29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

’Trafikte pazar payını artırıp doğru yaptık. Korkumuz yok’

Trafik sigortasında Aksigorta’nın pazar payındaki artışı değerlendiren Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Doğru yaptığımıza inanıyoruz. Korkacak bir durum yok. Karşılıklarımızı ayırdık” diyor.

ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI

Uğur Gülen
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen

“Aksigorta bambaşka.” Günlerdir televizyonlarda izlediğimiz reklam filmi sayesinde artık bu cümleyi ezberledik. Evet, cümle bir slogan… Ancak, son 1 yılda izlediği politikalar ve yenilikçi ürünleriyle Aksigorta bir başka! Bunu dememin sebebi, sadece ses getiren reklam kampanyası ve tüketiciler tarafından büyük ilgi gören ‘tamamlayıcı trafik sigortası’ ürünü değil. Şirket, asıl trafik sigortasında pek çok şirketin yapmadığını yaptı; geçen yılın nisan ayında başlayan ‘tavan fiyat uygulaması’nın ardından büyük oyuncuların isteyerek pazar payını küçülttüğü trafik sigortasında pazar payını artırarak, sektörle yakından ilgili pek çok kişiyi şaşkına çevirdi. “Peki, Aksigorta neden trafikteki pazar payını artırdı?” Bu soruyu şirketin, 21 Kasım’da düzenlediği basın toplantısının ardından sohbet etme fırsatı bulduğum Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen’e sordum. Gülen, trafik sigortalarında pazar paylarını artırmalarıyla ilgili olarak, “Doğru yaptığımıza inanıyoruz. Korkacak bir durum yok. Karşılıklarımızı ayırdık” diyor.

Mali gelirlerle kâr mümkün

Aksigorta’nın tavan fiyat ve havuz uygulaması öncesinde trafik branşında sınırlı prim yazması, geçmişten gelen yükünün olmaması ve acenteler için de trafiğin temel ürün olmasının söz konusu branşta pazar paylarının artmasında etkili olduğunu savunan Gülen, trafikte mevcut fiyat seviyelerinin biraz düşük olmakla birlikte gene de makul sınırlar içinde olduğunu söylüyor. Trafik sigortasında teknik kârın mümkün olmadığını belirten Gülen, ancak mali gelirlerin etkisiyle az da olsa kâr etmenin mümkün olduğunu söylüyor.

Hayatımız Sigortalı

Trafik sigortasında eskiden pazar paylarının yüksek olduğuna dikkat çeken Gülen, “Pazar payımızı yavaş yavaş azaltmış, hatta fiyatlardaki ani yükselişin yaşandığı 2015’te pazar payımızı yüzde 1 seviyesine düşürmüştük” diyor. Geçmişten düşük pazar payıyla geldiği için Aksigorta’nın havuzdan aldığı payın da düşük olduğunu belirten Gülen, şu görüşleri dile getiriyor: “Trafik sigortasında pazar payımız yaklaşık yüzde 7-8. Ancak, havuzdan aldığımız pay yüzde 3’ler seviyesinde. Bu da Aksigorta’ya avantaj sağlıyor. Az prim yazdığımız ve düşük pazar payına sahip olduğumuz dönemde de trafik sigortasında fiyatlandırma ve müşteri seçimi konusunda dikkatli davrandık. Tarife modellerimizi değiştirdik.” Sektörün trafik sigortasında karşılıklarda çok ciddi eksiğinin olduğunu belirten Gülen, Aksigorta’nın ise söz konusu branşta karşılık eksikliğinin olmadığına dikkat çekiyor.

Tamamlayıcı trafik sigortası da trafikte pazar payımızı artırıyor

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, tamamlayıcı trafik sigortasının da trafik sigortasında pazar payını artırmasına katkı sağladığını söylüyor. Gülen, “Sigortalı ürünü seviyor; sevdiği için ‘trafik sigortamı da Aksigorta’dan yaptırayım’ diyor. Bu, bize de çapraz satış yapma imkânı veriyor” diyor. Aksigorta’nın tamamlayıcı trafik sigortasında, aralık ortası itibarıyla 24 bin poliçe satışıyla 14 milyon TL prim üretildi. 2019 sonunda 1 milyon kişinin ürünü alması hedefleniyor. 4 yaş üstü ve değeri 100 bin TL’nin altında olan araçlar ürünün hedef kitlesi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER