Neosinerji Bilgi Teknolojileri Kurucu Genel Müdürü Mehmet Üst; “yaşadığımız bu süreç sektörün değişime ve dönüşüme ayak uydurmasını adeta bir şart haline getirdi” dedi.
Youtube kanalı Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını cevaplayan Neosinerji Bilgi Teknolojileri Kurucu Genel Müdürü Mehmet Üst; “Bizim sektörümüz genel olarak bu duruma karşı en hazırlıklı sektörlerden biri. Sigorta Bilgi Merkezi Tramer kuruluşu Mart 2014 ve baktığınızda üzerinden tam 16 yıl geçmiş. IT sektöründe 32 yılı bitirdik. 16 yıl önce trameri kurduğumuz zaman fazlaca itirazlar geliyordu.”
“Sektörün bugün geldiği noktaya baktığımız zaman herkes on-line evinden çalışabilme yeteneği ve altyapısına kavuşmuş görünüyor. Bunda tramer, Sigorta Bilgi Merkezi olgusunun çok büyük katkısı var. Sektör bu teknolojiyi çok iyi kullanan bir sektör haline gelmiştir. Bugün görmekteyiz ki yaşadığımız bu süreç sektörün değişime ve dönüşüme ayak uydurmasını adeta bir şart haline getirdi. Bu 16 yılda itiraz konusu olan iş yapış sistemlerinin işlerin yürütülmesine ne denli katkısı olduğunu bir kez daha göstermiştir” dedi.
Biz hizmet sektörü olarak şanslı bir sektörüz
Poliçe düzenleme de kimsenin zorluk yaşadığını düşünmediğini söyleyen Üst, sektörün her türlü işini online yürütemeyeceği ifadelerini kullandı. Üst, “Poliçe düzenleyebilir teklif hazırlayabilirsiniz belki ama hasarından tutun masa başında insanların birbiriyle diyaloğu ile işleyen bir sürü işlem var. Hasar ekspertiz bunlardan birisi. Sigorta şirketlerinin her şeyi on-line yapması mümkün değil. Emek yoğun işlerin olduğu sektörler bu sıkıntıyı daha çok yaşıyor. Biz hizmet sektörü olarak şanslı bir sektörüz. Aksayacak işler müşteriye hizmet noktalarında olacaktır diye düşünüyorum. Eksperin yani uzmanın gitmesini gerektirecek işler olmadığı müddetçe sektör bunu çok rahat ikame edecektir” dedi.
Sektör uzun bir süre körlük yaşadı
Aracı kurumların sıkıntıları olduğunu söyleyen Üst, sektör aslında hazır olabilirdi ama sektör uzun bir süre körlük yaşadı. Bir acente bugün evinden internete bağlanıp poliçe veya teklif düzenliyorsa; ilgili sigorta şirketinin ekranına bağlanarak düzenlemek durumunda. Sektörün tamamı nasıl tramere bağlanıp bütün veriyi alıyorsa; sigorta sektörü de bugüne kadar web servislerini dışarıya açabilmiş olsaydı; bizim gibi yazılım firmaları acentelerin bütün şirketlere bir anda bağlantısını sağlayacak teknolojik ortamı kurabilirdi ifadelerine yer verdi.
Acente ve brokerların dijital satış yapabiliyor olması gerekli
Üst, “Salgın dönemi ve sonrasındaki etkiye bakacak olursak herkesin iş yapış şekli değişecek. Finans ve hizmet piyasası, internetten dijital satış yapmaya çalışıyor ama şirketin yapması yetmiyor. Asıl bunların satış kanalları olan acentelerin ve brokerlerin; bu dijital satışı yapabiliyor olması gerekli. Bu noktaya gelebilmiş olsaydık acentelerde çok rahat edecekti. Sektör hala Statik IP’ ye gerçek bir güvenlik sistemi gibi bakıyor. Sektörün körlüğü de burada başlıyor” dedi.
Acentelerin sivil toplum örgütleri başta SAİK olmak üzere TÜSAF, Hazine Müsteşarlığı yani devlet kurumlarının da bu olaylara artık el atması gerek.2020 değişim yılı olacak. Yapay zekanın önemi ve bu dönemde dijitalleşme daha çok ön plana çıkacaktır” dedi.
“Neonline Sigortacılık Portalı” “Sigortadefterim.com” gibi birçok yeni proje ile sektöre hizmet vermeye devam edeceğiz
Yeni projelerinden bahseden Üst, acentelerin işlerini kolaylaştıracak birçok yazılım geliştirdiklerini söyledi.
Üst, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Acentenin saha da olması gerektiğini düşünerek karşılaştırmalı teklif alma platformu yaptık. Ürünümüzün adı ise Neonline Sigortacılık Portalı. Eğer şirketler web servislerini rahatlıkla verebiliyorsa ki maalesef vermedikleri için bizlerin de önü bu konuda tıkanıyor. Acente birkaç parametreyle teklifi tek bir ekrandan verip anında poliçe onaylanıp sigortalıya anında poliçesini iletmiş oluyor.”
“Bu uygulama ile acente süreci hızlandırıp elemanını daha fonksiyonel kullanacak ve gerektiği kadar eleman alacak böylelikle acentelerin masrafları ve iş süreçleri yarı yarıya azalacak. Sektör bu karşılaştırmalı portal’ın önünü açmadığı için biraz ağır ilerliyoruz. Satışından tutun ön muhasebesine kadar her şeyi on-line yapabilecekleri bir platform bu. Bunların dışında ilk defa açıklayacağım ve üzerine çalışmaların devam ettiği bir yapay zeka uygulamamız var. Bu uygulama tamamen acentenin, çapraz satış yapmasını ve müşterisini daha iyi tanımasını sağlayan bir uygulama.
“KOSGEP destekli bir ürünümüz daha var. TÜBİTAK 1507 destekli ve şimdi sadece pazara çıkacak saha çalışmalarını tamamlamaya çalışıyoruz. Diğer bir ürünümüz yine KOSGEP destekli. Sigortalı veya sigortalı olma adayları için bir mobil uygulama geliştirdik. Uygulamamızın adı Sigortadefterim.com. Her şirket kendince bir mobil uygulama yazıyor. fakat sadece kendi datasına hizmet ediyor. Bizim portalımızdaki tüm verilerden beslenilebilen ve herkesin indirebileceği bir uygulama olacak.18 aylık çalışmanın sonucu olarak Mayıs sonu proje bitecek. Bu portal ile bütün poliçelerinizi görüntüleyebilir, acentenizden yenileme talep edebilir veya acentenizden yeni bir teklif isteyebilecek ve anında hasar talebinde bulunabileceksiniz.”
“Kısacası; yenileme, yeni teklif oluşturma, yeni kayıt açma, ve hasar bildirimi yapılabilecek. Destek hizmetlerinden yararlanma, en yakın eczane, hastane, anlaşmalı sağlık kurumları, anlaşmalı tamirhaneler gibi cezbedici diğer hizmetleri görebileceğimiz bir uygulamanın hazırlığını da bitirmek üzereyiz. Sektöre yönelik yenilikçi birçok hizmet sunmayı amaçlıyoruz.”