22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Tamamlayıcı Trafik Paketleri ile 1 milyon sürücüyü hedefliyor

Aksigorta, değişen müşteri taleplerini dikkate alarak tasarladığı yeni ürünü Tamamlayıcı Trafik Paketleri ile kasko piyasasına yeni bir soluk getirdi. Şirket, 2019 yılı sonuna kadar bu üründe 1 milyon adet satış rakamına ulaşmayı planlıyor.

EDİP OZAN ÜÇOK / HAYATIMIZ SİGORTALI

Sigorta sektörünün yeni ve dikkat çeken ürünü, Aksigorta’nın Tamamlayıcı Trafik Paketleri oldu. Özellikle son aylarda ekonomide yaşanan çalkantılar ve değişen müşteri talepleri, sigorta şirketlerini yeni ürünler konusunda çalışmalar yapmaya yöneltiyor. Son dönemde müşteri odaklı yaklaşımı ile dikkat çeken Aksigorta da müşteri ihtiyaçlarını dikkate alarak oluşturduğu yeni ürünü Tamamlayıcı Trafik Paketleri’ni piyasaya sürdü. Hedef kitle olarak kaskosu olmayan araç sahiplerini belirleyen Aksigorta, bu ürün ile kasko piyasasını hareketlendirdi. Şirket, ürünün ilk aylardaki satışından da memnun…

Hayatımız Sigortalı ‘Dergilik‘te…

Bu ayki Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin konuğu Aksigorta Bireysel Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran. Tezbaşaran ile Aksigorta’nın yeni ürünü Tamamlayıcı Trafik Paketleri’nin yanı sıra, sektörde değişen müşteri taleplerini ve yeni rekabet koşullarını konuştuk. Tamamlayıcı Trafik Paketleri’ni özellikle kasko yaptırmayanlara yönelik bir alternatif olarak piyasaya sunduklarına dikkat çeken Tolga Tezbaşaran, konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Türkiye’de 23 milyon araç var. Zorunlu trafik sigortası olan araç sayısı 18 milyon, kaskolu araç sayısı ise 6 milyon. Kasko pazarı ekim ayında yüzde 3.3 oranında küçüldü. Bu süreçte kasko yaptıran müşterilerin devamlılığıyla ilgili durumları yakından takip ediyoruz. Yaptırmayanların oranında da yaklaşık yüzde 30’luk bir artış var. Yani iyimser olarak baktığımızda kaskolu araç sayısı çok büyümeyecek gibi görünüyor. Fakat 18 milyon-6 milyon dengesi değişebilir. Bu noktada Aksigorta olarak kasko’daki sorunları doğru tespit ettiğimizi düşünüyoruz. Müşterilerin ihtiyaçları değişiyor. Biz de Aksigorta olarak bu değişen ihtiyaçları doğru anlayıp doğru çözümler sunmak için çalışıyoruz. Bu amaçla yeni ürünümüz Tamamlayıcı Trafik Paketleri’ni hazırladık.”

Sektörde rekabet şartları değişti

Tolga Tezbaşaran, sektördeki rekabetin kendileri ve diğer sigorta şirketleri için farklılaştığına da dikkat çekti. Rekabetin artık sigorta şirketleri arasında yaşanmadığını, müşterinin ihtiyacı ve harcayabileceği bütçeye göre belirlendiğini belirten Tezbaşaran, “Türkiye sigorta sektörü, rekabetin çok sınırlı olduğu sert bir pazar. Müşteri taleplerinin ve ihtiyaçlarının aksine ürünler de çok yavaş değişiyor. Sektör şirketleri olarak artık bizim bakışımızı ürün ve hizmetlerimizin içeriğinden daha çok müşterinin ihtiyaçlarına ve hayatlarının içindeki izlerine çevirmemiz önemli hale geliyor. Sigorta ürün tanımını ve müşteri faydasını değiştirmemiz gerekiyor. Gördük ki ürünlerde birtakım ufak farklılıklar yaratarak rekabetten pay almamız çok zor. Aksigorta olarak yeni nesil sigortacılık odağımızda her şey müşteriden başlıyor. Biz de müşteriye bu kategorideki ihtiyaçlarını, beklentilerini sorduk. Pazarı büyütmek ve sigorta kullanımını arttırma stratejimiz doğrultusunda hedef kitlemizi kasko almayan müşteriler olarak belirledik. Focus gruplarla 300’ün üzerinde derinlemesine müşteri görüşmesi gerçekleştirdik. Sonuçlara baktığımızda bizim portföyümüzde bulunan ürünler dahil sektördeki tüm ürünlerin aslında müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamadığını gördük. Ayrıca kasko yaptırmayanların zorunluluk nedeniyle trafik sigortası yaptırma alışkanlığı olduğu ama trafik sigortasının ise müşterinin bazı ihtiyaçlarını karşılamada eksik kaldığı bilgilerini elde ettik. Biz bu alışkanlık ile ihtiyaçları nasıl bir araya getirebiliriz diye düşünerek yeni ürünümüz Tamamlayıcı Trafik Paketleri’nin oluşturduk” şeklinde sözlerine devam etti.

Acentelerin işini kolaylaştırmak istiyoruz

Hayatımız Sigortalı 'Dergilik'te
Hayatımız Sigortalı ‘Dergilik‘te

Hem maliyet yönetimi hem de süreç yönetimi konusunda teknolojiyi çok yoğun kullandıklarını kaydeden Tezbaşaran, sektördeki dijital gelişmelerle ilgili de şu yorumları yaptı: “Acenteler, müşteri ile en önemli temas noktası olarak varlığını sürdürüyor ve sürdürmeye de devam edecek. Bunun başlıca sebebi, artan dijitalleşme, internet, mobil uygulamalar nedeniyle müşterilerin her zamankinden daha çok insan sesine, insan dokunuşuna ihtiyaç duyuyor olması ve bu ihtiyaç devam edecek. İletişim ve müşteriyi tanıma acentelerin en güçlü olduğu konular. Gerçekleştirdiğimiz araştırmalarda görüyoruz ki müşteriler de bizim gibi görüyor ve sigortayı acentelerden almayı tercih ediyorlar. Böyle bir ortamda ürünleri dijitalden satmaya çalışmak zor bir süreç. Ama acentelerin kendi işlerini büyütmek için bu teknolojik fırsatlardan yararlanması gerek. Burada teknoloji kullanımı ve yeniliklere uyum sağlama çok önemli. Bu anlamda acentelerin hayatını kolaylaştıracak çalışmalar gerçekleştiriyoruz ve teknolojiyi acentelerimizin iş süreçlerine entegre etmeye çalışıyoruz.”

Kaskosu olan bu pakete geçemiyor

Tezbaşaran, “Aksigorta’nın Tamamlayıcı Trafik Sigortası Paketleri, müşterilerinin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış bir ürün. Araç yaşı arttıkça artan kasko primlerine karşı, sabit fiyat garantisi ve uygun fiyatlarla riskin güvence altına alınabileceği bir alternatif sunan bu yeni ürün, kasko ile rekabet etmiyor, trafik sigortası olan ama kaskosu olmayan müşterileri hedefliyor. Ayrıca müşterinin aracının da 4 yaş üstü olması gerekiyor. Bizim buradaki amacımız 6 milyonluk kasko pazarının dengesini bozmak değil, aksine pastayı büyütmek istiyoruz” diye konuştu.

Asistans hizmetlerinden yararlansınlar

Aksigorta asistans hizmetleri konusunda da yeni çalışmalar içerisinde. Bu konuya da müşteri açısından baktıklarının altını çizen Tezbaşaran, “Esasında bizim asistans dediğimiz dünya daha büyük bir dünya. Baktığınızda sigortalılarımızın poliçesini hasar olarak kullanma oranı yüzde 30’un üzerine hiçbir zaman çıkmıyor. Bu şu demek yüzde 70’i hasarla ilgili bir yıl boyunca hiçbir hizmet almıyor. Şimdi kendinizi müşterinin yerine koyun. Ben bir bedel ödüyorum ve bir yıl boyunca başka hiçbir hizmet almıyorum. Bu benim açımdan doğru bir yatırım mıdır? Doğru bir tüketim midir? Bizim amacımız sigortayı hayatın içerisine entegre etmek. Müşterinin iç görüsünü doğru tanımlayarak asistans konusunda farklı neler yapabiliriz üzerine çalışıyoruz.”

İl il geziyoruz

Ürünü ilk önce acentelerine anlattıklarını belirten Tolga Tezbaşaran, “Yeni ürünümüz acenteler için de büyük bir fırsat sunuyor. Bu ürünü onların da doğru anlaması ve müşterilerine doğru anlatabilmesi önemli. İl il gezerek acentelerimizle bir araya geldik ve üründeki amacımızı, hedef kitlemizi, acentelerimize doğru aktarmaya çalıştık. Bu ürünle ilgili beklentimiz 2019 sonuna kadar 1 milyon kişinin bu ürünü alması” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER