18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

‘Yüksek hizmet kalitesi ile sigortalıların sadakatini arttırmayı hedefliyoruz’

“Alpha Assistance olarak optimum sayıda, yıpranmamış ve mutlu hizmet birimleri ağını oluşturduk. Bu yapının bize yüksek hizmet kalitesi ve yüksek müşteri sadakati olarak döneceğini düşünüyorum” diyen Alpha Assistance Genel Müdürü Burak Gürkan “Grup şirketimiz ile birlikte geliştirdiğimiz yepyeni asistans yazılımı olan DigiAlpha ile operasyon merkezinin etkin, hızlı ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak hizmet verebilmesini sağlıyoruz” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Çeşitli risklerin gerçekleştiği durumlarda sigortalının yaşayabileceği muhtemel mağduriyetlerin ve maddi kayıpların azaltılmasını sağlayan  ‘asistans’ hizmetlerinde, çeşitlilik her geçen gün artıyor. Yol yardımından otelde konaklamaya, eve öğretmen gönderilmesinden, acil ilaç temini vb. onlarca başlıkta sunulan asistans hizmetleri sigortalılar için artık olmazsa olmazlardan biri. Hatta, Türkiye bu konuda oldukça gelişmiş durumda.

Asistans sektörünün önemli oyuncularından biri olan Alpha Assistance Genel Müdürü Burak Gürkan, gelişmiş ülkeler ile karşılaştırıldığında, Türkiye’deki asistans hizmetlerinin  oldukça kapsamlı olduğunu açıklıyor. Gürkan,Ülkemizde, özellikle yol yardım ve konut yardımda gelişmiş ülke örneklerine göre çok daha kapsamlı hizmetler sunuluyor; bunun da ötesinde yeni öneri ve taleplere hızlı yanıt verebilecek bir tedarikçi ağını görece kısa sürede örgütlemek mümkün” diyor. Asistans hizmetlerinin sigorta poliçelerinin satışını tetikleyici özellikleri nedeniyle bu hizmetlerin, artık sigorta müşterisi için vazgeçilmez olmasına neden olduğuna dikkat çeken Gürkan, Bununla birlikte gelişmiş ülkelerde iş modeli ve satış modeli olarak çok farklı çalışmalar var. Özellikle sigorta ve asistans sektörünün, başta finans olmak üzere, diğer sektörlere birlikte kurguladıkları projeler öne çıkıyor” açıklamasını yapıyor.

Talep sürekli artıyor

Gürkan, asistans hizmetlerine olan talep artışı ile ilgili şu açıklamayı yapıyor: “Sigorta sektörünün aktörleri olan sigorta şirketleri, acenteler ve ilgili dernekler tarafından hizmetler tanıtıldıkça, en önemlisi sigortalılar tarafından kullanıldıkça ve sigortalıların hayatlarını kolaylaştırarak memnuniyet sağlandıkça, hem kapsam olarak hem de kullanım frekansı olarak daha yüksek seviyelere ulaştı.” Gürkan, ürünler ve hizmetlerin de gelen talepler doğrultusunda şekillendirilerek bugünkü hallerini aldığını ve bu konudaki geliştirmelerin durmaksızın devam ettiğini ifade ediyor.

Pandemi sonrası patlama yaşandı

Pandemi sürecinde yaşananlara da değinen Gürkan, özellikle normalleşme dönemlerinde ikame araç hizmetinde ciddi yığılmalar olduğuna, birçok küçük kiralık araç firmasının kapanmasının da kiralık araç temininde zor anlar yaşanmasına sebep olduğuna dikkat çekiyor. Gürkan’a göre; bu durum asistans şirketlerinin en başta çözümlemesi gereken konu haline geldi.

Alpha Assistance Genel Müdürü Burak Gürkan
Alpha Assistance Genel Müdürü Burak Gürkan

Genel olarak pandemi döneminde düşüş yaşayan hizmetlerin, normalleşme sonrası patlama yaşadığını belirten Gürkan, ani talep artışlarının sektöre etkisini şöyle özetliyor: “Hizmet taleplerinin belli zaman aralıklarında frekansının artması, hizmet birimleri ağını iyi yöneten asistans şirketlerini öne çıkarıyor. Sigortalılara ilk hizmeti götüren ve memnuniyetleri üzerinde önemli etkiye sahip olan taraf hizmet birimleridir. Yaygın, bağlılığı yüksek ve etkin bir maliyet yönetimi ile çalışan hizmet birimleri ağı, asistans şirketinin hem hizmet kalitesini hem de fiyatlama politikasını doğrudan etkiliyor. Alpha Assistance olarak optimum sayıda, yıpranmamış ve mutlu bir hizmet birimleri ağını oluşturmuş olmanın heyecanını taşıdığımızı ve bu yapının bize yüksek hizmet kalitesi ve yüksek müşteri sadakati olarak döneceğinden emin olduğumuzu söyleyebilirim.”

Farklı firmalarla çözüm ortaklıkları yapacağız

Pandemi dolayısıyla yoğun kısıtlamaların yaşandığı 2020 yılının ardından normalleşmenin yaşandığı 2021 yılının son çeyreğine yaklaşırken şirketler 2022 hazırlıklarına başladı. Bir asistans şirketinin sağladığı yol yardım, bireysel yardım ve konut yardım gibi geleneksel ürünlerin yanı sıra 2’nci el garanti hizmetlerini de sunan Alpha’nın önümüzdeki dönem için hedefi farklı firmalar ile çözüm ortaklıkları yaparak ilerlemek. Bu konudaki görüşmelerinin daha çok bireysel ürünler üzerine yoğunlaşarak devam ettiğini söyleyen Gürkan, “Asistans pazarı hacim olarak sürekli büyümekte, hizmet talepleri çeşitlenmekte ve teknolojik gelişmelerden doğrudan etkilenmekte. Alpha Assistance yakın gelecekte dijital dönüşümü başarmak, hızlı ve etkin hizmetleri ile mutlak müşteri sadakatini sağlayabilmek için sürekli yeni yatırımlar yapıyor” şeklinde konuşuyor.

DigiAlpha, Alpha Assistance’ı öne çıkarıyor

İnsana ve teknolojiye yatırım yaptıklarını belirten Gürkan,Alpha’nın bu iki alandaki çalışmaları hakkında şu bilgileri veriyor: “Hizmet birimlerimizi özenle seçiyor, onların mutluluğunu önemsiyoruz; Alpha Assistance çatısı altında tüm seviyelerde yetkin, deneyimli ve dinamik profesyoneller ile birlikte çalışıyoruz ve grup şirketimiz ile birlikte geliştirdiğimiz yepyeni asistans yazılımı olan DigiAlpha’yı kullanıyoruz. Sektörün en gelişmiş operasyon yazılımı olarak tanımlarsam umarım sınırı aşmış olmam; ama bir operasyon merkezinin etkin, hızlı ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak hizmet verebilmesi için çok iyi tasarlanmış bir yazılım oldu DigiAlpha. 1 yıla yakın süredir sürekli geliştirmeler ve yeni modüller ile oluşturduğumuz yazılımımız bugün bizi en öne çıkaran özelliklerden biri haline geldi.”

Gri Sigorta’dan sonra Arex Sigorta ile de anlaştı

Eylül 2020’de açılan Alpha Assistance, Ocak 2021’de bir otomotiv kontratını imzalayarak operasyonunu tam anlamıyla başlattı. Nisan 2021’de Gri Sigorta ile anlaşan şirket, geçtiğimiz günlerde de Arex Sigorta ile sözleşme imzaladı. Gürkan, gelecek döneme ilişkin olarak şunları söylüyor: “Gri Sigorta ve Arex Sigorta dışında, bir sigorta şirketi ile daha anlaşmaya vardık. Sözleşmelerin imzasını takiben çok yakında duyuruyu yapacağız. Bunların yanında hem çağrı merkezi olarak hem de ikinci el oto garanti ve asistans hizmetleri olarak farklı modellerde yürüttüğümüz projeler mevcut. Alpha Assistance olarak, müşteri sadakatini sağlayıcı stratejileri uygulayarak doğru hizmet ile yolumuzda ilerlemek en büyük arzumuz. Bunu tesis edebilmek için de, söz verdiklerimizi zamanında yerine getirerek, her zaman erişilebilir olarak, müşterilerimiz ile sürekli iletişimde kalarak, müşterilerimizin tavsiye, dilek ve negatif bildirimlerini dikkate alarak büyüyen bir yapı oluşturuyoruz.”  

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER