23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Sompo Japan çalışanları, kariyer basamağında çift adım atıyor

Sompo Japan Sigorta’nın ‘çift kariyer mimarisi’ sayesinde çalışanlarının terfi alabilmesinin kolaylaştığını söyleyen İnsan Kaynakları ve Akademi Genel Müdür Yardımcısı Işın Mengenli, “Tüm çalışanlarımız uzmanlık geliştirdikleri alanda ekip yönetebilir seviyeye yükselebilir” dedi.

Sompo Japan Sigorta’nın İnsan Kaynakları (İK) misyonu çalışanlarını yüksek performans gösterecek şekilde donatacak ve kurum bağlılıklarını artıracak sistemler kurmak. Bu bağlamda “Sonraki gün bir önceki günden her zaman daha iyi olmalıdır” mottosuyla hareket eden Sompo Japan, çalışanlarını hedeflere güdümlüyor ve objektif performans ölçüm kriterleri oluşturuyor. Sompo Japan Sigorta İnsan Kaynakları ve Akademi Genel Müdür Yardımcısı Işın Mengenli, şirketin İK yapılanması ve hedefleri ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Mengenli, çalışanları işe ve şirkete ısındırmak için oryantasyon ve adaptasyon programları gerçekleştirdiklerini, pozisyonlara özel dizayn edilmiş programlar uyguladıklarını, her çalışana ‘buddy-arkadaş’ atandığını, görevine özel e-learningler ve sigortacılık eğitimleri verdiklerini söyledi. Alınan bu eğitimler ve yakın çalışma fırsatları ile yeni çalışanların kendilerinden beklenenleri çok çabuk kavrama fırsatına sahip olduğunu ifade eden Mengenli, çalışanların çok kısa sürede performans göstermeye başladığını belirtti.

Şirketini sahiplenen çalışan daha çok katma değer sağlıyor

Yıllar içinde çalışanlara sağlanan haklarda iyileştirmeler olduğunu ifade eden Sompo Japan Sigorta İnsan Kaynakları ve Akademi Genel Müdür Yardımcısı Işın Mengenli, “Kurum katkılı bireysel emeklilik, aileyi de kapsayan sağlık sigortası, hayat sigortası, doğum yardımı gibi yan haklarımız sektörün üzerinde. Kişisel ve mesleki gelişim vurgusu şirketimiz kuruluşundan beri odağımızdaydı. Şirketini kendi sahip olduğu işletme, evi ve hatta ailesi gibi gören çalışan, daha çok katma değer sağlıyor. Şirket olarak, bu hissiyatı verecek kültürü oluşturmak için hep çalışanlarımızın yanındayız. Fikirlerini dinliyoruz, fikirlerinden projeler üretiyoruz, verimli ve mutlu çalışmalarını sağlayacak teknolojik ortamlar sağlıyoruz. İş ve özel yaşam dengesine dikkat ediyoruz” dedi.

Şirketine inanan bir yönetim ekibi ve çalışanlarımız var

Sompo Japan çalışanlarına, kendi yetkinlik ve seçimleri doğrultusunda teknik uzmanlık veya yönetsel alanda ilerleme imkanları sağlayacak çift kariyer mimarisi opsiyonu sunduklarını kaydeden Mengenli, “Çalışanlarımız kendi alanlarında derin uzmanlık geliştirerek ekip yöneten bir kişi ile aynı seviyede olabilirler. Bu yapıyı şeffaf bir şekilde tüm çalışanlarımızla paylaştık. Şirketimiz içinde departmanlar arası geçiş çok sık yapılan bir uygulama. Kişinin potansiyeline inanıyorsak, hiç deneyim sahibi olmadığı bir birimde dahi görevlendirebiliyoruz” dedi.

Sompo Japan Sigorta’nın çok genç bir şirket olmasına rağmen, çalışanlarının ortalama çalışma süresinin 5 yıl olduğunu söyleyen Mengenli, bu sürenin sektör ortalaması ile uyumlu olduğunu belirtti. “Şirketine inanmış bir yönetim ekibimiz ve çalışanlarımız var” diyen Mengenli, sözlerine şöyle devam etti: “Bunun sebeplerini, şirketimizin odaklı ve istikrarlı bir yönetim stratejisi ile yönetilmesi, Japonya’nın ve dünyanın devi konumundaki sermayedarı, kuruluşundan bu yana kar ediyor olması ve çalışanların şirketin sadece bir çalışanı gibi değil bu başarının bir parçası olarak görülerek üst yönetimin kapısının seviyeden bağımsız tüm çalışanlara açık olması şeklinde sıralayabiliriz.”

Nesnel, şeffaf ve dürüst yaklaşım en önemli bağlılık kriteri

Çalışanların tümüne stratejik hedeflere nasıl hizmet ettiklerini hissettirmek, başarıdaki yerlerini ve katkılarını daha iyi fark etmelerini sağlamak için hedef sistematiklerini ve performans yönetim sistemlerini revize ettiklerini açıklayan Mengenli, ‘sonraki gün bir önceki günden her zaman daha iyi olmalıdır’ mottosuyla çalışanları hedeflere güdümlediklerini ve objektif performans ölçüm kriterleri oluşturduklarını söyledi. Mengenli, “Nesnel, şeffaf ve dürüst yaklaşımın en önemli bağlılık kriteri olduğunun farkındayız” dedi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER