerimizi sil baştan oluşturup, bununla birlikte iş süreçlerimizi kolay iş modellerine göre yeniden tasarladık. Buna bağlı geniş kapsamlı işyeri, konut ve diğer branşlarda; süreç, teminat ve komisyon farklılığını da gözeterek yeni paketler piyasaya sunduk” dedi.

Ürünlerin geliştirilme sürecinde, acente ve müşterilere yönelik pazar araştırmaları yaptıklarını da belirten Fıstıkçı, “Bu araştırmaların sonucunda, sigorta ihtiyaçlarını belirledik ve bu ihtiyaçlara uygun teminat çözümleri oluşturduk”şeklinde konuştu.

“İyileştirmelerin memnuniyet sağladığını gözlemledik”

Özellikle teknik değerlendirmenin sadece riski dikkate almak olmadığını dağıtım kanalı ile birlikte değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Fıstıkçı, Liberty Sigorta olarak, bu çerçevede satış departmanı ile oto dışında çalışabilecek acenteleri yeniden belirlediklerini ifade etti. Fıstıkçı, bu sayede, ticari segmentte acente yoğunluğuna göre, Underwriterların bölgesel olarak yeniden görevlendirilmesine ve acentelerden gelen taleplerin hızlı ve standart kurallar ile tek seferde değerlendirilmesine olanak sağlayacak yeni bir yapı oluşturduklarını söyledi. Fıstıkçı, ticari segment acenteler için yapılan bu iyileştirmeleri özet olarak sistem
yetkilerinin artması, değerlendirme ve iş kabul süreçlerinde öncelik, teknik departmanlara erişimde kolaylık ve risk iştahının genişletilmesi şeklinde belirtti.

Yaşar Fıstıkçı, açıklamalarına şu şekilde devam etti: “Yeniden yapılanma ile Underwriterlar, periyodik olarak sorumlu oldukları bölgelerdeki ticari segment acentelere ziyaretler yaparak, hem acentelerimizin portföy detaylarına, hem de acente bazında çalışma kurallarının belirlenmesine katkı sağlayacak derinlemesine bilgilere sahip olma fırsatı yakaladı. İlave olarak, her bölgede acente ve satış temsilcisi ile teknik departman arasında ara teknik bir rol tanımladık ve bu sayede, acente yetkisinde olmayıp, teknik departman bünyesinde değerlendirilen bir takım işlerin, teknik departman müdahalesi olmaksızın bölgede yetkilendirilmiş satış teknik destek uzmanı tarafından değerlendirilmesi ve taleplerin hızlı bir şekilde sonuçlandırılmasını sağladık. Bu geliştirmeler sonrası acentelerimize yönelik gerçekleştirdiğimiz anketlerde de yapılan iyileştirmelerin büyük ölçüde memnuniyet sağladığını da gözlemledik.”

“Bizim için yeni bir dönem başlıyor”

İş modelinin temelinde erişilebilir olmanın önemini vurgulayan Fıstıkçı, bunu sağlayabilmek için Underwriterların ağırlıklı olarak riskli sayılabilecek işletme ve branşlarda detaylı değerlendirme yapması gerektiğini, düşük riskli sayılabilecek işlerin bölge ve acente değerlendirmesine devredilmesi gerektiğini kaydetti. Uzmanların teknik danışmanlığa zaman ayırabilmesinin kritik öneme sahip olduğunu,Liberty gibi büyüme potansiyeli olan şirketlerde ise yetki devirlerinin bunu sağlayabilecek düzeye gelmesi gerektiğinin altını çizen Fıstıkçı, “Bunun için satış ekipleri ile teknik satış destek uzmanlarına eğitimler vermeye devam ediyoruz.Eğitimlerde ağırlıklı olarak sistem, ürün kapsamı,özel şartlar ve ilgili branşlara ilişkin diğer teknik hususlar detaylı bir şekilde anlatılıyor” dedi.

Fıstıkçı, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Özetle,bizim için yeni bir dönem başlıyor. Her müşteri grubuna yönelik ürünlerimiz bir yandan müşteri ihtiyaçlarını karşılarken, diğer taraftan acentelerimize müşterilerine sunabilecekleri ürün seçeneklerini artırdığımız için yeni fırsatlar yaratıyor. 2014’te genişlemiş ürün yelpazemiz, doğru kurgulanmış hizmet yapısı ve ticari segment acentelerimiz ile yarattığımız stratejik ortaklık sayesinde oto dışında hızlı ve sağlam adımlarla büyümeye devam edeceğimize ve bu sayede Liberty Sigorta farkını tam anlamıyla hissettireceğimize eminiz.”

1 Yorum

  1. Dışarıdan o kadar güzel gözüküyor gibi bu şirket Liberty herkes amerikan şirketi rahat havası var zanneder zihniyet Türk Yaşar Fıstıkçıyı sektör tanımışdır kendisi kendine bağlı müdürlere bile direk mobbing yapar.En son müdürü 2 ay dayanmıştır kesinlikle çalışmayın bu şirkette ve bu şahsiyetle….

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER