23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Nevra Yener: Yeni ürün ve hizmetlerle sektöre farklı bakış açısı getireceğiz

Tur Assist, 2020 yılı için hedeflerini belirledi. Tur Assist Genel Müdürü Nevra Yener, önümüzdeki yıl piyasada olmayan yeni ürün ve hizmetlerle sektöre farklı bir bakış açışı getireceklerine dikkat çekti.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Tur Assist Genel Müdürü Nevra

Asistans sektörünün önde gelen firmaları arasında yer alan Tur Assist, 2020 yılı için strateji planını çizdi. Şirket, 2020 yılında hayata geçirmeyi planladığı yeni ürün ve hizmetlerle birlikte sektördeki konumunu daha da güçlendirerek asistans hizmetlerine farklı bir bakış açısı getirmeyi hedefliyor. “Artık sektörün tüm oyuncularının farklılaşan hizmet kalitesi ve anlayışıyla ön plana çıkacağı bir dönemden geçiyoruz” diyen Tur Assist Genel Müdürü Nevra Yener, bu kapsamda 2020 yılında müşteri hizmet kalitesini artıracaklarını ve piyasada olmayan yeni ürün ve hizmetlere odaklanacaklarını söyledi.

Özel risk ürünleri hazırlıyoruz

Türkiye’de asistans sektörü rekabetin oldukça yoğun olduğu sektörler arasında yer alıyor. Her geçen gün rekabetin arttığı sektör, 2019 yılında ekonomide yaşanan çalkantılardan da nasibini aldı. Sektörde tüm oyuncuların yeni ürünlerle farklılaşmaya çalışsa da aslında hem sektörün hem de rakiplerin kendilerini tekrarladıklarına dikkat çeken Tur Assist Genel Müdürü Nevra Yener, bu durumun 2020 yılında özellikle üzerinde durulması gereken bir konu olduğunu söyledi. Yener, “Önümüzdeki yıl hayata geçirmeye hazır olduğumuz yeni ürün ve hizmetlerle asistans hizmetlerine farklı bir bakış açısı getireceğimizi ve sektördeki konumumuzu daha da güçlendireceğimizi düşünüyorum. Bu kapsamda farklı alanlarda, başta sigorta şirketlerine, otomotive sektörüne ve diğer B2B2C kanallara yönelik yeni asistans hizmet paketleri ve özel risk ürünleri hazırlıklarımızı tamamlamış bulunuyoruz” diye konuştu. Nevra Yener, Tur Assist olarak hayatın her alanına dokunan yeni oluşturdukları geniş kapsamlı ve yaratıcı ürünlerle dijital bir deneyim sunmaya hazır olduklarını da belirterek, “Dijital inovasyon çerçevesinde kurguladığımız ürün ve hizmetlerimiz ile müşterilerimizin 360 derece asistans ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmak bizim için son derece önemli” dedi

Daha yaratıcı olmamız, daha sıra dışı düşünmemiz gerekli

Türkiye’de kişi başına düşen sigorta prim harcamasının hala çok düşük seyrettiğini kaydeden Yener, ülkemizdeki 150-160 dolarlık harcamanın dünyada 650-700 dolar seviyesinde olduğunu söyledi. Yener, “Aynı şekilde sigorta sektörünün GSMH’dan aldığı pay dünyaya kıyasla çok düşük kalıyor. Ama ben bunu negatif bir durum olarak düşünmüyor, bu durum sektörün genişlemesi için hala büyük bir hacme sahip olduğunun bir göstergesi diye düşünüyorum. Bu gelişen yapı içerisinde sektöre yeni oyuncuların girmesini, yine bazı şirketlerin güçlerini birleştirmesini, sektör genişleyip büyürken doğal bir süreç olarak görüyorum. Sektörün gelişmesi adına bizlerin de büyük bir sorumluluğu olduğu bilincinde olarak, durmadan kendimizi geliştirip, çağın yenilikleri ve gerekliliklerini yakından takip edip, bu yenilik ve gerekliliklere adapte olarak sigortalıların ihtiyaçlarını karşılamak için daha yaratıcı olmamız, daha sıra dışı düşünmemiz gerektiği görüşündeyim” değerlendirmesini yaptı

Tedarikçi ağımız en büyük gücümüz

Yener, Tur Assist’in asistans sektöründeki en önemli güçlerini ise tedarikçi ağı olarak tanımladı. “Bu büyük ve geniş ağın önemli bir bölümü, çok uzun yıllardır sadece Tur Assist ile çalışıyor” diyen Yener, tedarikçileri için şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz onlarla güçlüyüz ve gerçekten onlarla bir aile gibiyiz. Tüm sektör paydaşlarını olumsuz etkileyen içinde bulunduğumuz ekonomik koşullar, hiç şüphesiz tedarikçi ağımızı oluşturan iş ortaklarımızı da olumsuz etkiledi. O nedenle 2019 yılının onlar için de kolay bir yıl olmadığını söyleyebiliriz. Özellikle rent a car iş ortaklarımız için; senenin ilk yarısı artan döviz kurları, araç satın alma maliyetleri, yüksek banka kredi faiz oranları, krediye erişim zorlukları, hatta sıfır araç bulma zorlukları, mevcut filo satış fiyatı ile yeni araç satın alma arasındaki farkın çok açılması gibi nedenlerle çok zor geçti. Bu zorluklar, içinde bulunduğumuz yılın ikinci yarısına da yansımaya devam ediyor. Bu duruma karşın bu dönemde tedarikçi iş ortaklarımızla tıpkı bir aile gibi şeffaf şekilde sorunları masaya yatırarak, birbirimize destek olarak ilerledik. Bizi bu yıl da rakiplerimizden farklı kılan bu oldu. Tüm paydaşlarla kazan-kazan modelini benimsedik ve bunda ısrarcı olduk.”

Sektörün üzerinde büyüdük

2019 yılının sigorta ve asistans sektörü açısından zor bir yıl olmasına karşın, Tur Assist’in bu yılı da başarılı geçirdiğini ifade eden Yener, Tur Assist’in sektörün üzerinde büyüdüğüne de dikkat çekti. Yener, “Yol yardım ve ikame araç hizmetinde Tur Assist sektörde lokomotif olmayı sürdürdü. Tur Assist olarak biz 2019’da sadece büyüme hedeflemedik, sürdürülebilir bir büyüme hedefledik ve bunu da başardık. Rekabet farklılıklarımızı güçlendirici, inovatif yepyeni çözümlerle B2B iş ortaklarımıza değer yaratabilmeyi hedefledik ve buna da artık hazırız. Zorluklarına rağmen hedeflerimizi gerçekleştireceğimizi, yılı yepyeni bir Tur Assist olarak kapayacağımızı düşünüyoruz” diye konuştu.

Hizmet süreçlerini pratik hale getireceğiz

Tur Assist olarak 2020 yılında liderliklerini korumayı hedeflediklerini kaydeden Yener, partnerleri ve tedarikçi ağları ile birlikte oluşturdukları ekosistemi sağlıklı bir şekilde ayakta tutmak istediklerini de söyledi. Yener, ilk müşterilerinin sigorta şirketleri olduğuna değinirken, 2020’de de onlara Turnkey hizmetler vermeye devam ediyor olmak istediklerini ifade etti. “Bu hizmetlerin boyutlarını değiştirmeye devam etmek hedeflerimiz arasında yer alıyor” diyen Yener, “360 derece Turnkey ile onların ihtiyaçları ışığında geliştirilmiş, paketlenmiş çözümler ve o çözümleri sunabileceğimiz çok geniş bir tedarikçi hizmet birimi ağı ile dijital çözümler ve onların son tüketicilerine sunabileceği satış kanallarının boyutunu daha da genişletmeyi düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

Hayata dokunan ürünler sunacağız

Yener, bu yeni dönemde mevcut ürün ve hizmetlerle birlikte hayatın her alanına dokunan yaratıcı ürünlerle dijital bir deneyim sunmaya hazır olduklarının da altını çizdi. Bu kapsamda müşterilerine sundukları hizmet süreçlerini daha pratik hale getirmek ve hizmet kalitesini daha ileri seviyelere taşımak adına dijitalizasyon alanında yeni bir yapılanma sağladıklarını da kaydeden Yener, diğer hedefleri ile ilgili şu bilgileri verdi: “Operasyonel yükü azaltacak, maliyetleri düşürecek, suistimale açık konuları daha etkin bir şekilde yönetecek olan yenilikçi çözümlerimizdeki başarıyı 2020’de de geliştirmeye devam ederek aktif takipçisi olacağız. 2020 yılı için beklentilerimizi özetlersek; ekonominin sektör açısından rahatlatıcı bir yıl olması temennisi ile dijital inovasyon çerçevesinde kurguladığımız ürün ve hizmetlerimiz ile sektörün en inovatif asistans şirketi olarak liderliğimizi daha da pekiştirerek ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmak. İş ortaklarımız ve hizmet birimi ağımız ile kalıcı rekabet avantajları yaratarak büyüyebilmek. Yeni ürün ve satış kanallarımız ile rakiplerimizin hep birkaç adım önünde kalmaya devam etmek diyebiliriz.”

Ekonomik sıkıntılar alışkanlıkları değiştirdi

Yaşanan ekonomik sıkıntılar sonrası artan yedek parça ve otomobil fiyatlarının ve işçilik ücretlerinin sigorta özellikle kasko primlerinin artmasına neden olduğuna da dikkat çeken Yener, bu durumun sigortalıları kasko yaptırma konusundaki alışkanlıklarını olumsuz etkilediğini söyledi. Yener, “Tabii ki sektördeki bu hacim düşüşü; sigorta poliçeleri ve hizmet sunan asistans sektörü için bir hacim kaybı anlamına gelse de biz farklı hizmetlerle bu düşüşü dengeleyebildik diyebilirim. Tur Assist olarak kasko yaptıramayıp, kaskodaki asistans hizmetlerini sigortalılarla buluşturmayı hedefleyen sektöre nefes aldıracak Joker gibi genişletilmiş hizmet paketlerimiz de var. Çekici, yerinde onarım, kiralık araç, mini onarım, lastik onarım ve oto cam hizmetlerini barındıran Joker’in sigortalılık bilincinin yaygınlaşmasına ve sektör gelirlerinin artışına olumlu katkıda bulunacağını düşünüyorum” diye konuştu.

Partnerlerimizle birlikte fedakârlık gösterdik

Türkiye’de 2018 yılının ikinci yarısında başlayan döviz kurundaki artışlar sonucu ekonomide yaşanan sıkıntıları ve sektöre yansımalarını da değerlendiren Yener, şunları söyledi: “Bu dönemde hasar ve tedarik maliyetlerindeki artış asistans sektörünü olumsuz etkiledi. Bunun etkileri 2019 yılının ilk iki çeyreğinde kendini gösterdi. Buna karşın gerek asistans şirketlerinin, gerekse onların sigorta partnerlerinin müşteri odaklı hareket ettiklerini söyleyebilirim. Göreve başladığımdan beri hiçbir sigorta partnerimizle, ‘Kapsamı kısalım; hizmetin kalitesini sınırlandıralım’ şeklinde aramızda bir konuşma geçmedi. Her iki taraf da karşılıklı fedakarlık göstermek istedi. Bu durum sigorta sektörünün olgunluğunu ve müşteri odaklılığını kaybetmediğini göstermesi açısından da çok güzel. Sektör büyüyecekse müşteriye sunulacak olan katma değeri, yaşattığı müşteri deneyimini ön plana çıkarmaya devam ettiği ve imajını bozmadığı sürece büyüyebilir. Tabii ki ekonomideki sorunlar, iniş ve çıkışlar Türkiye’nin gerçeği. Bu zor zamanlarda çizgimizi bozmazsak, iyi zamanlarda bu durum sektöre olumlu olarak geri döner. Tur Assist olarak biz de bu dönemde, sigorta partnerlerimize maksimum ölçüde destek olabilmeyi hedefledik.”

Yeni isimlerle yönetim kadromuz güçlendi

Öte yandan Tur Assist olarak gelecekteki hedeflerine ulaşmak adına yönetim kadrosunda ve şirket yapılanmasında önemli değişiklikler yaptı. Bu kapsamda şirket bağlı olduğu Mapfre Asistencia bünyesinde 25 yıldır farklı ülkelerde çeşitli üst düzey pozisyonlarda çalışan Frida Christopoulou’yu Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak bünyesine kattı. Frida Christopoulou’nun edinmiş olduğu deneyimlerle kendilerine çok önemli katkılar sağlayacağını ümit ettiğini belirten Yener, yönetimdeki değişiklikler hakkında şunları söyledi: “Asistans sektöründeki rakiplerimizden farklılaşmak, yeni hizmetler ve satış kanalları oluşturmak adına şirketimizin bünyesinde oluşturduğumuz Kanal Yönetimi ve Pazarlama Direktörlüğü de bu değişimin kuşkusuz en önemli parçalarından biri. Burada da Kanal Yönetimi ve Pazarlama Direktörü görevini üstlenen Rozli Hekimoğlu Mazon’un Tur Assist’e ve asistans sektörüne farklı, yenilikçi bakış açılarını katacağını düşünüyorum. Yine uzun yıllar sigorta sektörünün lider oyuncularında ürün yönetimi, teknik ve aktüerya, risk yönetimi alanlarında üst düzey roller üstlenmiş olan Zeynep Onat, Mart ayı itibariyle şirketimiz bünyesinde Teknik Departman Direktörü olarak görevine başladı. 3-5 yıl öncesine göre ciddi anlamda değişen tüketici asistans bilinci, hizmet kullanımı, Türkiye’nin makro-ekonomik gerçekleri ve bunun tedarik network maliyetlerindeki ciddi yansımaları gibi etkenlerle, daha kabul görmüş tekniklere göre yapılması gereken fiyatlamada, geleceğe yönelik projeksiyonlarda ve iş ortağımız sigorta şirketlerimizin analiz ihtiyaçlarında farklı yaklaşımları, bakış açılarını şimdiden Tur Assist’e kazandırdığının altını çizmek isterim. Yeni dönemde yenilenen yönetim kadromuzla daha müşteri odaklı hareket eden, gelişen dijital dünyaya daha fazla ayak uyduran, rakiplerinden her anlamda farklılaşan, bu doğrultuda kendini sürekli yenileyen bir şirket olmayı hedefliyoruz. 2019 yılı bunun meyvelerini gösterdiğimiz önemli bir yıl olacak.”

HAYATIMIZ SİGORTALI / HAZİRAN 2020

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER