14 Mayıs 2024, Salı
spot_img

Umur Ayberk : Tüketicinin aldığını zannettiği fakat almadığı teminatlar

Günümüzde tüketicilerin ihtiyacına yönelik geliştirilen kompakt (paket) ürünlerin pazarlanması elbette kolay oluyor. Ayrıca bunların tümü ihtiyaçtan doğmuş ürünlerdir.
Ancak, bu sayımızda, tüketici tarafında oluşan bir riskten bahsetmek istiyoruz. Aynı güvenceyi azıcık farklı içeriklerle, defalarca satın almış olabilirsiniz. Bunun hiç bir zararı yok denilebilir. Doğrudur da… Fakat yine de bir risk bulunmuyor: O da, tüketicinin aldığını zannettiği fakat almadığı teminatlardır.

Diyelim ki, kredi kartınız dolayısıyla ferdi kaza sigortanız da yapıldı. Siz kendinizi tüm kazalara karşı sigortalandınız zannediyorsunuz.. Fakat bazen işin aslı öyle olmayabiliyor. Sigorta ettirenin menfaatine bağlı bir ferdi kaza sigortası yaptırdıysanız, (şükür ki, çoğu ferdi kaza sigortası öyle değil) başınıza bir şeyin gelmesi durumunda belki poliçeniz kredi borçlarınızı kapayabilir ama bunun dışındaki zararlarınız tazmin edilmeyebilir. Amerika’da çok ünlü bir dava vardır. Küresel güç haline gelmiş bir firma, dünyadaki tüm çalışanlarına vefata bağlı yaşam poliçesi satın almaktadır. Fakat birkaç olayda görülür ki, firmanın çalışanlarının vefatı, sadece firmaya para kazandırmaktadır (Bu durum çoğu yorumcu tarafından vahşi kapitalizme bir örnek olarak gösterildi). Bu çok ünlü firmanın gelir kaleminde o yıl ölen çalışanları için aldığı tazminatlar önemli bir meblağ tutmuş. Çünkü çalışanlarının sayısı çok fazladır ve ister istemez her yıl bir sürü firma çalışanı vefat eder. Nitekim kocasının ölümü nedeniyle hesaplanan tazminatı yine bu büyük firmaya ödenen dul kadın, buna karşı dava açar. Mahkeme de kadını haklı bulur. Çünkü onlar kendilerinin sigortalı olduklarını zannettiler.

İşin en vahim tarafı, tüketicilerin kendilerini sigortalı zannetmesi. Bu algıdan emin olmamak ve sorgulamak yapılacak en doğru hareket olur.

O nedenle paket sigortalarınızdaki kapsamı mutlaka araştırmanız gerekir. Belki biraz zahmetli olur ama ya okuyun, ya da sigortalandığınızda bir kenara hazırladığınız sorular olsun. Örneğimiz için, “Bana bir şey olursa yakınlarım ne alacak? alabilecekler mi?” sorusu sorulsaydı, daha baştan işin doğrusu anlaşılacaktı. Her konuda doğrudan o sigortadan umduğunuz faydayı sorun. Örnekteki gibi bir aracı tarafından sigortanız yapılmışsa, doğrudan sigorta şirketinize telefon açıp sorun. Fakat mutlaka sorun.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER