Ödeme sistemleri konusunda sanal pos çözümüyle 27 banka ve bankalarla çalışan 45 binden fazla üye işyerine hizmet veren Payten, sigorta sektörüne de özelleştirilmiş hizmetler veriyor. Payten Türkiye Ülke lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu, çalıştıkları firmaların sadece sektöre özel değil, kendilerine ve müşteriye yönelik özel talepleri olduğuna dikkat çekerek, “Eğer ürün tam üzerlerine oturmuyorsa gerekli ince ayarı ve terzi usulü kesimi verebiliyoruz” dedi.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
İnternetin hayatımıza girmesiyle birçok alışkanlığımız değişti. 90’lı yılların ortalarında hayatımıza dâhil olan e-ticaret de hem üretim hem de tüketim tarafında pek çok yeniliğe neden oldu. Tüm dünyada son yıllarda hızla gelişen e-ticaret, Türkiye’de de artan hacmiyle dikkat çekiyor. Pandeminin de etkisiyle yükselişe geçen e-ticaret, hayatı kolaylaştıran özelliklerinin yanında ödeme, kişisel veriler gibi konularda birtakım güvenlik zafiyetleri içeriyor. Bu noktada e-ticarete aracılık eden kuruluşlar ve sundukları hizmetlerin güvenliği daha da önem kazanıyor. E-ticarete yaptığı katkılarla dikkat çeken ve ödeme sistemleri konusunda birçok sektöre hizmet veren firmalardan birisi de Payten. 60 ülkede 28 bin çalışanıyla faaliyet gösteren Avrupa’nın en büyük altıncı yazılım firması Asseco Grup bünyesinde hizmet veren Payten, özellikle sigorta sektörüne yönelik sunduğu kişiselleştirilmiş hizmetleri ile dikkat çekiyor.
Müşterilerin talepleri doğrultusunda ürünlerini özelleştirilmiş şekilde sunduklarını belirten Payten Türkiye Ülke lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu, “Bu bizim hem bankalarda hem de sigorta firmalarında sıklıkla yaptığımız bir yöntem. Eğer ürün tam üzerlerine oturmuyorsa gerekli ince ayarı ve terzi usulü kesimi verebiliyoruz” dedi.
Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar, Sigorta Ekranı’nda Payten Türkiye ülke lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu’yu konuk etti. 20 yıldır Türkiye’de e-ticaretin gelişimine katkıda bulunan Kutlu, Türkiye ülke liderliği görevini üstlendiği Payten’le ilgili bilgiler verdi. Aynı zamanda Payten’e ait Paratika markasının da CEO’su olan Kutlu, şirket olarak son dönemde odaklarına aldıkları sigorta sektörüne yönelik sundukları özel çözümlerden bahsetti.
En büyük online ödeme ağıyız
Payten Türkiye’de yüzden fazlası mühendislerden oluşan 160 kişilik bir kadro ile çalıştıklarını söyleyen Kutlu, kaynaklarının yaklaşık yüzde 40’ını ürünleri için, yüzde 60’ını da müşterilerden gelen özel istekler için kullandıklarını ifade etti. Kutlu, Türkiye’nin en büyük online ödeme ağı olduklarını söyledi. Payten olarak verdikleri hizmetlerle Türkiye’de e-ticaretin doğuşundan bugüne kadarki yolculuğuna liderlik ettiklerine dikkat çeken Kutlu, “Sistemlerimiz üzerinden bir yıl içerisinde bir milyardan fazla kredi kartı işlemi geçti” dedi.
Prim tahsilatları için güvenli kart saklama çözümü geliştirdik
Kutlu, sigorta sektöründe sık kullanılan prim tahsilatlarının kredi kartından düzenli olarak çekilebilmesi için güvenli bir yapılanma ve kart saklama çözümü geliştirdiklerini belirterek, “Bu kart saklama çözümü, Payten’in PCI DSS Level 1 sertifikasına sahip güvenli ortamında tutularak hizmet veriyor. Sigorta firmalarının, aracı kurumların kart bilgilerinin güvenliğiyle ilgili önlemleri ve harcamaları Payten gibi firmalara outsource etmesini sağlayacak ürünler geliştirdi” dedi.
Paratika ile e-ticarete başlamak çok kolay
Kredi kartı işlemlerinin akıllı bir şekilde yönlendirilmesi, entegre sahtekârlık, kredi kartını güvenli saklama ve B2B tahsilat çözümleri, tekrarlayan ödemelerin alınmasına yönelik programlar ve link ile ödeme alma gibi online ödeme sektöründeki popüler metotların tamamını müşterilerine kullandırdıklarını belirten Kutlu, programda markaları Paratika ile ilgili de açıklamalarda bulundu.
Kutlu, Merkez Bankası’ndan aldıkları ödeme kuruluşu lisansıyla geliştirdikleri Paratika ile e-ticarete yeni başlayacak firmalara çözümler sunduklarını dile getirerek, “Tek bir entegrasyon ile 9 taksit programına kullanım sağlarken 7/24 destek ekibimizle evrak ve işlemleri tamamlanmış ve web sitesi hazır olan firmalara hızlı bir şekilde bir günde ödeme almalarını sağlayacak alt yapıyı verebiliyoruz” diye konuştu.
Güvenlik sorumluluğu Payten’de
Kutlu, acentelerin işlem yaparken belli güvenlik önlemleri almak zorunda olduklarına dikkat çekerek, Payten çözümlerinden birini kullandıklarında konu ile ilgili sorumluluklarını Payten’e devretmiş olduklarının altını çizdi. Payten’in bilgileri uluslararası kart kuruluşlarının ödeme alanında geliştirdiği standartlara uygun olarak sakladığına değinen Kutlu, bunu yaptığının ispatı olabilmesi için de belirli aralıklarla dışarıdan sistemlerine sızma testleri yaptırdıklarını aktardı. Kutlu, her ay en az bir ya da iki denetim firmasının sızma testlerinden ve sorgulamalarından geçtiklerini belirterek sistemlerinin güvenli bir şekilde çalıştığını vurguladı.
“Ödeme geçidi” ile seçim özgürlüğü
Payten’e ait ödeme geçidi ürünü ile ilgili bilgiler veren Kutlu, ürün ile firmaların çalışacakları bankayı ve sanal posu seçebildiklerini söyledi. Firmaların bankalarla ticari koşullar konusunda anlaşabildiğine dikkat çeken Kutlu, bu sayede uygun komisyon oranıyla çalışarak maliyet avantajı sağladıklarını belirtti.
Burak Kutlu, özel çalışma koşullarının kurgulanması ve firmaya seçenek özgürlüğü verilmesinin Payten’in temel çözümlerinden biri olduğuna vurgu yaparak “Bu sayede firmalar her bankanın ilgili sanal posunun teknik detayları ve ticari koşullarıyla ayrı ayrı uğraşmak yerine tek bir entegrasyon üzerinden ve tek bir noktadan mutabakat yaparak istedikleri bankanın sanal posunu bizim sistemimize tanımlayıp hemen kullanmaya geçebiliyorlar” dedi.
Uluslararası ödeme çözümleri de sunuyoruz
Hizmet verdikleri müşterilerin yurtdışına açılmak, yurtdışından ödeme almak gibi talepleri olduğunu dile getiren Kutlu, “Payten’in yurtdışında hizmet vermiş olduğu geniş ürün gamı ve o pazarlara ait tecrübesini paylaşarak onlara çözümler üretiyoruz. Bu çözümleri sadece grup bünyesinde, Avrupa’da değil, Afrika ve Latin Amerika gibi geniş bir coğrafyada da sunabiliyoruz” dedi.
İsteyen acentelere hizmetlerimizi online anlatıyoruz
Kutlu, kart saklama, secure IVR, pay by link gibi hizmetlerden yararlanmak isteyen acentelerin Payten’e başvurarak demo isteğinde bulunabileceklerini hatırlatarak acentelerin ihtiyacına uygun olarak online ortamda ekranları göstererek hizmetlerini anlatabileceklerini söyledi ve ekledi: “Ticari koşullarda farklı büyüklükte müşterilerimize müşteri segmentine uygun olarak farklı ödeme imkanları sunuyoruz. Bunlar verdiğimiz hizmetin büyüklüğüne bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Komisyon üzerinden bir ücretlendirmemiz bulunmuyor. Onun yerine aracılık ettiğimiz işlem başına ücret alıyoruz. Bir uçak bileti alana, bir araç kiralama firmasının araç kiralamasına, bir sigorta priminin bir ya da iki yıl içerisinde her ay düzenli ödenmesine de aracılık ederiz. Biz tutardan bağımsız olarak yaptığımız işlemler karşılığında sabit bir işlem bedeli alıyoruz. Sigorta firmaları sadece kullandıkları kadar bize ödeme yapıyorlar. Onun dışında belli büyüklükte, sabit ilk yatırım maliyetleri bulunmuyor.”
Online alışveriş yapan kişi sayısı 37 milyonu buldu
Türkiye’de de online alışveriş yapan kişi sayısının 37 milyonu bulduğuna dikkat çeken Burak Kutlu, bunun daha da büyüyeceğini belirtti. Online ödeme alacak kurum ve kuruluşların firmaları seçerken geniş perspektifle bakmalarını tavsiye eden Kutlu, “E-ticaretin hızlı ve güvenli yürütülmesi için ihtiyaç duyulan her anda 7/24 destek verecek bir iş ortağına sahip olmaları öneririm” dedi.
Payten olarak ödemeler dünyası ve ekosistemindeki tüm oyuncularla işbirliği yaptıklarını ifade eden Kutlu, ekosistemi büyütmek için inovatif çözümler geliştirdiklerini söyledi.
Riskimizi sigorta ile garanti altına alıyoruz
Kutlu, müşterilere hizmet verirken kendi risklerini kontrol altına alabilmek için mesleki sigorta yaptırdıklarını da belirterek, “Riskimizin bir parçasını sigorta firmalarıyla garanti altına alıyoruz. Çünkü çok ciddi bir sorumluluk var ve bunun finansal sonucu olabilir. O yüzden mesleki sorumluluk sigortamızı yapmak durumundayız” dedi.