23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Türkiye Sigorta’dan “Süper Uygulama”

Türkiye Sigorta, bugün İstanbul’da düzenlediği basın toplantısı ile Süper Uygulaması ‘Türkiye Sigorta Müşteri Platformu’nu tanıttı. Platform ile Türkiye Sigorta müşterisi olan ya da olmayan tüm kullanıcılar, tek bir uygulama üzerinden farklı ürün ve hizmetleri hızlı, güvenilir ve pratik şekilde deneyimleme imkânı bulacak.

Türkiye Sigorta, sigorta sektöründe bir ilk olan süper uygulaması Türkiye Sigorta Müşteri Platformu’nu 31 Mart’ta İstanbul Point Otel Barbaros’ta düzenlediği basın toplantısında tanıttı.

Türkiye’nin sigortası olmak ve sigortacılığın yeniden tanımlanmasında öncü bir pozisyona talip olmak için yola çıktıklarını söyleyen Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, “Türkiye Sigorta olarak gücünü iyilik için kullanma ve sigorta deneyimini ‘sonra’dan ‘önce’ye taşıma vizyonumuzla tüm sigortalılara ve iş ortaklarımıza kesintisiz hizmet vermeye devam ediyoruz. Sigortacılığı yeniden tanımlarken zihinlerdeki sigorta algısını dönüştürerek büyütmek, teknolojiyi daha iyi kullanmak ve müşteri deneyiminde dijital olgunluğumuzu daha da yükseltmek için ürünlere değil kişiselleştirilmiş çözümlere ve sigortayı somutlaştırmaya odaklandık. Bu kapsamda devreye aldığımız yapıyı bir platform olarak tanımladık, çünkü platform demek, tek bir şirketin asla başaramayacağı şeyi güçlerini birleştirenlerle birlikte başarmak demek. Bu kapsamda yapmayı en iyi bildiğimiz şeyi yaptık ve müşterilerimizi, ürünlerimizi, sigortanın ötesini tek bir platformda birleştirerek, Türkiye’nin ilk sigortacılık süper uygulamasını hayata geçirdik.” dedi.

Metaverse’de de yerimizi alacağız

Basın toplantısına katılan Sigorta Medya’ya dijitalleşme konusunda açıklamamalarda bulunan Benli, “Sigortalılarımız nereye giderse biz oradayız. 85 milyonu hedefledik. Sonrasında uluslararası olacağız. Böyle bir vizyona sahibiz. Dolayısıyla metaverse ve arttırılmış gerçeklikte de diğer ortamlarda da nerede bir platform varsa biz de orada olacağız. Geç kalmadan yatırımlarımızı

yapacağız. Mümkün olan en hızlı şekilde adapte olacağız. Yoksa z kuşağına yetişemeyiz.” diye konuştu.

Dijital dünyanın beklentileri farklı

Sigorta Medya’dan Damla Özafşar’a Türkiye Sigorta’nın Süper Uygulaması hakkında açıklamalarda bulunan Türkiye Sigorta Strateji, Dijital Dönüşüm ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bilal Türkmen, dijitalleşmenin yıllardır gündemlerinde olduğuna dikkat çekerek “Son yıllarda pandeminin de etkisiyle bu alanda hızlandırıcı bir etki yaşadık. Tüm sektörlerde olduğu gibi sigorta sektöründe de vizyon anlamında sektörün belirli bir seviyeye geldiğini, yeni nesil teknolojilerin uygulamanması konusunda iyi deneyimlerin yaşandığını, bu deneyimlerin de sektör arasında paylaşıldığını ve operasyonel verimlilik ile müşteriye dokunan anlarda yapay zekanın kullanılması gibi gelişmeler yaşandığını görüyoruz.” dedi.

Türkmen, teknolojinin her zaman bir araç olduğunu belirterek “Ne amaçladığınız çok önemli. Dijitalde sigorta şirketleri olarak yıllar öncenin ihtiyaçlarına göre dizayn edilmiş bir sistem üzerinde oturuyoruz. Ancak dijital dünya koşulları farklı. Dijitalde müşterinin beklentileri çok farklı. O zaman bu beklentileri karşılayabilmek üzere iş modelleri hayatımıza giriyor. Ama çok hızlı reaksiyon gösterebilen önemli işler yapıyoruz. Diğer ülke sektörleri ile kıyaslandığında ortak veri projesi gibi tüm sektörü etkileyen dijitalleşme konusunda iyi durumdayız. Müşteriye dokunma anlamında da önemli yatırımlar olacak.” açıklamalarında bulundu.

Müşterilerine doğru zamanda doğru hamleyi yapmaya çalıştıklarını söyleyen Türkmen, “Blockchain ile bizim platformumuz ile entegrasyonu gündemimizde. Zamanı geldiğinde bunların hepsine elbette paylaşırız. Bu süreç bir yaşam döngüsü gibi. Gidebileceği yerleri hep beraber göreceğiz.

Sigorta şirketleri olarak güvenle anılmak istiyoruz

Tüketicilerin hızın yanı sıra kendilerini güvende hissetmek istediklerini söyleyen Türkmen, “Sigorta şirketleri olarak güvenle anılmak istiyoruz. Ancak kişi sadece evini risklere karşı güvence altına almak değil, evini taşırken de güvence altına almak istiyor. Yahut evinde beslediği evcil hayvanı da güvence altına almak istiyor ya da sağlık hizmeti alırken de güvende hissetmek istiyor. Biz sigortanın düzenlenmesi, yenilenmesi ve hasar anlamında müşterilerimizin hayatlarında oluyoruz. Dolayısıyla frekansta, müşteriye dokunmada ve anlamlı etkileşim kurmakta sorunlar yaşıyoruz. Müşteri platformumuzla beraber bugün araç sağlık ve finansı konuşuyoruz. Müşterilerimize buradan hizmet sunan, iş ortaklarımızla aynı platform üzerinden buluşturuyoruz. Platform sağlayıcısı olarak aslında biz de buranın orkestrasyonunu, yönetimini, regülâsyonunu ortaya koyuyoruz. Değerin hem iş ortakları hem müşteri açısından oluşmasını temin etmek istiyoruz. Çünkü müşterimize o sigortanın soyutun ötesinde somut bir değer sunabilirsek bu Türkiye Sigorta’nın zihinlerde daha farklı bir konumda olmasını sağlayacak.” ifadelerini kullandı.

Doğru müşteriyi doğru acente ile buluşturacak sistemler olacak

Türkmen, sigortacılığın kompleks bir iş olduğunu vurgulayarak “Yüz yüze iletişimin yerini hiçbir makine alamayacak. Bir poliçenin anlatılması, teminatların açıklanması, hasar anının yönlendirilmesi gibi birçok konuda bize ihtiyaç var. Bizim bu platformda yapmak istediğimiz, acentenin müşteriye poliçeyi, ürünü sunarken daha farklı argümanlarla onu ikna edebilmesi. Çünkü amacımız müşterinin sadakatini arttırmak. Sadakati artan bir müşteri ile acentemiz daha güçlü olacaktır. İlerleyen zamanlarda, farklı iş modelleri ile doğru müşteriyi doğru acenteyle buluşturduğumuz mekanizmaların devreye girmesini sağlayacağız.” diye konuştu.

Start-up’lar için güzel günler başlayacak

Insurtech alanındaki gelişmeler hakkında konuşan Türkmen, “Adımız Türkiye ve ülkemize karşı sorumluluklarımız var. Değerli çalışmalar yapılıyor. Start-up‘ların müşteri edinme maliyetlerini minimum seviyeye indirecek, hatta sıfırlayacak platformda müşteriye erişebilecekleri bir imkan veriyoruz. Müşteriye en uygun fiyatla ve en iyi deneyimle ürün sunulmasını istiyoruz. Elbette iş ortağı start-up düzleminde kapımız açık ama belirli kriterlerle ilerliyoruz. Türkiye sigorta 12 milyon müşterisi için değer yaratmak üzere iş ortaklarıyla birlikte üzerlerine katacakları bir hizmet modeli geliştiriyor. Start-up’lar için güzel günler başlayacak.” dedi.

Fiyat rekabeti konusunda finansal avantajlar sunuyoruz

Türkmen, Türkiye Sigorta Müşteri Platformu’nu meydana getiren kullanıcılar, iş ortakları ve satış kanallarından oluşan değer zincirinin tüm bileşenlerine önem verdiklerini belirterek “Gücünü iyilik için kullanan şirket olmanın verdiği bazı sorumluluklarımız var. İş ortaklarımızla olan iş modelimizin gücüyle müşterilerimizin karşısına iddialı fiyatlarla çıkacağız. Müşterilerimiz Finans, Araç ve Sağlık dikeyindeki hizmetlere tek bir platformdan erişebilecek, bu sayede yeni markalarla da tanışma imkânına sahip olabilecekler. Tüm satış kanallarımızın müşterilerine daha yüksek sadakat ve memnuniyet sağlarken sigortacılık sektörünün temel problemi olan fiyat rekabeti konusunda pozitif anlamda farklılaşarak finansal avantajlar sunuyoruz. Platformumuzun platform olmasına katkı sağlayan iş ortaklarımızın daha da güçlenebilmesi için bizimle çalışan iş ortaklarımızın sunduğu hizmetlerden herhangi bir gelir elde etmeyeceğiz.” şeklinde konuştu.

Tüm kullanıcıların erişimine destek olacağız

Türkmen, iş ortaklarının kullanıcılara anlamlı değerler sunabilmeleri için dijital bariyerleri kaldırarak 12 milyon aktif müşteri başta olmak üzere platformun tüm kullanıcılarının erişimine destek olacaklarını aktararak “Platform kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını, veri analitiği ve makine öğrenimi modellerinden aldığımız güçle tespit edip proaktif bir şekilde çözümler sunacağımız bir alt yapıyla çalışacağız. Türkiye Sigorta Mobil Uygulaması bizim için başlangıcı, sonu ve kapsamı belli olan bir proje değil. Biz bunu kullanıcılarımızın yaşam döngüsüne hizmet eden ve hayatın merkezinde olan bir ürün olarak tasarladık. Bundan sonraki tüm adımlarımızı doğru atabilmek adına; dijital yetkinliği yüksek, müşteri memnuniyeti ve hizmetini sürekli geliştirmeye çalışan, veriye dayalı karar verme tekniklerini kullanarak doğru tahminleme modelleri yapan, kesintisiz iletişim için müşteri deneyimi ekibini ve çağrı merkezini içerde konumlandırdığımız bir yapıyla bu platformu inşa ettik.” açıklamalarında bulundu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER