28 Nisan 2024, Pazar
spot_img

Gelecek ‘sigorta sektöründe’ yeni acenteler aranıyor!

Küresel ısınmanın etkisiyle artan doğal afetler, teknolojinin gelişmesi ile ortaya çıkan yeni riskler, pandemi, ekonomik gelişmeler ve zorluklar sigortanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Artık lüks değil bir ihtiyaç haline gelen sigorta, geleceğin sektörü olarak gösteriliyor. Sigorta şirketleri de “Daha çok insana, doğru zamanda ulaşım sağlayıp, ihtiyaçlarını karşılayan doğru ürünleri onları sunacak aracılara ihtiyacımız var” diyerek yeni acenleri sektöre kazandırmak için harekete geçti. 2024 yılında binlerce yeni acentelik verilecek!

SİGORTAMEDYA ÖZEL 

Türkiye sigorta sektörü, büyüme performansı ve barındırdığı fırsatlarla gelecek vaat ediyor. Zorlu geçen bir yıl olmasına rağmen 2023 yılında yüzde 106, 8 büyüyen sektör, sadece sigorta şirketleri için değil, girişimcier için de cazip bir yatırım alanı haline geldi. Bir taraftan küresel ısınmanın etkisiyle artan doğal afetler, diğer taraftan teknolojinin gelişmesi ile artan riskler, pandemi, ekonomik gelişmeler ve zorluklar sigortanın ne kadar önemli olduğunu ortaya koydu. Artık ‘olmazsa olmaz’ bir ihtiyaç haline gelen sigorta, bu nedenle geleceğin sektörü olarak gösteriliyor. Tüm bu gelişmelerin ışığında “Daha çok insana, doğru zamanda ulaşım sağlayıp, ihtiyaçlarını karşılayan doğru ürünleri onları sunacak aracılara ihtiyacımız var” diyen sigorta şirketleri de yeni acenleri sektöre kazandırmak için harekete geçti. Türkiye’deki sigorta penetrasyon oranlarına bakıldığında yeni girişimciler için çok ciddi bir potansiyel barındıran sektör, yeni yatırımcılarını bekliyor. Önümüzdeki dönemde binlerce yeni acentelik verecek olan sigorta şirketlerinin sunduğu fırsatlar, verdiği destekler, yatırım bütçesi ile ilgili tüm detaylar haberimizde… 

AcnTURK Sigorta Genel Müdürü Ali Murat Dişci 

Önümüzdeki dönemde bine yakın acente açmayı planlıyoruz 

AcnTURK Sigorta Genel Müdürü Ali Murat Dişci, önümüzdeki dönemde bine yakın acente açmayı planladıklarını açıklıyor. “Sigorta sektöründe yapılan satışlarda acente kanalının payının daha da artırılmasını istiyor, bu plan çerçevesinde yeni kurulacak acenteler dahil mevcutta sigorta sektörüne yatırım yaparak işini büyütmek isteyen acentelere destek olmayı hedefliyoruz” diyen Dişci, sigorta sektörünün müşterilerin ihtiyaçlarına yanıt veren nitelikli acentelere ihtiyacı olduğunu kaydediyor. Sigorta sektöründe büyüme ve karlılık açısından çok yüksek bir potansiyel olduğuna vurgu yapan Dişci, şöyle devam ediyor: “Dünyanın en büyük sigorta devlerinin, Türkiye sigortacılık sektörüne olan ilgisinin devam etmesinden ve Türkiye’de anlamak mümkün. Sigorta sektörü yatırım yapılabilecek, düzenli büyüyen karlı bir sektör.”

Her konuda destek oluyoruz

Acente sigortacılığını destekleyen bir şirket olduklarını dile getiren Dişci, acentelerin sigortacılık sektöründe nitelik ve nicelik olarak ileri gitmesini istediklerini açıklıyor. Dişci, “Koşulları sağlayan yeni acentelere kapımız açık. Ürün eğitimlerimizle, bölge müdürlüğü ve temsilcilik yapılanmamızla sürekli yakın destek sağlıyoruz. Potansiyellerini işlemelerine destek olan yenilikçi geniş bir ürün gamı, teşvik edici yüksek komisyon gelirlerimiz var. Müşterilerine gururla sunabilecekleri rasyonel bir fiyatlama, hasar anında ise müşterilerine karşı onları zor durumda bırakmayacak hız ve profesyonellikte hizmet sunmaya çalışıyoruz” diyor. 

Dişci, sigorta sektörüne girmek isteyenlerin yapmaları gereken yatırım miktarı ile ilgili ise şu açıklamayı yapıyor: “İşe mütevazı yatırımlarla başlanılabileceği gibi, müşteri potansiyeline göre ciddi yatırımların altına da girilebilir. Ancak amaç sadece Trafik Sigortası satarak hayatta kalmak ise acentelik yapmak doğru bir tercih olmaz. İnternet üzerinden satışlar ve alternatif kanalların teşvik edilmesi ile Trafik Sigortası, acente kanalı açısından geleceği olan bir ürün değil. Bir yapının kendisine Sigorta Acentesi diyebilmesi için zorunlu üniform poliçeler dışında kalan sigorta ürünlerinde kendisini geliştirebiliyor, bu ürünleri konuşabiliyor, satış öncesi ve hatta satış sonrasında hasar anında müşterisinin hasar dosyasını en kısa sürede tamamlayabilme adına onunla çalışabiliyor olması lazım. Müşteride güven oluşturacak fiziki koşulların yanı sıra, mesleği bilen süreçlere katlı yapabilecek bir personel yapısı ile çalışmak için gereken yatırımı yapmak gerekir.”

AcnTURK’ün Acente Adaylarına Önerileri

Acente olmak isteyenler öncelikle bu mesleği sevmeli… Sigorta sektörüne, kendini sigortacılık disiplinine yakın hissedenler, mesleğin koşullarını yerine getirebilecek altyapı, ilgi ve azime sahip olanlar girmeli. Ayrıca yatırım anlamında yapabileceklerinin en iyisini yaparak sektöre adım atmalılar. Öncelikli amaç nitelikli işler yapmak olmalı. Amacı sadece bir an önce para kazanmak olanlar süreç içinde zorlanırlar. 

Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek

Özellikle emeklilik ve hayat sigortası branşlarında sektörün yeni acentelere ihtiyacı var

Katılım Emeklilik’in 10 yılı doldurduğu yolculuğumuzda en önemli güçlerinden birini acenteler olduğunu belirten Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, bu nedenle her sene acente kanallarını güçlendirmeye, yeni acentelerle genişletmeye devam ettiklerini açıklıyor. “Sigorta sektörünün en önemli dağıtım kanallarından biri olarak acentelerimizi görmekteyiz. Özellikle emeklilik ve hayat sigortası branşlarında sektörün yeni acentelere ihtiyacı var” diyen Sincek, 2024 yılında mevcut acente sayılarını yüzde 50 oranında arttırmayı planladıklarını belirtiyor. Sigorta sektörünün hala yüksek büyüme potansiyeline sahip olduğunu ve girişimciler için önemli fırsatlar sunduğunu kaydeden Sincek, şöyle devam etti:  “Sigorta sektörü olarak birçok üründe hâlâ olması gereken noktada değiliz. Tüm ulusumuzu sarsan deprem felaketi, zorunlu olan DASK sigortasının bile olması gerekenden çok daha düşük oranda yapıldığını bize gösterdi. Daha çok insana, doğru zamanda ulaşım sağlayıp, ihtiyaçlarını karşılayan doğru ürünleri onları sunacak aracılara ihtiyacımız var. Acenteler de bu aracıların en başında geliyor. Ülkemizdeki sigorta penetrasyon oranlarına baktığımızda yeni girişimciler için çok ciddi bir potansiyel olduğu ortadadır. Sigorta ihtiyacını müşterilerine fark ettiren ve bu ihtiyacı en uygun şekilde gidermenin yolunu arayan girişimciler için sigorta sektörü çok cazip bir yatırım alanı.”

Önceliğimiz uzun soluklu düşünenler  

Sincek, yeni acentelerde aradıkları en önemli özellikleri ise şöyle sıralıyor: “Elementer branşlarda faaliyet gösteren bir şirket olmadığımız için, yeni acentelerimizde aradığımız en önemli özellik emeklilik ve hayat sigortası üretimi üzerine faaliyet göstermeleri. Kuruluş amaçlarında elementer branşlar haricindeki ürünler için de müşterilerine hizmet sunmak isteyen ve bu konuda büyüme stratejileri olan acenteleri özellikle tercih ediyoruz. Ayrıca gerçekten bu işi uzun soluklu bir meslek olarak görüp uzun vadeli bir oluşumun içinde bulunmayı isteyen acentelerle ilerlemeyi önceliğimiz olarak belirliyoruz.”

Acenteleri iş ortağı olarak gördüklerini ve yönetimi de buna göre şekillendirdiklerini vurgulayan Sincek, “Bu yaklaşım doğrultusunda acentelerimizi ürün ve pazarlama yönetimi süreçlerine dahil ediyor, sınırsız eğitim desteği veriyoruz. Operasyonel yönetimi birlikte yapıyoruz ve finansal performans yönetimi desteği vererek, sektördeki diğer acentelerden farklılaşmalarını sağlıyoruz. Bireysel Emeklilik aracılık lisansı gibi ihtiyaçları olan lisansların alımından satış eğitimlerine kadar, mümkün olduğunca acentelerimizin yanında yer alıyoruz” açıklamasını yapıyor. 

Katılım Emeklilik’in Acente Adaylarına Önerileri

Öncelikle sigorta acentesi açmak isteyen girişimciler gerçekten bu işi severek yapmalılar. “Sattıkları ürünleri kendileri de alabiliyorlar mı, ürünlerine inanıyorlar mı? Gerçekten bu işi uzun soluklu bir meslek olarak kabul ediyorlar mı?” Bu soruların cevapları ‘evet’ olmalı. Sigorta işi güvene dayalıdır, müşterilerinizin size güvenmesi, sizin de çalıştığınız şirkete güvenmeniz gerekir. Çalışan, güvenen ve güven duyulan bir acente sektörde her zaman başarılı olur.

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Tokyürek

Her yıl olduğu gibi bu yıl da acentelikler vermeye devam edeceğiz

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Tokyürek, sigorta acentelerinin sigorta şirketleri ile müşteriler arasındaki iletişimi, sigorta ürünlerinin geniş kitlelere ulaşmasını, müşteri ihtiyaçlarının önemli ölçüde karşılanmasını ve bu etkileşimin sürekliliğini sağlayan sektörün önemli paydaşları olduğunu söylüyor. Tokyürek, sektör üretimindeki artış ile müşterilerin yeni ihtiyaç ve beklentileri göz önüne alındığında, nitelikli, mesleki uzmanlığı olan ve bu yönde sürekli kendini geliştiren, dijital uygulamaları faaliyetlerine entegre edebilecek ve bu doğrultuda müşteri memnuniyetini artırabilecek yeni girişimcilere her dönemde ihtiyaç olduğunu açıklıyor. “Her yıl olduğu gibi bu yıl da acentelikler vermeye devam edeceğiz. Bu kapsamda, öncelikli olarak acentelik ihtiyacımızın olduğu illere ve sektöre yeni adım atan acentelerden gerekli koşulları sağlayanlara acentelik vermeyi hedefliyoruz” diyen Tokyürek, şu açıklamayı yapıyor: “Türk sigorta sektörü büyüme potansiyelini koruyor. Sigortalanabilir potansiyel oldukça yüksek olmakla birlikte, sigortalılık oranını yükseltmek üzere, özellikle sigorta bilincinin artırılması, teknolojik altyapı ve yatırımlar, bunun yanı sıra sigorta aracılarının mesleki uzmanlıklarını geliştirerek pazardaki fırsatları değerlendirmesi gibi hususlar sigorta sektörünün büyümesine katkı sağlayacaktır.” 

Gelişmelere uyum gösterecek yetkinlikte olunması gerekiyor

Tokyürek, sektöre adım atmak isteyen girişimcilerde aradıkları özellikleri ise şöyle açıklıyor: “Sektörün görünen yüzü olmaları nedeniyle, şirketimize başvuran acentelerin, eğitim, mesleki bilgi, teknik, mali ve fiziki beklentileri, mevzuatın öngördüğü çerçevede karşılıyor olması gerekiyor. Bunun yanı sıra; acentelerimizden, sigortacılığı meslek olarak benimsemiş olmalarını, sektördeki fırsatları gözeterek portföy oluşturabilmelerini ve portföy çeşitliliği sağlayabilmelerini, müşteri memnuniyetini ön planda tutmalarını ve ihtiyaçlarına cevap verebilmelerini, ayrıca teknolojik uygulamaları takip ederek gelişmelere uyum sağlayabilecek yetkinlikte olmalarını bekliyoruz. Aslında Hazine Müsteşarlığı’nın gözetiminde, sigorta şirketlerinin finansörlüğünde, acente olmak ya da acente personeli olarak çalışmak isteyen kişilerin belli bir süre eğitimden ve sınavdan geçerek bu hakkı kazanmalarının sektörümüzün geleceği açısından çok yararlı olacaktır. Ancak bu şekilde, sigorta sektörü, şirket, acente, broker ve çalışanları ile aynı dili konuşan, müşterilerin risklerini belirleme ve ihtiyaçlarına hizmet verme anlamında daha hizalanmış ve saygı duyulan bir sektör olabilir.”          

Sektöre katkı sağlamak, sigortacılığı meslek edinmek isteyen genç girişimcilere ulaşmak, nitelikli acente ağını güçlendirmek ve istihdam oluşturmak üzere 2021 yılında Genç Anadolu Projesi’ni başlattıklarını kaydeden Tokyürek,  bu kapsamda 20 kişiye hem eğitim hem de acentelik için gereken muhtelif giderleri karşılayabilecek sermaye desteği sağladıklarını belirtiyor. 

Anadolu Sigorta’nın Acente Adaylarına Önerileri

Acentelik faaliyetine başlamadan önce, sigorta sektörünü tanımak, bu alanda kendini geliştirmek, eğitimlere katılmak, acentelik faaliyetinin devamlılığını değerlendirmek adına faydalı olacaktır. Sigortacılıkta çok farklı branşlar ve her branşta çok çeşitli ürünler bulunuyor. Bireylerin ve firmaların ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen bu ürünlere hakim olmanın yanında müşterileri tanıyarak ve yaptıkları işi bilerek risklerini tespit edebilmek çok önemli. Acenteler sorumluluk almaya hevesli, sürdürülebilir ilişkiler kurabilen, hızla değişen ve farklılaşan sistem, uygulama ve düzenlemelere uyum sağlayabilecek dinamik kişiler olmalı. 

Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Altınsoy 

Sektörün büyüme potansiyeli önemli fırsatlar sunuyor 

Son yıllardaki yeni acente sayılarının sürekli bir artış trendi içerisinde olduğunu söyleyen Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Altınsoy, acente ağını genişletmeye yönelik çalışmaları önümüzdeki dönemde de sürdüreceklerini açıklıyor. “Şirketimize değer katarken sektöre de katma değer sağlayacağına inandığımız acente adaylarıyla uzun vadeli iş birliği başlatacak şekilde devam ettirmeyi planlıyoruz” diyen Altınsoy, sigortalanma oranları başta olmak üzere mevcut sektörel rakamların gerek bireysel emeklilik sistemi gerekse hayat sigortaları anlamında gidilecek daha çok yol olduğunun göstergesi olduğunu belirtiyor. Altınsoy, “Özellikle gelişmiş ülkelerle kıyasladığımızda şu çok net bir şekilde görülüyor ki, ülkemizdeki sigortacılık sektörü, hele ki Bireysel Emeklilik ve Hayat Sigortası branşları çok önemli bir büyüme potansiyeline sahip. Bu potansiyel kuşkusuz bu alanda yatırım yapmayı planlayanlar için de önemli fırsatları beraberinde getiriyor. Acente kanalı açısından bir alt kırılım yapıldığında ise özellikle belirli ürünlerde uzmanlaşan ve/veya belirli risk veya müşteri gruplarını hedef kitle olarak benimseyip derinliklerini artıran acentelerin olumlu ayrışma eğiliminde olduklarını gözlemliyoruz” diyor. 

Sektörün yeterli donanıma sahip yeni girişimcilerle desteklenmesinin önemli ilave kazanımları beraberinde getireceğini kaydeden Altınsoy, ”Bu doğrultuda, şirket olarak gerek hane halkının gerekse kurumların ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaya devam ederken, tüm paydaşlarımız gibi çoklu kanal yapımızın ana unsurlarından olan acentelerimizle olan iş birliğimizi de en üst seviyelere çıkarmayı hedefliyoruz” açıklamasını yapıyor. 

Fırsat ve tehditlere karşı aksiyon alabilecek yetkinlikte olunmalı

Acente yöneticilerinin, başarılı bir satış temsilcisinde bulunması gereken temel özelliklerin yanı sıra girişimcilik ruhu ve bunu destekleyecek becerilerle donatılmış olmasının önem taşıdığını dile getiren Altınsoy, şöyle devam ediyor: “Acente adaylarımızın satış ve pazarlama yeteneklerini işyeri ve tabi ölçekleri dahilinde personel yönetme kabiliyetleriyle harmanlayabilecek, piyasadaki fırsat ve tehditlere karşı aksiyon alabilecek yetkinlikte olmalarını gözetiyoruz. İlgililerin temsil kabiliyetlerini ve rakamsal beklentilerini realize edebilecek üretim potansiyeline sahip olup olmadıklarını da irdeliyor, yeterli gördüğümüz adayların mesleki gelişimleri için eğitim ve koçluk programları hayata geçiriyoruz.

Acente olma talepleri olumlu değerlendirilen kişilere öncelikle mesleki eğitim, donanım, yazılım ve tefrişat desteği sunuyoruz. Acentelik sözleşmesinin imzalanmasıyla birlikte Anadolu Hayat Emeklilik’in birer temsilcisi olarak gördüğümüz acentelerimize, satış sonrası gerekli tüm teknik ve operasyonel desteği de sağlıyoruz.”

Anadolu Hayat Emeklilik’in Acente Adaylarına Önerileri

Girişimci acente adayları, faaliyet gösterdikleri branşlardaki aracılık rollerini çok iyi anlamalılar. Bunun için de mesleki bilgilerini geliştirmeleri ve sürekli güncel tutmaları, satış ve satış sonrası süreçler için gerekli dijitalleşme yatırımlarını eksik etmemeleri gerekiyor. 

İşini iyi yapan risk danışmanlarına duyulan ihtiyaç her geçen gün artıyor

Sigortacılık sektörünün dağıtım kanalı acente, broker ve bankalardan oluştuğunu belirten Sompo Sigorta Kanal Yönetimi Müdürü Emre Erdağ, Türkiye’de TOBB’a kayıtlı yaklaşık 16 bin acentenin faaliyet gösterdiğini açıklıyor. Sompo Sigorta olarak, Türkiye genelinde yaklaşık 3.100 acenteleri olduğunu kaydeden Erdağ, Türkiye nüfusunda yaşanan büyüme ve bu doğrultuda oluşan yoğun sigorta talebinin, işini iyi yapan risk danışmanlarına duyulan ihtiyacı her geçen gün artırdığını açıklıyor. “Sektörümüzde sigortacılık konusunda eğitimli ve sigortacılığı meslek olarak benimseyen genç girişimcilere büyük ihtiyaç var. Bu girişimcilerin sigortacılık ekosistemine dahil olması ile sektörde kalite ve rekabetin artacağını düşünüyoruz” diyen Erdağ, şöyle devam ediyor: “Sigorta sektörü dünyanın gelişimine paralel olarak dijitalleşiyor ve ürün ihtiyaçlarına her geçen gün yenileri ekleniyor. Bu durum dijitalleşen ve değişime ayak uyduran acentelere duyulan ihtiyacı da beraberinde getiriyor. Ülkemizde sigortalılık oranının düşük olması sektörün hala yatırım potansiyeli barındırdığını gösteriyor. Sigortasız araç ve konut oranları yüksek oldukça, sigortacılık sektöründe zorunlu ve sorumluluk branşlarına olan ihtiyaç da artış gösterecektir. Bu da toplumda bir sigorta bilincini oluşturarak sigortalılığın faydalarının bilinmesine katkı sağlayacaktır.”

Acentelerimizin gelişimine katkı sunuyoruz

Sompo Sigorta ile çalışmak isteyen acentelerin sigortacılık tecrübesi ve portföy yapılarına göre çalışma koşullarının değişiklik gösterebildiğini anlatan Erdağ, “Acente ihtiyacını belirlerken ürün ve hizmetlerimizin ne kadar yaygınlıkta sigortalılara ulaştığını inceliyoruz. Ürün ve hizmetlerimizin daha geniş kitlelere ulaşması için bir yandan tecrübeli ve güvenilir acenteler ile çalışırken diğer yandan yeni kurulan acenteleri de geliştirmek ve teşvik etmeye özen gösteriyoruz. Sompo Sigorta olarak acentelerimizi sadece oto branşlarda sigortalılara çözüm sunan yapılar olarak görmüyoruz. Bu nedenle acentelerimizin yangın, sağlık ve gelişmekte olan yeni branşlarda bilgi birikimini artırıyoruz. Bu konuda Sompo Acente Akademi adı altında bir eğitim platformumuz ve yıllık eğitim takvimimiz var. Sompo Akademi sayesinde acentelerimizin eğitim ihtiyaçlarını karşılıyor ve gelişimlerine katkı sunuyoruz. 2023 yılında 900’e yakın acentemize, uzmanlar tarafından verilen toplam 10.000 saatlik çeşitli eğitimler sunduk. Eğitim aktivitelerimiz ile sektörün en eğitimli ve geniş ürün gamında hizmet veren acente ağına sahip olmayı hedefliyoruz. Sompo Akademi dışında güçlü bölge yapısı ve tecrübeli satış ekiplerimiz acentelerimizin gelişimine katkı sunuyor.”

Sompo Sigorta’nın Acente Adaylarına Önerileri

Yeni girişimciler, sigortacılık konusunda iyi eğitimler almalı ve bu eğitimlerde kazandıkları bilgi birikimini işlerine yansıtarak sektörün gelişimine de katkı sağlamalı. Sigortalılarını tanımak için taleplerini doğru analiz etmeli ve ardından ihtiyaç duyulan ürünleri sunmalı. Sigortalılarına sadece uygun fiyatlı ürün sunan değil, doğru ürünü anlatan iyi bir risk danışmanı olmalılar. İşini bu şekilde yapan girişimcilerin sektörde her zaman fark yaratma potansiyeli olacaktır.

Ankara Sigorta, web acente platformu üzerinden başvuru almaya başladı

2024 yılında acente sayısını artırma hedefine odaklanan şirketlerden biri de Ankara Sigorta… Ankara Sigorta, 2023 yılında hayata geçirdiği web acente platformunu, yoğun

talep üzerine bu yıl da sürdürecek. Ankara Sigorta’nın geçen yıl hayata geçirdiği ve Türkiye’nin 81 ilinden 7/24 erişilebilen web acente platformu, 1 Şubat itibarıyla, yeniden başvuru alımına başladı. Ankara Sigorta ailesine katılmak isteyen acenteler, 1 Şubat’tan itibaren web sitesi üzerinden seçili ürünler için evrak çıktısı veya teminat gerekmeden kolay bir şekilde başvuru işlemlerini tamamlayabiliyor. Web acente başvuru süreci 31 Mart’ta sona eriyor. Başvuru sürecine dair detaylı videoya, https://www.ankarasigorta.com.tr/online-islemler/web-acente-basvuru-bilgi adresinden ulaşabiliyor.

Sigorta acentesi açmanın ortalama maliyeti nedir?

Sigorta acenteliği için şirket kuruluş giderleri, Türkiye Odalar Borsalar Birliğine ödenen Acente Levha Kayıt Ücreti, kira, mobilya, donanım gibi ana maliyetleri dikkate aldığımızda, günümüz şartlarında ortalama maliyet 300 bin ile 550 bin TL aralığında hesaplanıyor. Bu tutar, acentelik ofisinin bulunduğu yer, personel alımı, mobilya ve donanımların türüne göre değişkenlik gösterebiliyor.

Sigorta acentelerinin kazanç potansiyeli nedir?  

Sigortacılık sektöründe standart bir kazanç potansiyeli olmuyor. Potansiyeli acenteler performansları ile belirliyor. Bu sektöre yatırım yapan ve sigortalılarına daha fazla sayıda ürün satabilen acentelerin kazanç potansiyeli diğer acentelere göre oldukça yüksek. Sektördeki kazançlar acentelerin portföy yapısına göre farklılık gösterebiliyor. Örneğin; oto kaza branşı yoğunluklu çalışan bir acente yüzde 10 ila yüzde 15 orasında bir kazanç potansiyeli barındırırken; sağlık, yangın gibi branşlarda portföy yoğunluğu olan acenteler yüzde 20 ila yüzde 25 arasında kazanç elde edebilmektedir. Hayat sigortalarında ise acente komisyonları yüzde 30’lara kadar varabiliyor.

Sigortacılık sektöründe poliçe her yıl yenilendiği için acentelerin çalışma yaşları arttıkça portföy hacmi de yükseliyor. Portföylerin yükselmesi ve oto dışı branşlardaki çeşitliliğin artması ile standart kazançlara ilave kampanya teşvikleri de kazanılabiliyor. Üründen ürüne ve şirketten şirkete komisyon oranları farklılık gösterdiği için hangi ürünlerin hangi şirketten satılacağı kazancı etkiliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER