28 Nisan 2024, Pazar
spot_img

TÜSAF Başkanı: “5 binde vuruyorsak, 15 binde yıkarız”

“Türk Sigorta Sektöründe Güncel Konular ve Sigorta Medyası” etkinliğinde konuşan TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, ‘Mesleğine sahip çık, dik dur, geleceğe yön ver!’ imza kampanyasından sonuç almaya başladıklarını açıklayarak, “Beş bin imzada karşılık aldıysak, tüm acenteler katılım sağladığında mükemmel sonuçlara ulaşabiliriz. Yani beş binde vuruyorsak, 15 binde yıkarız” dedi.

 

tusaf marmara 2

ŞERİFE TÜRK

Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Yüksekokulu tarafından organize edilen “Türk Sigorta Sektöründe Güncel Konular ve Sigorta Medyası” etkinliğinde geleceğin sigortacıları sektörün geldiği noktayı, acentelik mesleğini ve dijital satışın acentelere etkisini tartıştı. 25 Mart 2015 tarihinde gerçekleşen etkinliğin konukları Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Başkanı Murat Büyükçelebi, Başkan Yardımcısı Emin Melih Çırpar, Yönetim Kurulu Üyeleri Selim Balıkçı ve Meral Jale Bayav ile Sigortamedia Genel Yayın Yönetmeni ve Dünya Gazetesi Yazarı Can Kantar oldu. Etkinlikte öğrencilere sektör hakkında genel bilgiler verildikten sonra merak edilen sorular yanıtlandı.

“Sektörde neler olup bittiğini öğrenin!”

Etkinliğin açılışında konuşan Sigortamedia Genel Yayın Yönetmeni ve Dünya Gazetesi Yazarı Can Kantar, sigortacılığın severek çalışacak insanlar için çok keyifli bir sektör olduğunu söyledi. Sektörle ilgili birtakım duyumların sigortacılık bölümü öğrencilerini yılgınlaştırmaması gerektiğini belirten Kantar, “Sigorta her yıl enflasyonun üzerinde büyüyen ender sektörlerden biri. Sektörün kalifiye, işi bilen elemanlara ihtiyacı var. Mevcuttaki 15 bin acente, iyi eğitim almış kalifiye eleman bekliyor” dedi. Temel bilgilerin dışında, gerçek hayatta neler olup bittiğini de takip etmek gerektiğine vurgu yapan Kantar, öğrencileri sürekli bilgi akışı sağlamaları gerektikleri konusunda uyardı. Sektör hakkında ön bilgilere sahip olmak için medyadan sektörü takip etmek gerektiğini belirten Kantar, “Sektörde neler olup bittiğini öğrendiğinizde kendinize rahat bir yol çizebilirsiniz” dedi.

tusaf marmara 1

“Şirketler büyümek için acentelere muhtaç”

Türkiye’de 15 bin 600 sigorta acentesinin olduğunu söyleyen Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Başkanı Murat Büyükçelebi, “Türkiye’de sigorta satışının yüzde 60’ı acenteler üzerinden sağlanıyor. Sigorta şirketlerinin üretimlerinin büyük çoğunluğunu biz acenteler sağlıyoruz. Bu yüzden şirketler büyümek için acentelere muhtaç” dedi. Büyükçelebi, fark yaratanların ise rekabette öne geçeceğini ifade etti. Acentelerde iş bulma olanağının yeni Acentelik Yönetmeliği’yle daha kolay hale geldiğini kaydeden Büyükçelebi, “Yeni yönetmeliğe göre iki yıllık mezunlarla dört yıllık mezunlar acente müdürü olabiliyorlar. Acente müdürlüğü ise şu an sektörde en fazla ihtiyaç duyulan bir pozisyon” diye konuştu. Branşlaşma ve uzmanlaşma konusuna da dikkat çeken Büyükçelebi, sigorta satışı yapan kişinin portföyünü geliştirdiğinde ise yıllarca kazanç sağlayacağının bilgisini verdi. Büyükçelebi, acente olmak için yerine getirilmesi gereken bazı kuralları da öğrencilere aktardı.

Acentelerin 7/24 hizmet verdiğini belirten Büyükçelebi, riskin gerçekleşmesi durumunda acentenin sigortalının kapısına kadar geldiğini, fakat internet ya da banka sigortacılığında sigortalının telefon yönlendirmesiyle karşı karşıya kaldığını ifade etti. “İnsanlar hala dokunmadan ürün satın almıyor” diye konuşan Büyükçelebi, sözlerine şöyle devam etti: “Bugün tüketici, web sitesinden telif alıyor, ama en uygununu gidip yine acenteden alıyor. İnternetten alınan bir sigorta ürününde teminatların eksik olması durumunda eksik tazminat ödemesi yapılma ihtimali yükseliyor.”

Aviva’dan TÜSAF’ın imza kampanyasına destek

Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’nun (TÜSAF) başlattığı “Mesleğine sahip çık, dik dur, geleceğe yön ver!” isimli imza kampanyasına beş binin üzerinde katılım sağlandığını açıklayan TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, imza kampanyasıyla seslerini duyurabildiklerini belirtti. Eşit koşullar olduğu sürece acenteleri yıkabilecek yapı olmadığını söyleyen Büyükçelebi, “Kampanyamızdan sonuç aldık. Sigorta şirketlerinden Aviva, dijital satış kanalı üzerinden satışı yapılan tüm ürünlerin fiyatlarının acentelerin fiyatlarıyla aynı olacağını açıkladı. Beş bin imza sonucu böyle bir karşılık aldıysak, tüm acenteler katılım sağladığında mükemmel sonuçlara ulaşabiliriz. Yani beş binde vuruyorsak, 15 binde yıkarız diye düşünüyorum” dedi.

TÜSAF Yönetim Kurulu, üniversitelilere ışık oldu

Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Başkan Yardımcısı Emin Melih Çırpar, Yönetim Kurulu Üyeleri Selim Balıkçı ve Meral Jale Bayav da etkinlikte sektör hakkında genel bilgiler vererek tavsiyelerde bulundular.

TÜSAF Başkan Yardımcısı Emin Melih Çırpar, sigortacılıkta ilk ve en önemli kuralın mesleği sevmek olduğunu söyledi. Sigortacılığın insan ilişkileriyle yönetilen bir meslek olduğunu kaydeden Çırpar, “Sigortacı, asosyal değil çok sosyal olmak durumunda” dedi. UMEM Projesi hakkında da öğrencilere bilgi veren Çırpar, proje sayesinde iş arayanların öncelikle staj gördüğü, sonrasında iş bulma imkanın daha kolay olduğunu söyledi. İş arayanı hamur, işvereni fırına benzeten Çırpar, “Bu proje sayesinde işveren sigortacı, kendi iş ahlakına ve iş yöntemine göre eleman yetiştiriyor” diye konuştu.

TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi Selim Balıkçı ise “Teoride öğrenilenler yeterli olmuyor pratikte de deneyim kazanmak gerekiyor. Müşteriye bilgi birikiminizi hissettirmeniz gerekiyor” dedi. Balıkçı, sigorta sektörünün daha nitelikli insanlarla büyümesi için mücadele edeceklerini de sözlerine ekledi.

TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi Meral Jale Bayav da kârsızlık söylemlerinin mesleğe yeni atılacak öğrencileri umutsuzluğa düşürmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Yanlış politikalarla yürümediğiniz sürece kazanç sağlayabilirsiniz” dedi. Sigortacının insan ilişkilerinde aktif olması gerektiğini belirten Bayav, giyim kuşamın, ses tonunun, kurulan cümlelerin, hareketlerin ve bakışların karşı tarafı etkilediğini bu nedenle güven hissini sigortalıya geçirmek gerektiğini söyledi. Bayav, “Hizmet satmak zordur, bu zoru başarırsanız kendinizle gurur duyabilirsiniz” diyerek sözlerine son verdi.

Üniversiteliler, konuşmacıları soru yağmuruna tuttu

Konuşmaların ardından merak ettikleri soruları konuklara yönlendiren öğrenciler, tabiri caizse konuşmacıları soru yağmuruna tuttu. Sigortacılık ve aktüerya bölümü öğrencileri maden işletmelerinin sigortalanması, acentelerin dijital kanallarla rekabeti, piyasa koşulları, acente ve broker arasında fark konularında bilgi sahibi oldular. Son olarak Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Erişah Arıcan tarafından katılımlarından dolayı TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi ve Sigortamedia Genel Yayın Yönetmeni ve Dünya Gazetesi Yazarı Can Kantar’a plaket takdim edildi.

TÜSAF’ın başlattığı “Mesleğine sahip çık, dik dur, geleceğe yön ver!” imza kampanyasına buradan katılabilirsiniz.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER