Gulf Sigorta acentelere yönelik sunduğu ‘Acente Mesleki Sorumluluk Sigortası’ ürününü günümüz şartlarına göre yeniledi. Bu ürün için Türkiye’deki 16 bin acenteyi hedefine alan Gulf Sigorta, 30 Nisan’a kadar düzenlediği kampanyayla ürünü satın alan acentelerin 1 taksitini de kendisi ödüyor.
EDİP OZAN ÜÇOK / SİGORTAMEDYA
Gulf Sigorta, acentelere özel ve geniş kapsamlı sunduğu ‘Acente Mesleki Sorumluluk Sigortası’ ile Türkiye’deki 16 bin acenteyi hedefine aldı. Bu kapsamda Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF), Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içine giren Gulf Sigorta, böylece acentelerin sorumluluklarını üzerlerinden alarak onların daha güvenle işlerine konsantre olmalarını hedefliyor.
4 yıl önce piyasaya sunulan ‘Acente Mesleki Sorumluluk Sigortası’ poliçesini yenileyen ve günümüz şartlarına göre geniş teminatlarla donatan Gulf Sigorta, aynı zamanda 30 Nisan’a kadar süren bir kampanya da başlattı. Bu kampanya kapsamında ürünü Türkiye genelindeki tüm acentelere tanıtmak ve duyurmak için ocak ayında yoğun ziyaretler gerçekleştirdiklerini belirten Gulf Sigorta Satış Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç, “Projeye yaklaşık 4 yıl önce TÜSAF ile başladık. Ürünü oluşturma sürecini de birlikte yaptık. 2018 sonunda ise ürünü günümüz şartlarına göre revize ederek teminatları güncelledik. Yaptığımız diğer bir yenilik ise acentenin ödeyeceği 1 taksiti kampanya süresince biz ödüyoruz. Ürün yeni haliyle 1 Ocak’tan itibaren satışta. Kampanyamız 30 Nisan’da sona eriyor” dedi.
Acentelere geniş kapsamlı güvence sunuyoruz
Gulf Sigorta olarak Ocak ayından bu yana Hem SAİK hem TÜSAF hem de acente sivil toplum kuruluşlarıyla görüşmelerinin yoğun bir şekilde sürdüğünü belirten ve 2019’da bu ürün üzerinde yoğunlaşacaklarını söyleyen Sevinç şöyle devam etti: “Mesleki sorumlulukta yeminli mali müşavirler, serbest muhasebeciler, avukatlar, mimar ve mühendisler, teknoloji şirketleri ve medya kuruluşlarına özel ürünlerimiz var. Burada en önemli husus bu poliçeler ilgili mesleğe özel dizayn edilmiş ve ilgili mesleğin risklerine özel teminatlar içeriyor. Şu anda bahsettiğim bu ürünlerde sektör lideriyiz, bu ürünler yaygınlığı yüksek ürünler. Acente mesleki sorumluluk sigortasının da en az diğer mesleki sorumluluk sigortası ürünleri kadar yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Bu yüzden hem acente örgütleri ile çalışıyoruz hemde bu kampanyayla ürünün satışını destekliyoruz. Ürünün şu anda temel bir ihtiyaç olduğu gerçek çünkü son dönemlerde acente mesleki sorumluluk sigortasıyla ilgili hasar ihbarları alıyoruz. Artık müşteriler olabilecek bir mesleki kusur, hata yada ihmalde maddi bir kayba uğruyorlarsa acenteyi sorumlu tutuyorlar. Ürünümüzde bir diğer önemli avantajıda sadece acente ortaklarının hata, kusur ve ihmallerini değil tüm acente çalışanlarının hata, kusur ve ihmallerini güvence altına alıyoruz.”
Acentelerimizin yüzde 70’i bu güvenceye sahip
Sevinç, ürüne acentelerin ilgisinin yüksek olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “Ürün son bir ayda oldukça yoğun talep görüyor. Kendi acentelerimizin yüzde 70’ine ulaştırdık. Bu ürün sektörde teminat kapsamı, yüksek limiti ve hazır tarifesi ile tek. Bizimle çalışsın veya çalışmasın bütün acentelere teminat sağlıyoruz. TÜSAF, SAİK ve diğer sivil toplum kuruluşları ile görüşmemizin ana sebebi de bu. Sektördeki tüm acentelere ulaşmaya çalışıyoruz. Ürünün bence sosyal bir tarafı da var. Acentelere şunu söylüyoruz: Siz kafanız rahat bir şekilde çalışın, ‘ben yada ekibim günlük koşturmacada ve çok dinamik şekilde yaşayan şirket politikaları, değişen risk kabul şartları karşısında birşeyleri atlar mıyım, hata yapar mıyım’ diye tedirgin olmayın. Siz bu olumsuz düşüncelerden uzak yeni fırsatlar için piyasada olun, satışa daha fazla zaman ayırın, olabilecek sorunlarda biz sizin arkanızdayız.”
Üçüncü şahıslara verilecek zararlar teminat altında
Gulf Sigorta’nın acentelere yönelik sunduğu mesleki sorumluluk sigortasının içeriği hakkında da bilgi veren Sevinç, şöyle devam etti: “Mesleki sorumluluk poliçelerinde sigortalının kanıtlanabilen bir hata, kusur yada ihmalinin olması, bununla ilgili 3. şahısın bir maddi zarar görmesi ve zararında tazmininin talep edilmiş olması gereklidir. Bu üründe de sigorta acentesinin mesleki hata, kusur veya ihmali sebebiyle üçüncü şahıslara vereceği maddi zararları teminat altına alıyoruz. Hata, kusur ve ihmal oldukça geniş bir tanım. Biraz örneklemek gerekirse acentelerimiz yaptıkları işin gereği olarak, sigortalılarımıza muhtemel risklere karşı alınacak sigorta teminatları hakkında bilgilendirme ve yönlendirme yapmaktalar. Ayrıca müşterilerimizin sigorta poliçelerinin yenileme tarihlerini takip ederken, hasar danışmanlık hizmeti, riziko teftiş, iyileştirme çalışmaları, teminat limit artırımı veya değişen ihtiyaçlar doğrultusunda sigorta programlarının değerlendirilmesi gibi önemli konularda da ek sorumluluk taşıyorlar. Burada şunu özellikle vurgulamak isterim ki acentemiz ne kadar özverili çalışırsa çalışsın, ne kadar dikkatli olursa olsun pek çok acentemizin beraber çalıştığı bir ekibi var. Ekipteki kişilerin de aynı derecede özenli ve dikkatli olmadığı durumlar maalesef söz konusu olabiliyor ve ekip arkadaşlarının hatalarından da acente sahiplerinin sorumlu olduğunu unutmamak gerekiyor. Dolayısı ile müşterilerimiz için olumsuz sonuçlar doğurabilecek ve önemli kayıplara yol açabilecek bu ihmal ve hataların etkilerini doğru yönetebilmek için Sigorta şirketi ve Acenteler olarak gerekli tedbirleri hep beraber almak zorundayız.”
Sivil toplum kuruluşları bir araya geliyor
Bu ürünün en önemli tarafının tüm acente sivil toplum kuruluşları tarafından üyelerine tavsiye edildiğini ve tüm acentelerin bu ürüne sahip olması konusunda STK’ların hemfikir olduğunu vurgulayan Gulf Sigorta Satış Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç, şöyle devam etti: “Acente örgütünü destekleyen tüm kanallarla birlikteyiz. Her kanal acenteler düzeyinde bu güvencenin yayılması için elinden gelen desteği veriyor. Ürünümüz tüm bu kurumlar tarafından kabul gördü ve destekleniyor. İşbirlikleri için hepsine çok teşekkür ediyorum.”
Teminat 1 milyon liraya kadar çıkıyor
Derneklere ve TÜSAF’a önemli bir sorumluluk düştüğünü kaydeden Gulf Sigorta Satış Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç, “Geçmişte Acente Mesleki Sorumluluk poliçesi mecburiydi. Daha sonra bu mecburiyet kalktı. Zorunlu limit ise olay başı 10 bin liraydı. Bu son derece yetersiz bir limit, taşıdığımız sorumluluklar çok daha yüksek, bizim paket poliçemizdeki teminat limiti 50 bin liradan başlıyor 1 milyon liraya kadar çıkıyor. Bu limitler olay başı ve yıllık. İstenen limitlere ve acentemizin komisyon gelirine göre primler 600 lira ile 8 bin lira arasında değişkenlik gösteriyor, ürün paket hazırlanmış bir ürün, ayrıca bir fiyatlama çalışması yapılmasına gerek yok, acenteler komisyon gelirlerine göre istedikleri teminat limitine denk gelen primi anında öğrenebilir, kısa bir form ile poliçelerini satın alabilirler.” dedi. Öte yandan Sevinç, “Kampanyamızı 17 Ocak tarihinde TÜSAF’ın sayfasında duyurduk. 30 Ocak 2019 tarihinde ise Genç Acenteler Platformu yetkililerini şirketimizde ağırladık. Bunun yanında 4 Şubat’ta SAİK Başkanı Levent Korkut ile 5 Şubat tarihinde ise İSAD Başkanı Turusan Bağcı ile görüşmeler yaptık. Bu kurumlar çeşitli platforlarda ürüne ve kampanyaya yer verdiler. Yine 15 Şubat tarihinde AFSAD ile Afyon acentelerinin katıldığı bir toplantı düzenledik” diye konuştu.