Türkiye Sigorta’nın, 1’nci yılına özel olarak düzenlenen basın toplantısında konuşan Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, katılım sigortacılığı alanında yeni bir şirket kuracaklarını belirterek, “BES hariç, hayat ve elementer tarafta faaliyet göstereceğiz ” dedi.
SİGORTAMEDYA
Kamu sermayeli 6 sigorta ve emeklilik şirketinin birleşmesiyle oluşan Türkiye Sigorta Grubu, 1 yaşında. Sektörün lider şirketi Türkiye Sigorta’nın, 1’inci kuruluş yıl dönümü vesilesiyle düzenlenen basın toplantısında şirketin gelecek dönem hedefleri de kamuoyuyla paylaşıldı.
Basın mensuplarının yoğun ilgi gösterdiği ve fiziki olarak düzenlenen toplantıda, Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli kamuoyuna önemli mesajlar verdi. Benli’nin, ‘katılım sigortacılığı’ ile ilgili açıklamaları gündeme de damgasını vurdu. Katılım sigortacılığı alanında yeni bir şirket kuracaklarını belirten Benli, “BES hariç, hayat ve elementer tarafta faaliyet göstereceğiz.
2 şirket, tek yönetim olacak. Yakın zamanda detayları aktaracağız” dedi. Basın toplantısında, 7 Eylül 2020 tarihinde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenen lansmanın ardından geçen sürede kat edilen yol değerlendirildi.
Aynı zamanda, şirketin kuruluş yıl dönümünde yayına girecek reklam filmleri serisi; filmlerde rol alan ve şirketin yeni marka yüzü olan, ünlü oyuncu Timuçin Esen ile birlikte tanıtıldı.
2022’de yeni ürün paketleri yolda
Türkiye’de sigortacılık hizmetlerinin daha geniş kesimlere ulaşması konusunda önemli bir misyon üstlendiklerini vurgulayan Benli, “Şirketimiz, dünyada örneği bulunmayan çapta bir birleşmeyi, rekor bir sürede tamamlamanın yanı sıra henüz ilk yılında gerek kurumsal gerekse finansal performans anlamında imza attığı başarılarla da verdiği tüm sözlerin arkasında durduğunu kanıtladı” diye konuştu.
Benli toplantıda kamuoyuna, geliştirdikleri yeni ürün paketlerinin de müjdesini verdi.Farklı kategorilerde, her kesime özel paketler geliştirdiklerini ve 2022 yılında bu paketleri açıklayacaklarını ifade eden Benli, şu bilgileri verdi: “Her şey olur; sigortasız olmaz.
Türkiye Sigorta olarak müşteri ve platform odaklı, 360 derece sigortacılık anlayışına sahibiz. Doğumdan ölüme kadar yaşam döngümüzün her aşaması sigortalı. İhtiyaç olduğu anda, ihtiyaç olduğu kadar veya gelire göre, istenen teminatları sigortalıların şekillendirebileceği seçeneklerle esnek bir yapıda bir modelimiz geliyor.
Sigortalılarımız kendi riskleri seçerek, gelirleri ölçüsünde modele dahil olabilecek. Sektör ciddi rekabetin olduğu bir alan. Herkes, arkada kendi paketlerini çalışıyor. 2022’de bunların sonuçlarını göreceğiz.”
2023’de 5 bin çalışana ulaşmak istiyoruz
Büyüme hedefleri doğrultusunda çalışan sayısını da planladıklarını belirten Benli, “2 bin 700 kişiyiz. 2023 hedefimiz 5 bin kişi olmak.
Yüzde 28 pazar payımızla verimli ve etkin olabilmek için gerekli olan sayı bu. Böylece pazar payımızı genişletecek, işimizi büyütecek, daha çok ürün yaratacak ve bu da istihdama yansıyacak” dedi.
Doğu Avrupa ve Türki Cumhuriyetlerde şirket kurmak istiyoruz
Toplantıda, Türkiye Sigorta olarak sigortacılığı yurtdışına ihraç etme hedeflerine dikkat çeken Benli, yurtdışı hedefleri ile ilgili şu bilgileri verdi: “Hedefimiz, Doğu Avrupa ve Türki Cumhuriyetler. 2023’e kadar ana hissedarımız, Türkiye Varlık Fonu ile birlikte değerlendireceğiz. Nerede teminata ve güvenceye ihtiyaç varsa bizim de öncelikli alanımız orası olacak. Türk menfaatinin olduğu yerleri tercih edeceğiz.”
Hedefimiz; yüzde 50 acente dağıtım kanalı
Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, toplantıda acente sayılarının da artacağı mesajını verdi. Birleşmeden önceki acente sayılarının bini geçmediğini belirten Benli, “Şu an 3 bin 700’deyiz. Hedefimiz, 4 bin 500-5 bin civarı. 2022 itibariyle 5 bin acentemiz olacak. Dolayısıyla bunun üretimimize katkısını önümüzdeki yıl çok daha fazla göreceğiz.
Şu aşamada toplam üretimde acente dağıtım kanalında yüzde 30’lara geldik. Buradaki amacımız yüzde 50’lere ulaşmak. Diğer tarafta da iddialı büyümemizi sürdürürken, acente dağıtım kanalımızın da yüzde 50’ye yaklaştırılması şeklinde bir hedefimiz var. Bildiğimiz klasik poliçeler sigorta sektörünü belli bir yere getiremez. Finansal sigorta diyoruz. Alacak sigortası diyoruz. Bina tamamlama, siber sigortalar diyoruz. Bunu çok teknik bilgiye sahip, bu işten para kazanan ve bu işte kariyer yapan insanlarda dağıtım kanalıyla daha fazla büyüyeceğiz.
Doğal afetlere karşı sigortalılık oranı artmalı
Toplantıda yaşanan afetler sırasında yürüttükleri çalışmalardan söz eden Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, şunları söyledi: “Öncelikle hasar merkezlerimizi kurduk. Yangınların, selin, toprak kaymalarının olduğu alanda, doğrudan sigortalılarımızın yanında olalım istedik.
Bunun için de Türkiye Sigorta Birliği vasıtasıyla valiliklerle kaymakamlıklarla iş birliği yaparak Sigorta Bilgi Merkezi’mizden tüm afetlerin yaşandığı bölümdekilerin hangi sigortası olduğunun datasını aldık. Onların cep telefonlarına SMS gönderdik. Onlara poliçeleri dahilinde nerelerden hangi destekleri alabilecekleri bilgisini verdik.
Hayata kaldıkları yerden devam etmeleri için poliçesi olan ile olmayan arasında çok büyük fark var. Türkiye’de doğal afetlerde sigorta oranı yüzde 3-4 civarında. Dünyada bu oran, yüzde 40’larda.
İnşallah, bu oran yüzde 50’lere 100’lere ulaşır. SEDDK ile doğal afet sigortaları ile ilgili çalışma başlatıldı. böyle bir çalışma var. Sektörün de görüşlerini alıyorlar. Daha önce de çalışılmıştı bu konu. Şu anda sel özellikli bir çalışma var. Biz de görüşümüzü bildirdik. Yakın zamanda bununla ilgili çalışma açıklanacaktır.”
Türkiye Sigorta’nın marka yüzü Timuçin Esen: “Sanatçılar da BES’e girmeli”
Türkiye Sigorta’nın geliştirdiği sigorta ve bireysel emeklilik ürünlerinin tanıtılacağı reklam kampanyasında, şirketin marka yüzü ise ünlü oyuncu Timuçin Esen oldu. Toplantıda, sanatçıların da kazandıkları dönemde tasarruf yapıp, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) girmesinin önemine vurgu yapan Timuçin Esen,“Sektörün her kesime hitap eden ayrı ödeme planları var. ‘
Dünyanın bin türlü hali var’ mantığıyla yaklaşıp sigortanın da bir birikim aracı olarak görülmesiyle hayatımızda olması gereken bir şey. Keza, bireysel emeklilik de öyle. Herkes gücü yettiği kadar bu işe girmeli.
Bireysel emeklilik ilk çıktığı günden beri meslektaşlarımızla zaman zaman aramızda konuştuğumuz bir konu. Bir dönem, ‘Oyuncu, serbest meslek erbabı mıdır yoksa bağlı bir çalışan mıdır?’ diye tartışmasını da çok yaptık İşin bir diğer boyutu da sanatçıların teknik olarak bağlı çalışan olarak konumlandırılması. Bu tabi ilgili bakanlıkları ilgilendiren bir durum.
Ama tabi yoksa öyle bir durum işte bireysel emeklilik var. Ancak, öyle bir güvence ile gelecekte yaşanabilecek potansiyel sıkıntıların önüne geçilebilir. Bireysel emekliliğim, başından beri var.” Türkiye Sigorta ile 1 yıl süreyle sözleşmeye imza atılan Timuçin Esen’in, Hekimoğlu dizisindeki rol arkadaşı Muhammed Dede ile birlikte kamera karşısına geçtiği reklam filmlerinin ilki, 8 Eylül Çarşamba akşamı yayına girdi.
Rakamlarla Türkiye Sigorta…
- 7 Eylül 2020’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla lansmanı yapıldı.
- 2 bin 700 çalışana sahip.
- 8 bin 300 dağıtım ağı var.
- 5 bin 950 hizmet noktası ve 40 bölgede faaliyet gösteriyor.
- Acente sayısı, 3 bin 700.