Anadolu Sigorta, teknoloji ve dijitalleşme alanlarındaki fark yaratan uygulamalarına her geçen gün yenilerini ekleyerek hasar süreçlerine hız kazandırmaya devam ediyor.
Bir süredir pilot çalışmaları devam eden Uzaktan Görüntülü Ekspertiz Uygulamasının devreye alımı ve yaygınlaştırmasını tamamlayan Anadolu Sigorta; özellikle konut ve işyerlerindeki küçük ölçekli hasarlarda eksperlerin riziko adresine gitmesine gerek kalmadan uzaktan hasar tespit işlemlerini hızlıca tamamlayabilmesini sağlayarak hasar süreçlerine yeni bir bakış açısı kazandırıyor.
Yeni ürünlerin yanı sıra dijital sigortacılık alanında mevcut hizmet, kanal ve iş modellerine her geçen gün bir yenisini ekleyen ve bu bağlamda sektörün öncü şirketlerinden olan Anadolu Sigorta; Uzaktan Görüntülü Ekspertiz Uygulamasıyla Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştiriyor.
Uzaktan Ekspertiz Uygulaması kapsamında hasar dosyaları için atanan eksperler, bu hizmetten faydalanmayı kabul eden sigortalılar için randevu kayıtları oluşturabiliyor. Uygulama üzerinden gerçekleştirilen görüntülü görüşme ile hasar tespitini hızlı ve pratik bir şekilde yapabiliyor. Böylece eksperlerin hasar yerine gitmesine gerek kalmadan, zaman ve yoldan tasarruf sağlanırken; hızlı bir şekilde eksper raporu yazılması, hasar ödemelerinin kısa sürede gerçekleştirilmesi ve hasar dosyalarının daha kısa sürede kapanması mümkün oluyor.
Müşteri memnuniyetini bir adım daha öteye taşıdık
Hasardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Kaplan; “Anadolu Sigorta olarak 2018’ ikinci çeyreğinde devreye aldığımız İş Ortağım uygulamamız ile tedarikçilerimizi tek bir mobil platform altında buluşturmayı hedeflemiş; ilk adım olarak da tüm yangın ve mühendislik branşı hasarlarında eksper raporlarının mobil uygulama üzerinden yazılabildiği ve sigortalılarımız ile mutabık kalınması durumunda; hasar sürecinin çok kısa süreler içerisinde sonlandırılabildiği bir yapı sunmuştuk. Sürecin, etkin, şeffaf ve takip edilebilir kılındığı bu geliştirmeler sonrasında yerinde ekspertiz; anında raporlama ve dosya sonuçlandırma yaklaşımımızla hasarda müşteri memnuniyetini bir adım daha öteye taşımış olduk. Uzaktan Görüntülü Ekspertiz Uygulamamız ile de hasara ilk müdahale hızımızı artırarak; memnuniyeti bir başka boyuta daha taşıyacak olmanın heyecanını ve mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Kaplan, “Bu uygulama sayesinde eksperlerimiz; uygulama üzerinden riziko adresi ile ekspertiz adresinin konumlarını karşılaştırabilmekte; dijital harita imkânlarını kullanarak ekspertiz adresinin bulunduğu lokasyon etrafında gezinebilmekte. Bununla birlikte, sohbet özelliği sayesinde sigortalı ile irtibat kurarak dosya transferi gerçekleştirebilmekte, görüntülü görüşme anında hasar yerinin fotoğraflarını çekebilmekte; uygulama üzerinden ekspertize dair notlar alabilmekte” diye konuştu.
Kaplan son olarak, “Anadolu Sigorta olarak tüm süreçlerimizin dijitalleştirilmesine, iş faydası ve müşteri memnuniyeti yaratacak her noktada teknolojik; yenilikçi ve öncü yaklaşımların geliştirilmesine yönelik çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor” ifadelerini kullandı.