15 Ekim 2024, Salı
spot_img

Solmaz Altın: Şapkamızı, kazanmak için ortaya attık

solmaz altınTürkiye Sigorta Birliği Başkanlığı’na aday olan Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın, SigortaHaber e-gazeteye yaptığı açıklamada, “Şapkamızı kazanmak için ortaya attık” dedi. 

Seval KARACA
Sigorta sektörünü heyecanlı bir hafta bekliyor. Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) yeni başkanı, 11 Nisan 2014 tarihinde gerçekleştirilecek Olağan Seçimli Genel Kurul Toplantısı’nda belirlenecek. Genel Kurul’da Birlik Başkanlığı’nın yanında, Hayat Dışı Yönetim Komitesi, Hayat ve Emeklilik Yönetim Komitesi, Disiplin Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerinin de seçimi olacak.

2013 yılında Yapı Kredi Sigorta’nın satın alınmasıyla gündemden düşmeyen Allianz Türkiye’nin CEO’su Solmaz Altın, Birlik Başkanlığı’na aday olan iki isimden biri. Solmaz Altın, seçim öncesinde SİGORTAMEDIA’nın sorularını yanıtladı. “Şapkamızı kazanmak için ortaya attık” diyen Altın, başkan seçilmesi durumunda öncelikle pozitif iletişime önem vereceğini, sigorta sektörünün itibarının iyileştirilmesi konusunda çalışmalar yapacağını ve hem kamu otoritelerine hem de topluma sigorta sektörünün toplumsal faydasının anlatılması yönünde hedefleri olduğunu söyledi. Altın ayrıca, Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün özerk bir kurum olmasını desteklediğini ve başkan seçilmesi durumunda bu konuya daha fazla önem vereceğini dile getirdi. Altın, seçimlerin yapılacağı tarih yaklaşırken üçüncü bir aday beklemediğini de sözlerine ekledi.

En önemli sorun büyüme ve kârlılık
Seçimler öncesinde meslektaşlarını ziyaret ettiğini söyleyen Altın, bu ziyaretlerde sektörün en önemli sorunlarının büyüme ve kârlılık başlıkları atında toplandığını gözlemlediğini ifade etti “Herkes Türkiye’nin potansiyelinden bahsediyor” diyen Altın, Türkiye’deki potansiyeli Türk Milli takımına benzeterek, “Potansiyel var, ama golü atamıyoruz” dedi. Altın, sözlerini şöyle sürdürdü: “Büyümede gerekli golleri atmak gerekiyor. 2013 yılında iyi bir yıl geçirdik; penetrasyon yükseldi. 2014’te aynı ivmeyi beklemiyoruz. Sürdürülebilir bir şekilde büyüyebilmek için kendimizi, faydamızı, ekonominin büyümesine bile katkı sağladığımızı daha iyi tanıtmamız gerekiyor.”

Önce ekosistemi dinleyeceğim
Sigorta sektörünün 2023 stratejilerini belirlediğini ve önceki birlik başkanlarının bu konuda başarılı çalışmalar yaptığını dile getiren Altın, gelinen noktanın farklı bir boyuta taşınması gerektiğini söyledi. Bu doğrultuda, Birlik’in önce kendi stratejisini belirleyerek tüm organlarıyla tek bir hedefe doğru koşması gerektiğini söyleyen Altın, başkan seçilmesi durumunda önce tüm paydaşların görüşlerini dinleyeceğini ifade etti. Altın, “Bu bir ekosistem. Birlik ve sigorta şirketlerinin yanı sıra birçok paydaş var. Toplum, eksperler, acenteler, brokerler, bankalar var; bir sürü yere dokunuyoruz. TİM, TÜSİAD gibi reel sektör aktörlerine de dokunuyoruz. Paydaşlarımızın sektör hakkında ne düşündüğünü dinlemememiz gerekiyor. ‘Sizce neyi iyileştirmemiz gerekiyor?’ ve ‘Size daha fazla katkıda bulunmak için neler yapmalıyız?’ gibi soruların cevabını alabilmemiz için bir dinleme fazı gerekiyor. Buna istinaden sağlam bir temel atmamız gerekiyor. Önce hedef ve sorunları ortaya koymalıyız” şeklinde konuştu.

“Sektörün itibarını yükseltmek önceliğimiz”
Sigorta sektörünün ekonomik boyutu, yatırım ve istihdam gücü ile ciddi bir sektör olduğunu dile getiren Altın, buna karşılık sektörün itibarının düşük kaldığını söyledi. Sektörün itibarının iyileştirilmesi gerektiğini ifade eden Altın, yeni nesillere hitap edecek bir iletişim kurulmasının gerektiğini belirtti. Altın, sözlerine şöyle devam etti: “Sonra stratejimizi belirler ve var gücümüzle buna doğru koşarız. Yol haritası, aksiyonlar, bütçeyi nasıl etkin kullanırız gibi bazı konulara da el atmamız gerekir diye düşünüyorum.” İtibarı yükseltmek için sürekli yatırım ve sürekli gelişimin gerektiğini söyleyen Altın, “Allianz olarak sektörün lider kurumu haline geldik, sorumluluğumuz itibari ile bu konuyu ciddiye alıyoruz. Bu yüzden TSB seçimleri için şapkamızı ortaya attık. Umarım, sektör bu iyi niyetimize ve bu sorumluluk hissiyatımıza inanır ve bizler de katkımızı sağlayabiliriz” dedi.

Sigortacılık Genel Müdürlüğü özerkleşmeli
Birlik başkanının kamu otoriteleri ile olan ilişkisinin son derece önemli olduğunu belirten Altın, “Allianz olarak regülatörler, SDK, bakanlar düzeyinde olsun kamu otoriteleri ile ilişkimiz çok iyidir. Ahmet Genç ile de ilişkimiz çok iyidir. Genç, sektör tarafından tüm görüşlere açıktır. Şimdiye kadar da elinden geleni yapmıştır” şeklinde konuştu. “Regülatör güçlü olunca piyasalar da güçlü oluyor” diyen Altın, bu doğrultuda Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün özerk bir kurum olması gerektiğini dile getirdi. Allianz olarak Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün özerkleşmesini desteklediklerini belirten Altın, başkan olması durumunda bu konuyu daha fazla destekleyeceğini söyledi. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) önemli bir örnek olduğunu ifade eden Altın, “Allianz 82 ülkede faaliyet gösteriyor. Bu ülkelere bakıldığında güçlü regülatörler çok sağlam bir sektör sağlıyor, penetrasyon yükseliyor. Böyle olduğunda sigortacılık genel müdürlüğü sağlam bir çerçeve, yetenek sağlayabiliyor. Bilgi alışverişinde en iyi uygulamaları getirebiliyor, yatırım yapabiliyor. Bunlar çok önemli şeyler” dedi.

Sektörü kimler yönetiyor tanınmalı
Sigortacılık mesleğini çok sevdiğinin altını çizen Altın, “ Sigorta sektörü denildiğinde bunun arkasında kimler var. Bizler de insanız, duygularımız, isteklerimiz, sevinçlerimiz, üzüntülerimiz, korkularımız var. Sektör temsilcilerinin kim olduğunu, bu işi sevdiğimizi ve neden sevdiğimizi anlatmamız gerekiyor. Toplumsal faydayı sağladığımız için bu işi yapıyoruz. Biraz da bu yönünü anlatmamız gerekiyor” dedi.

Sağlıklı bir BES şirketi ne demek anlatılmalı
Bireysel emeklilik tarafında da pozitif iletişim kuracaklarını söyleyen Altın, “Sağlıklı bir bireysel emeklilik şirketinin ne demek olduğu, bilhassa orta ve uzun vadede anlatılması gerekiyor. Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), uzun vadeli bir yatırım aracı, ki bizim isteğimiz de bu yönde. Katılımıcı sistemin faydasını uzun vadede görecek. Bunun yanı sıra birikimli hayat sigortaları da toplumun tasarruf oranlarına katkıda bulunan bir ürün. Bu alanda da tanıtım yapılması gerekir” şeklinde konuştu. Altın bu noktada, sektörle ilgili yapılan açıklamaların psikolojik etkiler yaratabildiğini dile getirerek, pozitif iletişimin altını bir kez daha çizdi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER