23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘ACENTELER EXPERTUS’LA HIZLI POLİÇE KESECEK’

Sigorta sektöründeki şirketlere yönelik Insurex’i geliştiren Expertus Bilişim’in yönetici ortakları Barış Zengin ve Hasan Hüseyin Dölek, “Teknolojik hıza erişmek için şirketler yatırım yapmak zorunda. Bunu doğru yapan şirketler de ileriye doğru bir miras bırakmış olacak” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Son yıllarda dijital dönüşüme büyük önem veren sigorta şirketlerinin, dijital yatırımları da artıyor. Geçen yıldan beri ülkemizde de etkili olan Covid-19 pandemisinin yarattığı koşullar yanında, yavaş yavaş sigorta sektörünün de müşterisi olmaya başlayan Z kuşağının talepleri, önümüzdeki dönemde sektörün teknoloji ve dijitale yaptığı yatırımları artıracak. Sigorta sektöründeki şirketlere yönelik Insurex’i geliştiren ve sektörün yeni oyuncularından Arex Sigorta’nın da yazılımını gerçekleştiren Expertus Bilişim’in, yönetici ortakları Barış Zengin ve Hasan Hüseyin Dölek, Sigorta Ekranı’na konuk oldu. Canlı yayında Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Zengin ve Dölek, programda, sigorta şirketlerinin dijitale yatırım yapmasının önemine dikkat çektiler.  

Z kuşağı sigorta şirketleri için de çok önemli

Son yıllarda sigorta şirketlerinin dijitale yaptığı yatırım konusunda, “Sektördeki şirketler çok doğru bir yerde” diyen Barış Zengin, “Şirketler, tabii ki gerek acentelere gerekse müşterilere hizmet vermek için ellerinden gelen dönüşümü yapmaya çalışıyorlar. Dijitale yatırım yapmak çok akıllıca. Çünkü, çağımızın getirdiği bir gereklilik. Z kuşağından bahsediliyor artık; her şeyi bilgisayarda ya da mobil telefonlardan hallediyorlar. Dolayısıyla bu teknolojik hıza erişmek için şirketler yatırım yapmak zorunda. Bunu doğru yapan şirketler de ileriye doğru bir miras bırakmış olacak” dedi. 

Gelecek 10 yılı da  kurtarmak istedik

Zengin, programda sektöre hitap eden yazılımları hazırlarken ilk çıkış noktaları ve farklılıkları konusunda izleyicilerle şu bilgileri paylaştı: “Öyle bir şey yapalım ki ilk başta bugünün bütün ihtiyacına hitap etsin; gelecek 10 yılı da kurtarsın istedik. Sektör, çok dinamik bir sektör. Gerek kural koyucunun getirdiği kurallar gerekse müşteriye bakış açısı değişiklikleri sektörü çok dinamik kılıyor. Dolayısıyla durduğumuz yerde durma şansımız ve ‘Bu benim yazılımım; artık bitti’ deme şansımız yok. İstanbul Teknokent’e başvurduk; web ve mobil uyumlu sigorta paketi projemizi, Teknokent kabul etti. Bu projeyi Teknokent bünyesinde gerçekleştirdik. Bu iki yıldır yaşadığımız pandemi süreci de bizim haklılığımızı ortaya koydu diye düşünüyorum. Çünkü tamamen web tabanlı bir sistem geliştirdik. Yani internet olduğu her yerden herhangi bir program kurulumu gerektirmeksizin bizim programımız kullanılabiliyor. Ayrıca programı biz modül modül tasarlamaya çalıştık. Yani bir bütün halde değil de isteyen hasar modülünü kullansın, isteyen ürün yönetimi modülü kullansın şeklinde legonun parçaları gibi birleştirilebilecek bir şekle getirdik. Bir diğer yenilik de şu, biliyorsunuz artık sigorta sektörü çok partnerli. Yani bir sürü partner sizden servis yolu ile hizmet istiyor. Biz de programı tamamen mikro servisler üzerine kurduk. Yani isteyen herhangi bir partnere herhangi bir iş ortağına, sistemin ucunu hemen verebiliyoruz. Böylece partnerler arası ilişkiyi B2B’yi çok çabuk sağlamış oluyoruz. Bu yenilikleri görerek biz yola çıktık ve bu ihtiyaçlara cevap verecek bir program tasarlamaya çalıştık. Altyapı olarak da yeni olduğu için şu anda sektörün hizmet veremediği noktası yok zaten. Dediğim gibi yeni olmasının getirdiği büyük bir manevra avantajı var. Bir 10 sene sonra belki bizim programımız da ek almaya başlayacak; ama o zamana kadar en azından şu anda bugünün ihtiyaçlarına cevap verecek bir şekilde tasarlamaya çalıştık.”

Program web servise de uygun

Bir izleyicinin, “Çoklu acenteliği olan acenteler genelde 3’üncü parti programlarla web servis üzerinden teklif alabiliyor, sizin programınızın yapısı web servis ile üretime uygun mu?” sorusuna yanıt olarak Barış Zengin, “Tamamı web servise uygun olduğu için eğer sigorta şirketi böyle web servisi vermeyi tercih ederse bizim programımız son derece uygun. Çok kolay bir şekilde servislerine üretim açılabilir” derken, Hasan Hüseyin Dölek ise “Web servis, dilimizde adı web servis olduğu için web servis diye kullanılıyor. Aslında çok da yeni bir teknoloji. IPL teknolojisi kullanıyoruz biz. Teknolojik terime hâkim olan arkadaşlar anlayacaktır bunu.” Şeklinde yanıt verdi. 

AXA SİGORTA BİZİM İÇİN OKUL OLDU

Barış Zengin, programda Expertus’un kuruluş hikâyesini de izleyicilerle şöyle paylaştı: “Axa Sigorta da Hasan’la beraber 16 sene boyunca çalıştık. 16 sene çalışınca işin mutfağında olmanın şansına eriştik aslında. Orada sigorta sektörü nasıl dönüyor, neler yapıyor, nasıl ilerliyor? Axa bizim için bir okul gibi oldu. 2000’li yıllardan başlayan bu serüven 2016’nın sonunda artık bu birikimi biz kendimiz sektöre sunabilir miyiz, daha farklı bir şey yapabilir miyiz arayışıyla Expertus Bilişimi kurma kararı aldık. Hasan’la beraber 2016’nın sonunda Expertus bilişimi kurduktan sonra 2 sene sonra gene Axa Sigorta’dan Beyhan Günerhan’ı da alarak artık 3 ortaklı bir yapıya dönmüş olduk. O günden beri de sigorta sektöründe yazılım, danışmanlık, analiz alanlarında hizmet vermeye devam ediyoruz.”  

ACENTELER DE EXPERTUS’LA HIZLI POLİÇE KESECEK

Expertus Bilişim’in ortaklarından Hasan Hüseyin Dölek, sigorta şirketleri için geliştirdikleri yazılımın acenteler için de yararları konusunda şunları söyledi:Birinci önceliğimiz, sigorta şirketiydi. Devamında, sigorta şirketinin kullandığı programı acenteler kullanacak. En büyük önceliklerimizden birisi acente. Sigorta şirketini düşünürken, ürün tanımlarken ne kadar hızlı ürün tanımlanabilir, ne kadar esnek olabilir vs. bunları düşündük. Acenteler içinse ne kadar hızlı poliçe kesebilir; yani acente kolaylık istiyor. Bizim bir tane de acente yazılımımız var. Brokerler ve acenteler için yaptığımız. Bunu yazarken bütün şirketleri inceleme şansımız oldu. Şirketlerdeki paket programlarını, ürün mantıklarını, giriş ekranlarını inceleme şansımız oldu. Biz burada standart ekran tercih ettik. Yani her üründe acenteler farklı ekranla karşılaşmasın, farklı durumlarla karşılaşmasın. Mümkün olduğunca hızlı giriş sağlayabilsin, müşteriyi anında tanımlayabilsin vs.”

SBM OLDUĞU SÜRECE YAZILIMCILAR AÇ KALMAZ

Barış Zengin ve Hasan Hüseyin Dölek, programda izleyici sorularını da yanıtladı. Bir izleyicini sorusu üzerine Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM) uygulamalarını da değerlendiren Barış Zengin, “SBM olduğu sürece yazılımcılar sonuçta aç kalmazlar. Çünkü kabuk değiştiriyorlar ve o değişen kabuk, sonuçta yazılım işi ortaya koymak zorunda kalıyor. Çünkü bütün sektör ona uymak zorunda. Bir kural koyucu aynı zamanda. Biz memnunuz daha sık değiştirsinler. İşin şakası bir tarafa büyük bir veri toplama merkezi haline geldi SBM sonuçta. Aslında, ‘SBM sigortacılığın göbeğine yerleşiyor’ diyebiliriz” diye konuştu.

HAKAN MUŞTU: HEM AREX HEM DE ACENTELER İÇİN YARARLI

Sigorta sektörünün yeni şirketlerinden ve Expertus’un yazılımını kullanan Arex Sigorta’nın Genel Müdürü Hakan Muştu, canlı yayına bağlanarak, neden Expertus’u tercih ettikleri konusunda şunları söyledi: “Expertus’un seçimi benden önce olmuştu. Ve hissedarlarımızın bu konudaki farklı bakış açıları burada çok etken. Gerçekten şirketimizin isminde de yer aldığı üzere yenilikçi bakış açısı derken aslında şirketin yeni olması kadar, uygulamalarında da hem yenilikçi hem de bir fark yaratacak şeyler ortaya koymak istiyor. Expertus da bunlardan birisi.  Daha önce kullanılmamış bir sistem olması bizim için aslında bakarsanız kendi içinde riskler barındırıyordu. Geldiğimiz noktada bir sigorta şirketi ne ister? Doğru verilere doğru zamanında ulaşmayı ister. Bir sigorta şirketi ne ister? Aslına bakarsanız yani asıl kaynağı olan acentelerin, kullandığı zaman zorlamayacakları bir sistem ister. Verilerimizi bilgisayar ne kadar doğru geliştirir ve saklarsa bizim için o kadar doğru ama bunun içinde acentelerimizin de kullanımına yatkın olması lazım. Expertus’ta bunu gördük. Çok modüler bir yapı var, ürün geliştirmeye çok açık çok hızlı geliştirme ve değişiklikleri yapabiliyoruz. Anlık tepki alabiliyoruz. Yani sadece hani Barış ve Hasan Bey’in çabalarının dışında sistemin kendisiyle de çok uyumlu. Acenteler için çok kolay çok kullanışlı. O kadar kolay ki aslına bakarsanız bir uygulama kitapçığına bile ihtiyaç olmadan çok kolay sonuç alınabilecek bir yazılım diye düşünüyoruz.”

Hakan Muştu‘nun Ankara yolcuğu sırasında bağlandığı Can’lı yayınımız Sigorta Ekranı’nda:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER