28 Nisan 2024, Pazar
spot_img

HDI Sigorta’dan acentelere yüzde 20 komisyon fırsatı

Oto sigortalarında rekabetçi fiyat uyguladıklarını söyleyen HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu, “Acentelerimize ‘Ekrandan soğumayın. Çok teklif verip çok poliçe yazın’ diyoruz. Acentelere bireysel oto sigortalarında yüzde 10 indirim yetkisi ve yüzde 20 komisyon kazanma şansı veriyoruz” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL HABER

HDI Sigorta, acenteleri ile 29 Eylül 2017 tarihinde KKTC‘de bir araya geldi. HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu, düzenlenen acenteler toplantısında sektör ve acenteler ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. SİGORTAMEDYA Facebook hesabından canlı yayın yaparak toplantıyı takipçileriyle an be an paylaştı. “Bizi biz aşarız” mottosuyla gerçekleşen acenteler toplantısında Hancıoğlu, trafik sigortalarından, hekim sorumluluk sigortalarına, yeni üründen kampanyalara, dijitalleşmeden acenteler gezisine kadar birçok konuda açıklamada bulundu.

FullSizeRender (2)

Toplantıda öncelikle HDI Sigorta’nın dahil olduğu Alman sigorta devi Talanx Group adına  Talanx İnternational Orta ve Doğu Avrupa Rusya ve Türkiye Başkanı ve HDI Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi David Hulin bilgiler verdi. Talanx’ın dünyadaki gelişiminden bahsedildi. Colombia’da yeni bir şirket satın alan Grup, Türkiye’den memnun. Fakat Grup, Türkiye’deki regülatörün sık sık yeni ve geriye dönük uygulamalar yapmasını ve müdahaleci tutumunu çok doğru bulmuyor.

Talanx Group hakkında yapılan açıklamaların ardından sözü HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu devraldı. Sözlerine, acentelerine verdikleri değeri anlatarak başlayan Hancıoğlu bu seneki mottolarının ‘Bizi biz aşarız’ olduğunu belirtti. Hancıoğlu, “Her sene ilginç bir şey bulmaya çalışıyoruz ve gayet iyi gidiyoruz. Tek hedefimiz var bizi aşacaksak zaten biz aşacağız. Mükemmel olmak yolunda iddiamız var, bu sene de üstüne koyarak sizlerle beraber ilerliyoruz” dedi.

“Acentelerimize dokunmaya devam edeceğiz”

IMG_0304

Acente toplantıları ile ilgili yorumlarda bulunan Hancıoğlu, ilgi çekici ifadelerde bulundu. Acente toplantısı yapmayan şirketlerin çoğaldığını belirten Hancıoğlu, “Biz bunu çok önemsiyoruz. Bunu sadece bir görev olarak görmüyoruz, bundan keyif alıyoruz. Ben şuna inanıyorum; en az iş konuştuğumuz acente toplantısı bile çok farklı. Çünkü senede bir kere 350 acentemle konuşma, birbirimize dokuma fırsatımız oluyor. Buna çok inandığımız için de bir mani gelmedikçe acente toplantılarını yapmaya devam edeceğiz. Yapmayanlar, yapmaya dursun. Biz yapmaya devam edeceğiz, sizlere dokunmaya devam edeceğiz” ifadelerini kulandı.

Hayat tarafı ciddi bir şekilde büyüyor

Hancıoğlu sektör ile ilgili verileri, slayt görselleri ile açıkladı. Hancıoğlu, dünya ile Türkiye kıyaslamasında geçen sene aralık sonu itibarıyla sigorta sektörünün hayat, hayat dışı ve toplam büyümesini değerlendirdi. Hancıoğlu, “Hayat tarafında ufak bir düşme var. Hayat dışında ise neredeyse büyüme yok, yüzde 2,3’ler civarında bir büyüme görüyorsunuz. Gelişmekte olan piyasalara baktığınızda, Türkiye’de bunların içinde, bu ortalamaların yüksek olduğunu görüyorsunuz. Hayat tarafı ciddi bir şekilde büyüyor. Hayat dışında yüzde 10’larda bir büyüme var, ortalama ile de yüzde 14’te. Kendi ülkemize sigorta pazarının yüzde 20.2’lik ortalamanın dağılımında hayat tarafında 23.4 büyüme görüyoruz, hayat dışında da yine fena olmayan yüzde 20’ler civarında” dedi.

Sektörün geçen seneki özeti

IMG_0308

Sektörün geçen seneki özeti hakkında açıklamalarda bulunan Hancıoğlu, “Bu sektör her şeye rağmen 72 milyon poliçe üretti geçen sene. 90 trilyon teminat veriyor. Burada bizim önemsediğimiz, gayri safi yurt içi hâsılanın 44 katı kadar. Başbakan Yardımcısı Sayın Mehmet Şimşek’in geçen hafta açıkladığı üzere daha çok büyümemiş alanlarımız var. Kefalet sigortası olsun, zorunlu sigortaların artması olsun, kredi sigortaları olsun bu tür alanlardaki büyümelerle esasında çok daha önemli bir sektör haline geleceğiz. Tabii ki acele etmemek lazım. Ama sektörün yaptığı işi ortaya koymak adına önemli bir tablo. Bu sektör ne kadar beğenmesek de teminat veren bir sektör. Bunun karşılığında 18 milyar tazminat ödüyor. Bu 18 milyarın yüzde 90’ını ödeyen hayat dışı sektör” şeklinde konuştu.

“Sektör yılı yüzde 5’lerde kapayacak”

Prim üretiminde ciddi büyümelerin olduğunu belirten Hancıoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Enflasyonun sekizli, dokuzlu olduğu seneler olmasına rağmen her seferinde enflasyonun üzerinde büyüme sağlandı diyebilirim. Sadece 2014 yılında enflasyonun altına indiğini görüyorsunuz. Ancak son yıllarda daha rahat bir noktada. Ama bu sene, geçen seneki sunumunda da söylemiştim. Trafiğe çok kalıcı bakmamak lazım artısı eksisiyle. İşte eksisini bu sene yaşamaya başladık. Hayat dışı tarafına geldiğimizde aynı çarpıcı büyümeyi yine görüyoruz. Hayat dışı domine ettiği için üç buçuk kat yani yüzde 250’ler civarında bir artış var. Ama trafiğin çarpıcı etkisini burada daha çok görüyorsunuz. Yüzde 30 büyüme evet, aynıydı. Ama bu sene yüzde 12 hayat etkisiyle şu anda trafiğin etkisiyle biz temmuz sonunda sektör olarak sadece yüzde 7 büyüdük. Bence sıkıntı burada zaten enflasyonun altında büyüdüğümüzü görüyoruz.  Benim düşüncem sektör yılı yüzde 5’lerde kapayacak. Eğer son çeyrekte artı bir mevzuat veya tarifesel bir avantaj yakalayamazsak. Tabii ki bunun yan sorunlarını da biz yöneticiler yaşayacağız. Önümüze yeni yol haritaları koyacağız, nerden ne kısabiliriz ona bakacağız. Umarım o noktaya gelmeyiz. Ama büyümemenin getirdiği önümüzde bir sıkıntı var.”

“Ne olur kafanızı trafikle yormayın”

Trafiğin dışında diğer bütün branşlarda büyüme sağlandığını ifade eden Hancıoğlu, trafik dışında olumlu bir tablo olduğunu belirtti. “Ne olur kafanızı trafikle yormayın” diyen Hancıoğlu “Çünkü trafiği ne siz ne de biz yönetiyoruz, bunu kabullenmemiz lazım artık. Geçen sene de bu mesajımı vermiştim ben; iletişim kuralım, çatışmayalım, bir araya gelelim, anlatalım anlaşalım, anlaşmıyorsak da bir ortasını bulalım. Ama 16 milyon vatandaşı ilgilendiren konuya sadece vatandaş açısından bakarsanız özel sektöre haksızlık edersiniz. Dolayısıyla bir mix yapmamız lazım, orta yolu bulmamız lazım ve herkesi mutlu etmemiz lazım” ifadelerini kullandı.

Oto payı hakkında da değerlendirmelerde bulunan Hancıoğlu “Burada bir gerçek var önceden oto payımız düştüğünde sevinirdik, şimdi ben sevineyim mi bilmiyorum. Çünkü ben düşürmüyorum ortalama prim düşüyor. Devlet regülasonu değiştirdi, ‘ortalama fiyat şuradan şuraya gelecek’ dedi, ‘tavan fiyat’ dedi, ‘havuz’ dedi zaten oto payı düştü. Sevinmemiz lazım ama teknik olarak artık üzülmemiz gerekiyor. Yani dünün yanlışı bugünün doğrusu, bugünün doğrusu dünün yanlışı” şeklinde konuştu.

“Yeni bir bebeğimiz daha oldu”

‘Tıbbi Sorumluluk’ branşı hakkında yeni bebeğimiz benzetmesini yapan Hancıoğlu, şu ifadeleri kullandı: “Bir tane daha bebeğimiz oldu, tıbbi sorumluluk. Tabii ki önce çuvaldızı kendimize batıracağız. Devlet yaptı diye bir şey de yok, devletle kavga etme gibi bir niyetimiz de yok. Beraber bir şeyler yapacağız. Bu konu çoğunuzu ilgilendirmiyor olabilir, poliçe adedine baktığınızda trafikle kıyaslanamaz. 2016 yılında 128 bin poliçeyi konuşuyoruz 2017 yılında daha 26 bindeyiz. Nedenini hepiniz biliyorsunuz.”

“Devlet trafik sigortası havuzuna katkı sağlamalı”

IMG_0303

Trafik sigortasını ‘Yaranın büyük kısmı’ olarak nitelendiren Hancıoğlu, 16 milyonun sürücünün yüzde 0.50’si yüzünden sektörün zor duruma düştüğünü belirtti. Hancıoğlu, her zaman tüketicinin yanında olduklarını, ama sürekli kaza yapan sürücüler yüzünden de zorda kaldıklarını ifade etti. Trafik sigortalarına çare olsun diye tavan fiyat getirildiği hatırlatan Hancıoğlu, “Tavan fiyat sonrası sistem hata verdi. Poliçe kesemeyen acenteler ve müşteriler mağdur oldu. O zamanları hatırlamak istemiyorum bile. Temmuzda ise havuz sistemi getirildi. Madem zararlı ve zorunlu bir branş, madem 16 milyon kişiyi ilgilendiriyor o zaman havuza devletin de katkı vermesi gerekiyor. TARSİM’e verilen katkı gibi, devlet tarafından trafik sigortası havuzuna da katkı verilmeli” dedi.

“Bunu hak etmiyoruz!”

Sabah akşam trafik sigortaları ile yatıp kalktıklarını ifade eden Hancıoğlu, hem sektörün hem de acentelerin sinirlerinin bozulmuş durumda olduğunu belirtti. Sigortacıların bunu hak etmediğini vurgulayan Hancıoğlu, şöyle konuştu:

“Peki, biz ne bekliyoruz?

  • 2018 yılı tarife değişikliği bekliyoruz.
  • Genel şart değişikliği yapılacak onu bekliyoruz.
  • Vergi yükünün hafifletilmesini bekliyoruz.
  • Yargı unsurları ile daha fazla iletişim bekliyoruz.

Müşteri de acente de sigortacı da mutsuz. Acenteler artan giderler ve düşen komisyonlar nedeniyle mutsuz. Acenteler yüzde 70 komisyon kaybı yaşadı. Şirketler de primler yetmediği için mutsuz. 7 milyar liraya yakın zarar var. Sektör olarak serbest tarifeye geçmek, herkese hak ettiği fiyatı vermek istiyoruz.”

“Umut ediyoruz ki serbest tarife gelecek”

HDI Sigorta’nın trafik branşında iş makinesi, traktör sigortalama konusunda sektör lideri olduğunu kaydeden Hancıoğlu, otobüste pazar paylarının yüzde 11 olduğunu ve bu yüzde ile sektör lideri olduklarını söyledi. “Biz trafik sigortası satıyoruz ama doğru müşteriye doğru parçayı satıyoruz” diyen Hancıoğlu, “Trafik ve otomobil değil, biz yüzde 100 büyüyoruz” şeklinde konuştu.

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek’in de her zaman serbest tarifeye geçileceğini söylediğini ifade eden Hancıoğlu, “Biz de umut ediyoruz ki serbest tarife gelecek. İki yıl içerisinde kademeli bir şekilde serbest tarifeye geçileceğini düşünüyorum” dedi.

Yeni yılda yeni ürün geliyor…

Sektör ortalamasının üzerinde büyüdüklerini belirten Hancıoğlu, şöyle konuşu: “2017 yılı Temmuz sonunda sektör yüzde 7 büyürken, biz yüzde 27 büyüdük.  Neredeyse üç katı daha fazla büyüme sağladık. Branş bazında ise trafikte bile sektör küçülürken biz yüzde 15 büyüdük. Trafik sigortalarında yılın ilk çeyreğinde yüzde 93 büyüme sağladık. Kasko en iyi alanlarımızdan biri. Burada da yüzde 32 büyümemiz var. Sektöre göre üç kat fazla büyüyoruz. Yangında, genel sorumlulukta, nakliyat sigortalarında, hukuksal korumada HDI Sigorta olarak büyüme sağladık. Biz her zaman büyüyoruz.”

HDI Sigorta’nın aslında sağlık ürünü temin etmediğini belirten Hancıoğlu, yeni yılda tamamlayıcı sağlık konusunda müşterilerine ve acentelerine yardımcı olacaklarının müjdesini verdi.  Hancıoğlu, “Tamamlayıcı sağlık konusunda 1 Ocak 2018 tarihine kadar bir aksiyon alacağız. Trafik sigortası nedeniyle piyasanın sıkıştığı bir ortamda, tamamlayıcı sağlık konusunda acentelerimizin yanında olmak gerektiğini düşünüyoruz” dedi.

Bir yeni ürün de trafik-kasko branşından geliyor

IMG_0305

Trafik ve kaskonun beraber olduğu yeni bir ürün çıkardıklarını da belirten Hancıoğlu, ürünün adının Avantajı Dar Kasko Paket olduğunu açıkladı. Ürün ile sigortalarına trafik ve kaskoda dokuz taksit fırsatı sunduklarını söyleyen Hancıoğlu “Ürün ile çarpma, çarpılma ve çarpışmaya teminat veriyor, 33 bin TL ihtiyari mali mesuliyet sunuyoruz. Çekici hizmeti de veriyoruz. Yüzde 20 komisyon fırsatının yanı sıra acentelerin teknik personelini de ekrandan soğutmamak adına, poliçe başına 20 TL kazanç elde etmelerini sağlıyoruz. Bu ürün hiç kasko almayan veya kaskodan kaçan müşteriler için derde deva olacak” diye konuştu.

“Gelecek sene havuzda bu kadar rahat olunmayacak. ”

IMG_0307

Sektöre nazaran acentelerine daha fazla komisyon vermeye gayret gösterdiklerini ifade eden Hancıoğlu, sektörün 1.5 puan üzerinde acente komisyonu veren bir şirket olduklarını açıkladı. HDI Sigorta’nın prim üretiminde 14. sırada, kârlılık da ise dördüncü sırada olduğunu kaydeden Hancıoğlu, “Sıralamamızın 10 puan üzerinde, kârlılıkta iyi performans göstermeye devam ediyoruz. Sektörde kaskoda üçüncüyüz, ama bizim rezerv politikalarımız sonucunda 11. sıradayız. Kaskoda sektörün çok üstünde bir kârlılık elde ediyoruz. Biz yerimizden çok memnunuz hem büyüyoruz hem de karlıyız. Sene sonu için belirlediğimiz 7.5 milyon lira hedefe ulaşacağız” açıklamasında bulundu.

2018 yılı hedefleri içerisinde, 28 milyon TL kar, yüzde 103.9 bileşik rasyo, yüzde 81.5 hasar pirim, yüzde 40 oto dışı pay ve 1.2 milyar TL prim üretimi olduğunu açıklayan Hancıoğlu, “Bu da acentelerimiz ile birlikte olacak” dedi.

“Hasar süreçlerimizi iyileştirdik”

FullSizeRender (3)

HDI Sigorta’nın hasar süreçlerini iyileştirdiğini söyleyen Hancıoğlu, “Otoda ve konutta hızlı hasar desteği veriyoruz. SMS ile süreçlerin bildirimini müşteriye iletiyoruz. Müşterimizi ve acentelerimize memnun etmek için çalışıyoruz. Bin 775 anlaşmalı servis var. Yüzde 100’e yakın bir müşteri memnuniyetimiz var. Hızlı Destek Servisi (HDS) sayımız da 19’a çıktı. Avrupa yakasındaki HDS ile orada bir rahatlama meydana gelecek” diye konuştu.

Konut sigortalarında acentelere yüzde 30 komisyon verdiklerini açıklayan Hancıoğlu, bireysel oto sigortalarında eskiye göre çok daha rekabetçi olduklarını belirtti. Bireysel oto tarifelerinde rekabetçi fiyat uyguladıklarını anlatan Hancıoğlu “Acentelerimize ‘Ekrandan soğumayın. Çok teklif verip çok poliçe yazın’ diyoruz. Acentelere yüzde 10 indirim yetkisi veriyoruz. Yüzde 20 de komisyon kazanma şansı sunuyoruz” dedi.

Sektörü geliştirecek birçok proje yolda

Bundan altı yıl önce büyümeyi konuştuklarını ama şimdi çalışanları, dijitali ve sürdürülebilirliği konuşmaya başladıklarını söyleyen Hancıoğlu, HDI Sigorta’nın da en çok dijitali, müşterileri, acenteyi ve çalışanlarını konuştuğunu belirtti. Dijitalizasyonu herkes gibi önemsediklerini vurgulayan Hancıoğlu, şunları konuştu: “Dijitali işimizin merkezine koymayı düşünüyoruz. Müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın memnuniyeti de bu noktada bizim için önemli. Dijitalleşme alanında çalışmalarımız var. Katma değer yaratacak ve sektörü geliştirecek birçok projeyi hayata geçireceğiz.”

HDI Sigorta’dan Emrah Çalık’ta da acente üzerinden satışı desteklediklerini ve dijitalleşmeyi de acente üzerinden satış olacak şekilde sağladıklarının altını çizdi. Çalık, “Acentelerimizi nasıl dijitalleştireceğimizi düşündük ve bu konuda iki önemli projeye imza attık. Bunlardan birincisi web sitenize koyacağınız bir link ile size online satış yapma imkanı sağlamamız. İkinci projemiz ise akıllı telefonla Facebook Messenger üzerinden mesajlaşarak poliçe satın alma işlemi gerçekleştiriyoruz. Müşterileri satın alma işlemi sırasında acentelerimize yönlendiriyoruz. Yeni jenerasyon yazışarak işlerini halletmeye daha çok seviyor. Dolayısıyla biz de bu jenerasyona hitap etmek zorundayız. Tüketicilerin alışkanlıklarına göre kendi süreçlerimizi geliştirmeliyiz” diye konuştu.

Hancıoğlu, bu dijital platform ile Londra’da yapılan Avrupa Digital Sigortacılık Platformu’nda ikinci olduklarını da ekledi. Bir müjde daha veren Hancıoğlu, geçen sene ödül alan acentelerini 24 Kasım’da geziye çıkaracaklarını ve Hannover’e götüreceklerini bildirdi.

KVKK konusunda HDI duyarlı

117ffbf5-bdce-4edc-be0a-f7559e925514

Toplantı sonrasında Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile ilgili bir sunum yapan Erhan Tunçay, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun önlem alınmadığı takdirde hem sigorta şirketlerinin hem de acentelerin canını yakabileceğini vurgu yaptı. Acenteler ise Tunçay’ı soru bombardımanına tuttular.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER