Mert Grup Sigorta Genel Müdürü Özgür Özdemir, Sigorta Ekranı’nda sigortalıların bütçelerinde sigortaya ayırdıkları paydan vazgeçmemelerini istedi.
Sigortalıların bu salgın döneminde sigorta yaptırmaktan vazgeçmemesi gerektiğini belirten Mert Grup Sigorta Genel Müdürü Özgür Özdemir, “İhtiyacınız olduğunda alamayacağınız tek şey sigortadır. Bilindiği üzere sigortanın fonlama kısmı ve borsada ülkenin kalkınması ile ilgili de bir süreci var. Sigorta sektörü aynı zamanda bir kaldıraç görevi de görüyor. Şu anda sigortalılarımıza verebileceğim en önemli mesaj sigortalarını yaptırmaktan vazgeçmesinler. Bu durum ülkenin fonlama sürecine de zarar veren bir süreci beraberinde getirebilir. Sigortalıların yıllarca oluşturduğu birikimine de zarar verir. Dolayısıyla bu durumu geçici bir süreç olarak görüp, bütçelerinde sigortaya ayırdıkları paydan vazgeçmesinler” diye konuştu.
Evden çalışmaya başladık
Mert Grup Sigorta Genel Müdürü Özgür Özdemir; Koronavirüs olaylarının ilk yayılmaya başladığı dönemde gerekli izolasyon kurallarını uyguladıklarını belirtti. Sonrasında statik IP uygulamasının kaldırılması ile çalışanların tamamının evlerinde çalışmaya yönlendirildiğini kaydeden Özdemir, zaten uzaktan çalışma konusunda önceden hazırlıklı olduklarını söyledi.
Birçok acente dijital gelişimini tamamladı
Birçok acentenin dijital gelişimini tamamladığına dikkat çeken Özdemir, evden çalışma ile ilgili şu bilgileri verdi: “Sigorta şirketlerinin ekranlarında online hatırlatıcı bulunuyor. İşleri kaçırma imkânı özellikle yenileme poliçelerinde yok denecek kadar az. Birçok acente sigorta şirketlerinin alt yapılarını kullandığı için şuan herhangi bir sorun yaşandığını düşünmüyorum.”
Sigortalıların bugünlerde giderlerini kontrol etme konusunda tereddütte kalabileceğini ifade eden Özdemir, fakat bunu kısa süreli olacağını söyledi.
Sigorta şirketleri taşın altına elini koydu
Bu salgının çok küçük oranda da olsa sağlık poliçelerinin artmasına neden olduğunu ifade eden Özdemir, “Sigortalılar Covid-19 tedavi gider ve masraflarının, sağlık sigortası poliçelerinde yer alan teminatlar kapsamında da olup olmamasıyla ilgili konuya fazlaca ilgililer. Bu durum toplumda sigortaya daha bilinçli bakan müşteri portföyü olduğunu gösteriyor. Aslında bakıldığında oluşan bir riskin sigortalanması da sigortacılık mantığına biraz ters. Sağlık poliçelerinde Covid-19 tedavi masraf ve giderlerini teminat kapsamına alacağını söyleyen sigorta şirketleri oldu. Türkiye’de ki sigorta şirketleri ve yöneticilerinin iyi niyetli olduklarını ve taşın altına elini koyan girişimlerinin olduğunu görmekteyiz. Müşterilerimiz adına da sigorta şirketlerine Sigorta Ekranı aracılığı ile teşekkürlerimi iletiyorum” dedi.
Kobi’ler sigorta poliçelerini yenilesinler
Küçük ve Orta Ölçekli firmalara bu kriz döneminde gerekli bilgilendirmeleri yaptıklarının da altını çizen Özdemir, şöyle devam etti: ”Yenileme dönemlerinde bu durumun geçici bir süreç olduğunu, 1 yıllık poliçe yaptırdıklarını ve faaliyetlerinin bu anlamda devam edeceğini hatırlatıyoruz. Bu anlamda sigorta poliçelerini yaptırmaya devam etsinler. Personel çıkarma durumuna bağlı olarak, hırsızlık gibi riskler daha fazla ön plana çıkacak. Dolayısıyla yıllar içerisinde yapmış oldukları birikimi çok küçük primler ödeyerek teminat altına alabilecekler. Geçici olan bu durum için kalıcı teminatlarından ve hasarsızlıklarından vazgeçmesinler tavsiyesinde bulunmak isterim.”
Sağlık, konut ve işyeri poliçesi olmazsa olmaz
Özdemir, sağlık, konut ve işyeri poliçelerinin olmazsa olmaz sigortalar arasında yer aldığını belirterek, “Ticari paketlere baktığımızda ise yangın, alacak, işveren ve sorumluluk teminatları şirketlerin faaliyet gösterdiği alanlara göre tercih edilmesi gereken poliçeler” dedi.
Özdemir, acentelerin talepleri ile ilgili ise şunları söyledi: “Yıllık ortalama komisyonunun belli bir kısmının peşin verilmesi gibi bir beklenti içerisindeler. Ama bunun çok doğru olmayacağını, sigorta şirketlerinin vermiş olduğu artı komisyonların değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi.