Önümüzdeki yıllara olumlu bakan Aksigorta’nın Genel Müdürü Uğur Gülen, şirketin durumunu ve önümüzdeki dönem hedeflerini değerlendirdi. Gülen, açıklamasında konuya ilişkin şu ifadelere yer verdi: “Sigortacılıkta temel gösterge olan bileşik rasyomuz 2009 yılında 107 iken, 2013 üçüncü çeyreğinde 95’lerin altına düştü. Sermaye kârlılığımız da 2009’da yüzde 5’lerdeyken, 2013 sonlarında yüzde 18’ler civarına çıktı. Bu rakamlara baktığımız zaman çok yukarı doğru bir çıkış var. Ben bu durumu uçağın take off’una benzetiyorum. Uçak kalkışa geçti geçti, bir zaman sonra istenen seviyeye gelinince artık pilotun flapları indirip artık normal düz uçuşuna geçmesine benzetiyorum. Yani biz şu anda take off’umuzu tamamlayıp düz uçuş konumuna geçen bir şirket konumundayız.”
Aksigorta’nın kârlılıkta sürdürülebilirlik konusunda önemli bir adım attığını belirten Uğur Gülen, “Bizim kâr tarafında sloganımız sürdürülebilir kârlılığı öncelikle sağlamak, bunun arkasından da büyümeyi getirmekti. Denge bizim için burada anahtar kelime dedik ve bu dengeyi sağlayacak şekilde stratejimizi oluşturduk. Dengeyi sağlamaktan kastım motorun toplam üretim içerisindeki payını azaltıp motor dışı ürün gruplarını özellikle yangın başta olmak üzere sorumluluk ürün payını artırmak ve sağlıkta da son gelişmelere göre stabiliteyi sağlamaktı. Kanal tarafında da banka tarafına ciddi yatırım yaptık. Acenteler tarafımızda ise acentelerimizin hem sayısını artırırken hem de nitelikleri artıracak, onları geliştirecek, eğitecek uygulamalar ortaya koyduk” ifadelerini kullandı.
Kârlılık konusunda çok çarpıcı örnekleri olduğunu söyleyen Gülen sözlerini şöyle sürdürdü: “2009 yılında 20 milyon TL sigortacılık kârımız, 2012 yılı sonunda 102 milyona çıktı. 2013 üçüncü çeyrek rakamını söyleyeceğim. Halka açık olduğumuz için henüz söyleyemiyorum ama yuvarlak bir rakam söyleyeyim. 2013 sonunda da 140-150 milyon TL’nin üzerinde bir sigortacılık kârlılığına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu, 20 milyondan 7-8 katlık bir sigortacılık kârında artışa karşı geliyor, ki bunu her yıl düzenli olarak yapıyoruz.”
“Hedeflediğimiz seviyelere ulaşmak üzereyiz”
Gülen, “Belirlediğimiz irtifa, sermaye yeterliliğinde yüzde 20-25 bandı. Bileşik rasyomuzu da yüzde 90-95 bandında tutalım. Yani öncelikle bizim düz uçuş koridorlarımız sermaye kârlılığında 20-25 bandı, bileşik rasyoda da 90-95 bandı olsun dedik. Buraya doğru geldik şu anda bu koridorun içine girmek üzereyiz” şeklinde konuştu.
“Yabancı yatırımcılar tarafından çok yakından takip ediliyoruz”
Yabancı yatırımcı tarafından çok teveccüh gören bir sigorta şirketi haline geldiklerini ifade eden Gülen, “Hisse performansımıza baktığımız zaman BİST 100’ün yukarısında performans gösteriyoruz. Piyasadaki bu kadar düşüşe rağmen Aksigorta hissesi düşmedi, hatta yükseliş gösterdi. Bu kadar türbülansa rağmen en direnen hisse senetlerinden biriyiz. Yabancı yatırımcılarla da sık sık görüşüyoruz. Daha geçen hafta Londra ve Frankfurt’taydım. Müthiş bir ilgi vardı. 2 günde 25’in üzerinde yatırımcı ziyareti yaptık. Aksigorta çok yakından takip ediliyor çünkü yüksek bir temettü potansiyeli ve çok yüksek bir sermaye kârlılığı var” dedi.
“Kaybettiğimiz pazar payımızı yerine koymak istiyoruz”
Gülen, şirketin gelecek dönem hedeflerini ise şöyle özetledi:
– Yabancı ortağımız Ageas, nakit zengini bir şirket. Sadece Türkiye’de değil, dünyada da yeni yatırımlar peşinde koşuyor.
– DASK yöneticiliği konusunda geçen dönem biz kazanamamıştık. Bu yıl vadesi geliyor galiba. Yönetici şirket olmak için aday gösteririz kendimizi diye düşünüyorum.
– Yeni binamıza Temmuz gibi taşıyoruz. Mimari projeleri çiziliyor şu anda. 9 katı kiraladık toplam 8 bin metrekare civarında.
– Birlik seçimleri Nisan’da. Ne olacak orada bilmiyorum ama biz yine yönetim kademesine aday olmak isteriz. Yönetimde değişiklik olabilir ama şu anda gayet iyi çalışan bir yönetim kademesi var.
– Bugün tamamlayacak bir şey olmadığı için aslında tamamlayıcı sağlık diye bir şey yok bana göre. Bugün ne teminat ne hizmet tamamlıyoruz. Bugün fiyatın farkını tamamlıyoruz.
– Sektörün temel ihtiyacı iyi insan kaynağı. Bankacılık 90’lı yıllarda kendini böyle geliştirdi, farklılaştırdı.
– Geçen yıl kaybettiğimiz 0,3’lük bir pazar payımız var. Bunu yerine koymak istiyoruz.
Yakup SAYAR/DÜNYA