23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Tüketici, doğru anlatıldığı sürece hayat sigortası alıyor

mete ugurluSektör, hayat sigortacılığının artması için ürün çeşitliliği ve bilincin artması gerektiğine dikkat çekiyor. Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Mete Uğurlu, tüketicinin doğru anlatım yapıldığı sürece hayat sigortası satın aldığını söyledi.

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) verilerine göre, sektör yılın ilk iki ayında geçen yılın aynı dönemine göre sadece yüzde 6.18 büyüyebildi. Rakamların biraz satır araları incelendiğinde, sorun daha çok hayat branşından kaynaklanıyor. Nitekim, yılın ilk iki aylık döneminde, hayat dışı (elementer) sektör yüzde 11.10 büyürken, toplam prim üretimi yüzde 21.23 azalan hayat branşı, sektörde genel büyüme hızını da aşağıya çekti.

Bankalardan kredi alan tüketiciyi ve onun varislerini güvence altına alan kredili hayat sigortaları yanında, bireylerin ihtiyaçlarına uygun korumaya yönelik hayat sigortası ürünlerinin sayısının artması gerekiyor. Sektör temsilcileri de bu konu da hem fikir. Türk sigorta sektörü, hayat branşının canlanması için sektörde ürün çeşitliliğin ve tüketici bilincinin artması gerektiğini düşünüyor.

Tüketiciye doğru bilgilendirme yapıldığı sürece hayat sigortalarının satın alındığını belirten Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Mete Uğurlu, “Doğru anlatım sonuncunda, kredi kullanan kişilerin makul primler ile kendilerine sunulan hayat sigortası ürünlerini satın aldıklarını gözlemliyoruz” dedi.

Uğurlu, konu hakkındaki görüşlerini şu şekilde dile getirdi: “Kredi bağlantılı sigorta ürünlerine ilişkin mevzuat gelişmeleri ve ekonomik etkenler sonucunda son dönemde ürünlere karşı negatif bir eğilimin oluştuğunu söylemek doğru olmaz. Bankacılık ürünleri ile bağlantılı satılan vefat sigortası ürünlerine olan talebin, önümüzdeki dönemde bu ürünlerin sağladığı faydaya yönelik farkındalık ve sigortalanma bilincine paralel olarak artacağını öngörüyoruz.” ŞEMSİYE

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER