22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

İşte sektörün jantileri

Tüketiciye dokunmanın esas olduğu sigorta sektörüne emek veren yöneticiler, eğitmenler, aracılar insanların dış görünüşüyle karşılandığını, bilgisiyle tartılıp uğurlandığını belirterek, giyime özen göstermenin sağlıklı iletişimin en önemli adımı olduğunu düşünüyor.

SEVAL ÖZKAP | HAYATIMIZ SİGORTALI

Son günlerin en çok konuşulan sektörlerinden biri sigorta sektörü. Geçmişte yaşanan olumsuz olaylar nedeniyle sektör üzerine ‘soğuk’ bir imaj yapıştı kaldı. Ancak sigorta sektörü, görünenin aksine oldukça dinamik bir sektör. Bu dinamizm içerisinde birbirinden farklı karakterde ve renkte birçok birey sektöre emek veriyor. Üst düzey yöneticiler, aracılar, eğitmenlerin hepsi farklı farklı ilgi alanları ve renkli kişilikleri ile bu sektörü canlandırıyor. Bu ekosistem içerisinde çeşitlilik var: Anne baba olanlar, kayak sevenler, teknesi ile açılanlar, motor kullananlar, gönül verdiği takıma tutkun olanlar, fotoğraf çekmeyi sevenler… Bir de giyimleriyle dikkat çekenler var. Biz de bu sayımızda sizler için sektörün bu yönleriyle dikkat çeken isimleri sayfalarımıza konuk etmek istedik ve profesyonel çalışma hayatlarının yanı sıra giyim tercihleriyle adından söz ettiren yöneticileri bir araya getirdik. İşte şık olmayı sağlıklı bir iletişimin anahtarı olarak gören, tabiri caizse sektörün jantileri…

Şık olmak performansı artırıyor

Karşımızdaki insanı etkilemenin en belirleyici özelliği olarak kişisel özelliklerimiz görülür. Ancak ilk izlenim, iz bırakmak çok önemli bir kriterdir. Araştırmalara göre kişiler hakkındaki ilk izlenim 30 saniyede oluşuyor. Bu noktada özellikle iş yaşamınızda giyim konusundaki özeniniz, tercih ettiğiniz parçalar ve renklerin de büyük önem taşıdığını unutmamak gerekiyor. Şık olmanın özgüveni artırdığı ve bunun performansa yansıdığını düşünenlerin sayısı da az değil. İçinde bulunduğumuz roller, çalıştığımız sektörler, bulunduğumuz pozisyonlar ve şirketin kurumsal kültürü de iş hayatında giyim kuşamın belirleyici unsurları oluyor. Ancak bu noktalarda kişiliğimizi yansıtacak ufak detaylarla dokunuşlar yaparak kişisel imajımızı yaratabiliriz.

Acente onu ‘mendilli müdür’ olarak tanıyor

72-73-74-JANTI.QXD:Layout 1

Trabzonspor tutkusu ile tanınan Abdullah Özcan, gönül verdiği renklerin yanı sıra kıyafetlerindeki renk tercihleriyle de dikkat çekiyor. Özcan, kombinlerinde renkli kravat, mendil ve şalların yanı sıra papyon kullanmayı da ihmal etmiyor. Sağlıklı BES’lenmek için güzel giyinmek şart “İnsanın kendi sevmesi lazım ki diğer canlıları sevebilsin” diyen Özcan, renklerin insanın kendi düşüncesini, felsefesini, hayata bakış açısını yansıttığını söylüyor. “Ne iş yaparsanız yapın, giydiğiniz giysilerle karşılanıyor, bilginiz ile tartılıyor ve ondan sonra uğurlanıyorsunuz. Hiçbir bilginiz olmasa bile giysinizle iz bırakabiliyorsunuz” diyen Özcan, konuyla ilgili olarak başından geçen bir olayı da şöyle anlatıyor: “Bir ziyaret esnasında acenteye ismimi vermiştim, ama acente unutmuş. Sonra genel müdürlüğü arayınca beni tanıtmak için ‘Mendilli bir genel müdür gelmişti’ ifadesini kullanmış. İnsanlar isminizi unutabiliyorlar ama giysinizle hatırlayabiliyorlar. Sağlıklı BES’lenmek için güzel giyinmek şart.”

Fular vazgeçilmez parçası

32-33-34-35-KAPAKHABERI.QXD:Layout 1

Levent Uluçeçen, taktığı birbirinden şık fularları ile tanınıyor. Uluçeçen, kendisine yakıştığına inandığı fularları yaklaşık 15 yıldır takıyor. 1990 yılında Lloyd’s’a giden Uluçeçen, Londra’da altı ay süreyle kalmış. Bu sürede herkesin lacivert giysi, fötr şapka ve fular taktığını gördüğünü, bu tarzın kendisinin çok hoşuna gittiğini söyleyen Uluçeçen, İngiltere ziyaretinin giyiminde bir kırılma yarattığını dile getiriyor.

Toplantı temalarına uygun kıyafet seçiyor

72-73-74-JANTI.QXD:Layout 1

İlker Sırtıkırmızı, acente toplantılarındaki imajlarıyla oldukça konuşulan isimlerden biri. Toplantı temasına uygun kıyafet seçimi yapan Sırtıkırmızı, örneğin acente segmentasyon projesi Okyanus Kulübü’nün tanıtıldığı toplantıda buz mavisi bir takım elbise giymeyi tercih etmişti. Sırtıkırmızı, renkli tercihler yapmasa bile küçük nüanslarla dikkatleri çekmeyi başarıyor.

Güçlü imaj ve şık kıyafetler avantaj sağlıyor

72-73-74-JANTI.QXD:Layout 1

Eğitim alanında faaliyet gösteren Devrim Ersöz de iş hayatında kişisel imajın gücüne inananlardan. Kıyafet seçiminde ceket, gömlek ve mendilin çok önemli bir yeri olduğunu söyleyen ve bu doğrultuda giyinen Ersöz, saat gibi aksesuarları da uyumlu kullanmayı seviyor. Ersöz, imajın iş yaşamındaki etkisine ilişkin şu değerlendirmeyi yapıyor: “Amerikalıların bir sözü var: “İnsanlar kıyafetleriyle ağırlanıp bilgileriyle uğurlanırlar.” Uzun yıllar sektörde satış ve pazarlama alanında çalışmış biri olarak güçlü imaja ve şık kıyafetlere yatırım yapanların her zaman kariyerlerinde avantaj elde ettiklerini gördüm. Ben de elimden geldiğince buna dikkat etmeye çalışıyorum.”

“Bugüne kadar müşterime kravatsız gitmedim”

72-73-74-JANTI.QXD:Layout 1

Sigorta aracısı olmak yani, tüketiciye dokunmak sektörün en önemli süreçlerinden biri. Uzun yıllardır sektörde acente olarak hizmet veren Hasan Hoşben de şık olmanın iletişimin anahtarı olduğunu kaydediyor. Renkli giyinmekten hoşlanan Hoşben, müşteri ile buluştuğu her an kravatlı olmaya özen gösteriyor. “İmajın iş yapış şekillerine, iletişime yüzde 100 etkisi var” diyen Hoşben, sigortalıya karşı her zaman prezantabl olmak gerektiğini de söylüyor. Hoşben, “Sigortalıya karşı giyim kuşam, saç sakal düzgün olmak kaydıyla bilgiyle de donatarak ulaşmalısınız. Bugüne kadar müşterime, ne yazın ne kışın kravatsız gitmedim” şeklinde konuşuyor.

Kol düğmesi, bileklik, saat, mendil olmazsa olmazı

72-73-74-JANTI.QXD:Layout 1

Sektörde insan kaynakları ve eğitim alanında hizmet veren Dr. Barış Fesliyen, iş yaşamında insanların dış görünüşleriyle karşılandığını; tavır, davranış ve tutumlarıyla uğurlandığının altını çiziyor. “Bu nedenle konsept olarak giyinmenin son derece faydalı olduğuna inanırım” diyen Fesliyen, giyindiği parçaların herkes tarafından giyilmeyen, son derece dikkat çekip olup abartıya kaçmayacak ama birçok kişinin arasından seçilebilecek şıklık ve zarafette olmasının kendisi için önemli olduğunu ifade ediyor. Fesliyen, “Kravat ve mendilin uyumlu olmasına özen gösteririm, zaman zaman kontrast şeklinde de kullanırım. Kol düğmesi, bileklik, saat, mendil ve kravatın takımla birlikte ön planda olacak şekilde olmasına özen gösteririm” diyor.

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER