Unico Sigorta yeni yönetimiyle kasko ve sağlık branşında atılıma hazırlanıyor. Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan, “Acentelerimizle birlikte İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde sigorta konusunda gelişmeye açık şehirlere odaklanacağız” diyor.
ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI DERGİSİ
Geçtiğimiz ay, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından tüm sektörün bir araya geldiği ‘Çalıştay’ düzenlendi. Sektör temsilcilerine göre sektörün kabuk değiştirmesi, trafik sigortaları odaklı bir yapıdan kurtulabilmesi ve Çalıştay’da Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ahmet Genç’in de vurguladığı gibi ‘sektörde potansiyelin kullanılması’ için bu gibi etkinliklerde varılan sonuçlar büyük önem arz ediyor. Sektörde ağırlığın yabancı sermayeli şirketler olduğu göz önüne alındığında sektörü değiştirecek ve potansiyeli harekete geçirecek de yine büyük ölçüde yabancılar olacak. Hatta, son birkaç yıldır bazı yabancı sermayeli şirketlerin söz konusu değişime öncülük ettiğini söylemek mümkün. Hayat dışı sektörde faaliyet gösteren ve ülkemizde köklü bir geçmişe sahip Unico Sigorta da özellikle oto sigortalarındaki yenilikçi uygulamalarıyla dikkat çekerken, şirkette geçtiğimiz günlerde bayrak değişimi yaşandı. Genel Müdür Cenk Tabakoğlu’nun görevden ayrılmasından sonra Genel Müdürlük görevine vekaleten Özer Özcan getirildi. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak bu ayki kapağımızda Özer Özcan’a yer verdik. Unico’nun İstanbul-Göztepe’deki Genel Müdürlük binasında gerçekleştirdiğimiz röportajda Özcan’dan hem Unico Sigorta’nın önümüzdeki dönemdeki hedeflerini öğrenmek hem de 7 Şubat’taki Çalıştay’ı ve sektörü değerlendirmesini istedik. Özcan’dan aldığımız mesajlara göre, özellikle kasko ve sağlık branşlarında atılıma hazırlanan Unico, İç Anadolu ve Akdeniz’de sigortalılık oranı düşük şehirlerde de büyümeyi hedefliyor.
Tamamlayıcı sağlık da sunacak
Özcan, pek çok şirket yöneticisinin de söylediği gibi sektörde hedeflerinin üst sıralarda yer almaktan çok ‘kârlılık’ olduğunun altını çiziyor. “Kârlılığa daha fazla önem verdiğimiz bir döneme girdik” diyen Özcan’ın verdiği bilgilere göre şirket, kârlılığı artırmak için de birkaç önemli stratejiyi hayata geçirecek. Öncelikle dengeli bir ürün portföyünü hedefleyen şirkette oto sigortalarının payı korunacak. Şirket, özellikle ‘kasko’ branşında İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirlerin yanı sıra İç Anadolu ve Akdeniz Bölgeleri’nde sigorta penetrasyon oranı düşük ve gelişmeye açık şehirlerde fırsatları değerlendirecek. Şirket, kasko ve trafik dışında ‘sağlık’ branşına da büyük önem veriyor. Mevcut ürün yelpazesi içinde ‘seyahat sağlık’, ‘acil sağlık’ gibi ürünleri sunan şirket yeni dönemde ‘tamamlayıcı sağlık sigortası’nı da (TSS) önümüzdeki aylarda piyasaya sunmayı planlıyor. TSS konusunda ürünü sunan şirket sayısının artmasına karşın büyük bir potansiyel olduğunun altını çizen Özcan, “Biz de ürün üzerinde çalışıyoruz. Sektörde şu an sunulan ürünleri masaya yatırıp, tüketicilerin karşılanmayan ihtiyaçlarını belirlemek istiyoruz” diyor.
Şirket, alacak sigortası, kefalet sigortası, siber riskler sigortası gibi yeni ürünlere de büyük önem veriyor. Alacak sigortasının portföylerinde olduğunu ve ürünü satmaya devam edeceklerini ifade eden Özcan, “Kefalet sigortasını ve siber riskler sigortasını da yakından takip ediyoruz. Uygun şartlar oluşursa bunun bir parçası oluruz” diyor. Şirket, bunlar dışında mevcut ürün yelpazesi içinde olan ‘KOBİ paket’, ‘esnaf paket’, ‘yönetici sorumluluk’ gibi ürünlerde de büyümeye devam edecek.
[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#1e73be” fontsize=”18″ border=”#ffffff”]Fiyatlama ve suistimalle mücadelede yeni teknolojik araçlar çok önemli[/box]
“Unico Sigorta, dijitalleşme ve insurtech gibi konularda ne gibi çalışmalar yapıyor?” sorumuza yanıt olarak özellikle fiyatlama, risk seçimi, suistimal ve sahtekarlıklarla (fraud) mücadele tarafında yeni teknolojilerden yararlandıklarını ifade eden Özcan, şunları söylüyor: “Sektörde fiyatlama tarafında geleneksel bir tarife mekanizması var. Oysa ki yapay zekâ ve yeni teknolojik araçlar kullanarak riskleri çok daha iyi değerlendirebiliyorsunuz. Bu da hasar/prim oranınızı iyileştiriyor. Bizim de 2019’da öncelik verdiğimiz alan bu. Ayrıca, suistimaller nedeniyle hasar tarafında kaçaklar söz konusu. İşte teknolojik araçlarla bu kaçakları yakalayıp, hasarları minimize etmek istiyoruz. Acente ekranlarının da optimize edilmesi ve daha kolay kullanılır hale getirilmesi önemli. Bu alan da geçen yıldan beri üzerinde çalıştığımız ve bitmeye yakın projelerimiz var.” Özcan, dijital sigortacılığın sigortalıyı daha iyi tanımak açısından da önemli olduğunu kaydediyor.
[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#1e73be” fontsize=”18″ border=”#ffffff”]Çalıştay’da ortaya çıkan sonuçlar proje planı haline getirilmeli[/box]
Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan’dan biraz da Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından düzenlenen Çalıştay hakkında düşüncelerini öğrenmek istedik. Çalıştay’ı çok verimli bulduğunu belirten Özcan, sektörün sorunlarının tartışılması ve sektörün yol haritasının ortaya konması açısından da söz konusu etkinliğin çok yararlı olduğunu söylüyor. Çalıştay’da sigorta bilincinin artırılması, dağıtım kanallarının etkinliğinin artırılması, acentelerin eğitimi, dijitalleşme, yapay zekâ vb. konuların masaya yatırıldığını ifade eden Özcan, “Çalıştay’ın gerçek anlamda faydalı olması için tartışmalar sonunda ortaya çıkan sonuçların bir proje planı haline getirilmesi ve pratikte uygulanması gerekli” diyor.
Robotlarla verimlilik artacak
Şirket, kârlılığı artırmak için ürün gamı dışında ayrıca bu yıl teknolojinin sunduğu imkanlardan da daha fazla yararlanacak. Operasyon anlamda verimliliği artırmak için robotları kullandıklarını vurgulayan Özcan, “Robotlar, operasyonel tarafındaki süreçlerin otomatizasyonunu sağlayan yazılımlar. Emek yoğun olarak yaptığımız işlerimizi minimuma indiriyor; ciddi anlamda da verimlilik artışına imkan veriyorlar. Bu imkanları sonuna kadar kullanacağız; emek yoğun olarak yapılan işleri robotların yapmasını sağlayarak, insan kaynaklarını daha katma değeri yüksek işlerde çalıştıracağız” diyor.
Acente ve brokerlerle ilişkiler güçlenecek Unico Sigorta, önümüzdeki dönemde dağıtım kanalları ile ilişkilerini de güçlendirecek. Bu konuda şirket özellikle acentelerle ilişkilere de büyük önem veriyor. Şirketin kasko ve sağlık gibi branşlarda özellikle İç Anadolu ve Akdeniz’de gelişmeye açık şehirlerde büyüme stratejisine uygun olarak bu şehirlerde acentelere yeni acenteler eklenecek ve mevcut acentelerle birlikte üretimini artıracak.
Acente ve brokerlerin Unico’nun toplam dağıtım kanalları içindeki payı yaklaşık yüzde 85 düzeyinde bulunuyor. Yeni acentelerin açılmasıyla söz konusu oranın da artması bekleniyor. Acente ve broker kanalının Unico Sigorta’nın üretimindeki payının daha da artacağının altını çizen Özcan, “Acente ve brokerlerle de bu yıl daha yakın ilişkiler içinde olacağız. 20-25 yıl bizimle düzenli olarak çalışan aracılar var. Bunun devam etmesi en büyük arzumuz. Her zaman aracılarımızın yanındayız. Ulaşılabilir olmak çok kilit bir özellik. Unico olarak küçük bir şirket olmamakla birlikte; aracılarımızın küçük bir şirket gibi üst düzey yöneticilerimize bile kolaylıkla ulaşabildikleri bir şirketiz. Ayrıca, hasar yönetiminde de aracılarla birlikte verimli çalışan bir hasar ekibimiz var” diye konuşuyor. Şubat ayı içinde acentelerle sahada da bir araya gelen ve onların sorunlarını, görüş ve önerilerini dinleyen Unico, acentelerle buluşmalarını bu ay da sürdürecek.
[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#1e73be” fontsize=”18″ border=”#ffffff”]Çalıştay’da ortaya çıkan sonuçlar proje planı haline getirilmeli[/box]
Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan’dan biraz da Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından düzenlenen Çalıştay hakkında düşüncelerini öğrenmek istedik. Çalıştay’ı çok verimli bulduğunu belirten Özcan, sektörün sorunlarının tartışılması ve sektörün yol haritasının ortaya konması açısından da söz konusu etkinliğin çok yararlı olduğunu söylüyor. Çalıştay’da sigorta bilincinin artırılması, dağıtım kanallarının etkinliğinin artırılması, acentelerin eğitimi, dijitalleşme, yapay zekâ vb. konuların masaya yatırıldığını ifade eden Özcan, “Çalıştay’ın gerçek anlamda faydalı olması için tartışmalar sonunda ortaya çıkan sonuçların bir proje planı haline getirilmesi ve pratikte uygulanması gerekli” diyor.
Reasüransta fark yaratıyor
Unico Sigorta’nın en önemli özelliklerinden birisi de ‘reasürans’ yapısındaki farklılık. Özcan’dan aldığımız bilgilere göre, sektörde reasürans konusunda yaygın olarak ‘bölüşmeli anlaşma’ türü uygulanıyor. Söz konusu anlaşmalarda da yurtdışındaki reasürörün riskle ilgili karar mekanizmasına müdahalesi olabiliyor. Oysa ki Unico Sigorta’da ise hasar fazlası (excess of loss) reasürans anlaşmaları kullanılıyor. Yani, şirket belli bir limite kadar olan riskleri üzerinde tutuyor; bu limitin üzerindeki riskleri reasürörle paylaşıyor. Risk seçiminde diğer sigorta şirketlerine göre daha özgür olabildiklerini vurgulayan Özcan, “Unico Sigorta’nın köklü bir geçmişi var. Eskiden olduğu gibi büyük montanlı işlere destek vermeyi sürdüreceğiz” diyor.
Türk sigorta sektörü ile ilgili olarak sorularımızı da yanıtlayan Özcan, sektördeki diğer sigortacılar gibi 2018’in 2’inci yarısında kur artışının hem sektörde büyümeyi hem de kârlılığı olumsuz etkilediğini düşünüyor. Kurdaki hızlı artışın toplam prim üretiminin yaklaşık yüzde 66’sının ‘motor’ branşından oluşan sektörde yedek parça maliyetlerini artırdığını belirten Özcan, bu durumun teknik kârlılığı olumsuz etkilediğini kaydediyor. Teknik kâr azalmakla birlikte faiz oranlarının yüzde 20’li seviyelere yükselmesinin sigorta şirketlerinin mali gelirlerini artırdığına dikkat çeken Özcan, “Sektör yılsonu bilançoları henüz çıkmamakla birlikte, 2018 yılında mali gelir desteği ile kâr yazılacağını ön görüyoruz. Ancak, sigorta şirketleri için önemli olan teknik kar. Sektörün teknik kâr üretmesi gerekiyor” diyor.
[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#1e73be” fontsize=”18″ border=”#ffffff”]Trafikte havuz başarılı ama kârsızlık sorunu sürüyor[/box]
Trafik sigortalarındaki 2017 yılında başlayan tavan fiyat uygulaması ve riskli sürücülere yönelik havuz sistemi ile ilgili düşüncelerini de öğrendiğimiz Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan, tarife sisteminin ve havuz uygulamasının başlamasının 2017 yılı koşullarıyla ilgili olduğunu söylüyor. “2017’de sigortalı poliçe bulamıyordu; sigorta şirketleri riskli gördükleri sigortalılara teminat vermek istemiyordu” diyen Özcan, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Bu döngüden çıkılmak için gereken neyse yapıldı. Havuz uygulamasının başarılı olduğunu söyleyebilirim. Kamyoncumuz, taksi şoförümüz vb. poliçe alabiliyor. Ancak karsızlık problemi devam ediyor. Tarife uygulamasında primlerde her ay yüzde 1.5’luk artış söz konusu olmasına karşın asgari ücretteki artış bedeni hasarlar tarafındaki yükü artırdı. Ümidimiz, havuz ve tarife uygulamalarının kaldırılabileceği koşulların en kısa sürede oluşması.”
Sektör 2019’da yüzde 13-15 büyür
Özcan, ekonomide geçen yılki olumsuz koşulların sektörde eylül ayından beri yaşanan reel daralmada etkili olduğu düşüncesinde. Kur tarafında bir miktar düşüş olmakla birlikte yüksek faiz ortamının devam edeceğini ifade eden Özcan, “Bu yıl da teminatların büyümesine karşın, adetsel büyümenin sınırlı kalacağını düşünüyorum. Öngörümüz, sektörün nominal olarak yüzde 13-15 büyüyeceği yönünde. Ancak, enflasyondaki yükseklik dikkate alındığında reel büyüme düşük ya da sıfır olabilir” diye konuşuyor.
İş hayatına denetçi olarak başladı
Özer Özcan lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği Bölümü’nde, lisansüstü eğitimini ise Michigan Üniversitesi’nden MBA derecesi ile tamamladı. İş hayatına PricewaterhouseCoopers İstanbul ofisinde başlayıp, 4 yıl süreyle kıdemli denetçi olarak çalıştı. Daha sonra Amerika’da sigorta sektörünün önemli şirketlerinden CIGNA Corporation’ın merkez ofisinde 8 yıl süreyle görev yaptı ve finans bölümünde çeşitli yöneticilik görevleri üstlendi. Sonrasında, yine Cigna bünyesinde, Cigna Hayat Sigorta’nın Türkiye’de kuruluşunda rol aldı ve Finans Direktörü olarak görev yaptı. 17 Ağustos 2015 tarihinden itibaren 16 Ocak 2019 tarihine kadar Unico Sigorta’nın Finans Genel Müdür Yardımcısı (CFO) olarak görev alan Özer, 16 Ocak 2019 itibariyle Unico Sigorta’nın Genel Müdür Vekili olarak çalışmaktadır.
Eşini doğuma götürürken kaza yapan sigortalıya yardım eli uzattık
Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan, sigortacılıkla ilgili bir anısını da Hayatımız Sigortalı okurlarıyla paylaştı: “Sigorta sektöründe biliyorsunuz; güven çok önemli. Müşterilerinize ne kadar hızlı geri dönüş sağlarsanız onların gözünde kredibiliteniz ve güvenilirliğiniz de artıyor. Bu da şu anda olduğu gibi meslek hayatım boyunca benim en hassasiyetle üzerinde durduğum bir konu olmuştur. Geçtiğimiz yıllarda bir kasko poliçesi olan müşterimizden aldığım geri bildirim bu anlamda beni çok duygulandırmıştı. Kısaca bahsedersem, İstanbul’da yaşayan bir müşterimiz arabayla eşini doğuma götürürken yolda bir kazaya maruz kalıyor. Hemen çağrı merkezimizi arayarak yardım istiyor. Ekiplerimiz de hızlıca koordine olarak çekici ve tamir konusunda destek sağlarken, mağdur olan müşterimize araç tahsis edip eşini zaman kaybetmeden hastaneye yetiştirmesine yardımcı oluyor. Daha sonra bu müşterimiz, teşekkür etmek amacıyla bizzat şirketimize gelerek bizleri ziyaret etti, çok mutlu olduk. Çünkü ihtiyacı olduğu anda müşterinizin yanında olur, onlara anında çözüm üretirseniz sadece ticari olarak değil, manevi olarak da onların gönüllerini kazanırsınız. Aslında biz sektör olarak bir taraftan riskleri güvence altına alırken, bir taraftan da insanların hayatlarına dokunuyoruz. Onlardan aldığımız teşekkür telefonları ve mesajlar da ne kadar önemli bir misyonu yerine getirdiğimizi gösteriyor
Avrasya Maratonu’na katılıyor her yıl 15 km koşuyor
Röportajın sonunda geleneğimizi sürdürdük. Özer Bey’i biraz da sigortacı kimliği dışında tanımak istedik. Kendisinden öğrendiğimize göre Özer Özcan spor yapmayı özellikle de koşmayı çok seviyor. Her yıl Avrasya Maratonuna katılan Özcan, Maraton’da 15 km koştuğunu söylüyor. Kitap okumaktan da büyük keyif aldığını dile getiren Özcan, ağırlıklı olarak ‘iş dünyası’ ile ilgili kitapları okuduğunu ve basılı kitaplardan çok e-kitap okumayı ya da işe gidip gelirken sesli kitap dinlemeyi tercih ettiğini ifade ediyor. Aynı zamanda iyi bir aile babası da olan Özcan, boş vakitlerinde eşi ve 6 yaşındaki oğluna zaman ayırdığını söylüyor. Fenerbahçe taraftarı olduğunu da öğrendiğimiz Özcan maçlara gitmeye zaman bulamadığını kaydediyor.
HAYATIMIZ SİGORTALI zengin içeriğiyle tüm dergi platformlarında!