Türkiye’de trafiğe kayıtlı 25 milyon araç içinde sadece 7 milyon aracın kasko poliçesi var. Özellikle son dönemde sıkça karşılaştığımız afetler ve artan riskler ise kasko poliçesini artık zorunlu kılıyor. Trafikteki 18 milyon kaskosuz aracı hedefine alan sigorta şirketleri de çıkardıkları yeni ürünlerle hem pastadaki paylarını artırmak hem de sigorta bilincini artırmak için düğmeye bastı.
Türkiye’de trafikteki her 4 araçtan sadece birinin kaskosu var… Bu rakam, araçlar ve sürücülerin trafikte karşılaştıkları risklerin yanı sıra son dönemde artan yangın, sel, deprem ve hırsızlık gibi risklere karşı ne kadar güvencesiz olduğunun önemli bir göstergesi.
Türkiye’de trafiğe kayıtlı 25 milyon araç içinde yaklaşık 18 milyon aracın kaskosunun olmadığı düşünüldüğünde kasko konusunda gidecek önemli bir yolumuz olduğu çok açık.
Kimi zaman sigorta bilincinin oluşmamasından kimi zaman da yüksek fiyatlar nedeniyle araç sürücülerinin yaptırmaktan kaçındığı kasko pazarını büyütmek için sigorta şirketleri de kolları sıvadı. Şirketler, ihtiyaçlara yönelik hazırladıkları uygun fiyatlı ve geniş teminatlı yeni kasko ürünleri ile kasko pazarını büyütmek için stratejilerini yeniden belirliyor.
Bu konuda ilk harekete geçen şirketlerden biri de Ray Sigorta oldu. Şirket piyasaya sürdüğü yeni ürünü Başlangıç Kasko ile kaskosu olmayan 18 milyon aracı hedefine alırken, Neova Sigorta da 5 yıllık büyüme stratejisinde ilk sıraya kaskoyu koydu.
Fiyat nedeniyle kasko yaptırmayanlar için uygun bir alternatif sunuyoruz
Farklı iklimlerin aynı anda yaşandığı ülkemizin, küresel ısınmayla birlikte bazı iklim olaylarına maruz kaldığını belirten Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Son yıllarda meydana gelen sel ve dolu gibi doğa kaynaklı afetler, araçlarda çok fazla hasara neden oldu.
Bu doğa olayları yüzünden sürücüler de çok zor durumda kaldı. Öngörülemeyen doğa olaylarının sebep olduğu risklerin bu kadar arttığı dönemlerde kasko gibi koruyucu ürünler daha da önem kazanıyor” dedi.
Kayıtlı 25 milyon araç için 7 milyon poliçenin bulunduğunu ve penetrasyonun yüzde 29 gibi düşük bir seviyede kaldığını da ifade eden Erdoğan, “Kasko branşı, ülkemizde en çok hasar ödemesinin gerçekleştiği branşlar arasında geliyor. Kasko branşında 2020 yılında gerçekleşen hasar toplam 6,3 milyar liraya yakın.
Bu yılın ilk çeyreğinde gerçekleşen hasarların toplamı ise şimdiden 2 milyar liraya ulaştı. Özellikle son dönemde dolu, sel gibi hasarlardaki büyük artışlar göz önüne alındığında, risklerin oldukça arttığı günümüz koşullarında sigorta şirketleri olarak kaskosu olmayan 18 milyon araç sahibi için çözüm üretmeliyiz” şeklinde konuştu.
İyi bir başlangıç olacak
Ray Sigorta’nın yeni ürünü Başlangıç Kasko ise maliyetler nedeniyle kasko ürünlerine uzak duran araç sahiplerine ekonomik fiyatları ile hitap ediyor. Yeni ürünleri Başlangıç Kasko’nun, bilhassa kaskosu olmayanlar için iyi bir başlangıç olacağını ve daha önce kasko yaptırmış ancak finansal nedenlerle yenileyemeyenlerin de bütçelerine uygun bir alternatif olacağını belirten Koray Erdoğan, şunları söyledi: “Başlangıç Kasko ile araç sahiplerinin kontrolünde olmayan dolu, sel, yangın, hırsızlık gibi büyük risklere karşı güvence sağlıyoruz.
Bu ürünün önemli özelliklerinden biri de aynı geniş kapsamlı kasko ürünlerinde olduğu gibi hasarsızlık kademelerinin bir üst seviyeye taşınabilmesi. Üstelik dolu hasarlarına özel onarım hizmetleri başta olmak üzere geniş kapsamlı pek çok ek faydayı da ürünümüze dâhil ettik. Tüm bu hizmetleri de, kasko kullanımının yaygınlaşmasına katkıda bulunmak adına; ayda 39 TL’den başlayan makul fiyatlarla müşterilerimize sunuyoruz.”
Neova, kaskoda ürünlerini farklılaştıracak özellikler ekleyecek
Neova Sigorta da 5 yıllık büyüme stratejisini geçtiğimiz günlerde açıkladı. Bu stratejide kasko branşı da önemli bir yer tutuyor.
Stratejik önceliklerinin en başında kaskoda büyümek olduğunu belirten Neova Katılım Sigorta Genel Müdürü Özgür Bülent Koç, “Kasko ürünümüzü piyasadan farklılaştıracak yeni özellikler ekleyeceğiz. Marka kasko çalışmalarımız devam ediyor, bu konuda istekliyiz” dedi.
‘Vatandaş kasko konusunda bilinçlendirilmeli‘
Kasko pazarındaki son durumu değerlendiren Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu Başkanı Murat Büyükçelebi, yaşanan afetlerden sonra sigortalı sayısında bir artış yaşandığına dikkat çekiyor. Büyükçelebi, “Özellikle yangın ve sel afetlerinden sonra ev ve işyeri sigortalarında talep artışı olduğu kesin.
Ama yeterli düzeyde mi derseniz değil. Bu durum kasko ürünlerinde de aynı şekilde. Şirketler yeni ürünler çıkararak bu konudaki talebi artırmak istiyor. Şu anda kasko konusunda birçok şirketin pazara sunduğu yeni ürünleri var.
Biz acenteler olarak müşteriden gelen istek ve ihtiyaçları şirketlerle paylaşıyoruz. Sigorta şirketleri de bu istekler doğrultusunda yeni ürünler çıkarıyor ya da mevcut ürünlerin teminatlarını gözden geçirip yeniden sigortalılara sunuyorlar” dedi.
Yeni araçlarda sigortalılık oranının yüksek olduğunu ama ikinci ellerde 4 araçtan sadece birinin kaskolu olduğunu hatırlatan Büyükçelebi, “Önemli olan bu araçları sigortalayarak kasko pazarını büyütmek.
Bu noktada şirketlerin sunduğu uygun fiyatlı ürünler ve eklenen yeni teminatlarla zenginleştirilen mevcut ürünler hep yeni sigortalı kazanmak için yapılan uygulamalar. Bu konuda birçok şirketin çalışması var” değerlendirmesinde bulundu. Kasko pazarının büyümesi için yeni üründen ziyade vatandaşın bu konuda bilinçlendirilmesinin daha önemli olduğunu belirten Büyükçelebi, bu noktada Türkiye Sigorta Birliği’ne büyük görev düştüğünü söyledi.