22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

‘Her elbise her sigortalı bireyin üzerine olmaz’

Sigorta şirketlerinin sadece ürün satmak değil, ürünleri iyi anlatabilmelerinin de önemli olduğunu belirten BNP Paribas Cardif Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz, “Herkese uyan bir elbise yok. Her sigortalı için farklı elbiseler var” diyor.

HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER
Gökhan Sertsöz
BNP Paribas Cardif Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz

Son yıllarda, sigorta sektöründe ‘müşteri memnuniyeti’ en önemli değerlerin başında geliyor. Sektördeki rekabetin de etkisiyle hızlı hasar ödemek için adeta birbirleriyle yarışan şirketler, müşteri ihtiyaçlarına yönelik birbirinden farklı ürünleri de piyasaya sunuyor. Geçen ay, Türk sigorta sektöründe 10’uncu yılını kutlayan BNP Paribas Cardif‘in, Banka Sigortacılığı ve Acente Sigortacılığı Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz’le bir araya geldik. BNP Paribas Cardif’in İstanbul-Fındıklı’daki Genel Müdürlük binasında gerçekleştirdiğimiz söyleşide Sertsöz’le ağırlıklı olarak hayat sigortalarını konuştuk. Söyleşi sırasında sık sık müşteri ilişkilerindeki öneme dikkat çeken Sertsöz, biraz da tekstil sektöründen benzetme yaparak, “Her sigortalıya uyan bir elbise yok. Herkes için farklı elbiseler var. Sigorta şirketleri olarak amacımız sadece ürün satmak değil, ürünleri iyi anlatabilmemiz önemli” sözleri oldukça dikkatimizi çekti.

Doğru ürün diye bir şey yok

Doğru ürün diye bir şey olmadığını, kişilerin, tasarruf etme alışkanlıkları ve beklentilerine göre ‘doğru ürünler’ olduğunu belirten Sertsöz, şu örnekleri veriyor: “Sözgelimi, prim geri ödemeli hayat ürünleri, uzun vadeli düşünen ve düzenli birikim yapmak isteyen bireylere yönelik doğru bir ürün. Ayrıca, günümüzde artan tehlikeli hastalık riski, ölüm riskinden daha da önemli. Bu hastalıkları teminat altına alabileceğimiz poliçeler var. Bireyler, kendi ihtiyaçlarına göre, çok daha kapsamlı hayat sigortası satın alıp, içerisine tehlikeli hastalıklar teminatını da ekleyebilir. Bu ürünleri alan birey, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne de girip, yüzde 25 devlet desteği alarak emekliliğinde daha rahat bir hayat yaşayabilir.”

İlk yarıdaki büyüme kamu kaynaklı

Gökhan Sertsöz’den geçen yıl sadece yüzde 1 düzeyinde büyüyebilen (reel olarak yaklaşık yüzde 16 daralan) hayat branşında yılın ilk 5 ayında hayat branşındaki yüzde 25’e yakın büyümenin nedenlerini de öğrenmek istedik. Bu yılki hızlı büyümede, sektördeki 3 kamu sermayeli hayat ve emeklilik şirketinin etkili olduğunu belirten Sertsöz, kamu şirketleri hariç tutulduğunuda, hayat branşında ilk 5 aydaki büyümenin yüzde 8-9’lar düzeyinde kaldığını söylüyor. Geçen yılın son 4 ayına göre tüketici ve ticari kredilerdeki artışın, krediye bağlı hayat sigortası üretimini artırdığını belirten Sertsöz, bunun dışında küçük ve orta ölçekli işletmelere (KOBİ) yönelik Kredi Garanti Fonu’nun (KGF) bu yılın mart ayında kredi piyasasına hareketlilik getirmesi ve hayat/emeklilik şirketleri ve çalıştıkları bankaların, kredi bağlantısı olmayan hayat sigortasına da odaklanmasının hayat sigortası prim üretimindeki artışta etkili olduğunu söylüyor.

Prim geri ödemeli hayat yakında

Gökhan Sertsöz
“Biz de varız; ürünü yakında lanse edeceğiz”

Sektörde krediye bağlı olmayan ürünlerin daha da yaygınlaşması gerektiğini belirten Sertsöz, gerek sigorta şirketleri, gerekse bankaların tüketiciye ulaşıp, bu ürünleri daha fazla anlatması gerektiğini söylüyor. Kredi bağımsız hayat sigortası ürünleri arasında da son yıllarda özellikle ‘prim geri ödemeli’ hayat sigortalarına ilgi söz konusu. Sertsöz, “Prim geri ödemeli hayatı sunmayı planlıyor musunuz?” sorumuza, “BNP Paribas Cardif Emeklilik olarak, bu konuda biz de varız; ürünü yakında lanse edeceğiz” diyor. Bireylerin genelde sigorta yaptırdıkları zaman, risk gerçekleşmediğinde para kaybettiklerini düşündüklerini vurgulayan Sertsöz, “Prim geri ödemeli hayat, toplumun sigorta ve riske bakışına yakın gelen bir ürün. Prim, dolar bazında ödeniyor. Belli bir süre sonunda sigortalının başına bir şey gelmezse ödediği primlerin tamamı kendisine geri ödeniyor. Ancak, sigorta süresi uzun. Sigortalının, 12-15 yıl düzenli olarak prim ödemesi gerekiyor” diyor. Sertsöz, sunacakları üründe aylık minimum prim tutarının 18 yaşında bir birey için 40 dolar olacağını söylüyor.

Tehlikeli hastalıklar riski artarken, bireylerin bu konuda henüz yeterince bilinçli olmadığını vurgulayan Sertsöz, “Sözgelimi, ‘Kadına Değer Sigortası’ ürünümüz var. Ürün, oluşabilecek 7 kadın kanseri türüne karşı kadınlara karşı maddi ve manevi güvence sağlıyor. Bu bir sağlık sigortası ürünü değil. Sigortalı riske yakalandığı anda, sigortalıya bir tazminat ödeniyor” diyor.

Tamamlayıcı sağlık da sunacak

Gökhan Sertsöz
‘Önümüzdeki yıl tamamlayıcı sağlık da sunacağız’

Sektörde son yılların popüler ürünlerinden ‘tamamlayıcı sağlık sigortası’nı (TSS) sunan sigorta şirketi sayısı da artıyor. Bireylerin, SGK anlaşmalı özel hastane ve sağlık kuruluşlarına ödedikleri ‘fark ücretleri’nin sigorta şirketleri tarafından karşılanmasını sağlayan TSS’yi son dönemde hayat/emeklilik şirketlerinin de sunmaya başladıkları dikkat çekiyor. Söyleşimiz sırasında TSS ile ilgili sorularımızı da yanıtlayan Sertsöz, BNP Paribas Cardif Emeklilik olarak, piyasaya önümüzdeki yıl sunmayı planladıkları TSS’de de bireylerin bütçelerine ve ihtiyaçlarına göre farklı ürünler tasarlanabileceğini söylüyor.

Engellilere hayat veriyor

Gökhan Sertsöz’ün söyleşimiz sırasında dikkat çektiği BNP Paribas Cardif’in ürünleri arasında ‘Engelsiz Hayat Sigortası’ da yer alıyor. Engelli çocuklara sahip ebeveynlerin “Benden sonra onun hayatı nasıl olacak?” şeklinde endişeleri olduğunu belirten Sertsöz, Engelsiz Hayat Sigortası ile anne ya da babanın vefatı halinde engelli bireyin yaşamının garanti altına alındığını kaydediyor. Vefat halinde engelli bireyin yasal varisine defaten ödeme yapıldığını belirten Sertsöz, kamu, okullar ve bakımevleri ile işbirliği ile ürünün daha da geliştirilebileceğini ve engelli vatandaşlara daha iyi imkânlar sunulabileceğini söylüyor.

“Seni kaybettik; bari evi kaybetmeyelim!”

Kredili hayat sigortaları özelinde yakın geçmişte bir takım tartışmalar yaşanmış, özellikle tüketici derneklerinin, kredi alırken hayat sigortası yaptırılması konusundaki eleştirileri basında da yer almıştı. Sertsöz’e bu durumu hatırlatıp, “Tüketicilerin hayat sigortası konusunda bilinci arttı mı?” sorusunu sordum. Son yıllarda bireylerin, sigortanın yararlarını gördükçe şikayetlerinin azaldığını ve kredi alırken hayat sigortası yaptırmaya istekli olduklarını belirten Sertsöz, bu konuda tanık olduğu bir olayı Hayatımız Sigortalı okurları ile paylaştı: “TEB’in bir şubesinde konut kredisi alan bir çifte bankacı arkadaşımız, hayat sigortasının yararını örneklerle anlatırken, ‘Bakınız hanımefendi, eşiniz vefat ederse, bankaya kredi borcunuzu sigorta şirketi öder; siz de evinizde güle güle oturursunuz’ dedi. Bunun üzerine eşine doğru dönen ve sigorta yaptırma konusunda ikna olmuş bayan, eşine aynen şunları söyledi: “Seni kaybettik; bari evi kaybetmeyelim!”

BNP Paribas Cardif’ten dijital kampanya: Değiştir Dünyanı 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER