2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

’Şirketler SBM’ye direkt ve güvenli bağlanacak’

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi yeni projelerle dur durak bilmiyor. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’ndan sonra önemli hale gelen veri güvenliği için yeni bir projeye start verdi. Proje kapsamında şirketler ve SBM arasında ayrı ayrı ve direkt bir hat kurulacak.

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (KVKK) yürürlüğe girmesiyle beraber veri toplayan sektörler açısından güvenlik oldukça önemli bir hale geldi. Bu yasanın sonuçlarından etkilenen sektörlerin başında da sigorta geliyor. Sektörün bilgi deposu olan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi de (SBM) topladığı verilerin korunması ve daha güvenli hale gelmesi için harekete geçti. Yeni geliştirilen bu projeyle SBM’ye tahsis edilecek bir MPLS bulutu üzerinden sigorta şirketleri ile güvenli ve kapalı devre bağlantı hatları kurulacak. Sigorta Şirketlerine özel olarak kurulacak bu bağlantı bulutu sayesinde SBM hizmetlerinin de daha sağlıklı ve hızlı bir şekilde yapılması sağlanacak. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Genel Müdürü Murat Hakseven, “Bilgi güvenliği açısından önemli bir adım olan bu projeyle SBM ile sigorta şirketi arasındaki iletişim güvenliği ve sürekliliği sağlanırken, bağlantı hizmetleri de daha hızlı olacak” dedi.

SBM’nin yeni dönemdeki projeleri bununla da sınırlı değil. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Genel Müdürü Murat Hakseven, önümüzdeki dönemde hayata geçirecekleri tüm projeleri ve detaylarını Hayatımız Sigortalı’ya anlattı.

Insurtech platformu kuruyoruz

SBM olarak bilgi güvenliği açısından yeni bir dünya tasarladıklarını kaydeden Hakseven, sigorta şirketlerinin, acentelerin ve eksperlerin faydalanacağı bu ortamı Insurtech Platformu olarak adlandırdıklarını söyledi. Hakseven, konuyla ilgili detayları şu şekilde açıkladı: “Bu çerçevede planladığımız S-Cloud projemiz var. Bu platform, hem erişim hem de paylaşım platformu olacak. Acenteler ve eksperler de SBM uygulamalarına S-Cloud üzerinden bağlanacak. Dolayısıyla gerek sigorta şirketleri ve gerekse acenteler SBM ve uygulamalarına bulut bilişim aracılığıyla güvenle ve yüksek performansla bağlanacak. Bulut uygulamalarının kullanılması sayesinde bilişim teknolojileri standartları başta acente uygulamaları olmak üzere, sigortacılık uygulamaları için belirli bir seviyeye ulaşılmasına yardımcı olacak ve uzun vadede uygulama geliştirme maliyetlerini düşürecek. Çünkü herkes kendine göre bir çözüm oluşturmayacak. Özetle, sigorta sektörü için güvenli, güvenilir ve yüksek performanslı bir bulut eko sistemi tasarlıyoruz. Projeyi kısa süre içinde tamamlayacağımızı düşünüyorum.”

Mobil ‘Bedeni’ Kaza Tespit Tutanağı geliyor

Öte yandan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi halen trafik kazalarında uyguladıkları Mobil Kaza Tespit Tutanağı’nın bir türevi olan Mobil Bedeni Kaza Tespit Tutanağı projesini de gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu noktada SBM’yi harekete geçiren ise bedeni hasarlı trafik kazalarına ait kaza tespit tutanağı bilgilerinin de merkeze gelecek olması. Halen sadece maddi hasarlı trafik kazalarına ait bilgiler Merkeze transfer edilmekte olup, önümüzdeki dönemde Emniyet güçleri tarafından tutulan bedeni hasarlı trafik kazalarına ait bilgilerin de Merkeze aktarılacağını belirten Murat Hakseven; “süreci hızlandırmak ve kolaylaştırmak adına geliştireceğimiz yeni bir uygulama ile hasar anında Kaza Tespit Tutanaklarının Emniyet güçleri tarafından mobil cihazlarla kolaylıkla doldurulması ve veri transferinin anlık olarak gerçekleştirilmesi sağlanacak. Böylece bedeni hasarlı trafik kazalarında sigorta şirketlerinin hasar sürecini aracıların müdahil olmasını beklemeden anında ve proaktif olarak yönetebileceğini düşünüyorum” diye konuştu.

SBM, IT şirketi kimliğini pekiştirdi

Tüm bu yeni gelişmeler sürerken SBM’nin de süreci daha yalın bir hale getirmek için çalıştığının altını çizen Hakseven, konuya ilgili şirketlerle tek tek görüştüklerini söyledi. Hakseven, “Sektörle temas halinde olmayı önemsiyoruz. Bu çerçevede ekiplerimiz sigorta şirketlerini yerlerinde ziyaret ederek detaylı bir rapor hazırladı. Şirketlerin bizden beklentilerini not aldılar. Onları hızlı bir şekilde yanıtlamaya çalışıyoruz. Ayrıca 28 Şubat’ta bir etkinlik gerçekleştirmiştik. Bu etkinlikte sigorta şirketlerinin SBM ile ilgili görüşü, ‘Biz SBM’nin artık bir IT şirketi olduğunu görüyoruz’ olmuştu. Bu durum bizi oldukça memnun etti. Sektörden aldığımız güç ve güvenle projelerimize hız verdik” değerlendirmesinde bulundu.

Şirketlerin Veri Transfer Olgunluk Seviyesi’ni yükselteceğiz

murat hakseven 1

Sigorta Bilgi Merkezi’nin üzerinde çalıştığı diğer bir proje ise ‘Veri Olgunluk Projesi’. Bu projenin amacı da mevcut yapı ile toplanan verinin olgunluğunu en üst seviyeye çıkarmak. Bunun için birkaç sigorta şirketiyle ile pilot çalışma yaptıklarını kaydeden Hakseven, şöyle devam etti: “Sigorta şirketlerinin aktardıkları verinin kalitesiyle ilgili seviye tespiti yapmaya çalışacağız. Verilerini zamanında mı göndermiş, kaliteli mi göndermiş, kısaca gönderilen verinin olgunluk seviyesi ne düzeyde? Bu seviyeyi anlamlı olacak şekilde yükseltmeyi hedefliyoruz.”

Bunun yanında 2018 sonunda devreye alacağımız Ortak Veri Modeli Projesi üzerinde de çalışıyoruz. Bilgi güvenliği ve standartların tek modelde toplanması açısından önemli olduğunu düşündüğümüz bu projede; öncelikle her sigortalıya bir SBM referans numarası vereceğiz, bu referans numarası ile TC Kimlik numarasının ilişkisini tanımlayacağız ve sistem kişiyi bu ilişki üzerinden takip edecek. Ayrıca, sigortalının sigorta skoru tüm branşları kapsayacak şekilde tek noktadan hesaplanacak. 2018 yılı içinde hayata geçecek bu proje ile güvenlik dışında modelin parametrik yapısı sayesinde uygulama geliştirme maliyetlerinin de hem SBM hem de Şirketler için azalacağını düşünüyoruz.

‘Telefonu salla’dan sonra ‘Telefona konuş’ geliyor

SBM olarak yaptıkları, ‘Mobil Kaza Tespit Tutanağı Uygulamasında telefonu salla bilgiler karşı tarafa geçsin’ kolaylığının ilgi gördüğünü kaydeden Hakseven, bunu daha da geliştirmek istediklerini söyledi. Bu sisteme bir de chat özelliği getireceklerini vurgulayan Hakseven, şöyle devam etti: “Bu anlamda olayı biraz daha sevimli hale getirmek istiyoruz. Speech to text yani sesli konuşup bunu yazıya dökecek bir sistem düşünüyoruz. Kaza yapan kişi artık bilgileri elle girmeyecek, sadece konuşarak kazanın oluş şeklini aktaracak. İnovasyon ekibimiz buna benzer fikirler üretmeye devam ediyor.” Hakseven, siber saldırı analizleri yapan bir platform geliştirmeyi düşündüklerini belirterek, “Bu sistem bütün veriyi toplayıp önceden saldırıları tahmin ediyor. Bilgi güvenliği açısından çok önemli olduğunu düşündüğüm bu projeyi de en kısa sürede gerçekleştirmek için gerekli çalışmaları yapıyoruz” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER