22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

KİŞİYE ÖZEL ÜRÜN rüzgarı esecek

İhtiyaçlar çeşitlendi… Artık tüketiciler, yalnızca rekabetçi fiyatlara sahip bir poliçe istemiyor, kendi yaşam tarzlarına göre kişiselleştirilmiş ürün istiyor. Sektör de bu beklentiye cevap vermek için düğmeye bastı. Yeni dönemin yıldızı terzi usulü hazırlanan kişisel sigorta ürünleri olacak. 

SİBEL CİNGİ / SİGORTAMEDYA

Değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlar, sigorta sektöründe yeni bir dönemin başlangıcı oldu. Artık sigortacılık tek tip ürünlerle rekabetin ötesine geçiyor. Sektörün yıldızı, doğru anda, doğru fiyatla ve doğru içerikle tüketiciye ulaşan, ihtiyaca göre uyarlanabilen ürünlerin olacak… Konut, sağlık, otomobil ve daha birçok branşta herkes kendi ihtiyacına ve bütçesine göre ürün bulacak. İhtiyacı olanı ekleyecek, olmayanı çıkaracak. Kısacası herkes için aynı teminatları içeren ve paket sigortaların yerini müşterilerin o anki talep ve ihtiyaçlarını odağına alan kişiye özel ürün yer alacak. 

Şirketler cephesinde bu konuda hummalı bir çalışma söz konusu. Kasko ve sağlıkta ilk sinyaller geldi. Önümüzdeki günlerde konut başta olmak üzere birçok branşta ürünlerde kişiselleştirme başlayacak.  İhtiyaçlarla tam olarak örtüşen ürünler sayesinde sigortalılık oranlarında da ciddi bir artış bekleniyor. 

Kişiye özel tarife dönemine az kaldı

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, sektörde kişiye özel tarife, riske özel tarife dönemine geçileceğini açıkladı. Hancıoğlu, “Herkes kendi riski ile kendi skorundan sorumludur. Sigorta, sigorta riski ve sigorta moralite skoru üzerinde yürüyüp kişiselleştirilmiş tarifeye de sonuna kadar inanan bir yöneticiyim” açıklamasını yaptı. 

MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı

Pazarlama, iş yapış modelleri kişiye özel ürünlere doğru evrilecek

Sektörün klasik ürünlerden müşteriye özel ürünlere doğru yol aldığını belirten Mapfre Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Komitesi Üyesi Yıldırım Türe, “Önümüzdeki dönemde kişi bazlı, ihtiyaç paralelinde ürünlerin, teminatların çıkartılmasına ya da geniş kapsamlı değil de daha dar kapsamlı ihtiyaç giderecek primi düşük ürünlere yönelim olacak. Sigorta şirketlerinin pazarlama, iş yapış modelleri bu yönde evrilecek. Bunu becerenler, daha hızlı adapte olanlar daha karlı çıkacaklardır” açıklamasını yaptı. 

Terzi işi poliçeler müşteri memnuniyetini artırıyor

Son dönemde, kişiselleştirilmiş ve ihtiyaca özel ürünlerle dikkat çeken şirketlerden biri Ray Sigorta… Kişiye özel sigortacılık anlayışını ilk olarak kaskoda devreye alan Ray Sigorta, standart ya da çok geniş kapsamlı bir konut sigortası yerine, bireysel ihtiyaçları karşılayacak modüler ürün opsiyonları üzerinde de çalışmalar yürütüyor. Yeni ürünün 2022 yılında müşterilerin hizmetine sunulması bekleniyor. Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Yapılan global araştırmalar, yeni nesil tüketicilerin sadeliği sevdiğini, bu sebeple standart ürünlere yatkın olduğunu ama aynı zamanda esneklik sağlayan ve kişiselleştirilebilir ürünleri de tercih ettiğini gösteriyor. Yeni konut sigortası ürünümüzle hem teminatlarla hem de asistans hizmetleriyle yeni bir sigorta anlayışı ortaya koyacağız” dedi.

Erdoğan, terzi işi poliçelerin hem üretimi hem de müşteri memnuniyetini artırdığına dikkat çekti. Erdoğan, şöyle devam etti: “Artık sigortacılık tek tip ürünlerle rekabetin ötesinde; müşteriye doğru anda, doğru fiyatla ve kapsamla ulaşmaya dönüşmüş durumda. Ray Sigorta olarak geleneksel ürünlerin tam olarak temas edemediği ya da teminat açığı bulunan noktaları belirleyip, riskleri doğru değerlendirerek ürettiğimiz kişiye özel çözümlerle fark yaratıyoruz.” 

Firuzan İşcan
Firuzan İşcan

Gençlere özel ihtiyacın kadar yükle sağlık sigortasını hayata geçirdik

İhtiyaçların çeşitlendiğini ve sahayı doğru okumanın öneminin arttığını belirten AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, farklı kesimlerin farklı ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler geliştirmeye önem verdiklerini açıkladı. İşçan, özellikle sağlık alanında farklı kesimlerin farklı ihtiyaçları olduğunu belirterek bu kapsamda hayata ‘AXA Genç Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’ ürününü geliştirdiklerini kaydetti. İşcan da kişiye özel ürünlere en güzel örneklerden biri olan ‘AXA Genç Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’ ile ilgili şu bilgileri verdi: “Özellikle bu dönemde üniversitede okuyan öğrencilerini kendimize hedef kitle olarak aldık. AXA Genç Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, sektörde önemli bir yenilik. Bu ürünümüzde 4 yıl boyunca geçerli bir poliçe sunuyoruz. Neden 4 yıl? Bir üniversite gencinin farklı bir şehirde okumaya giderken ailesinin onun cebine koyacağı bir kart, poliçe olarak konumladık. Aklının onda kalmaması için bir sağlık sigortası veriyoruz ve 4 yıl boyunca geçerli olacak. Burada birazcık ufkumuzu genişletiyoruz. Sınırların dışına çıkıp bakmak gerekiyor. Burada ihtiyaçtan, müşteriden yola çıkarak geldik. Bir özelliği daha var. Gençlerimizin özellikle telefonda çok kullandığı kontör mantığıyla da ayakta tedavi teminatı eklenebiliyor. Ve bunu sabit primde sunuyoruz. Şu anda 4 yıllık poliçeyi 1200 liradan satışa sunduk. İçinde bir tane ayakta tedavisi de hediye. İsterse bu ayakta tedaviyi 1’lik, 3’lük, 5’lik, 6’lık paketlerde ekleyerek kontör mantığında poliçesini bu 4 yıl boyunca ayakta tedavi ile de ihtiyacı olduğunda kullanabiliyor.”

Generali “Benim Kaskom” ile trende ayak uydurdu 

Generali Sigorta da yeni akıma ayak uyduran şirketlerden biri. Şirketin yeni ürünü Benim Kaskom, “Fiyatını Kendin Belirle” opsiyonu ile her bütçeye özel kasko poliçesi oluşturabilme imkanı sunuyor. Otomobil ve kamyonet tipi araçlar için poliçe düzenleyebilme imkânı sunan, “Benim Kaskom” ürünü; modüler yapısı ile araç sahibinin kendi kasko teminat paketlerini oluşturmasına olanak tanırken, ihtiyaç dâhilinde olmayan teminatlara ekstra prim ödeme zorunluluğunu da ortadan kaldırıyor. Benim Kaskom, sigortalının araç yaşı ve poliçe sahipliği bilgilerini değerlendirerek, her müşteri için özelleştirilmiş teminat paketleri de sunuyor. 

Aksigorta sürücüye göre fiyatlandırma yapıyor

Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla ürün ve hizmetlerini geliştiren Aksigorta, kasko ve trafik poliçeleri ile kişiye özel çözümler sunuyor. Bu çözümlerden biri de Aksigorta’nın, Tofaş Fiat iş birliği ile hayata geçirdiği “ Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko ”… Güvenli sürüşün desteklendiği sistemde, ‘Akıllı Fiyatlandırma’ yöntemi kullanılıyor. Kaskonun yanı sıra trafik ürünlerinde de kullanılmaya başlayan ve güvenli sürüşün desteklendiği ‘Akıllı Fiyatlandırma’ sisteminde sürücülerin aracı kullanırken hızlanma, vites geçişleri, sürüş hızı ve yavaşlama verileri analiz ediliyor. Yüksek veri işleme yetkinliği ile kişiye özel ürün geliştirmede öncü şirketlerden biri olan Aksigorta, sürüş puanı 75’in üzerinde olanlara yüzde 8,5 ile yüzde 10 arasında indirim uygulanıyor. 

Kişiselleştirme, sigorta sektörünün geleceği

Dijitalleşme ile sigorta pazarında, verileri toplamak, sınıflandırmak ve analiz etmek artık çok kolay. Bu da sektörde kişiye özel ürün gelişimine büyük bir katkı sağlıyor. McKinsey & Company’nin bu konuda hazırladığı rapora göre ‘Kişiselleştirme, sigorta pazarlamasının geleceği’… Veriye dayalı kişiselleştirmenin verimli operasyon ve keyifli müşteri deneyimi anlamına geldiği vurgulanan raporda “Nesnelerin İnterneti (IoT), yapay zeka, makine öğrenimi ve veri analitiği gibi dijital sigorta araçları ve teknolojisi, yalnızca sigortacılık uygulamalarını iyileştirmeye ve dolandırıcılığı tespit etmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda sigortacıların gerçekten kişisel deneyimler sunmasına yardımcı olur” açıklamalarına yer veriliyor. Yine küresel çapta yapılan başka bir araştırmaya göre de sigorta müşterilerinin yüzde 80’inin otomobil, ev veya hayat sigortası satın alırken kişiselleştirilmiş teklifler istiyor. 

Tüketici arabayı kullandığı kadar sigorta istiyor

Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinin bir teknoloji şirketi gibi çalışmasına olanak tanıyan yazılımı şirketi EIS Group’un ‘Müşteri Pusulası’ araştırmasına göre poliçe sahiplerinin yüzde 20’si kişiselleştirme yapılmadığı için sigorta şirketi ile yollarını ayırıyor. Araştırmada kişiye özel ürünlerin en büyük itici gücünün ise kullanıma dayalı özelliklerin olduğuna dikkat çekiliyor. Örneğin tüketicilerin yarısından fazlasının artık yalnızca araba kullandıklarında ödedikleri bir sigortası poliçesi satın almayı düşündükleri belirtiliyor. Araştırmanın sonuçlarında şu vurgu yapılıyor: “Günümüzde tüketiciler, yalnızca rekabetçi fiyatlara sahip bir poliçe sunan bir sigortacı aramıyor. Aynı zamanda sigortanın kendi yaşam tarzlarına göre kişiselleştirilmesini de istiyorlar. Kullanıcı tabanlı uygulamalar giderek artacak ve 2026 yılında küresel pazar önemli bir büyümeye tanıklık edecek.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER